דרוש מידע חינוך ביתי

מצב
הנושא נעול.

כפרי

משתמש צעיר
זה לא מוקדם
זה מה שמרוויחים בחינוך ביתי?
אני שואלת ברצינות?
כי בגיל 3 לומדים את האותיות..
אמנם זה לא מוקדם אבל זה לגמרי שלו!! בעיניי זה יפה פי אלף מילד שלימדו אותו בגיל שלוש. הוא קלט את זה מהסביבה ולמד את זה בצורה טבעית לגמרי. ויש לו משיכה ואהבה לאותיות!! כל דבר שנהיה לצורה מסוימת הוא שואל אותי "איזה אות זאת?" הוא רואה אותיות בכל דבר כי הוא אוהב את זה. וזה המדהים
 

ששונית

משתמש מקצוען
אמנם זה לא מוקדם אבל זה לגמרי שלו!! בעיניי זה יפה פי אלף מילד שלימדו אותו בגיל שלוש. הוא קלט את זה מהסביבה ולמד את זה בצורה טבעית לגמרי. ויש לו משיכה ואהבה לאותיות!! כל דבר שנהיה לצורה מסוימת הוא שואל אותי "איזה אות זאת?" הוא רואה אותיות בכל דבר כי הוא אוהב את זה. וזה המדהים
משום מה השיטה הזו דווקא בהקניית האותיות צורמת לי ממש, כי שיטת לימוד האלף בית היא מסורת מדורי דורות ולשנות את זה ללמידה טבעית נשמע לא נכון.
 

אמא יש רק אחת

משתמש מקצוען
נורא ואיום!
מכירה מישהו שעשו חינוך ביתי ועד היום הילדים שלהם מדברים מוזר. מהר
ולא ברור. ולא הצליחו להתערות בחברה כאחד האדם.
זה ממש לקות חברתית ותקשורתית!
אל תעשו את זה לילדים שלכם הם לא יסלחו לכם על זה.
אל תחשבו להיות מקוריים על חשבון הילד ולאמלל אותו . זה טבע האדם להיות כפי מנהג העולם.
יש לי עוד הרבה מה להוסיף על כך מקווה שדי בזה.....
אמנם זה לא מוקדם אבל זה לגמרי שלו!! בעיניי זה יפה פי אלף מילד שלימדו אותו בגיל שלוש. הוא קלט את זה מהסביבה ולמד את זה בצורה טבעית לגמרי. ויש לו משיכה ואהבה לאותיות!! כל דבר שנהיה לצורה מסוימת הוא שואל אותי "איזה אות זאת?" הוא רואה אותיות בכל דבר כי הוא אוהב את זה. וזה המדהים
אמנם זה לא מוקדם אבל זה לגמרי שלו!! בעיניי זה יפה פי אלף מילד שלימדו אותו בגיל שלוש. הוא קלט את זה מהסביבה ולמד את זה בצורה טבעית לגמרי. ויש לו משיכה ואהבה לאותיות!! כל דבר שנהיה לצורה מסוימת הוא שואל אותי "איזה אות זאת?" הוא רואה אותיות בכל דבר כי הוא אוהב את זה. וזה המדהים
מצטערת להרוס לך אבל הבן שלי בן שלוש וחצי גם מאוד מתלהב מכל צורה שהוא רואה ושואל אותי איזה אות זאת?..
ויש לו גם משיכה ואהבה לאותיות וכל פעם שלומדים אות חדשה הוא מסייר בכל הבית לראות איזה חפצים מתחילים באות הזאת שיוכל להביא לחיידר.
ובשבת הוא כל הזמן רוצה שנעבור איתו על כל האותיות עוד פעם ועוד פעם מרוב התלהבות וזה לגמרי שלו! באמת אבל! אם אחותו מעליו מתחילה לדקלם גם תא' ב' הוא צועק לה זה הא' ב' שלי!!!...
וזה המדהים!
מצטערת שאני נשמעת מצטטת אבל מה לעשות שזה בול מה שקורה אצלי?..
 
נערך לאחרונה ב:

אמא של נפתלי :)

משתמש מקצוען
אמנם זה לא מוקדם אבל זה לגמרי שלו!! בעיניי זה יפה פי אלף מילד שלימדו אותו בגיל שלוש. הוא קלט את זה מהסביבה ולמד את זה בצורה טבעית לגמרי. ויש לו משיכה ואהבה לאותיות!! כל דבר שנהיה לצורה מסוימת הוא שואל אותי "איזה אות זאת?" הוא רואה אותיות בכל דבר כי הוא אוהב את זה. וזה המדהים
ילד רגיל חרדי בן חמש לא אוחז שם
הוא כבר קורא ספרים, ולא צריך לשאול על צורות אם זה אות או לא...
 

כפרי

משתמש צעיר
משום מה השיטה הזו דווקא בהקניית האותיות צורמת לי ממש, כי שיטת לימוד האלף בית היא מסורת מדורי דורות ולשנות את זה ללמידה טבעית נשמע לא נכון.
לדעתי מה שהכי הכי חשוב זה להאהיב את התורה והמצוות על הילדים, וכל אחד יכול לעשות את זה בצורה שהוא מרגיש שזה הכי נכון. אין שום מסורת כזאת לשלוח ילדים מגיל שלוש לכיתה של שלושים ילד, בעבר האבא היה מלמד את בנו ובהמשך היו מביאים מלמד שיישב עם הילדים.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
ואוו, כמה האשכול גדל.
כל הכבוד:).

ובכן, כמורה בבי"ס קלאסי אני חושבת שחינוך ביתי יכול להיות דבר נהדר,
בתנאי אחד:
לא כל הורה יכול לחנך חינוך ביתי, ואם הייתי שר אוצר הייתי בודקת יכולת רגשית ונפשית למשימה כזו.
ומי שיכול- מדהים, ומושלם.
לטעמי , ילדים יכולים ללמוד בבית בשעה אחת את מה שמסבירים להם בחמש שעות שבועיות.
דרכי הלמידה מגוונות פי אלף בבית.
תגידו, מה נסגר עם תוכניות הלימודים שלנו?
אני מלמדת ג""ג מספר שיצא לפני 20+ שנה.
חוץ ממיקומם של הנהרות על המפה- אין בו משהו רלונטי אחד.
אז כן, מרשה לעצמי לאמר בגאוה שאני מלמדת את הבנות חומר עדכני. אבל, מה קורה?
ספרי המדעים שלנו ברמה נמוכה ובסיסית.

אז אם לא חינוך ביתי הגיע הזמן לנער את המערכת מבפנים.
שכפולים יפים ומחברות מקושטות זה לא הדרך להצלחה, לאהבת ידע ולהשגים גבוהים.
וכן, המערכת לא נותנת כלים ולא מאפשרת יצירתיות וחבל.
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
את יכולה בבקשה להסביר לי איך זה קשור לחינוך ביתי?
זה לא קשור באופן ישיר לחינוך ביתי, זה קשור לצידוקין שנטענו ביחס לחינוך הביתי.

אם אשה אומרת (ויש כאלו) שבמערכת החינוך החרדית יונקים זלזול בגדולי ישראל, או זילות באיסור לשה״ר ושאר מרעין בישין שלצערנו קיימים במחוזותינו ברמה זו או אחרת, ולכן צריך לחנך בבית כפי שהיה לפני מאות שנים, זה עניין אחד.

אבל אם הסיבה היא הרצאה של אדם שאין בינינו לבינו ולו מכנה משותף אחד מעבר לעובדה ששנינו מהלכי על שתים, זו הזיה !

הערכים שלו אינם דומים בכהוא זה לשלנו, האמונות שלו אינן דומות בכהוא זה לשלנו, הלך המחשבה שלו אינו דומה לשלנו, התוצאות שהוא מקוה להשיג בשיטותיו אינן דומות בשום דבר למטרות אותן אנחנו מנסים להשיג, אז כמה אווילות נדרשת כדי להשען ולו על פסיק מדבריו.

למה הדבר דומה לשני אנשים שיוצאים מביתם האחד לבדו למערת המכפלה והשני עם כל משפחתו למולדובה.
ויאמר הראשון הנה אני יוצא מביתי וחברי יוצא מביתו כשם שהוא שכר טנדר לדרדר את בני משפחתו לנמה"ת אף אני אשכור טנדר וכשם שחברי עולה על מטוס אף אני אעלה על מטוס.

ודי בזה.
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
שאלה לי, לאלה שחשות שמערכת החינוך לא מתאימה/מספקת את צרכי ילדיהן.
לו היתה במגזר שלנו מערכת חינוך אלטרנטיבית (גן ובי"ס אנתרופוסופי/ דמוקרטי, לדו'), הייתן בוחרות בה?
אם הבנתי נכון את המסגרת שאליה התכוונת, אז כן.
 

אמא יש רק אחת

משתמש מקצוען
ואוו, כמה האשכול גדל.
כל הכבוד:).

ובכן, כמורה בבי"ס קלאסי אני חושבת שחינוך ביתי יכול להיות דבר נהדר,
בתנאי אחד:
לא כל הורה יכול לחנך חינוך ביתי, ואם הייתי שר אוצר הייתי בודקת יכולת רגשית ונפשית למשימה כזו.
ומי שיכול- מדהים, ומושלם.
לטעמי , ילדים יכולים ללמוד בבית בשעה אחת את מה שמסבירים להם בחמש שעות שבועיות.
דרכי הלמידה מגוונות פי אלף בבית.
תגידו, מה נסגר עם תוכניות הלימודים שלנו?
אני מלמדת ג""ג מספר שיצא לפני 20+ שנה.
חוץ ממיקומם של הנהרות על המפה- אין בו משהו רלונטי אחד.
אז כן, מרשה לעצמי לאמר בגאוה שאני מלמדת את הבנות חומר עדכני. אבל, מה קורה?
ספרי המדעים שלנו ברמה נמוכה ובסיסית.

אז אם לא חינוך ביתי הגיע הזמן לנער את המערכת מבפנים.
שכפולים יפים ומחברות מקושטות זה לא הדרך להצלחה, לאהבת ידע ולהשגים גבוהים.
וכן, המערכת לא נותנת כלים ולא מאפשרת יצירתיות וחבל.
לאידעת על מה את מדברת, זה נשמע שאנחנו חיות בעולם אחר..
הספרים בביה"ס של הבת שלי מתעדכנים בקצב מסחרר...
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
זה לא קשור באופן ישיר לחינוך ביתי, זה קשור לצידוקין שנטענו ביחס לחינוך הביתי.

אם אשה אומרת (ויש כאלו) שבמערכת החינוך החרדית יונקים זלזול בגדולי ישראל, או זילות באיסור לשה״ר ושאר מרעין בישין שלצערנו קיימים במחוזותינו ברמה זו או אחרת, ולכן צריך לחנך בבית כפי שהיה לפני מאות שנים, זה עניין אחד.

אבל אם הסיבה היא הרצאה של אדם שאין בינינו לבינו ולו מכנה משותף אחד מעבר לעובדה ששנינו מהלכי על שתים, זו הזיה !

הערכים שלו אינם דומים בכהוא זה לשלנו, האמונות שלו אינן דומות בכהוא זה לשלנו, הלך המחשבה שלו אינו דומה לשלנו, התוצאות שהוא מקוה להשיג בשיטותיו אינן דומות בשום דבר למטרות אותן אנחנו מנסים להשיג, אז כמה אווילות נדרשת כדי להשען ולו על פסיק מדבריו.

למה הדבר דומה לשני אנשים שיוצאים מביתם האחד לבדו למערת המכפלה והשני עם כל משפחתו למולדובה.
ויאמר הראשון הנה אני יוצא מביתי וחברי יוצא מביתו כשם שהוא שכר טנדר לדרדר את בני משפחתו לנמה"ת אף אני אשכור טנדר וכשם שחברי עולה על מטוס אף אני אעלה על מטוס.

ודי בזה.
בדיוק כמו שבמערכת החינוך החרדית לומדים מדוקטורים כאלו או אחרים שיטות דידקטיות לתוכן נקי ומסולת וטהור (ואם לא לומדים מהם ישירות, לומדים מתלמידי תלמידיהם), ככה לומדים גם מהצד ההפוך.
כאילו מי המציא את בית הספר עם הלוח והכיתות והטורים ומבנה השיעורים שביניהם הפסקות, אם לא התרבות המערבית?
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הרב גרשון אדלשטין ולהבדיל הרב יעקב אדלשטין היו בחינוך ביתי,
הם למדו בחינוך ביתי של לימוד תורה במסירות נפש, לא בחינוך חווייתי בבית

מתוך ויקיפדיה

אמו השיגה תעודות לידה מזויפות עם תאריך לידה שגוי לבניה, כך שיהיו רשומים כצעירים בשלוש שנים מגילם האמיתי ולא ילמדו בבית ספר בפיקוח היבסקציה. למד תורה מפי הרב זלמן לייב אסטולין, בתמורה לכך שאביו הרב צבי יהודה לימדו תורה. בעקבות מחלתה של אמו בטיפוס, נשלח עם אחיו הצעיר יעקב לדודתו, הרבנית רבקה צביה פז, בעיר קלימוביץ', שם למדו תורה בסתר אצל הרב מרדכי אליהו שניאור, מתלמידיו של הרב אדלשטיין. הם קיבלו שם את הבשורה על פטירת אמם[3].

בחודש ניסן ה'תרצ"ד[דרושה הבהרה] הצליח אביו להשיג רישיון יציאה לארץ ישראל, וביקש מבניו לחזור לביתם בשומיאץ. באותה תקופה ניהלה סבתו הרבנית רייזל את משק הבית וגידלה את האחים, כדי שאביהם יוכל ללמוד תורה. בחודש אייר ה'תרצ"ד (1934) עלה עם משפחתו באנייה "נובו רוסייסק" בהפלגה מאודסה לארץ ישראל. בל"ג בעומר הגיעה המשפחה לארץ ישראל[3]. המשפחה נסעה לירושלים, שם ביקרו את הרב איסר זלמן מלצר ואת הרב אברהם יצחק הכהן קוק שלמד יחד עם סבם, הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין (בן אריה) בישיבת וולוז'ין[3].

באלול ה'תרצ"ד, לאחר מספר חודשים של נדודים בין קרובי משפחה קבע אביהם את מושבם ברמת השרון. האחים יעקב וגרשון ישנו על הרצפה. כיוון שברמת השרון לא היה בית ספר דתי, האב למד עם בניו בבית בישיבה על ארגזי תפוזים מחוסר ריהוט. הם למדו גמרא עם רא"ש ורי"ף, ובחלק מהמסכתות גם טור ובית יוסף. בשבתות למדו רמב"ם על נושאי המסכת[3]. האחים למדו גם דקדוק, חשבון ואנגלית, שהייתה השפה הרשמית אז, ולשם כך נלקח לביתם מורה מיוחד[3].
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הם למדו בחינוך ביתי של לימוד תורה במסירות נפש, לא בחינוך חווייתי בבית
לא הבנתי, הבעיה בחינוך ביתי בדורנו היא בכך שהחינוך הזה חוויתי, או בכך שיש כסאות ולא ארגזי תפוזים?
(הרבנים הגאונים לבית אדלשטיין, להבחל"ח, למדו בחינוך ביתי בדור שהוא בהחלט לא היה מקובל, אולי אפילו יותר מהיום, ועזבו את השאלה אם זה היה יותר חויתי או פחות.)
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא הבנתי, הבעיה בחינוך ביתי שהוא חוויתי, או בכך שיש כסאות ולא ארגזי תפוזים?
(הרבנים הגאונים לבית אדלשטיין, להבחל"ח, למדו בחינוך ביתי בדור שהוא בהחלט לא היה מקובל, ועזבו את השאלה אם זה היה יותר חויתי או פחות.)
הנקודה היא שאי אפשר ללמוד כלום ממה שהם למדו בחינוך ביתי ובכל זאת גדלו כל כך, כשהחינוך הביתי שלנו והחינוך הביתי שלהם כל כך שונה
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הנקודה היא שאי אפשר ללמוד כלום ממה שהם למדו בחינוך ביתי ובכל זאת גדלו כל כך, כשהחינוך הביתי שלנו והחינוך הביתי שלהם כל כך שונה
יש מצב.
אבל אם ככה אי אפשר ללמוד כלום אף פעם משום סיפור.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכון, ומי החליט שצריכים דווקא כיתה של 30 ילדים באותו גיל?
ומה רע בלגדול בבית עם עוד 3 ילדים ולהפגש עם שכנים חברים חוגים ועוד אחרי צהריים?

אגב חלק חשוב מהחינוך הביתי הוא מפגשי משפחות, וכדו'
אף אחד לא צריך להגיד את מה שמבינים לבד.
בכיתה של 30 ילדים יש גיוון, יש הטרוגניות, יש הוואי, בלאגן, דברים שילדים אוהבים בקיצור.

כיתה של 3 ילדים שהם גם אחים, וכולם מתחרים על לב אחד של אמא, זה לא חברה שאפשר לבנות עליה לכל הזמן.
את רואה הרבה ילדים, שבבית הם מתמודדים (קנאה, וכו') ובכיתה הרבה יותר קל להם.
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בדיוק כמו שבמערכת החינוך החרדית לומדים מדוקטורים כאלו או אחרים שיטות דידקטיות לתוכן נקי ומסולת וטהור (ואם לא לומדים מהם ישירות, לומדים מתלמידי תלמידיהם), ככה לומדים גם מהצד ההפוך.
כאילו מי המציא את בית הספר עם הלוח והכיתות והטורים ומבנה השיעורים שביניהם הפסקות, אם לא התרבות המערבית?
ובכן, כפי שהסברתי כאשר המטרה זהה אין בעיה ללמוד את הדרך.
אם שנינו מנסים להקנות ידע (הם בתור תכלית ואנו בתור אמצעי) אין מניעה ליישם טכניקות נקודתיות כגון לוח שכל התלמידים יראו וקתדרה למורה וכדו׳ אלו פרקטיקות ש משרתות מטרה שאנחנו הצבנו. (וגם 1+1 העתקנו מהם?)
(כמובן בתנאי קודם למעשה שלא מדובר בדברים הנוגדים סעיף בשו״ע)
בנידון דידן יש שרוצים להעתיק מהם השקפות ומטרות, זה לא שיושב פרופסור ומסביר כיצד נכשיר את בנותינו להיות עזר כנגדו, ולא כיצד נחנך את בנינו לאהבת התורה ולומדיה,
אלא ההפך הגמור עפ״ל.

ולכן אין שום צורה שהטריקים שמצא הפרופסור יועילו לנו.
 
נערך לאחרונה ב:

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
אני שמחה לשמוע.
אבל המנחה שלי טענה שזה הספר.
חינוה"ע?
אהה
גם הבת שלי לומדת ג"ג על ארה"ב מספר של לפני 20 שנה
ואני צוחקת.
ולוקחת אותו ליד ומסבירה לבת שלי כל מה שלא נכון בו.
ספר שכמי שמכירה את ארה"ב ואת החיים בה מהרגע הראשון לא אהבתי.
אבל זו לא סיבה בשבילי לעבור לחינוך ביתי.
חוץ מהספר הזה כל שנה יש סרים חדשים. כלומר כמעט אי אפשר להעביר מבת לבת...למעט מתמטיקה שמתאים לכמה שנים להעברה עד שיוצאת מהדורה חדשה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה