כללי טיפ - אז איך יודעים כמה פיקסלים לאינץ' בתמונה במסמך באילוסטרייטור?

אריאל אלינסון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אם הכנסתם תמונה (פיקסלים) לאילוסטרייטור והגדלתם אותה, איך תדעו אם היא תודפס באופן איכותי?

השאלה הזאת מבלבלת הרבה גרפיקאים חדשים. בתמונה יש כמות פיקסלים נתונה. אבל את אותה כמות הפיקסלים אפשר להציג גם בקטן וגם בגדול. ניתן לצופף את הפיקסלים לשטח קטן ואז התמונה תודפס באופן לכאורה איכותי יותר, אבל גם בקטן יותר. כל מי שלמד גרפיקה שמע שצפיפות פיקסלים (רזולוציה) שמותאמת לדפוס היא 300 פיקסלים לאינץ'.

כלומר - אם יש לי תמונה שיש לה 300 פיקסלים ברוחב, עליה להיות בגודל של אינץ' אחד ברוחב (בערך 2.5 ס"מ) כדי שתודפס באופן איכותי. לא מדובר בחוק אלא בכלל אצבע שמקובל על מעצבים שעובדים עבור דפוס. אם תמונה של 300 פיקסלים תודפס בגודל אבסורדי של 300 מטר – הרי שכל פיקסל יהיה בגודל של... מטר.

אילוסטרייטור היא תוכנה וקטורית, אך ניתן כמובן לשבץ בה תמונות. אם נשבץ תמונה בתוכנה – כיצד נדע אם צפיפות הפיקסלים שלה מתאימה לדפוס? הקטנה והגדלה של התמונה במסמך לא תשנה את כמות הפיקסלים שלה, אלא רק את צפיפותם.

כדי לדעת אם התמונה שהכנסנו למסמך בצפיפות פיקסלים מתאימה לדפוס נסתכל בסרגל השמאלי העליון של התוכנה. שם מוצגת צפיפות הפיקסלים של התמונה הנבחרת. אם נגדיל את התמונה באופן בלתי פרופורציונאלי (רק לרוחב או רק לגובה) - נקבל תצוגה המראה צפיפות רוחבית X צפיפות אורכית של התמונה.
ppi-highlight-01-01-01-png.291515


על ידי צפייה בספרות הקטנות והצנועות הללו בסרגל נוכל לדעת האם התמונה במסמך שלנו תודפס ברזולוציה מותאמת לדפוס.

ניתן לצפות בסרטון הדגמה ביוטיוב כאן:
 

קבצים מצורפים

  • PPI highlight-01-01-01.png
    PPI highlight-01-01-01.png
    KB 437.8 · צפיות: 213

אדרת

עיצוב ספרי קודש
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
D I G I T A L

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה