בעקבות הוראת הרבנים הראשיים שאסור לחסן בשבת.
ילמדונו רבותינו באי בית זה
מה איסור יש בחיסון בשבת.
אם תאמר מוצאי דם הא אינו פסיק רישא ואף לא ניחא ליה.
ואם תאמר מפני שמרכיבים את האמפולה על המזרק הא אין בנין בכלים ודוחק לומר שהוא תוקע.
ואי משום מכה בפטיש של האמפולה במזרק, הא הוא לרגע כמימרא, ולא שייך בזה מכה בפטיש.
סוף דבר, לכאורה מותר להתחסן בשבת מן התורה
אלא דמדרבנן אפשר דאסור משום ריפוי.
ילמדונו רבותינו באי בית זה
מה איסור יש בחיסון בשבת.
אם תאמר מוצאי דם הא אינו פסיק רישא ואף לא ניחא ליה.
ואם תאמר מפני שמרכיבים את האמפולה על המזרק הא אין בנין בכלים ודוחק לומר שהוא תוקע.
ואי משום מכה בפטיש של האמפולה במזרק, הא הוא לרגע כמימרא, ולא שייך בזה מכה בפטיש.
סוף דבר, לכאורה מותר להתחסן בשבת מן התורה
אלא דמדרבנן אפשר דאסור משום ריפוי.