חיסון בהריון ותופעות לוואי

מצב
הנושא נעול.

מירי עוס

משתמש מקצוען
יש הרבה אשכולות בנידון. תחפשי.
אני עשיתי חיסון ראשון בשבוע 14.
חיסון ראשון- כאב מקומי ביד
חיסון שני- מעט צמרמורות, כאב מפרקים, שחלף לאחר פחות מיממה.
העובר חי ובועט, ב"ה.
 

חכמת המונים

משתמש צעיר
*עמדת מכון פוע"ה אודות חיסוני קורונה*

*מכון פוע"ה* במהלך שנה האחרונה מתמודד עם שאלות רבות העולות סביב מחלת הקורונה, החל משאלות של טבילה וטהרה, אישות, הריון ועוד.
*דרכנו במכון פוע"ה* לאורך כל השנים *בחיבור בין עולם ההלכה לבין עולם הרפואה, לפעול בבירור מקצועי*, עם טובי הרופאים *באחריות וברוגע תוך חיבור בין העולמות השונים מתוך מחוייבות לעומקה של הלכה והתורה ומתוך מקצועיות ודיוק,* כאשר מול עיננו עומד הציווי של התורה *"ורפא ירפא"* שניתנה רשות וחובה לאדם להתרפא, ויתרה מזו, מצד חובת שמירת הגוף ושמירת הנפש, הפרטית והציבורית.
*אין* (כמעט) *מי מאיתנו שלא התמודד* עם בידוד במהלך השנה האחרונה, אין מי מאיתנו שלא הכיר או חווה בעצמו חולי של מחלת הקורונה עם תסמינים או בלי תסמינים, עם השלכות שנמשכות ומלוות ובלי, וכמדומני שכמעט אין מי מאיתנו שלא הכיר איש או אשה שנפטרו בשל מחלת הקורונה.

במהלך השנה האחרונה התמודדנו עם *חיזוק וחוסן, שמירת הטהרה ושמירת הבריאות,* הדאגה לקרובים והדאגה לחברה ולקהילה אליה אנחנו שייכים במעגלים השונים.
*טובי המוחות בעולם חברו כבר מתחילת הדרך למצוא מזור ופתרון,* לחבר בין הידע המקצועי והיכולות הידועות ולמצוא פתרון ומזור.
*כולנו עקבנו* בתשומת לב אחר *בטיחותם של החיסונים,* אחר הפתרונות של החברות השונות ואחר הבקרה והמחקרים עד אשר האפשרות להתחסן הפכה להיות נגישה, מציאותית ונוכחת כאן במדינת ישראל.

*דברינו כאן נסמכים על המידע המוסמך ממשרד הבריאות* המחייבת את כולנו, על *ניירות העמדה* של האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה, של המועצה הלאומית לרפואת נשים ויילודים, *ועל האחריות שלנו במכון פוע"ה* המחבר בין עולם ההלכה לבין עולם הרפואה, בין *הציווי האלוקי* של *ורפא ירפא* לקבל מזור ורפואה *בצד הבטחון המלא בקב"ה,* הרופא כל בשר ומפליא לעשות.
ומתוך כך אלו *ההמלצות נכון לשעת כתיבת שורות* (ו' שבט תשפ"א 19.1.21) אלו ומתוך הידוע לנו *ע"פ הגופים המוסמכים.*
*אין בדברינו הבאים להחליף כל ייעוץ רפואי בכלל ובמקרים פרטניים אלא לתת חיזוק* למידע האמור מתוך שיח והעמקה ובירור מול בכירי הרופאים העוסקים בנושאים אלו (מתחום הגניקולוגיה, פיריון, נאונטולוגיה, טרטולוגיה וזיהומים).


*נפרט את ההנחיות ע"פ מעגלי החיים בעיקר בתקופת הפיריון:*
*גברים -*
א. *חיסון* - המידע המצטבר מאפשר לומר כי *אין חשש לפגיעה בפיריון של הגבר* בקבלת החיסון, ולכן, *מומלץ לגברים לקבל את החיסון* וללא חשש לפגיעה בפיריון מתוך הבנת מנגנוני הפעולה של החיסון.
גברים בעלי מחלות רקע או רגישויות שונות כמובן יתייעצו עם רופא מטפל באופן פרטני.
יתרה מזו, *הדבקות בקורונה,* אף שככל הידוע, לא תפגע פגיעה ארוכת טווח בפיריון, יכולה ככל מחלה וירלית ליצור פגיעה נקודתית בייצור הזרע, מעבר לתחלואה נלווית הקורת בלא מעט מקרים ומלווה את ההחלמה מהקורונה למשך זמן.
*נשים –*
ב. מחלת הקורונה ככל הידוע וממידע שהצטבר באופן נרחב במהלך השנה האחרונה *אינה פוגעת בעוברים* עצמם.
יחד עם זאת, יש הצטברויות של עדויות ומחקרים על השפעה על *לידות מוקדמות,* ריבוי ניתוחים קיסריים ובעיקר מצבים של מחלה חריפה עם *סיכון מוגבר לאשה.* רק בימים אלו אנחנו עדים בתקשורת לריבוי אירועים אצל נשים חולות שפיתחו את התסמינים למחלת הקורונה באופן חריף אשר מייצר סיכון משמעותי עבורם.
ועל כן, מעבר לחובת השמירה בטרם קבלת החיסון, הרצון להגן על אשה הרה עומד בראש מעייננו לטובת שמירת האשה ומניעת נזקים עקיפים לעובר (לידות מוקדמת וכו) ולכן *הסיכון ממחלת קורונה גובר ומומלץ להתחסן.*
ג. *חיסון לנשים לפי מעגלי החיים:*
1. *החיסון אינו פוגע בפיריון* - מידע זה מוכר ומקובל על כל הגופים המוסמכים ואין כל עדות או חשש לכך הן ביחס להבנת מנגנוני הפעולה והן ביחס למידע הקיים. *ולכן אין כל מניעה לעכב חיסון ואין כל חשש לנשים בתקופת הפריון להתחסן.*
2. *נשים המתכננות* הריון או בטיפולי פוריות – *ההמלצה פשוטה וברורה להתחסן,* בוודאי למי שבקבוצת סיכון, בוודאי למי שנמצאת בעבודה מול קהלים ואוכלוסיות שונות (עובדי מערכת הבריאות, עובדי הוראה, ועוד), *ובכלל לכלל הנשים מומלץ להגיע אל הריון מחוסנות. אין כל הוראה או הנחיה למנוע הריון* או להמתין עם כניסת הריון לאחר קבלת החיסון.
3. *שליש ראשון של הריון* (עד שבוע 13 לערך) – הניסוח על ידי האיגודים השונים כי *ניתן לחסן נשים בהריון,* ההבנה הרחבה כי המנגנון לא מסכן את ההיריון או משפיע על העובר.
יחד עם זאת, בשל *זהירות ורגישות יתרה* לשלבים אלו של ההיריון, הניסוח לגבי תקופה זו נאמר ביתר זהירות ועל כן:.
*נשים עם מחלת רקע וגורמי סיכון – ההמלצה ברורה להתחסן* ולא לעכב את קבלת החיסון בכל שלב של הריון ובכלל זה בראשיתו.
*נשים העובדות עם אוכלוסיות רחבות* (צוותי רפואה, מורים ועוד) – ההיגיון אומר *שלא להתעכב ולהתחסן ללא דיחוי* אבל אם האשה מבקשת להמתין, יש לכך מקום עד לסיום שליש ראשון.
*נשים ללא כל גורמי סיכון* - כאמור לעיל, אין מניעה מצד ההבנה של המנגנונים להתחסן, אבל מצד הזהירות היתרה, *יש מקום להמתין לסיום שליש ראשון* של ההיריון.
אשה שהתחסנה במנה ראשונה ונקלטה להריון – *ודאי תשלים* את המנה השניה ותהיה מחוסנת באופן מלא.
4. *משליש שני והלאה – ההמלצה להתחסן* ובפרט לרגל ריבוי העדויות של החשש של הדבקות בקורונה בהריון והשפעה על בריאות האשה ותזמון הלידה.
5. *מניקות - המלצה להתחסן ואין כל צורך להתעכב*, החיסון לא עובר בהנקה (עדין אין מידע מספק לגבי יצירת חיסון ליונקים). אין צורך להמתין עם הנקה לפני או אחרי החיסון וההנקה יכולה להמשך כרגיל.
*בימים אלו כולנו נושאים תפילה לבריאות שלמה ואיתנה* לכל עמינו כאן בארץ, לכל באי ודרי עולם.
בימים אלו כולנו מחוייבים להקפדה ביתר שאת ולהתחזק בשמירה על הכללים לטובת בריאותנו ולטובת בריאות הסובבים אותנו.
נמשיך בימים אלו *לדאוג לשלומם של המבודדים והחולים בכל מקום שהם,* קרובים ורחוקים, נמשיך לחזק ולעודד ויחדיו נמגר את המגיפה מתוך אחריות ציבורית רחבה, מתוך מחוייבות ואמון בעבודת הרופאים וצוותי הרפואה המסורים, מתוך אמונה ותפילה לקב"ה שירפא כל בשר וישלח מזור ורפואה בבריאות ושמחה.

*הרב מנחם בורשטין - ראש מכון פועה*
*צוות הרבנים היועצים - מכון פוע"ה*

*קישור לניירות העמדה:*
האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה והמועצה הלאומית לרפואת נשים, נאונטולוגיה וגנטיקה מתאריך 18.1.21

 

gyh

משתמש מקצוען
גיסתי עשתה (למרות שבוודאות עברה קורונה אבל 2 בדיקות נוגדנים יצאו שליליות) וברוך ה' הכל בסדר גמור ומצוין!
רק תפילות...
 

משפחת לוי...

משתמש מקצוען
 

ליבי ו

משתמש חדש
עשיתי את שניהם בחודש שביעי
ב"ה בלי תופעות לוואי בכלל!! (חוץ מכאבים ביד)
ואני הרבה יותר רגועה עכשיו
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
׳ידיעות׳: האסון הגדול בהר שמואל - בני משפחתה של אוסנת בן שטרית אומרים: ״הגיס שלה שמתנגד לחיסונים ונלחם נגד החיסונים לא מייצג את המשפחה. יהודה בעלה של אוסנת התחסן כבר לפני מספר שבועות, גם שניים מהאחים שלה חלו בקורונה, היא ידעה בדיוק איזו מחלה נוראית זו וממש לא הייתה מכחישת חיסונים. היא פשוט התלבטה האם להתחסן בגלל ההריון״ .

---

(מעכשיו כל פעם שלא יקרה ח"ו אסון, קודם ישאלו: האם התחסן? ולמה לא? ולמעט מקרים שהמשפחה תשקר בפרהסיא, יהיה בושות גדולות לנמנעים מהחיסון).


====

אבי בלומנטל ממחלקת ההסברה של מ. הבריאות למנדי ביתאן: "לפי ההערכות שלנו מושקעים 25-30 אלף שקל בקמפיין נגד החיסונים במגזר החרדי. אנחנו קרובים לחשוף מי עומד מאחורי זה" .
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
1614029833565.png
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
פתחו לי פתח לחודו של מחט
ואני אפתח לכם את האולם...

המשפט קיבל משמעות חדשה בימינו.
 

רברז

משתמש פעיל
רופאת נשים (מהגדולות בתחום) אמרה לי שקורונה בסוף הריון היא הדבר המסוכן ביותר שיש,
התחסנתי ב"ה (שביעי)
ללא תופעות לוואי
 

פ.נ

משתמש מקצוען
רופאת נשים (מהגדולות בתחום) אמרה לי שקורונה בסוף הריון היא הדבר המסוכן ביותר שיש,
התחסנתי ב"ה (שביעי)
ללא תופעות לוואי
זה מאוד תלוי כל אישה במצב שלה
לכן כל אישה לפני שהיא מיתחסנת חייב לקבל אישור מהרופאה שלה!!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה