דרוש מידע חינוך ביתי

מצב
הנושא נעול.

פשוש

משתמש מקצוען
ללכת הפוך מכל העולם, זה תמיד מסוכן.
אדם יכול להיות מקורי ולהחליט לנסוע בנתיב ההפוך נגד כיוון התנועה, כל עוד מדובר בחיים שלו.
אבל בשום פנים ואופן לא הייתי מהמרת על חשבון הילדים שלי.

ללכת בדרך שונה, זה יכול להיות הימור מוצלח, אבל יכול להיות גם הרה אסון.
צריכה להיות סיבה מאד משמעותית או עוגן מאד מבטיח להיתלות בו כדי לעשות את הצעד הזה.

כשהולכים בדרך המסורה והבטוחה לא לוקחים סיכון מיוחד, כי בדרך ההיא צועדים אנשים חכמים וגדולים כבר עשרות בשנים.
מאיפה יש לכם את האומץ והביטחון שאתם חכמים יותר מכולם?!?

ובכלל, מניסיון בהרבה תחומים, הורים שבחרו לגדל את ילדיהם בדרך שונה מחבריהם, בד"כ גרמו לילדיהם סבל גדול. ילד רוצה להיות כמו כולם. ילד לא אוהב להרגיש שונה.
(אלא אם כן הם מחליטים ללכת איתו לאי בודד ולגדל אותו שם בלי שיכיר מציאות אחרת)
יש הרבה תחומים שהורים בוחרים לוותר על עקרונות מסוימים רק בכדי לא לחנך את הילדים בדרך שונה / קיצונית / מקורית, כי למרות הצדק, האמת והיושר - התוצאה מסוכנת יותר. על זה נאמר: בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם.

וכל זה, כמובן, ללא קשר לשיקול (הקטנוני בעיניי) שאיך אפשר להיות עם הילדים 24/7. וודאי שלא זה מה שצריך לנווט את החלטותינו כשמדובר בחינוך ילדינו. ההסתכלות היא לטובת הילדים ותו לא.
 

ששונית

משתמש מקצוען
והם גם כיבסו ביד, ושאבו מים מהבאר... אז מה ? תלכי לעשות את זה?

הדור היה שונה, ההתנהלות היתה שונה, החיים היו שונים, זה מצחיק להשוות בכלל....
התגובה שלי נכתבה בציניות לגבי התגובה שכך גדלו הרב אלישיב וכד'
מה שכתבת זה בדיוק מה שרציתי לומר בתגובה שלי.
 

אמא של נפתלי :)

משתמש מקצוען
אחת המיומנות החשובות שלומדים בביה"ס היא לעמוד בזמנים
להגיע עד 8
לגמור יחידת חומר עד זמן מסוים
לימוד שמאד מאד מאד מאד חשוב לחיים
ילדים ללא שעת קימה מוגדרת, איך ידעו בבוא היום לקום בזמן לעבודה???
או שהאמא לא מתכננת להם כאלו חיים...
 

דורהלה

משתמש פעיל
שאלה לי, לאלה שחשות שמערכת החינוך לא מתאימה/מספקת את צרכי ילדיהן.
לו היתה במגזר שלנו מערכת חינוך אלטרנטיבית (גן ובי"ס אנתרופוסופי/ דמוקרטי, לדו'), הייתן בוחרות בה?
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אוקיי, אז אני מכירה אחת :)
אם יעזור לך, יש בארה"ב (או קנדה) קהילה שנוהגת כך מתוך אידיאל, אני לא יודעת מעבר לכך שסיפרו לי על משפחה שאני מכירה שהבן הנשוי עבר לגור שם לגדל את ילדיו.
 

שפריצרית

משתמש מקצוען
שאלה לי, לאלה שחשות שמערכת החינוך לא מתאימה/מספקת את צרכי ילדיהן.
לו היתה במגזר שלנו מערכת חינוך אלטרנטיבית (גן ובי"ס אנתרופוסופי/ דמוקרטי, לדו'), הייתן בוחרות בה?
השאלה הזו חידדה לי את ההבנה שהרבה מההתנגדות כאן נובעת מחוסר הבנה מאין נובע הרצון הזה.
יש ציבור שמרן שמעדיף להישאר בתלם, וקשה לו לראות משהו אחר.
זה מובן ומקובל.
אבל אנא אל תסתכלו על אלה עם הרעיונות השונים כאילו הם 'להכעיסניקס' , 'אני נגד כל המגזר והמסתעף ממנו ויש לי המון ביקורת על הממסד'.
זה ממש לא מגיע משם. (אולי אצל חלק כן, לא יודעת)
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
השאלה הזו חידדה לי את ההבנה שהרבה מההתנגדות כאן נובעת מחוסר הבנה מאין נובע הרצון הזה.
יש ציבור שמרן שמעדיף להישאר בתלם, וקשה לו לראות משהו אחר.
זה מובן ומקובל.
אבל אנא אל תסתכלו על אלה עם הרעיונות השונים כאילו הם 'להכעיסניקס' , 'אני נגד כל המגזר והמסתעף ממנו ויש לי המון ביקורת על הממסד'.
זה ממש לא מגיע משם. (אולי אצל חלק כן, לא יודעת)
!
 

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
היא אומרת שזה לא מושלם, אלא קשה.
לכן היא מסוגלת רק עד גיל 7.
אוי אוי אוי, אם חברה שלי הייתה רואה את הפרשנויות בשמה....
לא
היא מבחינתה הייתה ממשיכה ככה לעד, פשוט קיבלה את ברכתו של הרב שלהם עד לגיל הזה ומעבר לכך ברך כן לשלוח
וכמובן שזה אינדיבידואלי כל שואל לגופו ולרבו.
 

מלכה123

משתמש מקצוען
נדמה לי ש @כפרי כתבה (בכל אופן אשכול ארווווך) שדחפו לה כדורים, אז רק רציתי להאיר שבחינוך ביתי לפעמים הקשיים מתעצמים. החברה באופן כללי פעמים רבות סלחנית למשגים של ילדים, כי "נלך הביתה ונשכח ממנו", מה שאין כן עם אחים ואחיות שכל היום הם בצמידות ואז הילד המאותגר\ מאתגר נמאס מהר..
ו @ללושקה נשמע שיש לך רק בת\ בנות בגילאים צעירים. בואי תתנסי בחינוך ביתי של גדולות יותר או בנים באופן כללי ונדבר...
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
אם הייתי גדלה בחינוך ביתי, כנראה שהרבה משקעים היו נחסכים לי.

המערכות שלנו מקסימות, אבל הן לצערי חושבות שכל הילדים בנויים אותו הדבר, כולם בנויים לשבת ולהקשיב 8 שעות ברצף עם הפסקות כל שלושת רבעי שעה, כולם צריכים ללמוד חשבון, אנגלית , דקדוק והסטוריה.

בתור ילדה ביליתי את רוב הזמן בחלומות, ציורים או בחדר המנהלת במקרה הגרוע,
תנו לי לשבת 45 דקות - ואני הופכת ליצור עצבני, מפריע, ולא קולט כלום.
לעומת זאת תנו לי ספר ההסטוריה טוב, או חוברות חשבון - ואני אלמד הכל לבד פי שתיים מהר מהכיתה.

לשים ילדה כמוני בכיתה זו לא התעללות?

כמה אכזרי זה להחליט שכל הילדים צריכים להיות אותו הדבר, ומי שלא מסוגל לעמוד בכללי הברזל שמתאימים אולי ל50% מהילדים צריך לקבל איבחון /ריטלין / שיעורי עזר?

אני מבינה שזו המציאות, ולכן גם את הילדים שלי כנראה אשלח למוסדות עם הרבה תפילות, שמישהו סופסוף יבין את המציאות ההזויה הזאת וישנה אותה. (@Ruty Kepler אכפת לך להכנס לממשלה הבאה?)

ואגב עולם אמיתי, בעולם האמיתי אני לא צריכה ריטלין , יש לי עודפי מרץ ואני מספיקה המון.
המקום היחידי בו נתקעתי בקירות היה בית הספר והסמינר.

ואם כבר חייבים , למה להכריח ילדה לגמור מלאכה של סריגה כשיש לה שתי ידיים שמאליות? איפה קצת הבנה שיש אידבדואל?

אם זה נשמע קצת מתקיף , זה לא, הכל נכתב מכאב אמיתי.

ואגב, אם חינוך ביתי אז רק אנסקולינג, ולא הום סקולינג.

באנסקולינג ההורים לא צריכים לדעת כלום, החוכמה היא לתת לילדים חכה ולא דגים.
ללמד אותם ללמוד לבד, ומשם כל העולם לפניהם.

החינוך באנסקולינג גורס שכל ילד נולד עם רצון ללמידה וסקרנות, שימו לב כמה שאלות שואלים ילדים, בפרט כשהם קטנים.
כשמכריחים אותם ללמוד חומר שלא מענין אותם / בצורה שהם לא אוהבים , או בזמן שלא בא להם הם לאט לאט מאבדים את אהבת הלמידה העצמאית הזו.
בחינוך ביתי מטפחים את האהבה, מלמדים את הילדים ללמוד לבד ומשם השמיים הם הגבול.

כשהם רוצים הם משלימים פערים בכמה חודשים ומשתלבים בלימודים.

וגם מחקרים הוכיחו, שילדים מחינוך ביתי הוכיחו יותר יכולות לימודיות וחברתיות מילדים אחרים באותו הגיל, זה גם קיבעון מחשבתי: מי אמר שהחברה הכי טובה היא דווקא חד גילאית? או להפך?
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
בהום סקולינג לומדים ממש לפי מערכת - קצת אנגלית , קצת חשבון רק בבית.
באנסקולינג ההורים לא מלמדים , כמובן שאם הילדים שואלים הם מקבלים תשובות, אבל לא "עוסקים בלמידה "באופן רשמי, כן לומדים בצורה טבעית מהחיים כל הזמן.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אחת המיומנות החשובות שלומדים בביה"ס היא לעמוד בזמנים
להגיע עד 8
לגמור יחידת חומר עד זמן מסוים
לימוד שמאד מאד מאד מאד חשוב לחיים
ילדים ללא שעת קימה מוגדרת, איך ידעו בבוא היום לקום בזמן לעבודה???
או שהאמא לא מתכננת להם כאלו חיים...
לא מסכימה איתך.
אחת המיומניות שבי''ס מנסה להקנות היא עמידה בזמנים.
תכל'ס - תראי לי כמה בחורות סמינר מגיעות בזמן ללימודים.
לעומת זאת - מהרגע הראשון שיש להן עבודה הן דופקות יום יום כמו שעון.

גם אני -סופר לא עקבית, ובכל מה שנגע למטלות לימודיות 99 אחוז מהפעמים הן לא היו נעשות.
לעומת זאת כל מטלה שיש לי בעסק מבוצעת מיד.
למה? כי מזה אכפת לי ומהלימודים לא היה אכפת לי.
וביה''ס ניסה ללמד אותי זמנים... אוהו ניסה.
הוא לא הצליח להקנות לי את המיומנות הזאת. החיים לעומת זאת כן.
מקווה שהייתי מובנת
 

גיטיgiti

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
אחת המיומנות החשובות שלומדים בביה"ס היא לעמוד בזמנים
להגיע עד 8
לגמור יחידת חומר עד זמן מסוים
לימוד שמאד מאד מאד מאד חשוב לחיים
ילדים ללא שעת קימה מוגדרת, איך ידעו בבוא היום לקום בזמן לעבודה???
או שהאמא לא מתכננת להם כאלו חיים...
אוי נו באמת.
את מזכירה לי את איומי המורות מימים עברו...
 

לנדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני בעד אידיאל "נטו אמא"
בגלל זה:
כשהילדים שלי חוזרים ממוסדות הלימוד אני 100% שלהם.
יוצרת איתם יצירות, מספרת להם סיפורים
שרה להם שירים, אופה איתם עוגיות וגם קופצת איתם כשיש כח :)

אני בעד "ילדים עם אמא זה התרופה הרגשית לכל המחלות":
ולכן כשהם חוזרים הם זוכים לחיבוק ונשיקה
וגם לשבת לי קצת על הברכיים.
הם זוכים להקשבה נקיה לכל מה שקרה להם. להכלה ולהבנה ולהמון אהבה.

אני בעד הרעיון "בית ספר הוא מסגרת משעממת לילדים חכמים"
לכן כשהם חוזרים אני מספרת להם על החמצן והפחמן שאנחנו נושמים.
על נפלאות הבורא.
על קרני אור שנשברות במראה וחוזרות לעיננו.
ומשחקת איתם במילים נרדפות וחרוזים.

אני בעד "בית ספר הוא מקום שמקשה על ילדים מתקשים"
אבל מכיון שגם הבית וסדריו מקשים עליהם.....
אז כשהם בבית- אני דואגת לתת להם את מלא העידוד התמיכה, העזרים והכלים
כדי שיתקשו באופן כללי בין בבית הספר ובין בבית כמה שפחות...

אני בעד "בית הוא חממה רוחנית מדהימה"
ולכן כשהילדים שלי בבית הם שומעים בלי חשבון ובאוירה חיובית
על מה רבו מעשי ה', סיפורי צדיקים,
שאיפה רוחנית, וכמה טוב ה'.


אבל---
כל הדברים האלו דורשים כח פניות, הרבה אנרגיה והרבה הרבה לב
הייתי אומרת אפילו המון.
וכדי שיהיה לי כח ופניות רגשית, ולב נקי לכל זה
בבוקר אני שולחת אותם למוסדות הלימוד...
ונמצאת אני עם העבודה שלי/הלקוחות/ הבוסים/ עצמי/לא משנה מה.
רק לא איתם.
באפס נקיפות.

וגם ככה לא תמיד אני מצליחה לעמוד באידיאל שלעיל.
וגם ככה לפעמים אני לא 100 אחוז אמא אלא רק 50....

(וטוב שהנושא הזה עלה כדי להזכיר לי שוב את מי שאני ואת מה שאני שואפת אליו)

מעניין לבחון האם אמא שילדיה נמצאים איתה נון סטופ 24/7
מסוגלת להיות אפילו בחלק קטנטנן של היום 100 אחוז אמא, כנכתב לעיל...
אם אכן כך. מצדיעה לה. מעריצה אותה. עפר לרגליה. תבורך.
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
סתם כי מענין אותי לשמוע על זה...
מתי שהוא הבנות כן משתלבות בחינוך רגיל? (סמינר או משהו כזה..?)
כשהן גודלות זה נתון לשיקול דעתן? (סבלתי המווון בבית הספר ובתיכון, ועדיין בתור ילדה שיעמם לי להישאר בבית עם אמא..)
הן מרגישות בנח עם זה ? (בלי דמגוגיה של תלוי מה האמא מדרת, שורה תחתי, נוח להם?)
מה הרעיון בלהשאיר את הילדים בבית אם האמא מדברת חלק מהשעות בטלפון וחלק ישנה?
ועוד משהו אחד, מי יהיה זה שיתן להם את העצמה הרוחנית שילדות מקבלות בתוכניות שנתיות, בהרצאות, בשיעורי כתובים, ועוד מלא דברים שאמא לא תמיד יכולה לתת? (לוותר לחברה ולאחות זה לא ממש אותו דבר, גם לשמוע הרצאות כל יום מאמא או הרצאה כל שבוע ממרצא/ה אחר זה עדיין לא אותו דבר, איך מספקים את הצורך לתוכניות הווי, תוכניות מוסר וכו'?
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מעניין לבחון האם אמא שילדיה נמצאים איתה נון סטופ 24/7
מסוגלת להיות אפילו בחלק קטנטנן של היום 100 אחוז אמא, כנכתב לעיל...
אם אכן כך. מצדיעה לה. מעריצה אותה. עפר לרגליה. תבורך.

אני לא ממש מסכימה שזה מדד
בן כפר, שנולד וגדל שם, לא צריך כל יום ממש לטבוע בבוץ כדי להרגיש שהוא חי בכפר, זאת המציאות והוא סופג את כל ההווי לתוכו 24/7.

ככה ילד שהוויית החיים שלו סובב סביב ציר הבית ואמא שלו - זה ה- 100% שלו ושלה.
ה- 100% מתחלק לאורך כל היום כולו, לעומת 100% או פחות - רק שעתיים ביום.
ילד שנמצא בחוץ רב הזמן - צריך פיצוי דחוס מאמא על כל הזמן הארוך שהוא לא נפגש איתה.
וגם............ שלא יהיו מידי הרבה נקיפות מצפון לאמא :)
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ועוד משהו אחד, מי יהיה זה שיתן להם את העצמה הרוחנית שילדות מקבלות בתוכניות שנתיות, בהרצאות, בשיעורי כתובים, ועוד מלא דברים שאמא לא תמיד יכולה לתת? (לוותר לחברה ולאחות זה לא ממש אותו דבר, גם לשמוע הרצאות כל יום מאמא או הרצאה כל שבוע ממרצא/ה אחר זה עדיין לא אותו דבר, איך מספקים את הצורך לתוכניות הווי, תוכניות מוסר וכו'?
רק אני חושבת שהתוכניות האלו הן פרנסה מצוינת לרכזות החברתיות?
לא הרגשתי איזה שהוא חיזוק רוחני שמלווה אותי מתוכנית כזו או אחרת...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה