חדש! הגשת דוחות ללא הגעה למס הכנסה!

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
הגשת דוחות שנתיים באמצעות מערכת "מייצגים" ומערכת המפ"ל – משבר הקורונה

בעקבות אירועי הקורונה בישראל וחזרה לעבודה שגרתית תוך עמידה בכללי "תו סגול", התעורר הקושי בהגשה פיזית של דוחות שנתיים במשרדי השומה. הנושא מקבל משנה תוקף לנוכח העובדה, שחלק משמעותי מהקריטריונים לבחינת הזכאות לקבלת מענק לעצמאים ובעלי שליטה, מבוסס על נתוני הדוחות השנתיים שהגישו העצמאים ובעלי השליטה (לרבות דוחות החברות שבשליטת בעלי השליטה) לשנות המס 2018 ו/או 2019.
לנוכח האמור לעיל ועל מנת להקל על ציבור המייצגים והנישומים, הוחלט לאפשר החל מהיום ועד לסוף חודש יוני 2020, הגשת דוחות שנתיים או בקשות להחזר מס (להלן: "הדוח") גם בשני המסלולים הבאים, ובכך למנוע את הצורך בהגעה פיזית לפקיד השומה.

1. מערכת פניות למשרדים (להלן: "מערכת מייצגים") – השימוש באמצעי זה רלוונטי למייצגים המקושרים לשע"מ בלבד.
2. מערכת פניות הציבור באתר האינטרנט של רשות המסים (להלן: "מפ"ל") – השימוש באמצעי זה רלוונטי למייצגים שאינם מקושרים לשע"מ ולנישומים בלתי מיוצגים.

מייצגים ונישומים המעוניינים להגיש את הדוחות השנתיים בדרך זו, מתבקשים להגיש את הדוח בקטגוריית "מס הכנסה – הגשת דוח 2018/2019" בפורמט PDF בקובץ בודד בלבד. מגבלת הגודל הינה עד 30 מגה בייט. כמו כן, מועד הגשת הדוח יהיה המועד שבו נשלח הדוח באחד משני המסלולים הנ"ל ונתקבל אישור בדבר קליטת המסמך ומספר פנייה. משכך, מומלץ לשמור את ההודעה המתקבלת אוטומטית עם שליחת הדוח בדבר קליטת המסמך ברשות המסים.
אנו מבקשים מהציבור להשתמש במסלולים אלה רק באותם מקרים בהם נבצר מהמייצג/נישום להגיע למשרד השומה ולהגיש פיזית את הדוח.


בנוסף, ככל ולמייצג קיים קושי של החתמת הנישום על הדוח והצרופות הרלוונטיות, ניתנת למייצגים האפשרות להחתים את הלקוח על המסמכים הנ"ל בתקשורת מרחוק באמצעי אלקטרוני כגון: מייל או תוכנה להחתמת לקוח מרחוק.
יודגש, כי נישום בלתי מיוצג המגיש את הדוח באמצעות המפ"ל, חובה עליו לחתום על הדוח ולצרף צילום של אחד מהמסמכים הבאים:
א. תעודת זהות
ב. דרכון
ג. רישיון נהיגה

דוח אשר יוגש ללא העתק של אחד ממסמכים אלו, יראו בו כדוח שלא נחתם ומשרדי השומה הונחו לפעול לגביו בהתאם להנחיות המפורטות בסעיף 4.4 בהוראת הביצוע 4/2020 בנושא "קבלת דוחות הנישומים לשנת מס 2019 והטיפול במשרדים". כלומר, לא לקבל את הדוח ולא להחתימו בחותמת "נתקבל" ולשלוח הודעה בכתב לנישום/מייצג בבקשה לחתום ולהעביר דוח החתום על ידי הנישום.

הגשת דוח עם בקשה לזיכוי בגין תרומות – כידוע, על פי ההנחיות הקיימות, נישום המבקש זיכוי בגין תרומות לפי סעיף 46 לפקודה חלה עליו החובה לצרף קבלות מקוריות (קבלה בגין תרומה עליה מצוין שהינה "מסמך ממוחשב" ומפורטים בה פרטי התורם במלואם - הינה אסמכתא לצורך קבלת זיכוי בגין תרומה ורואים בה כקבלה מקורית לכל דבר ועניין). משכך, ועל מנת שלא לעכב את בדיקת הזכאות של הנישום לקבלת המענק, במקרים כאמור הדוח יטופל ללא נושא התרומות הדורשות קבלות מקוריות. עם קבלת הקבלות המקוריות במשרד השומה, הדוח יתוקן בהתאם.

יובהר, כי פרט לעניין ההגשה וההקלה למייצגים לעניין החתמת הנישום מרחוק, אין כל שינוי בדרישות ובחובות לעניין שידור הדוח לחייבים בהגשת דוח מקוון, הפרטים שיש למלא בדוח, הצרופות והנספחים שיש לצרף אליו, החתימה על הדף הראשון עליו מוטבע הברקוד וכו'.
בברכת בריאות טובה לכולם,
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
מצ"ב תמונה ממערכת שע"ם
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏לכידה.PNG
    ‏‏לכידה.PNG
    KB 11.9 · צפיות: 52

התותח

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה
גם השנה אפשר להגיש דוח בלי להגיע?
מה התאריך האחרון שאפשר להגיש בלי לקבל קנס?
מערכת מפ"ל משום מה לא עובדת לי (זה נתקע בשלב של השלח)
 

אמא של נפתלי :)

משתמש מקצוען
גם השנה אפשר להגיש דוח בלי להגיע?
מה התאריך האחרון שאפשר להגיש בלי לקבל קנס?
מערכת מפ"ל משום מה לא עובדת לי (זה נתקע בשלב של השלח)
השנה ניתן להגיש באזור האישי כולל העלת מסמכים ומקבלים אישור הגשה
התאריך האחרון כרגע הוא 30.06.2021
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה