ונעבור לפרסומות / אינטליגנציה במשרדי פרסום חרדיים

הנושא בפורום 'קהילת הפרסום והקופירייטינג' פורסם ע"י דינקיס, ‏28/9/08.

  1. דינקיס

    דינקיס אינטראקטיב פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏13/2/08
    הודעות:
    1,143
    תודות :
    2
    נקודות:
    54
    [FONT=&quot]כל מפרסם היה רוצה שכולם יהיו כמוני, קורא נאמן וצייתן שרק רואה איזו פרסומת וכבר המזומנים יוצאים חיש מהר מהארנק, אני הצרכן האולטימטיבי, הם מצליחים להשפיע עלי, לשכנע אותי, להניע אותי לרכישת המוצר והכי חשוב אני פשוט קורא את כל הפרסומות מתחילה ועד סוף.[/FONT]
    [FONT=&quot]הרגע הכי קשה מבחינתי [ומבחינתם..] זה שמזלזלים באינטליגנציה שלי, את זה אני כבר ממש לא אוהב ועל אני רוצה לכתוב כאן.[/FONT]

    [FONT=&quot]ביום רביעי האחרון בכניסה לחדר המדרגות שכבו בערימה עיתוני קו עיתונות דתית, לקחתי את העיתון ליד והתחלתי לפרק אותו לגורמים, מיד צדה את עיני פרסומת גדולה על העמוד האחורי בצבעי המילקי הידועים, וכותרת גדולה מקדמת את פני... מוכן לחגים פיקס? מגיע לך מילקי מיקס! אני חוזר שוב למי שלא הבין, הקופירייטר שואל ואתם עונים, אם אתה מוכן לחגים פיקס - אז מגיע לך מילקי מיקס, איזה חרוז יצא להם שם בבולטון פוטנציאל, כמה פשוט ורהוט, כך אינטליגנטי ומשכנע, האמת שאשתי עד עכשיו מתה מצחוק מהמשפט הזה, חוץ מזה יש להם בעיה אסטרטגית פשוטה שכאשר הם פנו בלשון זכר הם פספסו מיידית את רוב קהל היעד שלהם, אבל בזה לא תמו תלאות החרוזים החכמים / מתחכמים של השבוע, ההמשך לקמן...[/FONT]

    [FONT=&quot]המתחרים מאפיקים שבשבועות האחרונים התחילו קצת לנער את שכבות האבק מעל המוחות הקריאטיביים ברח' בן גוריון 17, הצליחו להפיק לבגיר אחלה קמפיין, הקמפיין נפתח בקול תרועה רמה, שמיניות עמוד רצו בעמודי כתבות בכל עיתון עם שמות שונים ועל כל שם היה את ההסבר שלו ע"פ הסוד או הקבלה ובאמצע העיתון נפרסה הפרסומת המלאה על כפולת עמודים עם כל השמות, תחת הסלוגן 'יש בך משהו שאין באחרים' הפרסום אכן היה מוצלח ותגובות נלהבות לא פסקו מלהגיע לשולחן המערכת, דא עקא שמאז חלפו כמה שבועות והקמפיין התחיל לזייף קצת, פרסומת שמרוחה על עמוד שלם עם כותרת 'מתנה' והסבר מורחב תחת הכותרת, אני לא יודע אם תזכרו זאת, אבל לשים מילה שקשורה למוצר ומתחת הסבר, כבר נעשה ע"י תוצאות אפקטיביות עם פרויקט מרום שיר, לא מתאים לגנוב רעיונות ממשרדים אחרים ובפרט לא מתוך המגזר הקטנטן שלנו .[/FONT]

    [FONT=&quot]השלוחה המגזרית טריו [אדלר חומסקי & ורשבסקי] אחראים על ניופאן שמשווק ומייבא בהצלחה מרובה מספר מותגים גדולים כמו טושיבה, מג'ימיקס, דה לונגי ועוד, בד"כ אני נהנה כל פעם מחדש מהפרסומות המשובחות שהם מחזירים בתשובה או יוצרים בעצמם אבל הפרסומת האחרונה שלהם למג'ימיקס או כגרסת משרד הפרסום שכבר שבועיים מפרסם אותם עם שגיאת הכתיב מג'מיקס, אני לא יודע מה עבר להם בראש אבל משפט כמו: 'רק מג'ימיקס זה מג'ימיקס' לא אמור לשכנע אותי לכלום חוץ מאשר להמשיך לדפדף לעמוד הבא, כאילו ברור שרק מג'ימיקס זה מג'ימיקס, לא חשבתי שקנווד זה ג"כ מג'ימיקס... לא?[/FONT]

    [FONT=&quot]ונעבור לחלק האהוב עלי ביותר, ברכות שנה טובה של המפרסמים השונים, בדרך כלל הפרסומות האלו הכי משעממות שיש אבל משרד טוב ידע למנף גם פרסומת כזאת למשהו מיוחד ואפקטיבי למוצר. [/FONT]
    [FONT=&quot]תנובה / גל אורן בירכו אותנו ב 'שנה תנובה', בקופ"ח כללית הביאו מודעה מעניינת עם סימני ראש השנה בשילוב מעניין עם המחלקות השונות שלהם, ובקופ"ח המתחרה לאומית הכניסו גם מידע מועיל לטובת החברים - ברכת שנה טובה עם זמני פתיחת הסניפים, אבל תוצאות אפקטיביות עשו למרכז דנט בדיוק את מה שצריך, ויז'ואל של תפוח בדבש עם כיתוב 'כדי שתוכלו לאכול בלי כאבי שיניים' נכון, מדויק ואפקטיבי למרכז לרפואת שיניים, ברכת השנה הכי מיוחדת שראיתי בעיתוני סופ"ש האחרון שייכת לאפיקים / בזק, כן, שוב פעם חרוז משכנע ואינטליגנטי.[/FONT]

    [FONT=&quot]'במה נברך את צבי המתוק? שגם השנה לא יפסיק לצחוק'.

    [/FONT]​
    [FONT=&quot]אני לא יודע על מה בדיוק חשבו שם, אבל אני בטוח שבמשפטי חרוז משעממים לא יקנו את הצרכן "המיושן", החרדי והלא כל כך אינטליגנטי.[/FONT]

    [FONT=&quot]ובנימה מתחדשת זו, נסיים בברכת שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל[/FONT]​
     
  2. מנחמסון

    מנחמסון תג, רב-טקסט עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏3/3/08
    הודעות:
    131
    תודות :
    0
    נקודות:
    27
    רבים וטובים מכנים מעבד מזון בשם מג'ימיקס, בלא לדעת שזה שם של מוצר של חברה. ולכן בא הסלוגן הנ"ל.
    כמו שיש כאלה שקוראים למקרר פריז'ידר
     
  3. חוצ ניק

    חוצ ניק מנהל פורום פרסום ושיווק פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    840
    תודות :
    1
    נקודות:
    29
    אמרתי את זה מיד אחרי הופעתו של הקמפיין. אנשים קוראים למיקסר מג'ימיקס ולא משנה של איזה חברה. הסלוגן מצויין ואני לא רואה בו שום בעיה. להיפך.
    בנוגע לשאר הפוסט, אגיב בלי נדר בהמשכים לכשאתפנה (שמא לא אתפנה).
    שנה טובה. אהבתי את הפוסט, הזכרת לי את הטור של ינון פלח 'ונעבור לפרסומות'.
     
  4. Deena

    Deena משתמש צעיר

    הצטרף:
    ‏19/11/07
    הודעות:
    2,270
    תודות :
    8
    נקודות:
    42
    הצחקת אותי... מסכימה עם כל מילה ולא יכולתי לומר זאת יותר טוב. ודווקא נחמד לראות שיש עוד אנשים שמתרתחים כשעושים מהם אנאלפביתים (טוב, כמעט..)

    רק מגי'מקיס - באמת כשהגעתי לארץ הופתעתי לשמוע אנשים המתייחסים למעבד מזון (אם אני לא טועה) כ"מג'ימיקס" - כאילו זה שם עצם. כנראה יש הרבה הסבורים שזה שם המכשיר, ולא שם החברה (כמו שבחו"ל מבקשים ממך להעביר "KLEENEX" ולא טישיו..)
     
  5. דינקיס

    דינקיס אינטראקטיב פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏13/2/08
    הודעות:
    1,143
    תודות :
    2
    נקודות:
    54
    מנחמסון / חוצניק / דינה
    אני מודע לעניין שבארץ קוראים לפוד פרוססור או מעבד מזון כלשהוא מג'ימיקס, אבל עדיין המשפט הזה נראה לי סליחה על הביטוי - הדיוטי.
    יש הרבה דרכים אחרות וטובות כדי להחדיר מותג בעל ערך שכזה למוחות המיושנים בתוך הגטו היהודי...
     
  6. FL

    FL משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏13/1/08
    הודעות:
    457
    תודות :
    4
    נקודות:
    29
    כן, גם לי צרם הסלוגן הזה.
    מעבר לזה הסכמתי עם כל מילה, דינקיס, אמרת בקול מה שאני חשבתי בשקט.........
     
  7. בונפיס

    בונפיס משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏6/2/08
    הודעות:
    228
    תודות :
    1
    נקודות:
    29
    טור נפלא (מזמן לא כתבתי את המילה הזאת..).
    הסכמתי עם חלק ניכר ממנו, אע"פ שחרוזי לשון הינם הצד הפחות מועדף עלי..

    בתור אחד שמתעתד לגשת למפעלי הקריאטיב של תרצה, אתה תלמד מה זה "לשנוא" חרוזי לשון..
    תרצה לא סובלת חרוזים נבובים בפרסום.

    אחלה טור, נהניתי מאד!
    תמשיך..

    בונפיס
     
  8. יעקב קנפלר

    יעקב קנפלר משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    468
    תודות :
    1
    נקודות:
    27
    בונפיס.
    תירגע :)

    הוא כתב בציניות :)

     
  9. אברימי

    אברימי משתמש סופר מקצוען

    הצטרף:
    ‏22/8/07
    הודעות:
    2,263
    תודות :
    331
    נקודות:
    140
    חבל שהנאמר לא מחלחל הלאה היישר למשרדי הפרסום, אלו מחפשים עבודה קלה. (כמעט..) כל מילה שנכתבה - פנינה.
    אני אישית לא רואה פסול ואפילו להיפך בקריאת שם של חברה על מוצר כמו "מג'ימיקס של ..." "פריג'ידר של אמקור.." ו"פלאפון של סלקום..." רק שכפי שדינקיס כתב - משפט המחץ נמחץ והתקווץ'...
     
  10. יענקי שכטר

    יענקי שכטר משתמש פעיל צילום מקצועי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏23/8/07
    הודעות:
    1,468
    תודות :
    1
    נקודות:
    54
    סוג מצלמה:
    77D + Canon 17-55
    פשוט גנבת לי כמה משפטים מהראש (לא את כולם, חלק עדיין בתוכו) והיטבת לכתוב אותם
    באמת הפריע לי כמה מהדברים שכתבת כאן, כשראיתי אותם בעיתונים.
     
  11. בונפיס

    בונפיס משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏6/2/08
    הודעות:
    228
    תודות :
    1
    נקודות:
    29
    ינעק'ל,
    אל דאגה, הבנתי כל מילה ("פנינה" לדעת חכמים), רק הייתי חייב להצטרף לאכזבה על ביזבוז הדיו והמקום בדף...

    אגיטע ייאר!
    בונפיס
     
  12. יעקב קנפלר

    יעקב קנפלר משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    468
    תודות :
    1
    נקודות:
    27
  13. צמרת

    צמרת משתמש פעיל פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏2/9/08
    הודעות:
    1,333
    תודות :
    4
    נקודות:
    52
    אני לא מתימרת להבין בשווק פרסום וכו'
    אבל אחרי שאני קוראת אשכול זה + כל התגובות, אני לא מבינה מה אתם רוצים מחילוני שמדבר עלינו בצורה מזלזלת, הוא למד את זה מאיתנו.....
     
  14. LMNT

    LMNT משתמש פעיל פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    766
    תודות :
    14
    נקודות:
    54
    דוקא ההיגיון במשפט הזה ברור, רק שזה לא נכתב כמו שזה נקרא וחבל.

    טור יפהפה..
     
  15. מקארתור

    מקארתור משתמש פעיל פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏5/6/08
    הודעות:
    2,666
    תודות :
    10
    נקודות:
    52
    נכון ב100% ועדיין זה 20% מהבעיות שיש להם....
    ואם כי זה נכון, תמצא לפעמים מסע פרסום בינלאומי מושקע ביותר באותו סגנון,
    אז אני לא יודע מה להגיד. או שפשלות זה מצרך חובה. או שמונח לפעמים משהוא עמוק במסע פרסום שנראה טפשי,
    בכל מקרה לא נראה שהחברה שלנו הם עמוקים כל הזמן....
     
  16. דינקיס

    דינקיס אינטראקטיב פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏13/2/08
    הודעות:
    1,143
    תודות :
    2
    נקודות:
    54
    כתבתי את הטור הזה כדי להעביר ביקורת בונה לא לזלזל בשום משרד והעובדה שזה פורסם כאן שזה פורום סגור [+-] לקליקת הפרסום ולא בפורומים גדולים אחרים שהייתי יכול להכניס את זה.
    לא כתבתי בצורה מזלזלת
    לא לכלכתי על אף אחד
    אפילו פירגנתי לכמה פרסומות טובות
    אז אני ממש לא מבין מה את רוצה.... סורי.
     
  17. ורורור

    ורורור משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏8/3/08
    הודעות:
    232
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    דינקיס,
    האם בעתון חלוני כל פרסומת פצצה?
    האם שייך בכלל שכל מודעה שמשרד עושה ללקוח שלו תהיה מבריקה? הרעיונות הטובים יוצאים מידי פעם, אבל לא כל מודעה שמכניסים במהלך השנה צריכה ויכולה להיות כזו.
    כך שלעבור על עתון ולהתלונן על הפרסומות בצורה כזו, זה לא כל כך נכון.
     
  18. אברימי

    אברימי משתמש סופר מקצוען

    הצטרף:
    ‏22/8/07
    הודעות:
    2,263
    תודות :
    331
    נקודות:
    140
    אף אחד לא ביקש שכל פרסומת תהיה "פצצה" כי אז הפרסומות היחודיות תאבדנה את זוהרן. יש עדיין הבדל גדול בין פרסומת פצצה לפרסומת של תת רמה.
     
  19. דינקיס

    דינקיס אינטראקטיב פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏13/2/08
    הודעות:
    1,143
    תודות :
    2
    נקודות:
    54
    ורורור
    אם תצליח להסביר לי מה הקשר בין הברכה הזאת [FONT=&quot]'במה נברך את צבי המתוק? שגם השנה לא יפסיק לצחוק' לבין ברכת שנה טובה של בזק... אודה לך מאוד.
    [/FONT][FONT=&quot]אם משפט כמו זה, מוכן לחגים פיקס? מגיע לך מילקי מיקס![/FONT] ברמת האינטליגנציה שלך ומשפיע עליך לקנות מילקי מיקס אז אתה צודק.
     
  20. ariels

    ariels משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    10,651
    תודות :
    4,097
    נקודות:
    240
    כשראיתי את צבי המתוק הנ"ל הייתי בטוחה שזו לא פרסומת שעומדת בפני עצמה
    אלא רק חלק של קמפיין.
    חסר לי - עוד כל מיני סוגים של ברכות אחרות, ובסוף מודעה סוגרת עם תמונה משפחתית לחג.

    הגזמתי?