חמשיר

כתיבה וסיפורת >> תוכן מקצועי

הצעה לסדר - פרק 4
פרק 4 הם מגיעים לחתונה רק כדי לראות את הביסים האחרונים של מנת הקינוח המושקעת, ואת השולחנות מוזזים לצדדים, על מנת להכין את רחבת הריקודים. אומרים...
תשעה באב כיום תשובה
(רמב"ם) חלפו עברו להם שלושת השבועות - ימי בין המצרים. חלף עבר לו יום תשעה באב - היום המר ביותר בהיסטוריה היהודית. זהו? התאבלנו כיאה וכיאות במשך...
הצעה לסדר - פרק 3
פרק 3 מאבק המשך דבריו של הסוכן מתמהמהים. מיכה נותר לעמוד. הוא מופתע ומוטרד. עיניו נודדות אל השעון, כמו מצפה שממנו תצמח הישועה. המחוגים מיהרו...
הצעה לסדר - פרק 2
פרק 2 משימה "משהו לא נראה לי אצל הבחור הזה. יש בו משהו חשוד", יוגב יושב מול מסכי האבטחה עוקב בדריכות אחר דמותו של צעיר הפוסע הלוך ושוב...

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מאחר שאין כבר אפשרות ללחוש לניקים בהודעות פרטיות, אנסה להעביר פתק דרך מרפסת השכנים...
@קופי 100
אכן, כשקוראים חמשירים זה מדגדג בקצה האצבעות. הנה הצעתי לשיפור חמשירך האחרון לפי שעה:
ניק מוכשר עד מאוד - קופי מאה
אך נתקל בחמשיר - כבר כמה:
'אחמשר ביכורים
אבקש ביקורים' -
'מה קרה פה?' בסוף הוא תמה...
 

קופי 100

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופירייטינג
מאחר שאין כבר אפשרות ללחוש לניקים בהודעות פרטיות, אנסה להעביר פתק דרך מרפסת השכנים...
@קופי 100
אכן, כשקוראים חמשירים זה מדגדג בקצה האצבעות. הנה הצעתי לשיפור חמשירך האחרון לפי שעה:
ניק מוכשר עד מאוד - קופי מאה
אך נתקל בחמשיר - כבר כמה:
'אחמשר ביכורים
אבקש ביקורים' -
'מה קרה פה?' בסוף הוא תמה...
נהדר!!
שדרגתני יא אפכא!
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ואם יורשה לי, @דיונון - אל נא באפך, קצת שפשוף, קצת ליטוש למשקל ולקצב:
במכות את הכל הוא פותר,
גם בועט ונושך וסוטר.
במה יעבוד?
בסוף יש כבוד!
אבירם - הוא הפך לשוטר!
(במחשבה שניה - אולי בשורה האחרונה עדיף: אבו ג'ילדה הפך לשוטר...)
 

דיונון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ואם יורשה לי, @דיונון - אל נא באפך, קצת שפשוף, קצת ליטוש למשקל ולקצב:
במכות את הכל הוא פותר,
גם בועט ונושך וסוטר.
במה יעבוד?
בסוף יש כבוד!
אבירם - הוא הפך לשוטר!
תוכל להסביר לי איפה מונח השינוי, בכמות ההברות?
עניין הרגליים ושלש ההברות לא ברור לי.
(במחשבה שניה - אולי בשורה האחרונה עדיף: אבו ג'ילדה הפך לשוטר...)
במקור כתבתי אזולאי, על שם השוטר הידוע. אח"כ חשבתי שאולי יהיה מי שייפגע, אז החלפתי לחובב מדנים אוניברסלי ששייך לכל העדות במידה שווה (כולם מייחסים אותו לעדה השנייה...)

אפכא מסתברא'ניק
אהבת? אפכא מסתברא - 'ניק'
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תוכל להסביר לי איפה מונח השינוי, בכמות ההברות?
עניין הרגליים ושלש ההברות לא ברור לי.
אם עניין זה לא ברור למר, מן הסתם לא התעסק מימיו במוסיקה ואינו מכיר מושגים של קצב. הנה שורה מול שורה - נא לנסות לקרוא בקול בלי לחטוף הברות. הסימונים שלי הם: | הברה בלתי מוטעמת, - הברה מוטעמת:
במכות הכל תמיד פותר/// במכות את הכל הוא פותר (בראשון הקצב כזה: ||- |- |- |- ואילו בשני: ||- ||- ||-)
בועט יורק נושך סוטר///גם בועט ונושך וסוטר (בראשון: |- |- |- |- בשני: ||- ||- ||-)
במה יעבוד?
בסוף יש כבוד!
אבירם שלנו הפך לשוטר /// אבירם - הוא הפך לשוטר! (בראשון: ||- |-| |- ||- לא מתאים לשום קצב שלעיל. בשני: ||- ||- ||-)
מקור כתבתי אזולאי, על שם השוטר הידוע. אח"כ חשבתי שאולי יהיה מי שייפגע, אז החלפתי לחובב מדנים אוניברסלי ששייך לכל העדות במידה שווה (כולם מייחסים אותו לעדה השנייה...)
ההצעה שלי 'אבו ג'ילדה' היתה קריצה על שם השודד הידוע במיתולוגיה הערבית הארץ ישראלית.
אהבת? אפכא מסתברא - 'ניק'
האמת, רק כעת קלטתי את הניקיות שב'ניק'. 'איפכא מסתברניק' כל כך חזק בתודעה, והגרש הרי מתבקש בפיסוק נכון, שלא תפסתי. איישר!
 

דיונון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ואינו מכיר מושגים של קצב
אאוץ'! זו יבלת ישנה.
אבל בסופו של דבר, כשאני בודק באוזן מה יותר זורם, ה2,2,2 פחות רץ.
ומה שהייתי רוצה בשיר או חמשיר זה שיהיה נעים בפה ובאוזן, אז איך זה מסתדר?
ואם אפשר - מה הכוונה רגלים של תלת הברות.
תודה על הטרחה בתשובה המפורטת.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אין שם 2, 2, 2 יש שם 3 3 3. אם מישהו שיש לו חוש קצב יקרא זאת בקול תוכל להבחין בהבדל המשמעותי.
(אם יהיו לי פנאי ופניות אולי אקליט זאת ואעלה לכאן, כמובן בערבול קול.)
 

דיונון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אין שם 2, 2, 2 יש שם 3 3 3. אם מישהו שיש לו חוש קצב יקרא זאת בקול תוכל להבחין בהבדל המשמעותי.
(אם יהיו לי פנאי ופניות אולי אקליט זאת ואעלה לכאן, כמובן בערבול קול.)
התכוונתי למוטעמות.
ואכן הבחנתי בהבדל.
שאלתי היא למה זה יותר נכון בתוצאה.
וכן מה פירוש המושג 'שתי רגליים תלת הברתיות'.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
''רגל'' בשירה משמעה תבנית של הטעמות - לדוגמא ||- או -| או |- . בתבנית ("רגל")הזו |- יש שתי הברות, הראשונה בלתי מוטעמת והשניה מוטעמת (כמו: דָּבָר, אֶת כֹּל, שוטר). ב''רגל'' -| יש שתי הברות, הראשונה מוטעמת והשניה לא (כמו: דלת, אין לי, בוא נא). ב''רגל'' ||- יש שלוש הברות, שתי הראשונות בלתי מוטעמות והשלישית מוטעמת (כמו: במכות, את הכל, השוטר, הברקות)
לגבי ''למה זה יותר נכון בתוצאה'' - ראה בהגדרה של חמשיר.
 
למעלה