התנכי בירושלים

  • פותח הנושא topo
  • פורסם בתאריך

בוקסה

משתמש פעיל
נכון ,לא כתוב בשום מקום שאסור ללכת למקום שמחלל שבת
אבל וכאן מגיע אבל גדול

יש חלק שביעי בשולחן ערוך שהוא לא כתוב בשום מקום(בשו"ע יש ששה חלקים)
החלק הזה כתוב בלב של יהודי טהור, אם נחיה רק לפי אסור או מותר אנחנו עלולים
לאבד רגש יהודי טהור ערך עמוק למצוה כ"כ גדולה
שמעתי על משפחה שנסעה לטיול(גן חיות) והיה כתוב בכניסה פתוח בשבת
האבא לקח את הילדים הצידה ושאל אותם ממה יהיה לרבש"ע יותר נחת מזה שניכנס או לא
והילדים אמרו לו מיד אבא הבנו רוצים הביתה
זה יראת שמים
אני בטוח שהילדים שלנו יהיו הרבה יותר מאושרים אם הם ידעו שההורים שלהם לוקחים אותם למקומות כשרים ללא רבב
ונכון שהרב הזה יאמר ככה וזה יאמר כך
אבל הילדים שלנו בעיקר בודקים לא רק מה אנחנו עושים אלא דוקא מה אנחנו חושבים ומעריכים
יהיו שיאמרו אבל להיכן ניקח אותם בחופש או אז איך נוסעים באגד
אנחנו מסכימים קצת להקריב מעצמנו{אפי שזה לא קל} למען כבודו יברך
ומי שמכבד ומוקיר את השבת השבת מכבדת אותו
 

ירושלמער

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י bracha;1342082:
וואי וואי וואי, מהדברים שלכם נשמע שמי שהולך לגן חיות הוא כאילו אוכל חזיר ביום כיפור.

להוי ידוע לך שלאכול חזיר אסור כל השנה ואין שום הבדל בין אם אוכל את זה ביום כיפור או במשך השנה, אבל כנראה שבן אדם שהולך במשך השנה למקומות שמחללים שבת מרגיש את האיסור של הדברים רק ביום כיפור כמו תושב כפר שמריהו. (נעבעך).
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ירושלמער;1342238:
נכתב ע"י bracha;1342082:
וואי וואי וואי, מהדברים שלכם נשמע שמי שהולך לגן חיות הוא כאילו אוכל חזיר ביום כיפור.

להוי ידוע לך שלאכול חזיר אסור כל השנה ואין שום הבדל בין אם אוכל את זה ביום כיפור או במשך השנה, אבל כנראה שבן אדם שהולך במשך השנה למקומות שמחללים שבת מרגיש את האיסור של הדברים רק ביום כיפור כמו תושב כפר שמריהו. (נעבעך).

בוטה מדי.
נא לעדן את התגובות, גם בין אדם לחברו זו "חומרה יפה".
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ירושלמער;1342238:
להוי ידוע לך שלאכול חזיר אסור כל השנה ואין שום הבדל בין אם אוכל את זה ביום כיפור או במשך השנה, אבל כנראה שבן אדם שהולך במשך השנה למקומות שמחללים שבת מרגיש את האיסור של הדברים רק ביום כיפור כמו תושב כפר שמריהו. (נעבעך).

להוי ידוע לך שמי שאוכל חזיר כל השנה עובר בלאו, ומי שאוכלו ביום הכיפורים עובר בלאו וגם בכרת.

ולהוי ידוע לך שגם על עבירות אחרות חז"ל ציינו את הדוגמא '--- ביום הכיפורים' להדגשת חומרת המעשה. והם לא גרו בכפר שמריהו.
 

גפ"ן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אפרתה;1340966:
אני אנני פוסקת הלכה אבל כן ידוע לי שבגלל שאין גן חיות שומר שבת היחס הוא אחר לעומת כל סופר או אתר בילוי שיש לו תחליף שומר שבת שכידוע ראוי לפנות דווקא אליו.

השוואה מוגזמת.
בסופר את צריכה לקנות דברים שהם אוכל נפש =חובה.
ללכת לגן חיות אין שום חיוב...
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י תמר תמרי;1342202:
יש חלק שביעי בשולחן ערוך שהוא לא כתוב בשום מקום(בשו"ע יש ששה חלקים)
החלק הזה כתוב בלב של יהודי טהור, אם נחיה רק לפי אסור או מותר אנחנו עלולים
לאבד רגש יהודי טהור ערך עמוק למצוה כ"כ גדולה
שמעתי על משפחה שנסעה לטיול(גן חיות) והיה כתוב בכניסה פתוח בשבת
האבא לקח את הילדים הצידה ושאל אותם ממה יהיה לרבש"ע יותר נחת מזה שניכנס או לא
והילדים אמרו לו מיד אבא הבנו רוצים הביתה
זה יראת שמים
אני בטוח שהילדים שלנו יהיו הרבה יותר מאושרים אם הם ידעו שההורים שלהם לוקחים אותם למקומות כשרים ללא רבב
ונכון שהרב הזה יאמר ככה וזה יאמר כך
אבל הילדים שלנו בעיקר בודקים לא רק מה אנחנו עושים אלא דוקא מה אנחנו חושבים ומעריכים
יהיו שיאמרו אבל להיכן ניקח אותם בחופש או אז איך נוסעים באגד
אנחנו מסכימים קצת להקריב מעצמנו{אפי שזה לא קל} למען כבודו יברך
ומי שמכבד ומוקיר את השבת השבת מכבדת אותו

הכל טוב ויפה.
אבל אי אפשר להפוך את זה ל'אסור'.

תפתחי ספר הלכות שבת תראי הרבה פעמים על כל מיני הלכות כתוב שמותר אבל "המחמיר תבוא עליו הברכה" או "ראוי להחמיר".

המשנה ברורה גם יכול היה לכתוב 'אסור' וזהו.
אבל צריך לדעת מתי לאסור ומתי להתיר.

ופה, זה לא אסור, אבל ראוי להחמיר.
ועל זה שמתי את ההדגשה.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
אין שום בעיה, אתם צודקים שיש מעלה בלא ללכת. אבל אין שום מקום לזלזל במי שהולך או להעביר עליו ביקורת, כל עוד פוסקי ההלכה הגדולים מתירים מלכתחילה. בלי להוריד מהצער בדבר שיש מקומות לא חרדיים בארץ ישראל.
לא שייך שמי שמקבל שבת מוקדם, או נמנע נניח מללכת באיזורים לא חרדיים או משתמש בגנרטור בשבת או אוכל רק הכשר XY יזלזל במי שנוהג אחרת כל עוד הוא נסמך על פסקים מהודרים. זה פשוט לא יכול להיות ואין כאן שום ענין לנגן על המצפון.
אני מאוד מעריכה את ההורים שעמדו בדלת של גן החיות וחזרו אח"כ הביתה עם הילדים, אבל ישנן דרכים נוספות לחינוך ולעומת זאת אם נניח האם לא מקפידה מספיק על הלכות צניעות או שהאב משתמש בפלאפון לא כשר לדעתי זו סתירה חינוכית ויהודית. כי כל אלו הם הלכות או הוראות שהורו גדו"י בשעה שענין הביקור באתרים כאלה הוא הידור והרגשה ולא הלכה.
 

ירושלמער

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י אפרתה;1342405:
אבל ישנן דרכים נוספות לחינוך ולעומת זאת אם נניח האם לא מקפידה מספיק על הלכות צניעות או שהאב משתמש בפלאפון לא כשר לדעתי זו סתירה חינוכית ויהודית. כי כל אלו הם הלכות או הוראות שהורו גדו"י בשעה שענין הביקור באתרים כאלה הוא הידור והרגשה ולא הלכה.

תצאו לרחוב ותראו שבדרך כלל זה הדדי אלו שמקפידים על כבוד השבת מקפידים גם על חינוך וגם על צניעות, ובואו לא נעשה את עצמינו תמימים.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
בעיה נוספת היא ההתייחסות הקלילה להלכה כפי שהיא.
התורה היא לא הרגשה אלא נשענת כולה על ההלכה. כמובן שחשובה מאוד ההרגשה שבקיום המצוות אבל אחרי הכל רווח מאוד המצב הזה שאנשים מקיימים מצוות ומחמירים לפי הרגשתם ולא לפי ההלכה וזו טעות גמורה. אם יקפידו קודם כל לקיים הלכה פסוקה בדקדוק, שזה לא קל, ואח"כ להחמיר את מה שכותב המ"ב עליו שראוי להחמיר, ואח"כ יגיעו לדברים שבהרגשה- זהו הסדר הנכון, אבל בנושאים רבים שקשה להקפיד קצת מזלזלים אבל מצד שני לפי ההרגשה נמנעים מכל מיני דברים- סטינו מהדרך האמיתית. ככה אנחנו חונכנו. ולכן אם פסקו לנו שאפשר במפורש ללכת אנחנו נעדיף ללכת לשם- מקום נקי ללא פריצות, מקום שיש בו הרבה חינוך לנפלאות הבריאה ולא לבילוי חסר תכלית, ואם הילדים יבחינו במקרה שהמקום פתוח בשבת אנחנו נסביר להם בצורה נכונה ומחנכת בע"ה. ולמי שהאינטרנט שלו רק לצרכי עבודה ללא ממש אמור להיפגש עם עובדת פתיחת המקום בשבת.... לתשומת לב המהדרין...
 

אפרתה

משתמש מקצוען
קחו לדוגמא את ההלכה שאסור לרחוץ בתשעת הימים. כמה מתוך הציבור מקיימים את ההלכה בלי שום שינוי? אההה... וזו הלכה פסוקה. אז יש כל מיני היתרים...

אז אצלנו הלכה זו הלכה, ואם הרב אליישיב פסק שאפשר אז אפשר. והרגשים הם חשובים ויש לשקול אותם בכל מקרה לגופו, אך בכל מקרה אי אפשרל הכריז על זה כמשהו לא בסדר.
 

kinly

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י חנון;1342030:
מה ההבדל בין גן החיות לאגד???
למה לגן החיות אסור ללכת ומותר לנסוע עם אגד???
אם יבנו גן חיות שומר שבת לחלוטין בסדר גודל כזה נלך כולנו לשם אבל כל עוד שאין לנו משהו אחר הולכים לשם בדיוק כמו שנוסעים עם אגד
לענינינו, איפה משיגים כרטיסים מוזלים?

יש תשובה מהרב אלישיב זצ"ל בנושא הזה,
לפני חודש יצא קובץ מסוים לרגל יום השנה, ושם הרב דן בארוכה בנושא ומביא את ההבדל.
 

kinly

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י bracha;1342390:
הכל טוב ויפה.
אבל אי אפשר להפוך את זה ל'אסור'.

תפתחי ספר הלכות שבת תראי הרבה פעמים על כל מיני הלכות כתוב שמותר אבל "המחמיר תבוא עליו הברכה" או "ראוי להחמיר".

המשנה ברורה גם יכול היה לכתוב 'אסור' וזהו.
אבל צריך לדעת מתי לאסור ומתי להתיר.

ופה, זה לא אסור, אבל ראוי להחמיר.
ועל זה שמתי את ההדגשה.
הרב שטיינמן שליט"א
בשיח מחנכים למורים בחינוך העצמאי אמר כך: (בין השנים תשס"ח תשע"א)
איפה שכתוב בהלכה אסור - מי שמקיים את ההלכה הוא יהודי,
איפה שכתוב בהלכה וכך נוהגים - מי שמקיים את המנהג הוא שומר דת (דתי)
איפה שכתוב בהלכה והמחמיר תבוא עליו ברכה - מי שמקיים את החומרה הוא חרדי, שחרד ומחמיר בדבר.
 

כוס קולה

משתמש פעיל
נכתב ע"י תמר תמרי;1342202:
נכון ,לא כתוב בשום מקום שאסור ללכת למקום שמחלל שבת
אבל וכאן מגיע אבל גדול

יש חלק שביעי בשולחן ערוך שהוא לא כתוב בשום מקום(בשו"ע יש ששה חלקים)
החלק הזה כתוב בלב של יהודי טהור, אם נחיה רק לפי אסור או מותר אנחנו עלולים
לאבד רגש יהודי טהור ערך עמוק למצוה כ"כ גדולה
שמעתי על משפחה שנסעה לטיול(גן חיות) והיה כתוב בכניסה פתוח בשבת
האבא לקח את הילדים הצידה ושאל אותם ממה יהיה לרבש"ע יותר נחת מזה שניכנס או לא
והילדים אמרו לו מיד אבא הבנו רוצים הביתה
זה יראת שמים
אני בטוח שהילדים שלנו יהיו הרבה יותר מאושרים אם הם ידעו שההורים שלהם לוקחים אותם למקומות כשרים ללא רבב
ונכון שהרב הזה יאמר ככה וזה יאמר כך
אבל הילדים שלנו בעיקר בודקים לא רק מה אנחנו עושים אלא דוקא מה אנחנו חושבים ומעריכים
יהיו שיאמרו אבל להיכן ניקח אותם בחופש או אז איך נוסעים באגד
אנחנו מסכימים קצת להקריב מעצמנו{אפי שזה לא קל} למען כבודו יברך
ומי שמכבד ומוקיר את השבת השבת מכבדת אותו

הכל טוב ונכון חוץ מטעות קטנה:
בשו"ע יש ארבעה חלקים ומה שהתכוונת זה לחלק החמישי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה