למעשה זה הפוך, בנימין הוא זה המסופק, ונפתלי הוא זה שעונה לו.גם אני שמעתי שהחת"ס התבטא (אם אין לנו את נפתלי, למה לנו את בנימין". אנסה לחפש מקור מאוחר יותר.
למעשה זה הפוך, בנימין הוא זה המסופק, ונפתלי הוא זה שעונה לו.גם אני שמעתי שהחת"ס התבטא (אם אין לנו את נפתלי, למה לנו את בנימין". אנסה לחפש מקור מאוחר יותר.
זה גם נכון !
ברור שרוב הנושרים לא גדלו על קרקע פוריה
(לאו דווקא באשמת הורים /מורים , יכול להיות שהילד לא נקלט טוב בחברה
או סבל מליקוי למידה, או כל קושי כזה או אחר )
ובהרבה מקרים הם פשוט רוצים לברוח מהזירה ובטוחים ששם יגיעו לחוף מבטחים
אבל תסכימו איתי שאם לא היה אינטרנט בעולם , מן הסתם שמצבנו הרוחני היה טוב יותר
אם יש פחות ניסיונות , יש גם פחות נפילות
אויך מיר א מייבין...ועוד נקודה בקשר לרב הירש:
אני חושבת שהדור שלנו יותר דומה למה שקרה בגרמניה מאשר לפולין. לכן דרכו של הרב הירש היא זו שרלוונטית היום.
וכן למר.אויך מיר א מייבין...
אשמח למצוא מקור להאשמת ההורים, בדברי...ווואווווווו בהינף משפט האשמתם את ההורים הכואבים הרבים לילדים נושרים בנשירתם, ולא חלילה בטעות להאשים את פגעי הדור ואת הצעירים שמתפתים בקלות לכל הסחות הדעת הקיימות היום או את המחנכים שחלקם הורסים נפשות כפשוטו כשהם באים רק בשביל לקבל משכורת ולא באמת לחנך.
כל הכבוד! אכן, כל הורה שיש לו ילד מתמודד הוא האשם הבלעדי וח"ו לא המחשב/האינטרנט והסחות הדעת הרבות שיש בשפע!!!!!
מקווה מאוד שאתם מטפלים אישית בנוער כזה (ח"ו לא בקשר משפחתי אלא כמטפלים ו"עוזרים" מהצד) כי אתם יכולים להציל נפשות רבות כך.
ציניות
מותר לשאול.באמת אחת הבעיות הגדולות בדור הזה זה הצמצום. מצד אחד חיבים, כי א"א לגדל בגלל הפריצות ומצד שני זה מכניס את הילדים לבועה איפה שאני חי זה טוב ולחילונים רע להם.
אני הייתי מתייחסת לנושא של הבנות.
הבנות היום לומדות בצורה כזאת של ראש מ"מ מה שצריך יודעים ומה שלא, לא. עדיף כמה שפחות להבין, לדעת, לשאול. ולמה? כי זה נראה הכי בטוח. ובאמת יש בנות שגדלות ועד ה120 יחיו באושר(?), בורוד, שמח ועליז.
אבל יש עוד בנות ששמעו אותן דברים בדיוק כמו הסוג הראשון, אבל הן כן נחשפו לצד השני, כן החילונים לא כאלה מסכנים כמו שניסו לתאר אותם, יש להם חיים מאושרים, הם ממש לא מרוקנים, יש להם 4 ילדים בעל ואשה, כן. טוב להם.
אה, מה עכשיו תגידי לה??
במקום להתעסק עם הצד השני ובכאילו מלמעלה לגמור את הענין, אולי באמת הגיע הזמן לגעת בנושאים שלנו.
כמה טוב לנו, כמה כיף לנו, שבת, סוכות וכו'
מסופר על ר' שמואל שפירא יהודי קדוש מירושלים, בתקופתו היו הרבה נושרים, (כן גם אז...) היה לו בית בלי עין הרע.... וכולם ב"ה המשיכו ללכת בדרך הישר. ששאלו אותו מה הוא עשה, ענה להם: אין לי מושג, אבל שהם חזרו מהחיידר התישבתי לשחק איתם שחמט.
מאד נחמד וקל להסביר כמה שהחילונים גרועים, ותראו את החיים שלהם.
אבל מי אמר שזה חכם? אולי עכשיו הילדונת בת 15 תקבל זאת, ומה יהיה כשתגיע לעבודה?
במקום לחסום חלונות לאטום ולהסביר כמה צריך להגן על עצמנו, למה לא לחמם את הבית? להדליק את האש, לשבת עם הילדים לשיר איתם שרים.
ואגב למה אסור לשאול? כי המו', אמא, אבא לא יודעים את התשובה.
אז תגידו לי זה היהדות? ספר החינוך מסביר: טעמי המצוות, למה צריך לעשות.
למה לא לתת לבנות אופציה לשאול, להכניס להן השקפה נכונה על החיים, על מהות האשה, מה תפקידה וכו' (לא רק לתקוע לה תשובה (בה' סמינר אגב) בשביל לגדל ילדים, ואם ח"ו אין או שסיימתי לחתן, אז אני אלך מהעולם?)
אז תתחילו ללמוד, כדי לתת ילדים תשובות, כח והמון אהבה למצוות.
אגב, הפס' תמים תהיה עם ה' אלוקיך נאמר על מכשפים וגילויי עתידות.
אויך מיר א מייבין...
שניכם צודקים.וכן למר.
נו, מצאת את אותם אנשים גדולים שהחליטו והכריעו בזה, בידיעה ברורה של המציאות, ובהכרעה מוחלטת?שניכם צודקים.
אלו נושאים אדירים, כבדי משקל, שנמסרו לאנשים גדולים בכל קנה מידה כדי להחליט ולהכריע בהם.
אנחנו, כולנו, ניזונים ומושפעים מחינוך, דעות קדומות ועוד ועוד, מכדי לדעת מהי הדרך הנכונה (אם ישנה בכלל אחת אבסולוטית כזו) לדורנו היתום, דור עקבתא דמשיחא.
פעם בשביל ללכת לסרט היה צריך להתחבאות, להסתתר, וללכת בפועל לאולם מלא בחילוניים, כשכולך מלא בחששות אולי מישהו מוכר יראה אותך.נראה לך שלפני שלושים שנה שהאינטרנט היה בחיתוליו היה פחות נושרים????
הלוואי!
הציבור לא היה גדול כ"כ ולכן זה נראה שהיה פחות נושרים. אבל היה וגם היה.
רק הניסיונות היו אחרים [לדוגמא ללכת לסרטים, שהיום זה קצת פחות נמצא].
זה מה שהבנת מתוך מה שכתבתי???נו, מצאת את אותם אנשים גדולים שהחליטו והכריעו בזה, בידיעה ברורה של המציאות, ובהכרעה מוחלטת?
איפה היא אמרה שאין היום נושרים. תפסיקו להוציא דברים מהקשרם.נו, מצאת את אותם אנשים גדולים שהחליטו והכריעו בזה, בידיעה ברורה של המציאות, ובהכרעה מוחלטת?
פעם בשביל ללכת לסרט היה צריך להתחבאות, להסתתר, וללכת בפועל לאולם מלא בחילוניים, כשכולך מלא בחששות אולי מישהו מוכר יראה אותך.
היום - אפשר לשבת בחדר/בשירותים/באיזה חור ולראות במכשיר מזערי את כל הסרטים שרק תרצה.
פעם בשביל להגיע לחומר של חילוניים, היית צריך ללכת לשכונה חילונית, להכנס לחנות ספרים, לחשוש כל רגע שמישהו יראה אותך, לקנות ספר חילוני בכסף מלא, וגם אז היה לך רק את הספר, ותו לא.
היום - בלחיצת כפתור אחת נפתח לך כל עולם התכנים החילוני. והכל בחינם. לומר שאין היום יותר נושרים? ניתוק מהמציאות.
זה נכון,איפה היא אמרה שאין היום נושרים. תפסיקו להוציא דברים מהקשרם.
אגב, לא יודעת מה אצלכם, הדור פעם היה הולך די בחופשי לארועי תרבות חילוניים, מקשיב לרדיו (אשה בגיל 60+ תדע לזמר לך הרבה שירים... ולא רק ירושלים של זהב).
לא כ"כ היה קהילתיות כ"כ חזקה כמו היום, והרבה דברים לא היו מביישים כמו היום.
די מפריע העניין שהדור של פעם צדיק תמים ואנחנו וילדנו הפושעים, אנחנו ממש לא גרועים!
רק שהבעיה הענקית שהעולם התפתח מבחינה טכנלוגיה, מושגים. פעם לא היו מעיזים לעלות אשה לאוטובוס בצורה מסוימת, היום...
ולכן יותר קשה כי הכל נגיש, ודווקא בדור של הנראות, ואיך אני כלפי חוץ, אפשר לעשות מה שרוצים בבית, היה גוי בבתך ויהודי בצאתך.
מה פתאום?!?אפשר לעשות מה שרוצים בבית, היה גוי בבתך ויהודי בצאתך
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ב'
ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ: