"ועשית ככל אשר יורוך"..מה המקור.?

מרחב

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
"ועשית ככל אשר יורוך"..מה המקור.?
ואם יש לכם עוד פסוקים של אמונת חכמים אודה מאד,דחוף ללילה...
 

משמשמ

משתמש רשום
אין לך גוגל?

עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל. שופטים יז,יא
 

משמשמ

משתמש רשום
יז,י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. גם זה שם
 

מר נחמיאס

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
זה נכון.
אבל אם אתה מציין פרק ופסוק, המילה לפני כן תתייחס לספר. ככה כותבים מקור לא אני המצאתי.
 

נחליאלי

משתמש צעיר
עיצוב גרפי


דברים פרק-יז
{י} וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ: {יא} עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לא תסור מן הדבר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל:
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זה שמצטטים את זה כ"אמונת חכמים" לא אומר שזה בדיוק הפירוש לפסוק, אז כמו שאת מבררת את המקור תבררי גם את הפירוש. (שימי לב "ועשית ככל אשר יורוך" לא מופיע כי אם המילים אחרות והמשמעות קצת שונה)
 

לשם שינוי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י טוליפ;883082:
זה שמצטטים את זה כ"אמונת חכמים" לא אומר שזה בדיוק הפירוש לפסוק, אז כמו שאת מבררת את המקור תבררי גם את הפירוש. (שימי לב "ועשית ככל אשר יורוך" לא מופיע כי אם המילים אחרות והמשמעות קצת שונה)

לא יודעת על מה את מדברת, אין לי חומש לידי אבל היות שאת חומש דברים+ רש"י למדנו ע"פ בימות הסמינר אני זוכרת די בבירור שרש"י במקום אומר על לא תסור ימין ושמאל אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל. והכוונה שם היא לחכם שבדורך.

אם את מכירה פירוש פשט אחר אשמח להחכים (באמת, לא בציניות).
 

Yisrael

משתמש פעיל
נכתב ע"י לשם שינוי;883098:
לא יודעת על מה את מדברת, אין לי חומש לידי אבל היות שאת חומש דברים+ רש"י למדנו ע"פ בימות הסמינר אני זוכרת די בבירור שרש"י במקום אומר על לא תסור ימין ושמאל אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל. והכוונה שם היא לחכם שבדורך.

אם את מכירה פירוש פשט אחר אשמח להחכים (באמת, לא בציניות).

הפרשה שם מדברת על בית דין הגדול שבירושלים. על זה כתב רש"י מה שכתב.

ד"א, גם לגבי בית-דין: מקורו של רש"י הוא מדברי הספרי, בירושלמי (הוריות פ"א ה"א) כתוב להפך.
הפירוש הפשוט הוא (על פי האמור בבבלי הוריות דף ב עמוד ב) שיש הבדל בין מי שהגיע להוראה ("אפילו תלמיד היושב לפניהם") למי שלא.
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י Yisrael;883120:
הפרשה שם מדברת על בית דין הגדול שבירושלים. על זה כתב רש"י מה שכתב.

ד"א, גם לגבי בית-דין: מקורו של רש"י הוא מדברי הספרי, בירושלמי (הוריות פ"א ה"א) כתוב להפך.
הפירוש הפשוט הוא (על פי האמור בבבלי הוריות דף ב עמוד ב) שיש הבדל בין מי שהגיע להוראה ("אפילו תלמיד היושב לפניהם") למי שלא.
הקדמת אותי, לזה התכוונתי
 

esw

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עוד פסוק על אמונת חכמים:

"וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ'' (שמות יד, לא) - אם במשה האמינו קל וחומר בה' ומה תלמוד לומר בה', ללמדך שכל המאמין ברועה ישראל כאלו מאמין במי שאמר והיה העולם. (ילקוט שמעוני)
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לעצם השאלה,
בסנהדרין ט״ז כתוב גבי מלחמה שיועצין באחיתופל ונמלכין בסנהדרין {חוץ מהאורים ותומים},
בויקרא רבה פ' יא פ״ח נמשלו ישראל לעוף מה עוף אינו פורח בלי כנפים, כך ישראל אינם יכולים לעשות דבר חוץ מזקניהם,
עוד כתוב סתירת זקנים בנין כמובא במגילה ל״א:

[מתוך לדופקי בתשובה]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה