התעניינות במכירת דירה.

מדפדפת

משתמש חדש
קיימת ברשותי דירה עם משכנתא, ברצוני למכור את הדירה ולרכוש דירה חלופית ולקבל עליה משכנתא.
מהו הסכום המקסימאלי שאוכל לקבל כמשכנתא?
והאם אפשר להשאיר את המשכנתא על הדירה הקודמת?
 

מדפדפת

משתמש חדש
ניתן להצהיר בבנק שאתה מתכוון למכור את הדירה,
ובנתיים לקבל 70% משכנתא
תודה על המענה.
האם ה70 אחוז שמקבלים זה לא קשור למשכנתא שבדירה הראשונה.
או שצריך לנכות את המשכנתא מהדירה הראשונה ורק אז לקבל את ה70 אחוז?
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
משכנתא לרכישת נכס חלופי, ניתן לקבל במימון של עד 70% משווי הנכס הנרכש. אם טרם מכרתם את הדירה שלכם, ובמידה והנכס הקיים, כבר נמכר, המימון אף יכול להגיע לעד 75% מימון מערך הדירה הנרכשת בדומה לדירה ראשונה.
מיום חתימה על הסכם רכישה, יש ברשותכם 18 חודשים עד למכירת הדירה שבבעלותכם או 12 חודשים מיום קבלת החזקה בנכס יד ראשונה הנרכש מקבלן וזאת על מנת לעמוד בתנאי "דירה חלופית" בהתאם להנחיות רשות המיסים ולשלם מס מופחת או לקבל פטור מתשלום מס רכישה (עד1,623,320 ש"ח – פטור מלא).
בעת מכירת דירה, נשאלת השאלה מה לעשות עם המשכנתא הקיימת? אפשרות ראשונה היא לסלק את המשכנתא הקיימת מכספי המכירה ובכך לסיים את היחסי לווה-מלווה מול בנק למשכנתאות בו יש לכם משכנתא כיום ואפשרות השנייה היא לגרור את המשכנתא לנכס הנרכש ובמידת הצורך לקבל תוספת כספים מאותו הבנק (בלבד). החיסרון במקרה זה היא חוסר יכולת לנהל מו"מ עם הבנק עקב העדר אלטרנטיבות (מאחר והנכס משועבד לבנק X לא ניתן לפנות לבנק אחר ולכן יש קושי בקבלת תנאים טובים במקרה זה). לפני קבלת החלטה האם לסגור משכנתא או לגרור, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום שיוכל לבחון את החלופה הטובה ביותר.
לגבי השאלה השניה - במידה ואתה מצהיר כאמור למכור את הדירה הראשונה תקבל מהבנק משכנתא עבור הדירה השניה, עם התחייבות לסגירת המשכנתא בדירה הקודמת כשתמכור. או שתגרור אותה אל הדירה השניה בהתאם לאפשרות.
ז"א, כמה שהבנק יסכים מבחינת הלווה, ומבחינת הנכס כבטוחה.
מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מוסמך ומקצועי.
 
משכנתא לרכישת נכס חלופי, ניתן לקבל במימון של עד 70% משווי הנכס הנרכש. אם טרם מכרתם את הדירה שלכם, ובמידה והנכס הקיים, כבר נמכר, המימון אף יכול להגיע לעד 75% מימון מערך הדירה הנרכשת בדומה לדירה ראשונה.
יש כזה דבר לקבל 75% בדירה שהיא לא ראשונה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה