וירא בּלק

תיבת נח

משתמש רשום
הב' במילת וירא בלק" היא ב' דגושה, ולכא' לפי כללי האהו"י צריכה להיות רפויה, [הטעמים הם מרכא טפחא], מדוע הודגשה?
בהמשך הפרשה יש כמה פעמים שבלק הוא רפה [אפשר לפלפל ע"פ עניני הנסתר, אבל מענין אותי תשובה דקדוקית]
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מפני ש'וירא' מלעילית
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
חוץ מזה, ההברה במלה "וירא" סגורה, ואחרי הברה סגורה - גם אם יש אותיות אהו"י (כגון ה' מופקת, י' עיצורית, כמו גבוהַּ, עָלַי) אין נשמט הדגש הקל.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ה'מלעיל' מדגיש את בג"ד כפ"ת מהמלה הבאה רק באופן שהמלה השניה טעמה ג"כ מלעיל, או כשהיא רק בעלת הברה אחת. ואכן "וירא בלק" איננה דוגמא טובה לכך.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האם מה שאתה מתאר אינו 'דחיק'? ואזי הדגש הוא חזק ולא קל.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אכן, הכלל הזה לא קשור דוקא לבג"ד כפ"ת. אולם בספרי המסורה מופיע כלל דחיק אצל שאר המבטלים דגש בראש המילה, והם המה: מפיק, מפסיק, דחיק, אתי מרחיק.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
התנסחת באופן לא כל כך מדויק אבל המבין מבין...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
האם זו גם חידה?
בכל אופן צדקת, במקום "דגש" בראש המלה, הייתי צריך לכתוב "רפה" בראש המלה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה