התייעצות חולצה שרוול קצר לאברך (סגנון ליטאי) האם מקובל?

  • פותח הנושא haso
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

ירושלמער

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
אם אתם מקושרים מספיק - אין לכם מה לחשוש מסמינרים חיידרים וכו' גם אם בעלך יגיע לחיידר עם חולצה קצרה, ואם אתם לא מקושרים מספיק - מוטב לכם להמשיך עם החולצה הארוכה..... עם כל הכאב שכך נראים הדברים, אבל זו האמת לצערי.
 

צבייון

משתמש מקצוען
גם לחסידים מכל מיני סיגנונות בלי אפליה של צבעים
לא היתה כוונה לאפליה באתי רק לומר שציטוטים מספרי חסידים והנהגות שאף ליטאי כולל גולי ישראל שמפיהם אנו חיים לא נוהגים כך זה לא רלוונטי לנושא האשכול
 

haso

משתמש פעיל
החזו"א היה גדול הדור וממנו קמה כל עולם התורה הליטאי שלאחר השואה ועוד. כמו כן היה לו דרך ושיטה שאחריו הלכו ציבור גדול (חזוןאישיניקים) אבל לא רק. נראה לי (ותקנו אותי אם אני טועה) דור ההמשך זאת אומרת נכדי התלמידים כבר פחות מלבישים כובע עגול וחליפה ארוכה למשל וגם ההנהגות שלו נשארו יותר בחוג מצומצם כמו משפחות גריינמן קנייבסקי סלבודקא וזכרון אבל הציבור הליטאי גדל והתרחב הרבה יותר
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אני אישית הולך עם חולצה קצרה, כך ראיתי בבית את אבא שלי ואני לא מתבייש בזה. בקשר למוסדות לימוד אני כן אשתדל לא להגיע עם זה כי אני לא יודע איך זה יתקבל, אבל בשכונה אין לי שום בעיה ללכת, גם אם זה יודע להנהלה. לדעתי יש הבדל אם מגיעים כך למוסד הלימודים או רק בשכונה או סתם כך.
לא נראה לי זה צביעות או משהו.
אנחנו בדור שלצערנו מודדים אדם רק לפי החיצוניות. את אותה שאלה אפשר לשאול על מכנסי כותנה... אני יכול להבין שזה פחות מקובל אבל לדעתי זה ממש שטויות!!!
'כך ראיתי את אבא שלי' 'אני לא מתבייש בזה'.
בכל מקום בעולם לבוש מסמל משהו.
אדם צריך להיות מודע לכך ולא לבוא בטענות על החברה שתשפוט אותו על פי לבושו.
אנשים לא יודעים מה בליבו של אדם, אדם מראה בלבושו את מה שהוא רוצה.
בדרך כלל אדם נורמלי אינו 'מתחפש' אלא לובש לפי הפנימיות שלו.

אדם שלובש חולצה צבעונית, לא יכול לדרוש להתקבל בתלמוד תורה של אברכים, לאחר שהוא מראה שהוא שונה מהם.
אדם שלובש חליפה קצרה, לא יכול להיות מקובל בחברה חסידית.
ואדם שלובש חולצה קצרה, מראה 'משהו'.
זה לא עניין של אסור או בושה.
צריך לחשוב האם אתה מוכן ויודע כיצד החברה תמדוד אותך.

לבוש זהו כמו 'חלון ראווה' של חנות.
מי שתולה שלט שיש לו בית מרקחת, לא מצפה שיגיעו לקנות שם מסמרים.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אין לי לפני. אשמח אם תאמר לי מה כתוב שם.
סתם שאלה, את\ה נוהג\ת בהכל כהחזו"א? גם אשר יצר וענט"י ביחד וגם בעירוי מכלי ראשון או רק בצניעות של ילדות? אני נוהג לפי פסקי המשנ"ב אא"כ התקבל הפס' של החזו"א בנושא מסויים.
לא גדלתי בב"ב.
@אדם לעמל יולד שב בנחת, אסביר לך כוונתי.
ההודעה הזו היא זו שהדליקה אותי. כתבו לך משהו בשם הקובץ אגרות, והתגובה שלך בספונטני - בלי לבדוק מה כתוב שם ובלי לבדוק האם יש מי שחולק עליו - אני לא נוהג כמו החזון איש.
זו תגובה לא לגמרי נכונה.
כי גם אם בחלק ההלכתי אתה לא פוסק כמוהו, אתה לא יכול להתעלם מעובדה ברורה זו, שיש לחזו"א הרבה מאוד מה למכור לך. יש לו הרבה מה להוסיף לך ולהדריך אותך בחיים.
אם כשאתה שומע משהו בשם החזו"א התגובה הספונטנית שלך היא - החזו"א זה לא בשבילי, יש כאן משהו לא הכי נכון.
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
'כך ראיתי את אבא שלי' 'אני לא מתבייש בזה'.
בכל מקום בעולם לבוש מסמל משהו.
אדם צריך להיות מודע לכך ולא לבוא בטענות על החברה שתשפוט אותו על פי לבושו.
אנשים לא יודעים מה בליבו של אדם, אדם מראה בלבושו את מה שהוא רוצה.
בדרך כלל אדם נורמלי אינו 'מתחפש' אלא לובש לפי הפנימיות שלו.

אדם שלובש חולצה צבעונית, לא יכול לדרוש להתקבל בתלמוד תורה של אברכים, לאחר שהוא מראה שהוא שונה מהם.
אדם שלובש חליפה קצרה, לא יכול להיות מקובל בחברה חסידית.
ואדם שלובש חולצה קצרה, מראה 'משהו'.
זה לא עניין של אסור או בושה.
צריך לחשוב האם אתה מוכן ויודע כיצד החברה תמדוד אותך.

לבוש זהו כמו 'חלון ראווה' של חנות.
מי שתולה שלט שיש לו בית מרקחת, לא מצפה שיגיעו לקנות שם מסמרים.
וזה בדיוק הנושא, האם חולצה צבעונית זה כמו חולצה קצרה...
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
@אדם לעמל יולד שב בנחת, אסביר לך כוונתי.
ההודעה הזו היא זו שהדליקה אותי. כתבו לך משהו בשם הקובץ אגרות, והתגובה שלך בספונטני - בלי לבדוק מה כתוב שם ובלי לבדוק האם יש מי שחולק עליו - אני לא נוהג כמו החזון איש.
זו תגובה לא לגמרי נכונה.
כי גם אם בחלק ההלכתי אתה לא פוסק כמוהו, אתה לא יכול להתעלם מעובדה ברורה זו, שיש לחזו"א הרבה מאוד מה למכור לך. יש לו הרבה מה להוסיף לך ולהדריך אותך בחיים.
אם כשאתה שומע משהו בשם החזו"א התגובה הספונטנית שלך היא - החזו"א זה לא בשבילי, יש כאן משהו לא הכי נכון.
הכל בסדר אני גם יושב וגם בנחת...
לא אמרתי שאני ח"ו מתעלם לגמרי ממה שהחזו"א אומר. הס מלהזכיר!!! (עובדה ולגבי צניעות של ילדות קטנות, התקבלה דעת החזו"א להלכה) אבל לגבי הנהגה לא חושב שאני מחוייב ללכת לפי הנהגותיו.
 

אהרון לייב

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
כשאני למדתי ב'זכרון מאיר' חלק לא קטן מהמלמדים הלכו עם חולצות קצרות, מאז העולם השתגע אז אין לדעת...
יתכן שהעולם השתגע,
מתמונות אז רואים אנשים טובים בני 50 ומעלה עם שפם ענק ללא זקן,
והיו גם עם כובעי קש וקסקטים...
בלי להכנס לאיך היה נראה הצניעות...
מה שייך כאן אבא שלי?
בדור שלנו נהיה הרבה תורה ואברכים שבקושי היו אז,
ובמוסדות יש להם רף מסויים,
אולי השתגענו?
אבל עוד כאלה שגעונות משיח בפתח!
 

YDB

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
יתכן שהעולם השתגע,
מתמונות אז רואים אנשים טובים בני 50 ומעלה עם שפם ענק ללא זקן,
והיו גם עם כובעי קש וקסקטים...
בלי להכנס לאיך היה נראה הצניעות...
מה שייך כאן אבא שלי?
בדור שלנו נהיה הרבה תורה ואברכים שבקושי היו אז,
ובמוסדות יש להם רף מסויים,
אולי השתגענו?
אבל עוד כאלה שגעונות משיח בפתח!
ולכן לדעתי הענייה היום חצי מבחורי הישיבות (הפתוחות יותר) הולכים עם חולצות קצרות (בעיקר בחופשים) ולכן לדעתי בעוד כמה שנים זה כבר לא יהיה נושא לדיון
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
משהו חשב
שמפורום פרוג אפשר לקבל תשובה
כבר מזמן לא זה המצב
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
עוד מעט האשכול יהיה ציטוטים מרבנים לגבי האם חייבים ללכת כהחזו"א או לא ...... רק אל תשכחו להחליף את הכותרת..
קצר ולענין, שאלת השואל לא הייתה כלל לגבי ההלכה [ויש לי הרבה לצטט לגבי ההלכות אבל זה לא קשור לכאן [מי שמוענין אפשר לפתוח אשכול חדש] אלא לגבי הסטיגמות.
ועל זה התשובה מאוד ברורה, [ומאוד לא ברורה אלא אידוינדואלית] תלוי, תלוי איפה אתם גרים, תלוי איזה משפחה אתם, לוי איזה קהילה אתם, תלוי כמה אם סופרים את החברה\קהילה, ועוד כמה תלויים..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה