טיפול רגשי נכון - למטפלת ולמטופלת

מצב
הנושא נעול.

גזעית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
"...כאשר הגעתי לטיפול רגשי, הבנתי שאני חייבת לסמוך על המטפלת שלי. ללא אמון בסיסי זה, אין לטיפול כל סיכוי להצליח. לא יהא ניתן להתקדם אפילו מילימטר. נשענתי לחלוטין על הטיפול, כולי תקוות וחדורת שליחות לשינוי.
התבדתי.
כעבור כמה פגישות כבר חשתי מנוצלת לחלוטין. עלית המחירים הבלתי צפויה, יחד עם החוסר הענות הטלפונים ובמייל, השאירו לי המון מחשבות של בדידות. כמובן, כל מטפל הוא גם בן אדם ויש לו את החיים והמשפחה שלו , ולא ניתן להשאב כל הזמן לחיי המטופלים, אבל - נשענתי, חשפתי את פצעי, הורדתי את כל הפלסטרים והגבס, פעצי פתוחים ומדדמים כעת, ומענה אין. טלפונים אחר טלפונים, שיח עם המזכירות למינהן, מיילים שלא משיבים אלהם וגם אם כן ממש בתמצית. פתאום אין שום תורים לשבוע הקרוב לשבועיים הקרובים - אולי אחרי החגים. אני מרוטה מהמתנה למענה, עיפה מלנסות ליצור קשר. הגעתי למצב שבמקום להתעסק בעצמי אני שוקלת איזה זמן יהיה למטפלת שיהא לה נח לא לצעוק עלי.
הלכתי למטפל אחר. גם שם אחרי חשיפת הפצעים וכמה פגישות שוב אותו סיפור. ככה זה אצל כולן?".

"...המליצו לנו על מטפל רגשי מוסמך - אמרו שאין כמוהו. כעבור שלוש פגישות כבר חל שיפור משמעותי אצל הילד. ראיתי את הסוף. המטפל התעקש שיחזור. לא הבנתי למה. הרבע'ס פה אחד אמרו שהוא אדם אחר. "תחזוקה" הוא קרא לזה. ובכל החמש פגישות הבאות הרגשתי ששלמתי לחינם".

"...יומיים אחרי זה אני שומעת בחצי אוזן את הסיפור שלי מהשכנה. יושבות יחד בגינה, והיא מספרת, כמובן - שלא יודעת את השם, את הסיפור שלי. עם שינויים קלים, כמצופה".
____________
זהו ניצן חדשני - שיכול להרים את כל המקצוע הזה לרמות הגבוהות המתאימות לו. טיפול רגשי נכון, על ידי בעל מקצוע, או מבין אמיתי בתחום, יכול לחולל פלאים, לרפא, להקל ולהעלות את איכות החיים של המטופל והסובבים אותו. אך כגודל המקצוע - כך גודל האחריות.

שוק הטיפול הרגשי היום מוצף באנשים שהם לא אנשי מקצוע אמתיים, וגם שם מסתובבים אנשים לא ישרים. אם את מרגישה שחווית ניצול רגשי, או ניצול כלכלי, ממטפלת או מטפל רגשי כל שהוא בכל תחום, אשמח אם תודיעי לנו במייל הזה, בו אנו נרכז אי אילו פניות בנושאים אלו, וננסה יחד ליצור קווים מנחים לטיפול רגשי - מהשטח. מתי זה ניצול מתי זה נצרך ומתי זה סתם שרלטנות, ליצור קירות שקופים להתנהלות מול המטפלים - ככה שמי שנצרך לזה יקבל את המגיע לו כמו כל בעל מקצוע אחר. אין בכך סתירה לגבולות מסוימים מצד הציבור המטפלים. הגבול הדק הזה - טעון ברור.



המייל הוא [email protected]
 

לקח טוב

משתמש מקצוען
התופעה שהינך מתארת היא אכן מעצבנת ואפילו כואבת אבל אני לא חושב שהתאגדות המאוכזבים תועיל במשהו.

מעטים הם ההולכים לטיפול מפרסום בעיתון, רבים הולכים למטפל, אחרי בירור יסודי ומעמיק.

תחום המטפלים צבר תאוצה בשנים האחרונות, ככל שבעיות ומצוקות הדור גדלות.

אדם קם בבוקר שמח ורגוע, ועד השעה 10 בבוקר הבלבול והמצוקות מתרבות ומחניקות, ובשעה 1 בצהריים כבר 'אי אפשר להמשיך את היום ככה' והוא חייב לשוחח עם מישהו.

אכשר דרא וישנם מטפלים רבים ומצויינים, שאני מכיר אישית שעזרו ללא מעט אנשים לצאת מבור חשוך אל החופש.

אז נכון, כמו בכל תחום ישנם אנשי מקצוע וישנם תחביבנים, המטפל/ת המאכזב/ת/השרלטן/נית, לא יקבלו יותר המלצות ממי שאכזבו כ"כ, אך מכאן ועד ליצור 'רשימה שחורה' הדרך ארוכה..

בהצלחה ענקית!
 

Natan Galant

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עיצוב ואדריכלות פנים
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
התופעה שהינך מתארת היא אכן מעצבנת ואפילו כואבת אבל אני לא חושב שהתאגדות המאוכזבים תועיל במשהו.

מעטים הם ההולכים לטיפול מפרסום בעיתון, רבים הולכים למטפל, אחרי בירור יסודי ומעמיק.

תחום המטפלים צבר תאוצה בשנים האחרונות, ככל שבעיות ומצוקות הדור גדלות.

אדם קם בבוקר שמח ורגוע, ועד השעה 10 בבוקר הבלבול והמצוקות מתרבות ומחניקות, ובשעה 1 בצהריים כבר 'אי אפשר להמשיך את היום ככה' והוא חייב לשוחח עם מישהו.

אכשר דרא וישנם מטפלים רבים ומצויינים, שאני מכיר אישית שעזרו ללא מעט אנשים לצאת מבור חשוך אל החופש.

אז נכון, כמו בכל תחום ישנם אנשי מקצוע וישנם תחביבנים, המטפל/ת המאכזב/ת/השרלטן/נית, לא יקבלו יותר המלצות ממי שאכזבו כ"כ, אך מכאן ועד ליצור 'רשימה שחורה' הדרך ארוכה..

בהצלחה ענקית!
מסכים לחלוטין.
מה עוד- שאף אחד לא ירצה להזדהות במייל הנ"ל...

בדרך כלל מטפל טוב משיג לקוחות בשיטת חבר מביא חבר.
 

גזעית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני מסכימה עם העקרון - אבל המציאות מראה אחרת. כמו שאתה פוחד לאיים בתביעה את הטכנאי מחשבים שלך כל עוד המחשב אצלו - כך גם כאן.
זה ציבור של אנשים שהם בתוך טיפול - אבל מנוצלים ואין להם כלים ומודעות למה שקורה. המקרים לעיל מראים את זה היטב.

וגם מסע גדול - מתחיל בצעד קטן. בפרט - שכמה וכמה צועדים יחד, וכמה וכמה מחכים לקו הגמר. ועל אחת וכמה וכמה שהתועלת שתבוא בזה היא תועלת ציבורית.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב גרפי
דבר אחד עדיין לא הבנתי-
מה תפקידו של המטפל הרגשי?

אם ישנה בעיה ,
למה לא ללכת לפסיכולוג עם רישום מסודר ותעודה מוכרת?
 

גזעית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
גם פסיכולוג מוכר עם תעודה רשמית וכו' - יכולה להעיד (ברוב המקרים...) על ידיעת החומר והגישה הטיפולית הראויה.
אך - אין בכך תעודת יושר.
ויושר במקרים האלו זה למשל : להיות זמין לפי המקרה בגבולות ברורים - שהמטופל התוודע להם לפני התחלת הטיפול.
לא למשוך את המטופל לעוד ועוד פגישות באי אילו טענות שהם לא נכונות מקצועית - או נכונות חלקית או שנויות במחלוקת - רק בשביל לקבל עוד ועוד כספים. (אחד הסימנים -אגב - לסוג כזה של התנהלות הוא קביעת פגישות בזמנים "מתים" כגון מאוחר בלילה או בליל שישי שכולן עסוקות ורק לה התפנה בדיוק עכשיו מקום לפגישה..)
לא לגבות מעבר למקובל באותו מקום וזמן לפי המקצועיות - רק בגלל שהמטפלת בעלת ערך מוסף שלא קשור ישירות לטיפול או הידע המקצועי הנדרש.
יושר זה להתעסק בטיפול עצמו לפי הידע וזהו. לא לעשות עבודות "חבריות" כמו -" את יודעה מה? אם אתה מקשה להשיג את הרב הזה אני אדבר איתו", ואחרי זה "עדיין לא השגתי אותו", "תשמעי יש המון עומס" וכו'.
וכמובן יושר זה ענין ברובו אבסולוטי - בפרט לנו האמונות על ברכי התורה וההלכה, אך יש בו גם מימד לא מבוטל תלוי מקום וזמן (בהרבה מובנים כמו צניעות, וכמובן שזו לא הבמה לכך...).
 

נעמי פ

משתמש פעיל
דבר אחד עדיין לא הבנתי-
מה תפקידו של המטפל הרגשי?

אם ישנה בעיה ,
למה לא ללכת לפסיכולוג עם רישום מסודר ותעודה מוכרת?

כי פסיכולוג עם רישום מסודר ותעודה מוכרת אינו ערובה ואינו בטחון לכלום.

הבעיה קיימת בכל ענף הטיפול, ופעמים רבות דווקא הפסיכולוגים הם מחלבה של כסף, כי טיפול אצלם כרוך בד"כ ברומן של שנה פלוס, כשכל מפגש- גם אם לא הביא תועלת מיוחדת- עולה הון.
 
  • תודה
Reactions: bbr

עט הדר

משתמש פעיל
חוסר זמינות אינו סימן שהטיפול אינוטוב
אולי להיפך
תפקיד המטפל אינו להיות כותל מערבי בזמן שהמקרה קורה
אלא לתת למטופל כלים להתמודד לבדו מול עובדות החיים שלו
לפעמים דווקא אי הזמינות מפעילה את המטופל לחפש את הכלים החדשים שניתנו לו בטיפול
 

דסי

משתמש מקצוען
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
חוסר זמינות אינו סימן שהטיפול אינוטוב
אולי להיפך
תפקיד המטפל אינו להיות כותל מערבי בזמן שהמקרה קורה
אלא לתת למטופל כלים להתמודד לבדו מול עובדות החיים שלו
לפעמים דווקא אי הזמינות מפעילה את המטופל לחפש את הכלים החדשים שניתנו לו בטיפול
אבל זה אמור להיות מדובר בפתיחות בין המטפל למטופל.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אשמח אם תודיעי לנו במייל הזה, בו אנו נרכז אי אילו פניות בנושאים אלו, וננסה יחד ליצור קווים מנחים לטיפול רגשי - מהשטח. מתי זה ניצול מתי זה נצרך ומתי זה סתם שרלטנות, ליצור קירות שקופים להתנהלות מול המטפלים - ככה שמי שנצרך לזה יקבל את המגיע לו כמו כל בעל מקצוע אחר.
כדי ליצור קווים מנחים - הכרחי לצרף מטפל מומחה ואמין - שיוכל לומר מה הכללים הנכונים מבחינה טיפולית וגם אתית.
 

גזעית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
כדי ליצור קווים מנחים - הכרחי לצרף מטפל מומחה ואמין - שיוכל לומר מה הכללים הנכונים מבחינה טיפולית וגם אתית.
אכן, וודאי שהוא בתכנית. אך כרגע מן הראוי לפחות לעמוד על הנקודה בה יהיה ברור למטפל והמטופל מהם הגבולות, ולא שבאמצע הטיפול לאחר כברת דרך משתנות הגדרים והגבולות, וציפיות לא ממומשות, אפילו שהם לגיטמיות.

אשמח להחכים במה רוצים להחכימינו כאן.
כמו שנאמר בתחילת האשכול, ליצור מודעות ולהגיש יד, לנשים וגברים הנמצאים בטיפול וחשים רגשות הקשורים ישירות לאופן הפורמאלי של הטיפול, בו הן חשות ניצול או אזלת יד מול המטפל.
וזאת על ידי הצפה של הנושא ויצירת מודעות.

אם כל הנגשת לטיפול תדע שאם פתאום מקבלים אותה בזמנים לא נוחים, או שהמחירים עולים בצורה דרסטית לא הגיונית ותכופה, בו המטופל מרגיש מזולזל על ידי המטפל, בה אין את התחושת ביטחון הטבעית בה לא יוצא שום דבר מחדר הטיפולים, הידיעה שרגשות אלו טבעיים ומקובלים ויש להם מקום, ולעזור לקהל המטופלות לא להיות מנוצלות, אלא לקבל את השרות ביושר ובהגינות.
 

מריומה ♧

משתמש סופר מקצוען
כמו שנאמר בתחילת האשכול, ליצור מודעות ולהגיש יד, לנשים וגברים הנמצאים בטיפול וחשים רגשות הקשורים ישירות לאופן הפורמאלי של הטיפול, בו הן חשות ניצול או אזלת יד מול המטפל.
וזאת על ידי הצפה של הנושא ויצירת מודעות.

אם כל הנגשת לטיפול תדע שאם פתאום מקבלים אותה בזמנים לא נוחים, או שהמחירים עולים בצורה דרסטית לא הגיונית ותכופה, בו המטופל מרגיש מזולזל על ידי המטפל, בה אין את התחושת ביטחון הטבעית בה לא יוצא שום דבר מחדר הטיפולים, הידיעה שרגשות אלו טבעיים ומקובלים ויש להם מקום, ולעזור לקהל המטופלות לא להיות מנוצלות, אלא לקבל את השרות ביושר ובהגינות.
לא מכירה דברים כאלו.
ויש לי קצת היכרות לעולם הטיפולי
 

גזעית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לא מכירה דברים כאלו.
האם כולם ישרים ואין לך שום חשד מיכולת הניצול השקט שטמונה בידם? הלא תרצי כלים והנגשה למקרה שאולי אם אי משהו יפול בזה - תהיה לו או לה את היכולת והאומץ לעשות מעשה ולא להיות שבויה?
 

מריומה ♧

משתמש סופר מקצוען
האם כולם ישרים ואין לך שום חשד מיכולת הניצול השקט שטמונה בידם? הלא תרצי כלים והנגשה למקרה שאולי אם אי משהו יפול בזה - תהיה לו או לה את היכולת והאומץ לעשות מעשה ולא להיות שבויה?
ממש לא כולם ישרים.
ולא זו הנקודה, רק שכתבת שבשעות לא שעות ועליית מחירים פתאומית זה נתונים יפים שמתאימים לפנינה פקשר במוביילים. ולא במציאות.
הנקודה היא אחריות או אי האחריות למה שנעשה בתוך הטיפול
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יש איגוד מטפלים מוסמכים ועוסי"ם חרדיים. כמובן שלאיגוד הזה נכנסים רק עם תארים אמיתיים ורשיונות וזה יוצר ארגון גג שאליו אפשר גם להתלונן במקרה שנראה שיש הפרה של האתיקה הטיפולית שכל מטפל מחויב לה.
לא ניתן להתלונן ולקבל הגנה ממטפלי מח אחד\ NLP\ שלושת הממדים\ אייפק\ CBT ב3 חודשים וכן הלאה כי הם לא מחויבים לאתיקה מקצועית.

http://www.imc.org.il/
 

חלוש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הייתי מציעה להתמקד במשהו קצת שונה.

אפשר להעלות את המודעות לגבי:
איך אמור להתנהל טיפול?
מה אמורים לקבל ממנו?
מה לא נכלל במסגרת הטיפול?
אפשר לרדת לרמה טכנית של מחירים וזמינות.
אפשר לפרט גם על רגשות נכונים או לחילופין בעייתיים בטיפול.

מידע כזה יעזור לציבור הפונה לבקשת עזרה לחפש מטפל בצורה יעילה ולמקסם את התועלת מהטיפול. במילים פשוטות- לא לפול אצל שרלטנים, להפסיק טיפול לא יעיל לפני שנגמר התקציב, לא לפתח ציפיות לא נכונות, וכו' כמו כל המתואר לעיל.
 

חיננית :)

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בכבודכם אנסה לענות על השאלות\תהיות שיש לפותחת האשכול ללא סטיה. .בעז"ה:

גזעית -
ובכן.
המקרה שלך ממש עצוב. ואפילו לא נעים ומתסכל ללכת למישהו ולעזוב. ללכת למישהו נוסף ולעזוב
ולנסות בפעם השלישית...
אשרייך שלקחת אחריות ונשאר לך עוד אמון באנשים בכדי להתחיל בפעם השלישית...ו
ולפתוח הכל...וזה בכלל לא פשוט:) גדולה!!!



בוא נצא רגע מנקודת הנחה :
שהחינוך הפסיכודינמי המסרותי מתייחס על פי רוב לתקשורת בין הפגישות כעניין שיש להמעיט בו ככל הניתן.
והסיבות לכך הגיוניות ומשכנעות - החומר הטיפולי צריך להישמר למפגש עצמו.
ועוד הרבה סיבות לדבר.... - הגיוניות במיוחד בשביל לשמור על קשר של טיפול ....
את מציינת נקודה מאוד כואבת-
שניסית לתפוס את המטפל בכל מיני דרכים ולא צלח לך....לא ענה \ לא השיב \ ....וכו'..
זה בהחלט יכול לתסכל . לעצבן .
אבל כתבת גם בהתחלה - והדגשת בשורה הראשונה
שנשענת לגמרי על הטיפול (ואולי גם על המטפל?!)
ואולי תעשי אחד ועוד אחד...על המניעה שלה מהשיחות האלו.
לא שאני מצדיקה את הדרך שלה ואת הצורה שהיא עשתה את זה.
כי נשמע שיש חוסר ציפיות וחוסר אמינות בדברים שלה...כמו עליה במחיר או הרגשת ניצול...)
אבל יתכן שרצתה להעמיד גבול בדברים?????
כי לפע' הגבול כ"כ דק...שהוא נעלם במהלך הטיפול.....

אבל -
אפשר כבר לראות שעם השנים חלה הגמשה של הנורמות בתחום זה!!
ורואים כבר (עוס"ים \ פסיכולוגים \ ומטפלים) שמסמסים עם מטופליהם.
במקרים שהמטופל זקוק לכך - ואז המטפל מעורב אינטנסיבי במציאות חייו.
ולרוב זה אנשים שמציאות חייהם מייצרת משברים תכופים או נקודות החלטה יומיומיות...
ואז המטפל שם. במקום., גם במהלך המפגשים (בין מפגש למפגש)
וכבר שמענו שהוא כלי טיפולי שימושי ומשמעותי.
ובהחלט - לשיחות בזמן אמת יש חסרונות ויתרונות והגבול דק במיוחד.
והכלל החשוב - הוא לתאם ציפיות!!!! :
(מה מותר ואסור\ מתי אפשר?וכו' וגו' ויכול לחסוך הרבה עוגמת נפש לך ולמטפל)
אם אפשר בתחילה באמצע ...וכל תקופה.

וכמו שכתבת -
כגודל המקצוע - כן גודל האחריות!!!


ויש שרלטנים בעולם...(כמו בכל מקצוע, לצעריינו)
ולכן חשוב לברר לפני שסוגרים עם מישהו ולקבל אינפורמציה....

מאחלת לך להגיע לידיים הטובות ביותר.
ושלא תצטרכי יותר לעזוב..
ותצליחי במקום שאת עכשיו.


נ.ב:
קשה לי להאמין שאנשים שכן נפלו בפח.
יתנו את השמות של השרלטנים האלו....
מפאת חסיון וכבוד...:(
 

y&m

Moderator
מנהל
אחרי שבספרות החרדית ישנו ז'אנר פופולארי שהתהליך הטיפולי הנעשה בו חסר גבולות לחלוטין, בו המטפלת זמינה 24/7 במגוון אמצעים.
אחרי שבאותה ספרות עצמה נוצרה אגדה אודות התחושות האמורות להימצא בין קירות חדר הטיפול ואופי הסגנון הטיפולי.
כנ"ל לגבי עכבות ומניעה כספית במערכת הטיפולית...

כל מטופלת שלא זכתה להנ"ל יכולה למצוא את עצמה פונה לאגודה עם הבעיות הנ"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

ariels

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עיצוב גרפי
1. זמינות 24/7 פירושה הרס התהליך הטיפולי.
יש סיבה לכל דבר.

2. אדם שנמצא במצוקה עלול לדווח על מטפל שגרם לו עוול למרות שלא כך היא, לעתים מתוך מצוקה ולחץ, לעתים מתוך נטייה מעט כפייתית (שזו עצמה יכולה להיות סיבה טובה לטיפול), לעתים מתוך העובדה שהמטופל הגיע סוף-סוף לטיפול ורוצה כאן ועכשיו לפתור את כל הדברים שמעיקים עליו במשך שנים, וקשה לו לקבל את העובדה שמדובר בתהליך שלוקח זמן.

וזה אני כותבת מניסיון בשני הצדדים.
כמטפלת וכמטופלת.

ההתנהלות שתיארת, @גזעית - של עליית מחירים תלולה היא לגמרי לא אתית ובהחלט הייתי מדווחת עליה במקומך (אם יש למי, כלומר, אם מדובר במטפלת מוסמכת בעלת תעודה)
 
מצב
הנושא נעול.

אירועים קרובים

ראש פינה

הפרוגיסטים נותנים בראש

לוח דרושים

למעלה