ממש לא סכימה איתך..רק אני חושבת שהתוכניות האלו הן פרנסה מצוינת לרכזות החברתיות?
לא הרגשתי איזה שהוא חיזוק רוחני שמלווה אותי מתוכנית כזו או אחרת...
אין על הווי בסמינרים..
זה משהו שאני מתגעגעת אליו עד היום..
ממש לא סכימה איתך..רק אני חושבת שהתוכניות האלו הן פרנסה מצוינת לרכזות החברתיות?
לא הרגשתי איזה שהוא חיזוק רוחני שמלווה אותי מתוכנית כזו או אחרת...
ממש לא!!סליחה,
ילד שצריך כדורים בחוץ,
צריך כדורים גם בבית! (מידע)
אלא אם כן הוא חי חיי בטלה והפקרות.
אז בגלל שבגיל 20 הם יצטרכו לקום לעבודה צריך להוציא אותם מגיל 3 מהבית??נוווו, אז איך הם ידעו בבוא היום לקום בזמן לעבודה?????
הנה החיסרון הגדול!!!!!
הווי זה עניין אחד, חיזוק רוחני זה משהו אחר.ממש לא סכימה איתך..
אין על הווי בסמינרים..
זה משהו שאני מתגעגעת אליו עד היום..
רציתי להגיב על זה:וכל זה, כמובן, ללא קשר לשיקול (הקטנוני בעיניי) שאיך אפשר להיות עם הילדים 24/7. וודאי שלא זה מה שצריך לנווט את החלטותינו כשמדובר בחינוך ילדינו. ההסתכלות היא לטובת הילדים ותו לא.
הדרך הרגילה לא בטוחה עבור חלק מהילדים. יש ילדים שהדרך הרגילה מהווה סיכון עבורם.כשהולכים בדרך המסורה והבטוחה לא לוקחים סיכון מיוחד, כי בדרך ההיא צועדים אנשים חכמים וגדולים כבר עשרות בשנים.
דרך הלימודים הרגילה לא מתאימה להרבה מאוד ילדים, מסיבות שונות ומגוונות.על דרך הלימודים הרגילה בבית הספר
שטובה ל99% מהילדים
בדיוק מה שקורה במוסדות הלימוד. עם ילד אחד זה הולך נפלא. ועם ילד אחר זה פשוט לא הולך, כי הוא לא מתאים למסגרת בית הספר, שמתאימה רק לחלק מהאוכלוסיה.אוסיף עוד משהו שלא אמרו כאן, קחי בחשבון שיכול להיות שעם ילד אחד זה ילך לך נפלא, ועם ילד אחר זה פשוט לא ילך (וראיתי כאלה) כי הילד פשוט לא בנוי לחינוך ביתי, פשוט לא!
כל מילה פנינה! ואגב, אני באמת עושה אנסקולינג. והבן שלי בן חמש כבר למד את כל האותיות לבד רק מהסביבה ובעיני זה הדבר הכי מדהים בעולם!! והבת בת השלוש יודעת את כל הצבעים ולא חסר להם כלום!אם הייתי גדלה בחינוך ביתי, כנראה שהרבה משקעים היו נחסכים לי.
המערכות שלנו מקסימות, אבל הן לצערי חושבות שכל הילדים בנויים אותו הדבר, כולם בנויים לשבת ולהקשיב 8 שעות ברצף עם הפסקות כל שלושת רבעי שעה, כולם צריכים ללמוד חשבון, אנגלית , דקדוק והסטוריה.
בתור ילדה ביליתי את רוב הזמן בחלומות, ציורים או בחדר המנהלת במקרה הגרוע,
תנו לי לשבת 45 דקות - ואני הופכת ליצור עצבני, מפריע, ולא קולט כלום.
לעומת זאת תנו לי ספר ההסטוריה טוב, או חוברות חשבון - ואני אלמד הכל לבד פי שתיים מהר מהכיתה.
לשים ילדה כמוני בכיתה זו לא התעללות?
כמה אכזרי זה להחליט שכל הילדים צריכים להיות אותו הדבר, ומי שלא מסוגל לעמוד בכללי הברזל שמתאימים אולי ל50% מהילדים צריך לקבל איבחון /ריטלין / שיעורי עזר?
אני מבינה שזו המציאות, ולכן גם את הילדים שלי כנראה אשלח למוסדות עם הרבה תפילות, שמישהו סופסוף יבין את המציאות ההזויה הזאת וישנה אותה. (@Ruty Kepler אכפת לך להכנס לממשלה הבאה?)
ואגב עולם אמיתי, בעולם האמיתי אני לא צריכה ריטלין , יש לי עודפי מרץ ואני מספיקה המון.
המקום היחידי בו נתקעתי בקירות היה בית הספר והסמינר.
ואם כבר חייבים , למה להכריח ילדה לגמור מלאכה של סריגה כשיש לה שתי ידיים שמאליות? איפה קצת הבנה שיש אידבדואל?
אם זה נשמע קצת מתקיף , זה לא, הכל נכתב מכאב אמיתי.
ואגב, אם חינוך ביתי אז רק אנסקולינג, ולא הום סקולינג.
באנסקולינג ההורים לא צריכים לדעת כלום, החוכמה היא לתת לילדים חכה ולא דגים.
ללמד אותם ללמוד לבד, ומשם כל העולם לפניהם.
החינוך באנסקולינג גורס שכל ילד נולד עם רצון ללמידה וסקרנות, שימו לב כמה שאלות שואלים ילדים, בפרט כשהם קטנים.
כשמכריחים אותם ללמוד חומר שלא מענין אותם / בצורה שהם לא אוהבים , או בזמן שלא בא להם הם לאט לאט מאבדים את אהבת הלמידה העצמאית הזו.
בחינוך ביתי מטפחים את האהבה, מלמדים את הילדים ללמוד לבד ומשם השמיים הם הגבול.
כשהם רוצים הם משלימים פערים בכמה חודשים ומשתלבים בלימודים.
וגם מחקרים הוכיחו, שילדים מחינוך ביתי הוכיחו יותר יכולות לימודיות וחברתיות מילדים אחרים באותו הגיל, זה גם קיבעון מחשבתי: מי אמר שהחברה הכי טובה היא דווקא חד גילאית? או להפך?
לוידת,רק אני חושבת שהתוכניות האלו הן פרנסה מצוינת לרכזות החברתיות?
לא הרגשתי איזה שהוא חיזוק רוחני שמלווה אותי מתוכנית כזו או אחרת...
אם הייתי גדלה בחינוך ביתי, כנראה שהרבה משקעים היו נחסכים לי.
המערכות שלנו מקסימות, אבל הן לצערי חושבות שכל הילדים בנויים אותו הדבר, כולם בנויים לשבת ולהקשיב 8 שעות ברצף עם הפסקות כל שלושת רבעי שעה, כולם צריכים ללמוד חשבון, אנגלית , דקדוק והסטוריה.
בתור ילדה ביליתי את רוב הזמן בחלומות, ציורים או בחדר המנהלת במקרה הגרוע,
תנו לי לשבת 45 דקות - ואני הופכת ליצור עצבני, מפריע, ולא קולט כלום.
לעומת זאת תנו לי ספר ההסטוריה טוב, או חוברות חשבון - ואני אלמד הכל לבד פי שתיים מהר מהכיתה.
לשים ילדה כמוני בכיתה זו לא התעללות?
כמה אכזרי זה להחליט שכל הילדים צריכים להיות אותו הדבר, ומי שלא מסוגל לעמוד בכללי הברזל שמתאימים אולי ל50% מהילדים צריך לקבל איבחון /ריטלין / שיעורי עזר?
בלי להכיר את @דבורי פשדנובק צלמת (חו''ל כשר) , אפשר להבין שילדים עצמאיים שמתנסים בהרבה חוויות, ומכירים שפות, מקבלים יכולות וכישורים שאין לילדים אחרים.
לו הייתי שר אוצר, כל אחד שבוחר בחינוך ביתי, היה מקבל את הסכום שמשרד החינוך חוסך עליו. בחישוב כלכלי פשוט (חלוקת התקציב פר תלמיד) מדובר על כ-2000 ש"ח לילד בחודש. הייתי לוקחת את הכסף, פורשת מהעבודה, משאירה את החמולה בבית ושלום על ישראל.
ועוד משהו.
בדור שלנו יש לפעמים תחושה שהילדים הם עול ונאכס. כשאנשים שמעו לאן ואיך אני נוסעת עם ילדים, לפעמים קטנים ממש, הם צעקו עלי 'לא כדאי' ו'מה פתאום' ו'את לא תהני בכלל'.
חייכתי אליהם, שמעתי את דעתם, ועשיתי מה שהיה נראה לי.
גיליתי עולמות חדשים.
הבנתי שקצת איבדנו, בדור שלנו, את החוויה הבסיסית של השהות ביחד עם הילדים. הם הפכו לנו למטרד.
להחזיר אותם להיות איתנו, זה תיקון עולם. לא להפך.
רובינו לא מסוגלות לעשות את זה עם כולם, ויום שלם.
אבל לפחות פה ושם, לפחות להעריך את מי שכן יכול ורוצה.
מהותו של האנסקולינג היא לא להשאיר אותך לבד עם אמא בבית, אלא לתת לך להתפתח בסביבה ובצורה הנכונה לך.עדין, אם היית משאירה אותי בבית עם אמא (המקסימה, יש לומר) הייתי יוצאת עם הרבה יותר משקעים, אני בטוחה!!!
מהותו של האנסקולינג היא לא להשאיר אותך לבד עם אמא בבית, אלא לתת לך להתפתח בסביבה ובצורה הנכונה לך.
לפני שבוחרים בחינוך ביתי מחפשים סביבה חברתית מתאימה, זה יכול להיות אחים , משפחות בסביבה. אבל וודאי לא ילד אחד לבד כל היום.
נכון, ומי החליט שצריכים דווקא כיתה של 30 ילדים באותו גיל?עדין, אי אפשר להשוות "כיתה" של 3 ילדים, לבין 30 ילדים.
זה לא מוקדםכל מילה פנינה! ואגב, אני באמת עושה אנסקולינג. והבן שלי בן חמש כבר למד את כל האותיות לבד רק מהסביבה ובעיני זה הדבר הכי מדהים בעולם!! והבת בת השלוש יודעת את כל הצבעים ולא חסר להם כלום!
מרוויחים את האהבה לידע, השמחה שבלמידה, היצירתיות, החשיבה העצמאית וכו' וכו',זה מה שמרוויחים בחינוך ביתי?
אני שואלת ברצינות?
כי בגיל 3 לומדים את האותיות..
פותחת השרשור אומרת שהסיבות הן הקניית ידע ברמה גבוהה יותר ואת מפנה להרצאה של פרופסור עלום שם, ולא מתקבל הרושם שההרצאה שלו היא בנושא חובת האדם בעולמו.ונראה לך שמי שבוחרת לחנך את ילדיה בחינוך ביתי עושה את זה מתוך התחקות אחרי חוקות הגויים? בדקת מה המניעים למעבר כזה?
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ר'
קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: