דרוש מידע חינוך ביתי

מצב
הנושא נעול.

בר לוין

משתמש מקצוען
רק אני חושבת שהתוכניות האלו הן פרנסה מצוינת לרכזות החברתיות?
לא הרגשתי איזה שהוא חיזוק רוחני שמלווה אותי מתוכנית כזו או אחרת...
ממש לא סכימה איתך..
אין על הווי בסמינרים..
זה משהו שאני מתגעגעת אליו עד היום..
 

כפרי

משתמש צעיר
סליחה,
ילד שצריך כדורים בחוץ,
צריך כדורים גם בבית! (מידע)
אלא אם כן הוא חי חיי בטלה והפקרות.
ממש לא!!
בממסד דורשים דברים קשים מאד שלא דורשים מילד שנמצא בבית ויכול לעלות על האופניים ולפרק אנרגיה. כדאי שתלמדי קצת את הנושא.
וגם, לידיעתך, הילדים שלוקחים כדור ביומיום לא צורכים אותו בשבת ומסתדרים מצויין.
 

כפרי

משתמש צעיר
נוווו, אז איך הם ידעו בבוא היום לקום בזמן לעבודה?????
הנה החיסרון הגדול!!!!!
אז בגלל שבגיל 20 הם יצטרכו לקום לעבודה צריך להוציא אותם מגיל 3 מהבית??
יש הרבה מקורות מהרב וולבה והרש"ר הירש שבשנותיו הראשונות ילד צריך להיות ליד אמו.
זה הפוך בדיוק. ילד מסופק, שקיבל את הזמן שלו להיות ילד בלי עודף עול ואחריות בבוא הזמן יגיע מוכן ונרגש לחיים האמיתיים.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ממש לא סכימה איתך..
אין על הווי בסמינרים..
זה משהו שאני מתגעגעת אליו עד היום..
הווי זה עניין אחד, חיזוק רוחני זה משהו אחר.
ההווי הוא קטע חברתי נטו.
(לא שאני מזלזלת ועדיין---)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
וכל זה, כמובן, ללא קשר לשיקול (הקטנוני בעיניי) שאיך אפשר להיות עם הילדים 24/7. וודאי שלא זה מה שצריך לנווט את החלטותינו כשמדובר בחינוך ילדינו. ההסתכלות היא לטובת הילדים ותו לא.
רציתי להגיב על זה:
לדעתי מידת היכולת שלנו ומה שטוב לנו גם היא בהחלט שיקול.
(חוץ מזה, שמי שלא רוצה שזה יהיה שיקול, תמיד אפשר להגיד 'אבל ילדים צריכים אמא שפויה'. ואני מתעקשת עוד לפני - אבל אמא צריכה אמא שפויה.)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כשהולכים בדרך המסורה והבטוחה לא לוקחים סיכון מיוחד, כי בדרך ההיא צועדים אנשים חכמים וגדולים כבר עשרות בשנים.
הדרך הרגילה לא בטוחה עבור חלק מהילדים. יש ילדים שהדרך הרגילה מהווה סיכון עבורם.
על דרך הלימודים הרגילה בבית הספר
שטובה ל99% מהילדים
דרך הלימודים הרגילה לא מתאימה להרבה מאוד ילדים, מסיבות שונות ומגוונות.
אוסיף עוד משהו שלא אמרו כאן, קחי בחשבון שיכול להיות שעם ילד אחד זה ילך לך נפלא, ועם ילד אחר זה פשוט לא ילך (וראיתי כאלה) כי הילד פשוט לא בנוי לחינוך ביתי, פשוט לא!
בדיוק מה שקורה במוסדות הלימוד. עם ילד אחד זה הולך נפלא. ועם ילד אחר זה פשוט לא הולך, כי הוא לא מתאים למסגרת בית הספר, שמתאימה רק לחלק מהאוכלוסיה.
 

כפרי

משתמש צעיר
אם הייתי גדלה בחינוך ביתי, כנראה שהרבה משקעים היו נחסכים לי.

המערכות שלנו מקסימות, אבל הן לצערי חושבות שכל הילדים בנויים אותו הדבר, כולם בנויים לשבת ולהקשיב 8 שעות ברצף עם הפסקות כל שלושת רבעי שעה, כולם צריכים ללמוד חשבון, אנגלית , דקדוק והסטוריה.

בתור ילדה ביליתי את רוב הזמן בחלומות, ציורים או בחדר המנהלת במקרה הגרוע,
תנו לי לשבת 45 דקות - ואני הופכת ליצור עצבני, מפריע, ולא קולט כלום.
לעומת זאת תנו לי ספר ההסטוריה טוב, או חוברות חשבון - ואני אלמד הכל לבד פי שתיים מהר מהכיתה.

לשים ילדה כמוני בכיתה זו לא התעללות?

כמה אכזרי זה להחליט שכל הילדים צריכים להיות אותו הדבר, ומי שלא מסוגל לעמוד בכללי הברזל שמתאימים אולי ל50% מהילדים צריך לקבל איבחון /ריטלין / שיעורי עזר?

אני מבינה שזו המציאות, ולכן גם את הילדים שלי כנראה אשלח למוסדות עם הרבה תפילות, שמישהו סופסוף יבין את המציאות ההזויה הזאת וישנה אותה. (@Ruty Kepler אכפת לך להכנס לממשלה הבאה?)

ואגב עולם אמיתי, בעולם האמיתי אני לא צריכה ריטלין , יש לי עודפי מרץ ואני מספיקה המון.
המקום היחידי בו נתקעתי בקירות היה בית הספר והסמינר.

ואם כבר חייבים , למה להכריח ילדה לגמור מלאכה של סריגה כשיש לה שתי ידיים שמאליות? איפה קצת הבנה שיש אידבדואל?

אם זה נשמע קצת מתקיף , זה לא, הכל נכתב מכאב אמיתי.

ואגב, אם חינוך ביתי אז רק אנסקולינג, ולא הום סקולינג.

באנסקולינג ההורים לא צריכים לדעת כלום, החוכמה היא לתת לילדים חכה ולא דגים.
ללמד אותם ללמוד לבד, ומשם כל העולם לפניהם.

החינוך באנסקולינג גורס שכל ילד נולד עם רצון ללמידה וסקרנות, שימו לב כמה שאלות שואלים ילדים, בפרט כשהם קטנים.
כשמכריחים אותם ללמוד חומר שלא מענין אותם / בצורה שהם לא אוהבים , או בזמן שלא בא להם הם לאט לאט מאבדים את אהבת הלמידה העצמאית הזו.
בחינוך ביתי מטפחים את האהבה, מלמדים את הילדים ללמוד לבד ומשם השמיים הם הגבול.

כשהם רוצים הם משלימים פערים בכמה חודשים ומשתלבים בלימודים.

וגם מחקרים הוכיחו, שילדים מחינוך ביתי הוכיחו יותר יכולות לימודיות וחברתיות מילדים אחרים באותו הגיל, זה גם קיבעון מחשבתי: מי אמר שהחברה הכי טובה היא דווקא חד גילאית? או להפך?
כל מילה פנינה! ואגב, אני באמת עושה אנסקולינג. והבן שלי בן חמש כבר למד את כל האותיות לבד רק מהסביבה ובעיני זה הדבר הכי מדהים בעולם!! והבת בת השלוש יודעת את כל הצבעים ולא חסר להם כלום!
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
רק אני חושבת שהתוכניות האלו הן פרנסה מצוינת לרכזות החברתיות?
לא הרגשתי איזה שהוא חיזוק רוחני שמלווה אותי מתוכנית כזו או אחרת...
לוידת,
אני בסמינר וקיבלתי המוווון מהתוכניות...
בלי לדבר על ההרצאות, התוכניות מלאות מסר, מלאות משמעות, וכמובן שמי שרוצה לקבל מקבלת ומי שלא תמיד תגיד שלומדים מתמטיקה בשביל שלמורה יהיה משכורת וכן הלאה....
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הדילמה היא בעיקר על ילדים צעירים. קשה להאמין שלא ישלחו לישיבות ולסמינרים.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אם הייתי גדלה בחינוך ביתי, כנראה שהרבה משקעים היו נחסכים לי.

המערכות שלנו מקסימות, אבל הן לצערי חושבות שכל הילדים בנויים אותו הדבר, כולם בנויים לשבת ולהקשיב 8 שעות ברצף עם הפסקות כל שלושת רבעי שעה, כולם צריכים ללמוד חשבון, אנגלית , דקדוק והסטוריה.

בתור ילדה ביליתי את רוב הזמן בחלומות, ציורים או בחדר המנהלת במקרה הגרוע,
תנו לי לשבת 45 דקות - ואני הופכת ליצור עצבני, מפריע, ולא קולט כלום.
לעומת זאת תנו לי ספר ההסטוריה טוב, או חוברות חשבון - ואני אלמד הכל לבד פי שתיים מהר מהכיתה.

לשים ילדה כמוני בכיתה זו לא התעללות?

כמה אכזרי זה להחליט שכל הילדים צריכים להיות אותו הדבר, ומי שלא מסוגל לעמוד בכללי הברזל שמתאימים אולי ל50% מהילדים צריך לקבל איבחון /ריטלין / שיעורי עזר?

גם אני הייתי קופצנית וחסרת סבלנות בכיתה.
גם אני הייתי בחוץ יותר מאשר בפנים
ועדין, אם היית משאירה אותי בבית עם אמא (המקסימה, יש לומר) הייתי יוצאת עם הרבה יותר משקעים, אני בטוחה!!!

ילדים מהסוג שלי, הקטע החברתי הוא הרבה יותר חזק, לפחות את זה אל תקחו מהם...
 
נערך לאחרונה ב:

אפרת תהל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
טוב, אז אחרי שהתייאשתי בעמוד השני מלקרא את כל העמודים,
החלטתי לכתוב, יכול להיות שזה נכתב ויכול להיות שלא.

לדעתי בחינוך הביתי יש המון מעלות, הוא באמת מלמד יותר ומחכים יותר.
אבל----
אני רוצה לספר לכן על בית ספר אחד שעבדתי בו כמורה.
הוא בית ספר קטן שאין בו את כל הכיתות ובכל כיתה יש בין שתי בנות לחמש תלמידות.
הכיתות הן מסביב לחצר אחת גדולה,
וזה אומר שבהפסקה כיתה י' משחקות באותו חצר עם כיתה א' ו--- גן.
והטיול השנתי הוא מכיתה א' עד התיכון- כולל.
זה לא מפריע בכלל, נכון?
אבל, מה שקרה ששמנו לב שבנות כיתה י' מתנהגות בצורה מאוד תינוקית לרמת גילם. (רמה רגשית של כיתה ו', ז') הבנו בתור מורות עד כמה הנזק הוא רב על התועלת.
נכון שבכללי לבנות שם יש אינטליגנציה יותר גבוהה מבנות שלומדות בבית ספר רגיל, ונכון שאפילו היחס של המורות יותר ממוקד, ואין ילדה שנופלת בין הכיסאות, אבל מבחינה רגשית הן נחיתות מול בנות שלומדות בכיתה רגילה, הם לא מבינות קודים חברתיים פשוטים, והכל בפיגור, וחבל!

אז----
גם אמא שבוחרת בחינוך ביתי (נכון שזו לא ההגדרה של אותו בית ספר, אבל המטרה וההשלכות די דומות) אז שתדאג חזק חזק לעניין הרגשי של הבנות.
וגם שתחשוב שלאמא יש השקפה אחת ובכיתה הילדה מקבלת השקפות של המורות, שתמיד הם שונות והילדה מחברת לעצמה אישיות של עצמה.

וביננו---
מה אנחנו זוכרות ממה שלמדנו בבית בספר ובתיכון? רובנו לא יצליחו לפתור את התרגילים שפתרנו אז (למרות שקיבלנן מאה) אנו זוכרות את הערכים החזקים, והאינטליגנציה הרגשית שהתפתחה לא נעלמה.

מניסיון מאותו בית ספר- אני ושאר הצוות הרגשנו תמיד שזה עוול שנגרם לבנות עוול רגשי.

בהצלחה!!!!
ואל תשכחו שחייבים המון תפילות כי בשום מקום לא קל!!!!
 

הפקות ברמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
עיצוב ואדריכלות פנים
בלי להכיר את @דבורי פשדנובק צלמת (חו''ל כשר) , אפשר להבין שילדים עצמאיים שמתנסים בהרבה חוויות, ומכירים שפות, מקבלים יכולות וכישורים שאין לילדים אחרים.

לו הייתי שר אוצר, כל אחד שבוחר בחינוך ביתי, היה מקבל את הסכום שמשרד החינוך חוסך עליו. בחישוב כלכלי פשוט (חלוקת התקציב פר תלמיד) מדובר על כ-2000 ש"ח לילד בחודש. הייתי לוקחת את הכסף, פורשת מהעבודה, משאירה את החמולה בבית ושלום על ישראל.

ועוד משהו.
בדור שלנו יש לפעמים תחושה שהילדים הם עול ונאכס. כשאנשים שמעו לאן ואיך אני נוסעת עם ילדים, לפעמים קטנים ממש, הם צעקו עלי 'לא כדאי' ו'מה פתאום' ו'את לא תהני בכלל'.
חייכתי אליהם, שמעתי את דעתם, ועשיתי מה שהיה נראה לי.
גיליתי עולמות חדשים.
הבנתי שקצת איבדנו, בדור שלנו, את החוויה הבסיסית של השהות ביחד עם הילדים. הם הפכו לנו למטרד.
להחזיר אותם להיות איתנו, זה תיקון עולם. לא להפך.
רובינו לא מסוגלות לעשות את זה עם כולם, ויום שלם.
אבל לפחות פה ושם, לפחות להעריך את מי שכן יכול ורוצה.


@Ruty Kepler כל מילה!!!
כל כך התחברתי.
בואו לא נהיה תמימים
יש יותר מידי ילדים במסגרות שחוק חינוך חובה רע להם. קשה להם ונאחס להם
מכניס אותם לשבלונה שכובלת אותם בדרך אחת ברורה בעוד אם היו מקבלים הכוונה אישית לפי יכולתיהם היו מגיעים רחוק הרבה יותר.
חינוך ביתי זה לרגע לא בריחה מאחריות להפך זה לקיחת אחריות
זה לא חיים קלים - זו עבודה קשה והתמסרות מוחלטת לפיתוח הילדים
כמובן שזה צעד שלא מתאים לכל אחת (כמו שכתבה רותי)
אך מי שיכולה ומסוגלת וקיבלה החלטה לטובת ילדיה - אשריה!!
 

אסתי5

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עדין, אם היית משאירה אותי בבית עם אמא (המקסימה, יש לומר) הייתי יוצאת עם הרבה יותר משקעים, אני בטוחה!!!
מהותו של האנסקולינג היא לא להשאיר אותך לבד עם אמא בבית, אלא לתת לך להתפתח בסביבה ובצורה הנכונה לך.
לפני שבוחרים בחינוך ביתי מחפשים סביבה חברתית מתאימה, זה יכול להיות אחים , משפחות בסביבה. אבל וודאי לא ילד אחד לבד כל היום.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
]
מהותו של האנסקולינג היא לא להשאיר אותך לבד עם אמא בבית, אלא לתת לך להתפתח בסביבה ובצורה הנכונה לך.
לפני שבוחרים בחינוך ביתי מחפשים סביבה חברתית מתאימה, זה יכול להיות אחים , משפחות בסביבה. אבל וודאי לא ילד אחד לבד כל היום.

עדין, אי אפשר להשוות "כיתה" של 3 ילדים, לבין 30 ילדים.
 

אסתי5

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עדין, אי אפשר להשוות "כיתה" של 3 ילדים, לבין 30 ילדים.
נכון, ומי החליט שצריכים דווקא כיתה של 30 ילדים באותו גיל?
ומה רע בלגדול בבית עם עוד 3 ילדים ולהפגש עם שכנים חברים חוגים ועוד אחרי צהריים?

אגב חלק חשוב מהחינוך הביתי הוא מפגשי משפחות, וכדו'
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
באמת ובתמים?
מה עושים כל אלה שלא גרים ליד קהילה של חינוך בייתי , שאז אני מבינה שהקהילה תומכת וכמובן מספקת חברה.
כל אלה שעושים חינוך בייתי ללא קהילה לילדים שלכם לא חסר חברה? האחים בבית יכולהים לספק את כל החברה.
בגיל 10 החברה היתה כל עולמי ואבוי למי שהיה לוקח לי אותה....
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כל מילה פנינה! ואגב, אני באמת עושה אנסקולינג. והבן שלי בן חמש כבר למד את כל האותיות לבד רק מהסביבה ובעיני זה הדבר הכי מדהים בעולם!! והבת בת השלוש יודעת את כל הצבעים ולא חסר להם כלום!
זה לא מוקדם
זה מה שמרוויחים בחינוך ביתי?
אני שואלת ברצינות?
כי בגיל 3 לומדים את האותיות..
 

אסתי5

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה מה שמרוויחים בחינוך ביתי?
אני שואלת ברצינות?
כי בגיל 3 לומדים את האותיות..
מרוויחים את האהבה לידע, השמחה שבלמידה, היצירתיות, החשיבה העצמאית וכו' וכו',
כלים חשובים הרבה יותר מידע פורמלי ש(כמו שכתבו פה הרבה באשכול)- לא נשאר ממנו הרבה.
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ונראה לך שמי שבוחרת לחנך את ילדיה בחינוך ביתי עושה את זה מתוך התחקות אחרי חוקות הגויים? בדקת מה המניעים למעבר כזה?
פותחת השרשור אומרת שהסיבות הן הקניית ידע ברמה גבוהה יותר ואת מפנה להרצאה של פרופסור עלום שם, ולא מתקבל הרושם שההרצאה שלו היא בנושא חובת האדם בעולמו.

אז ייתכן, ואני מאד מקוה ומאמין שיש נקודות אחרות נעלות יותר שגורמות לכן לנהוג כפי שאתן נוהגות,
או שנפגעתן מהמערכת בצורה זו או אחרת, אבל אני מתייחס לטענות שאתן כותבות ולא לסיבות הנסתרות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה