קורונה חדשות חיוביות - קורונה II

מצב
הנושא נעול.

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
אזרחי ישראל,

לאור ההצלחה חסרת התקדים והסחף האדיר של הציבור לכיוון חשיבה חיובית יותר, אנחנו מגישים לפניכם את האשכול המשודרג "חדשות חיוביות – קורונה, גירסה C2, עם שלל כתבות ודיווחים מעניינים.

גם באשכול זה יובאו חדשות חיוביות על הקורונה, כתבות אופטימיות על העבר ההווה ועל העתיד.

זכרו: רק בחשיבה חיובית נוכל לנצח.

שנה טובה ובריאה לכולם !
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
ישראל רכשה כמות מופרזת של מכונות הנשמה ועתה הן מוצעות למכירה
משרדי הבריאות והחוץ מציעים למכירה למדינות אחרות את עודף מכונות ההנשמה שישראל רכשה במבצע בהול של המוסד בגל המגיפה הראשון
מערכת דוקטורס אונלי16.09.2020, 14:46
%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%97%D7%93%D7%A8-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%9F.-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%A6%D7%99%D7%94-640x360.jpg

ציוד הנשמה בחדר מיון. צילום אילוסטרציה
שתפו
תגובות
הדפיסו
שלחו במייל
משרדי הבריאות והחוץ מנסים למכור מכונות הנשמה שנרכשו בדחיפות בגל הקורונה הראשון ונותרו ללא שימוש. כך מדווח הבוקר (ד') "ישראל היום". הכוונה למכונות הנשמה שעליהן שולמה מקדמה כספית, עדיין נמצאות בסין וטרם הגיעו לישראל.

גורמים רשמיים, כך מדווח, הגיעו למסקנה שבישראל לא יהיו 5,000 מונשמים כפי שהיתה ההערכה המאיימת של משרד הבריאות בתחילת המגיפה ו"על כן מבקשת המדינה למכור את המכונות העודפות עליהן שילמה לספקים רק מקדמה".
בדיווח נמסר ישראל לא יכולה לבטל את החוזים שעליהם חתמה ולכן מנסה עתה למכור את המכונות הללו למדינות אחרות ולקבל חזרה את הכסף. מכונות רבות שנרכשו מאוחסנות עתה בבתי החולים ללא שימוש וכידוע, הבעיה אצלם איננה מחסור במכונות אלו אלא שחיקה ומחסור חמור בכוח אדם.
בגל הראשון של המגיפה בחודש מארס הופקד ראש המוסד יוסי כהן על מבצע בהול להבאת ציוד רפואי נוסף. על פי פרסומים שונים הצליח לרכוש כ-3,500 מכונות הנשמה. רובן כאמור איננו דרוש כלל לפי תמונת המצב הנוכחית - בכל בתי החולים בישראל יש 138 מונשמים.
משרד הבריאות אישר ומסר בתגובה: "מדינת ישראל מטייבת את המלאים שברשותה. אנו עומדים ביעדים אותם הציבה הממשלה ובודקים אפשרות למכירה וסיוע למדינות חברות וידידות בשל עודפי רכש". משרד החוץ מסר: "מדינת ישראל נערכה בשלב הראשון של משבר הקורונה לתרחישים קיצוניים ורכשה ציוד רפואי רב כדי שלא יהיה מחסור. הציוד העודף שברשות ישראל מוצע למכירה למדינות אחרות".
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
דווקא המסכה הפשוטה מסייעת להתחסן מקורונה
מסכה שאינה הרמטית ושמאפשרת מעבר חלקיקים, מסייעת לגוף להתחסן מפני קורונה. לפי התאוריה החדשה, בדומה לחיסון שפעת רגיל המתבצע באמצעות החדרת מספר נמוך של נגיפים לגוף כך גם המסכה החדירה
בריאות / קורונה16.9.2020 | 18:23

ca9c846981a83de8ef39.jpg


מסכה צילום: unsplash

האם המסכה הכירורגית, הכחלחלה, מסייעת לגוף להתחסן מפני הנגיף? זו השאלה שמעלים מספר חוקרים נחשבים. לטענתם, בעוד המסכות המקצועיות אוטמות לחלוטין מעבר של חלקיקים, דווקא המסכה הפשוטה שמאפשרת מעבר של חלקיקים בודדים ושאיפתם, מסייעת לגוף להתחסן מפני קורונה.

החוקרים מעלים השערה כי בדומה לחיסון שפעת רגיל, המתבצע באמצעות החדרת מספר נמוך של נגיפים לגוף, כך שהמערכת החיסונית 'מתעוררת' ומייצרת נוגדנים שיעילים גם אחר כך, כשמספר גדול של נגיפים תוקף, כך גם בקורונה: חשיפה מבוקרת למספר נמוך של נגיפים עשויה לסייע לגוף ליצור נוגדנים מתאימים, גם אם הגוף יחווה תסמינים קלים של המחלה – אך הוא יצא ממנה מחוזק ומחוסן.

המדענים שהעלו את ההשערה הזו מזהירים מפני שאננות שתבוא בעקבותיה. במצב הנוכחי אין אפשרות של ממש להעמיד את התאוריה הזו למבחן, שכן לצורך בחינתה יש לחשוף אנשים לנגיף, עם ובלי מסכה ולעמוד על הבדלי התחלואה בין הקבוצות, מה שלא סביר שיקרה בקרוב, כל עוד אין תרופה מתאימה למחלה, כך שהנחשפים לנגיף מסתכנים.

התאוריה נתמכת בהצהרה של פורום המדענים שמייעץ לממשלת בריטניה בהתמודדות עם משבר הקורונה, שסבורים כי יתכן שהעומס הנגיפי אליו נחשף הנדבק קובע את חומרת המחלה בה ילקה. לדבריהם, זה יכול להסביר גם מדוע היו כל כך הרבה קורבנות בנפש בקרב אנשי צוות רפואי, שנדבקו בעקבות חשיפה לחולים קשים, עם עומס נגיפי גבוה.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
חוקרים ברמב"ם ובטכניון מעריכים: חולי סרטן אינם נמצאים בסיכון יתר לקורונה
מחקר חדש מסוגו שנערך בישראל העלה ממצאים מפתיעים: הטיפולים האימונותרפיים בחולי סרטן מונעים כנראה מהנגיף לחולל את סערת הציטוקינים המסוכנת במחלת הקורונה
מערכת דוקטורס אונלי02.09.2020, 10:27
חולת סרטן. אילוסטרציה
שתפו
תגובות1
הדפיסו
שלחו במייל
מחקר ראשון מסוגו, שבחן את ההנחה לפיה חולי סרטן מהווים קבוצת סיכון, מגלה שחולים אלה אינם נדבקים יותר מכלל האוכלוסיה ואינם סובלים מתחלואה קשה יותר. ההשערה: הטיפולים בסרטן מונעים מהנגיף לחולל את "סערת הציטוקינים" המסוכנת.

מרגע שפרצה מגיפת הקורונה פעלו הצוותים הרפואיים בעולם כולו מתוך הנחה שחולי סרטן נמצאים בקבוצת סיכון להידבקות בנגיף ולמחלה שיחולל בהם. להגדרתם של חולי סרטן כקבוצת סיכון היו השלכות מרחיקות לכת על הטיפול בהם, וזאת ללא שום ביסוס מדעי קודם. חולים נמנעו מלהגיע לטיפולים הקבועים שלהם מחשש להידבק בקורונה בבתי החולים. במדינות רבות אף יצאו הנחיות לדחיית טיפולים אונקולוגיים במצבים מסוימים.

ד"ר יובל שקד, ראש המרכז המשולב לחקר הסרטן בפקולטה לרפואה בטכניון. חולי הסרטן והאנשים הבריאים פיתחו נוגדנים בשיעורים דומים. צילום: ניצן זהר
אלא שמחקר חדש שערכו חוקרים מהמרכז הרפואי רמב"ם והטכניון בחיפה העלה ממצאים מפתיעים, לפיהם אין בסיס ממשי לשיוך הגורף של חולי הסרטן לקבוצת הסיכון הרחבה של אנשים הסובלים ממחלות רקע.
המחקר שנערך בהובלת פרופ' אירית בן אהרון, רופאה חוקרת ומנהלת המערך האונקולוגי ברמב"ם ופרופ' יובל שקד, ראש המרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון (R-TICC), בשיתוף ד"ר טל גושן-לגו מהמערך האונקולוגי ברמב"ם, התפרסם לאחרונה בכתב העת הבינלאומי Cancers בגיליון מיוחד העוסק בהשפעת נגיף הקורונה על חולי הסרטן.
במחקר השתתפו 271 ישראלים, מהם 164 חולי סרטן, שהגיעו למרכז הרפואי רמב"ם כדי לקבל טיפולים שוטפים במחלתם, וקבוצת ביקורת בת 107 עובדים בריאים מקרב הצוותים הרפואיים.
במסגרת המחקר, שנערך בין מארס ליוני 2020, עברו כל המשתתפים בדיקות דם בשלושה מועדים שונים, במטרה לבחון שינויים שחלו בפרופיל של המערכת החיסונית שלהם. בבדיקות נוטרו שלושה נוגדנים: IgG, IgM ו-IgA, המייצגים יצירת נוגדנים בזמנים שונים בעת חשיפה לנגיף.
פרופ' אירית בן אהרון, מנהלת המערך האונקולוגי ברמב"ם. "לחולי הסרטן הגנה יחסית מפני נגיף הקורונה"
"הופתענו להיווכח שחולי הסרטן ומולם האנשים הבריאים פיתחו נוגדנים בשיעורים דומים", אמרה פרופ' בן אהרון. "2.4% מחולי הסרטן שהשתתפו במחקר ו-1.9% ממשתתפי קבוצת הביקורת הבריאים פיתחו נוגדנים לקורונה וכולם היו א-סימפטומטיים. יתר על כן, בכל תקופת המחקר לא התגלו כלל חולי קורונה סימפטומטיים בקרב אוכלוסיית המחקר ובכלל באוכלוסיית המטופלים האונקולוגיים אצלנו".
פרופ' בן אהרון ציינה כי באמצעות טכנולוגיית CyTOF מופו תאי המערכת החיסונית והתגלה שוני משמעותי בין פרופיל תאי החיסון של חולי הסרטן שהיו חיוביים לנוגדנים לקורונה לבין הפרופיל החיסוני של אנשי הצוות החיוביים.
פרופ' שקד: "ההשערה שלנו היתה שהתגובה השונה של חולי הסרטן למחלה קשורה בעובדה שהטיפול האנטי סרטני שהם מקבלים משנה את הפרופיל של המערכת החיסונית. התאים המילואידיים, שהם תאים חיוניים במערכת החיסונית, נפגעים מאוד מנגיף הקורונה.
"בכלל האוכלוסייה ובצוותים הרפואיים שהשתתפו במחקר, הנגיף מפחית את שיעור התאים המילואידיים בכ-90%. בחולי הסרטן, לעומת זאת, הוא מפחית אותם רק ב-50%. עובדה זו מקנה לחולי הסרטן הגנה יחסית".
פרופ׳ בן אהרון הוסיפה: "העובדה שפרופיל המערכת החיסונית ותפקודה משתנים בשל הטיפולים האונקולוגיים (ובייחוד טיפולים אימונותרפיים) מגבילה ככל הנראה את יכולתו של נגיף הקורונה להשרות דלקת בקרב החולים המקבלים טיפולים אלה".
החוקרים מעריכים אפוא כי זו הסיבה לכך ששיעור חולי הסרטן המפתחים מופע חמור של קורונה נמוך יחסית לאוכלוסיה.
ממצאי המחקר מניחים את היסודות למחקר המשך שינסה לקבוע האם לחלק מהטיפולים הניתנים לחולי הסרטן, ובכלל זה טיפולים אימונותרפיים, יכול להיות אפקט מגן מפני נגיף הקורונה.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
גשר מיוחד: הגר"ח יקבל קהל בימים הנוראים ובחג הסוכות
בשורה משמחת בעולם התורה: קבלת הקהל אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי בימים הנוראים ובסוכות תתקיים באמצעות גשר מיוחד תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.
חרדים16.9.2020 | 10:55

2cb37a2bc82297f0fc2a.jpg


בניית הגשר החדש בחצר הבית ברשב"ם צילום: באדיבות המצלם

לאחר שבעה חודשים, בהם נמנעה קבלת הקהל בגלל מגיפת הקורונה, שר התורה הגר"ח קנייבסקי יקבל קהל בימים הנוראים ובחגים תוך שמירה מיוחדת על בריאותו של הגר"ח.

כמידי שנה עולים בימים הנוראים ובחג הסוכות עשרות אלפים לבית שר התורה ברחוב רשב"ם בבני ברק. השיא נרשם בליל ראש השנה שאלפים מתושבי בני ברק עוברים להתברך ב'לשנה טובה' במשך שעות ארוכות על מקומו של שר התורה בבית הכנסת 'לדרמן'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה האלפים יעברו לברכה וברכת החג באמצעות גשר מיוחד כשמחיצה שקופה מיוחדת תפריד בין הקהל לשר התורה.

המתווה מצריך כאמור הקמת גשר מיוחד לצורך כך שיתחבר לקצה סוכתו של שר התורה ושרוולים מיוחדים נבנים בימים אלו לאורך רחוב רשב"ם בכדי למנוע צפיפות של האלפים.

סדרנים מיוחדים יוצבו כדי להזהיר את הציבור לשמור על כללי הריחוק של משרד הבריאות ועל עטיית מסכות.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
אפקט הסגר ?: ירידה דרסטית במספר המאומתים החדשים
לפי נתוני משרד הבריאות, ביום האתמול נרשמה ירידה תלולה במספר המאומתים החדשים, כאלף (!) מאומתים פחות מיממה אחת לפני כן.
צפויה כנראה ירידה נוספת בימים הקרובים.
 
נערך לאחרונה ב:

שירהפ

משתמש מקצוען
אפקט הסגר ?: ירידה דרסטית במספר המאומתים החדשים
לפי נתוני משרד הבריאות, ירידה תלולה במספר המאומתים החדשים נרשמה ביום האתמול, כאלף (!) מאומתים פחות מיום אחד לפני כן.
צפויה כנראה ירידה נוספת בימים הקרובים.
בדיחה טובה,
סגרו את כל המתחמים של הבדיקות החופשיות,
יש בדיקות רק בקופות חולים וצריך בשביל זה הפניה,
זאת אומרת שרק מי שעם תסמינים ברורים יעשה מאמץ לקבל הפניה לקבוע תור ולסוע לקופת חולים.
אין תורות פנויים לפני החג לבדיקה
ושמעתי גם על קשיים בהפניה מרופא.
 

נחליאלי(ת)

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בדיחה טובה,
סגרו את כל המתחמים של הבדיקות החופשיות,
יש בדיקות רק בקופות חולים וצריך בשביל זה הפניה,
זאת אומרת שרק מי שעם תסמינים ברורים יעשה מאמץ לקבל הפניה לקבוע תור ולסוע לקופת חולים.
אין תורות פנויים לפני החג לבדיקה
ושמעתי גם על קשיים בהפניה מרופא.
הנס שלנו זה שהירידה החלה לפני הסגר
ולכן אולי בפעם הבאה יוכלו לתת את זה כהוכחה שלא הסגר מוריד את מס' החולים אלא מס' הבדיקות
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ההתארגנות להפגנות בציבור החרדי גרר משהו טוב

העליון הורה למדינה לצמצם את מספר המפגינים בדומה לצמצום המתפללים

בעקבות עתירת ראשי הרשויות לעליון במטרה שיורה למדינה לצמצם את מספר המפגינים בדומה לשאר ההתקהלויות, בית המשפט העליון הורה היום למדינה להציג בתוך שבוע מתווה שיצמצם את מספר המפגינים בהפגנות, בדומה לצמצום כמות המתפללים בבתי הכנסת
העותרים, ראשי הערים בת ים, אור יהודה וקרית שמונה ביקשו להשוות את מספר המתפללים בשטח פתוח למספר המפגינים המותר. בהנחיות שאישרה הממשלה לא הוטלו הגבלות על הפגנות, ומותר לצאת מהבית כדי להשתתף בהפגנה.
עו"ד בומבך המייצג את העותרים אמר כי "אי אפשר ליצור מצב שבו יש הבדל קיצוני בין מימוש זכות התפילה להפגנה". לדבריו, "השופט אמר שזו עתירה מורכבת עם שאלות חשובות ואני מתכוון לדון בכובד ראש בשאלות האלו. המדינה צריכה להגיב לכל האפליה ששטחנו בעתירה ואני מאמין שתהיה הכרעה". ראש העיר בת ים צביקה ברוט הוסיף: "אני שמח שהמדינה מבינה שהמצב לא יכול להימשך.
אנחנו נמתין לשבוע הבא אמר בומבך לאחר שבית המשפט נתן למדינה שבוע בכדי להביא מתווה לצמצום ההפגנות ולמנוע את האפליה, ונתעקש שתהיה השוואה מלאה בין ההפגנות לתפילות, ולא כדי למנוע אותן חלילה אלא כדי למנוע הדבקה ואפליה. אנחנו מאמינים שבית המשפט יגזור גזרה שווה
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
הממשלה תאשר: מגבלת התנועה תהיה על קילומטר ולא על 500 מטר


‏יו"ר ועדת החוקה, ח"כ אשר בדיון על הסגר: יש הסכמה מצד הממשלה להגדיל את טווח הגבלת התנועה לקילומטר
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
חוקרים מאונ' בן-גוריון סבורים: יש חיסון לקורונה
חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון סבורים כי מי שחוסן נגד שחפת לא יידבק בקורונה • הבעיה היא שבמדינות המפותחות השחפת הודברה והאוכלוסייה כמעט לא מתחסנת נגדה •"מניחים שהחיסון מספק הגנה לתקופת זמן מסוימת וכנראה למנה שהנבדקים קיבלו בילדות עדיין היה אפקט שמגן עליהם באיזושהי צורה"
בריאות / קורונה17.9.2020 | 17:48

bdef1739944c607ab5f2.jpg


עובד מחקר בפיתוח חיסון לקורונה צילום: Basel Awidat/Flash90

החיסון כבר כאן: חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב סבורים כי צעירים בני 24 ומטה שקבלו בשנים האחרונות חיסון נגד שחפת, גופם חסין מפני קורונה. הגילוי אינו חדש, הערכה בדבר יעילות החיסון נגד שחפת גם להתמודדות מול הקורונה עלתה כבר בחודשים האחרונים, אלא שעתה היא הוכחה במחקר מבוסס.

את המחקר ערכו ד"ר נדב רפופורט, מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ועמיתיו מהאוניברסיטה העברית דניאל קלינגר, עידו בלס ופרופ' מיכל ליניאל.

במהלך המחקר ניתחו החוקרים את הקשר בין מידת חיסון האוכלוסייה נגד שחפת במדינה, לבין ההשפעה של הקורונה על האוכלוסייה מבחינת מספר מקרים, מספר חולים קשה ואחוזי תמותה.

החוקרים מצאו שאוכלוסייה צעירה מתחת לגיל 24 שקיבלה את החיסון ב-15 השנים האחרונות הייתה מוגנת יותר בפני נגיף הקורונה, מה שהוביל להפחתת שיעורי ההידבקות ושיעורי התמותה עקב הידבקות. לא הייתה השפעה בקרב מבוגרים שקיבלו את החיסון לפני שנים.

המחקר התבסס על נתונים שנאספו מיותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, בהן מתגוררת יותר ממחצית אוכלוסיית העולם. התברר כי ככל שהחיסון לשחפת ניתן יותר שנים, כך פחת מספר החולים והמתים מקורונה במדינה יחסית לגודל האוכלוסייה.

בכדי לאמת את הנתונים, נבדק גם קשר אפשרי לחיסונים נגד חצבת או אדמת אך לא נמצאה השפעת החיסון נגדן על סיכויי המחוסן ללקות בקורונה.

"השוואה בין מדינות ופילוח הממצאים לפי גילאים העלה שאפקט ההגנה של החיסון היה הכי משמעותי בקרב בני 24 ומטה", אמר ד"ר רפופורט, "אנחנו מניחים שהחיסון מספק הגנה לתקופת זמן מסוימת וכנראה למנה שהנבדקים קיבלו בילדות עדיין היה אפקט שמגן עליהם באיזושהי צורה". ד"ר רפופורט הוסיף כי "הממצאים מצביעים על הצורך לבחון את פרוטוקולי חיסון השחפת בהקשר למגיפה הנוכחית, דבר שעשוי לסייע בפיתוח חיסון מהיר נגד הקורונה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה