קורונה זה מתחיל להיות מפחיד -2

מצב
הנושא נעול.

היונה לבנה

משתמש מקצוען
משהו היה אמור להכעיס? בראשונה ובשנייה?
שמישהו יסביר לי במה טעיתי.
ממש לא הייתה כוונתי לפגוע לכן .....
מה שכן הפריע לי ההאשמות כאילו מי שסבור שצריך להיזהר הוא כבר לא מאמין שהכל מלמעלה...
גם מי שסובר שצריך להיזהר יותר עושה זאת בגלל ציווי השי''ת ונשמרתם מאד לנפשותיכם, ודעות הרופאים שמובאים באשכול זה הם כדי לעורר אותנו מה עלול חלילה להתרחש ע''פ דרך הטבע אם לא נשמור ונשמר
ושוב @ש' קנר סליחה ומחילה אם פגעתי חלילה :)
 
נערך לאחרונה ב:

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
@דורש ומבקש
והנה ציטוט נוסף מהמחדש:‏
שערי צדק: 66 חולים מאושפזים בבית החולים, 33 במצב קשה
שערי צדק הוא אחד משתי בתי החולים בארץ שסגרו את שעריהם לחולי הקורונה, הווי אומר שבבתי החולים האחרים המספר נמוך הרבה יותר.
עדיין לא מבין איך מגיעים למספר של 670 חולים קשה.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
רבינא ב׳כיכר׳: בניגוד להנחיות הממשלה על סגר, הלימודים בישיבות הקטנות מתקיימים בחלק מהריכוזים החרדים כרגיל. בין הישיבות הפתוחות: פוניבז׳, קול תורה, עטרת שלמה, סלבודקה, תורת רפאל, תפארת התלמוד ואור ישראל. הישיבות פתוחות בהוראת הגר״ח קנייבסקי והגר״ג אדלשטיין.

עוד מרבינא ב׳כיכר׳: בכירים בעיריית ב״ב ומודיעין עילית מאשרים כי אכן כל הישיבות קטנות בעירם פועלות כרגיל. במשטרה הבהירו כי הם נערכים היום לאכיפה מיוחדת במוסדות חינוך שמפרים את ההנחיות. מנהל ישיבה מעריך: ״נשארו עוד יומיים בלבד לחופשת בין הזמנים, אני לא רואה את המשטרה עושה בלגן ונכנסת לתוככי הישיבות בשביל יומיים״.

---------------------------------

מעניין שרק ישיבות ליטאיות נפתחו בניגוד להוראות...
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
שערי צדק הוא אחד משתי בתי החולים בארץ שסגרו את שעריהם לחולי הקורונה, הווי אומר שבבתי החולים האחרים המספר נמוך הרבה יותר.
לידיעתך,עדכון רק היום 2 בתי חולים נסגרו לקבלת חולי קורונה:
׳ישראל היום׳: ‏בתי החולים מעייני הישועה ואסותא אשדוד לא קולטים הבוקר חולי קורונה בשל העומס במחלקות הקורונה.
עדיין לא מבין איך מגיעים למספר של 670 חולים קשה.
זה שאתה לא מבין זה לא אומר שזה לא קורה....
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
עדכון רק מהיום:
׳ישראל היום׳: ‏בתי החולים מעייני הישועה ואסותא אשדוד לא קולטים הבוקר חולי קורונה בשל העומס במחלקות הקורונה.

זה שאתה לא מבין זה לא אומר שזה לא קורה
זהו, בגלל הפאדיחות בכל הנושא של תפוסת בתי החולים הפסיקו במשרד הבריאות לפרסם את המספרים
מקור:
 
נערך לאחרונה ב:

היונה לבנה

משתמש מקצוען
זהו, בגלל הפאדיחות בכל הנושא של תפוסת בתי החולים הפסיקו המשרד הבריאות לפרסם את המספרים
מקור:
לא ענית לי על זה שרק היום 2 בתי חולים סגרו את שערי מחלקות הקורונה שזה כבר לא עדכון של משה'ב אלא של בתיה''ח עצמם
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לא ענית לי על זה שרק היום 2 בתי חולים סגרו את שערי מחלקות הקורונה שזה כבר לא עדכון של משה'ב אלא של בתיה''ח עצמם
מה אני צריך לענות ?
כתבתי עדכון מאתמול
לא מתרגש כל כך מסגירת המחלקות, זה קרה גם בהדסה לפני כמה שבועות
זה קורה גם בעונת השפעת הרבה פעמים.
הם גם לא רוצים לפתוח עוד מחלקה אז הם מפנים את החולים להדסה
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען

פלפלונית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

דוקים

משתמש פעיל
מעניין שרק ישיבות ליטאיות נפתחו בניגוד להוראות...

בדרך כלל מציינים את הדברים החדשים.
הישיבות הליטאיות בחלקן הגדול לפחות הלכו לפי ההנחיות, מה שמשתנה עתה בפרטים מסויימים.

הם הולכים לפי מה שגדו"י אומרים!!!
וישיבות חסידיות לא נפתחו כי הם כבר יצאו לבין הזמנים מר"ה

רוב הישיבות החסידיות מתחילות והתחילו את שנת הלימודים לפני הישיבות הליטאיות. כפי שמורים להם רבותיהם.
ואף אחד לא יצא לבין הזמנים. לומדים נפלא ומוסיפים זכויות לעם ישראל.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תפילות ביוה"כ בחוץ בצום עם 33 מעלות!!!!!!!!!!!!!!!
זה לא ספק פיקוח נפש אלא ודאי פיקוח נפש!!!!! 1600784283171.png
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
תפילות ביוה"כ בחוץ בצום עם 33 מעלות!!!!!!!!!!!!!!!
זה לא ספק פיקוח נפש אלא ודאי פיקוח נפש!!!!!צפה בקובץ המצורף 731246
ברור אין מצב שמתפללים כל היום בחוץ, אבל אולי יעשו תפילות מינימליות וקצרות נניח שעתיים בבוקר מהנץ עד שמונה שחרית מוסף.
ועוד שעתיים בערב מנחה נעילה מחמש עד שבע.
אגב אני זכיתי להתפלל לפני כמה שנים טובות בישיבה שנפל לה הגנרטור בליל כיפור.
התפללנו כל היום בלי מזגן ובנעילה עמדתי קרוב לספסל כדי למזער נזקים במקרה של התעלפות...

בעצם מה זה קשור לאשכול ההפחדות?
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אם יגברו ההדבקות החוזרות: 'ריחוק חברתי' - גם למחלימים
שורה של מחקרים שנערכו לאחרונה בעולם, באשר לאפשרות של הדבקה חוזרת בקורונה בקרב כאלו שכבר החלימו מהנגיף, נבדקו על ידי חוקרי 'מרכז הידע הלאומי' והובילו למסקנות משמעותיות (בארץ)

מחלים מקורונה, שמתנדב בבי"ח. אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך 'חדשות 13')

חוקרי 'מרכז המידע הלאומי למערכה בקורונה' ממליצים היום (שלישי) בדו"ח שפרסמו, שתקנות הריחוק החברתי שהושתו על הציבור הרחב, דוגמת שימוש במסכות, ריחוק פיזי, דיווח על תסמינים ובידוד עצמי, ייושמו בפועל גם בקרב מחלימים, זאת אם יתבררו עוד ועוד מקרים של הדבקות חוזרות.
מסקנה זו באה לאחר בחינת מספר מחקרים בעולם בנושא ההדבקות החוזרות. בעמדה זו מחזיק גם 'המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן'.
המלצה חשובה נוספת, בנושא זה, היא "לחדד את מודעות צוותי הרפואה באשר לצורך לבודד ולדגום במקרים מסוימים גם מחלימים, בהינתן חשד קליני להדבקה חוזרת (על בסיס תסמינים או מגע עם חשוד)".
וכך הגיעו החוקרים למסקנתם, כפי שהם מגוללים: החל מפרוץ המגיפה פורסמו מספר אירועים בהם חלה לכאורה הדבקה חוזרת של מחלימים מקורונה, אך אלה התבררו לרוב כהמשך של ההדבקה הראשונה, מאחר ולא תועדה הדבקה שלהם את סביבתם, וכן לא ניתן היה לבודד נגיפים פעילים מגופם של המחלימים.
עם זאת, לאחרונה דווח במספר מאמרים מדעיים על ארבעה מקרי הדבקה חוזרת (בהונג קונג, בהודו ובארה"ב), השונים במאפייניהם, אשר בהם אומתה לראשונה הדבקה חוזרת בקרב חולי קורונה, זאת באמצעות קביעת הרצף הגנטי של שני נגיפים שונים, בזמנים שונים, באותו אדם.
במקביל, גורמים רפואיים במספר מדינות (בלגיה, הולנד, ספרד, אקוודור, דרום קוריאה ומלטה) דיווחו גם הם על מקרי הדבקה חוזרת; ביחס לחלק מהדיווחים צוין שההדבקה החוזרת אומתה גם היא באמצעות ריצוף גנטי.
"היעדר תסמינים בחשיפה השנייה אצל חלק מהנדבקים, לצד העובדה שלא נבחנה יכולתם להדביק אחרים לאחריה", נכתב, "לא מאפשרים לקבוע, לפי שעה, האם אירועים אלו מעידים על חסינות מוגבלת, או דווקא על תגובת חיסונית יעילה שמנעה מחלה בחשיפה השנייה".
לעומת זאת, קיומם של תסמיני מחלה חמורים יותר בחשיפה השנייה במיעוטם של המקרים הינו ממצא מטריד, אולם נדרשת בחינה מעמיקה של התגובה החיסונית בגופם של מטופלים אלו, לשלילת קיומו של כשל בתפקוד מערכת החיסון שלהם אשר עשוי היה להסביר היעדר חסינות אפקטיבית בחשיפה שניה לנגיף.
מספר המקרים הקטן עד כה (מקרים בודדים ביחס לקרוב ל-30 מיליון מקרי קורונה ידועים נכון לאמצע ספטמבר), וכן הפערים במחקרים שבוצעו, אינם מאפשרים להסיק מסקנות רחבות בכל הנוגע לסיכון להדבקה חוזרת, ובפרט ביחס לצפוי בקרב כלל האוכלוסייה, בהקשר זה.
"בנקודת זמן זו", כותבי חוקרי מרכז המידע הלאומי, "יש להמתין למחקרי המשך ובפרט למחקרים של מקרים נוספים אשר יבחנו לעומק את המנגנונים שמאפשרים הדבקה חוזרת; כמו גם באיזו מידה יכולים הנדבקים מחדש להדביק אחרים".
לדבריהם, במידה ויובן שמדובר בתופעה רווחת יחסית, עשויות להיות לדבר השלכות משמעותיות באשר למדיניות ביחס לציבור המחלימים, כגון צורך לחסן גם את המחלימים בחיסון העתידי. כמו כן, "יישומם של הסטנדרטים הנדרשים כיום מכלל הציבור, דוגמת ריחוק חברתי ועטיית מסכה, מערכי הבדיקות ואיתור המגעים - צפויים להידרש להביא בחשבון הדבקה חוזרת".
זאת ועוד: "מומלץ לעקוב גם אחר מחלימים בישראל באמצעות בדיקה מדגמית עיתית, ובמקרים של חשיפה חוזרת לנגיף, לקיים מחקר הבוחן את טיב התגובה החיסונית שפיתחו ואת פוטנציאל ההדבקה שלהם".
"בשורה התחתונה", מסכמים החוקרים, "העדויות הראשונות ל'הדבקה חוזרת' בנגיף הקורונה עודן מעטות מכדי להעיד על דפוסים כלשהם באוכלוסייה. כיום מתוך למעלה מ-30 מיליון מקרי קורונה ידועים בעולם, בודדות הן העדויות להדבקה חוזרת, ועל כן גם אם אכן מדובר במקרים של חסינות מוגבלת לאחר ההדבקה הראשונה, טרם ברור עד כמה הם נפוצים".
עוד עולה, כי שאלות מרכזיות כגון היקף התופעה, יכולתו של 'נדבק בשנית' שלא חווה מחלה להדביק אחרים והיחס בין אופי ההדבקה המקורית לחסינות המתפתחת - נותרות פתוחות; "מענה עליהן עשוי להשליך עמוקות על מדיניות ניהול המגיפה, וכן על אופן השימוש המיטבי בחיסון יעיל - כאשר זה יהיה זמין".
ניתוח תוצאות מחקר שנערך בהונג קונג "עשוי להעיד דווקא על חסינות אפקטיבית בחשיפה השנייה לנגיף הקורונה - שלכל הפחות מנעה מחלה", נכתב, "ואם יתברר שמקרים כמו זה שבמחקר שתואר מעידים דווקא על חסינות אפקטיבית נרחבת לאחר החלמה, המונעת מחלה ומונעת מהנחשפים לנגיף מחדש להדביק אחרים, ניתן יהיה לבחון תעדוף מחלימים למילוי תפקידים בסביבות רגישות, כמו מחלקות קורונה בבתי חולים ומוסדות גריאטריים".


"אולם במידה ויתברר במחקרי המשך כי החסינות המתפתחת מהדבקה טבעית מוגבלת בזמן ואינה מונעת מהנדבקים מחדש להדביק גם אחרים, ובפרט אם יתברר שמדובר בתופעה שכיחה, יהיו לדבר השלכות משמעותיות בהיבטי בריאות הציבור, דוגמת חיסון מחלימים, שמירתם על ההנחיות שהושתו על כלל הציבור ללא הקלות כלשהן והצורך בבידודם ובדיקתם".
עוד נכתב בסיכום הדו"ח החשוב, כי "במידה והתופעה תתברר כנפוצה, תרחק האפשרות להגיע ל'חסינות עדר' ותתחזק ההסתמכות על חיסון עתידי, זאת מכיוון שככל שקיים סיכוי להידבקות והדבקת אחרים מחדש אין היתכנות לחיסון המוני באמצעות הדבקה טבעית של האוכלוסייה בנגיף, שכן גם אלו שיידבקו באופן טבעי, עלולים להידבק ולהדביק אחרים בשנית!".
באשר לחיסון עצמו: "ייתכן שהוא יעניק חסינות אפקטיבית למשך זמן מוגבל, ויהיה צורך בחזרה עליו מעת לעת. כמו כן, ייתכן שהחיסון לא ימנע לחלוטין מחלה, אלא יביא למחלה קלה יותר".
"יש לחדד", ממליצים עוד החוקרים, "את מודעות צוותי הרפואה לאפשרות להדבקה חוזרת, ובהתאם לכך לצורך לבודד ואף לדגום במקרים מסוימים גם מחלימים, בהינתן חשד קליני גבוה (על בסיס תסמינים אופייניים ו/או מגע קרוב עם חולה מאומת), זאת למרות ההנחיות העדכניות של ה-CDC FH אין מקום לבדוק מחלימים לקורונה בשלושת החודשים הראשונים מאז החלמתם (אלא אם קיים חשד קליני גבוה לתחלואה על פי תסמינים)". [כיכר השבת]
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הציבור בישראל נוהג ברובו לעטות מסכות פנים, אולם עושה זאת באופן שגוי, כך שיעילותן במניעת תחלואת הקורונה נפגמת. פרופ' דן אדרקה, אונקולוג בכיר מבית החולים שיבא בתל השומר, הסביר היום (שלישי), בריאיון לאולפן ynet, כי ההדבקה בנגיף מתרחשת בעיקר דרך האף, כך ש"אם אתה הולך עם מסכה מתחת לאף – אתה תידבק".

"המסכה חשובה הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים", הוסיף פרופ' אדרקה. "ברגע ששמים מסכה על חולה, אנחנו יודעים שבין 80 ל-90 אחוזים מהווירוסים נעצרים במסכה, ורק 10 אחוזים משתחררים החוצה לסביבה. אם לשני הצדדים יש מסכה, מדובר בפי 100 פחות מנת הדבקה".
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
׳חדשות 13׳ בפרסום ראשון: נערכים לתמותה גוברת: חברה קדישא רכשה מכולה לאחסון מאות גופות.
מדובר במכולה שתאפשר להתמודד עם מספר רב של מתים בזמן קצר, שמוצבת כרגע באזור הצפון בלבד. אולם, אם יהיה צורך, יוצבו מכולות דומות באזורים נוספים בארץ. זאת, ברקע העלייה בתחלואה והתחזיות הקודרות על יותר מאלף חולים קשים בתוך חודש.

1600798696863.png
 
נערך לאחרונה ב:

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ברור אין מצב שמתפללים כל היום בחוץ, אבל אולי יעשו תפילות מינימליות וקצרות נניח שעתיים בבוקר מהנץ עד שמונה שחרית מוסף.
בעז"ה. יהיו כאלה, ויהיו כאלה שירצו להתפלל כל היום בחוץ, עם תפילות של יוה"כ כראוי ליום כיוה"כ,
אלא שלא יהיה להם מקום ממוזג להתפלל ביוה"כ, או שהם מקפידים על "ונשמרתם" עד כדי מסירות נפש:rolleyes:
ויצא שכרם בהפסדם. ולכן, אם מישהו דואג לבריאות, אז יש להתפלל ביוה"כ בבית כנסת ממוזג בלבד.
עם ספק סכנה של קורונה ולא עם ודאי סכנת חיים של התייבשות.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
ישי כהן ב'כיכר': השרים שמעו במהלך הדיונים בקבינט: 30% מהנדבקים בקורונה, גם הצעירים, יישארו עם תסמינים לא פשוטים גם לאחר שיחלימו מהנגיף. תחשבו פעמיים לפני שאתם חושבים להידבק במכוון.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה