התייעצות בנושא ציטוט

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מוצאים אנו ב' סגנונות של ציטוטים המובאים בספרי הלומדע'ס:

אופן אחד
, והוא האופן הנפוץ יותר, לכתוב קטע כגון: וז"ל הפנ"י, והנראה לענ"ד דהא דאמרינן דאין שליח לדבר עבירה משום דדברי הרב ודברי התלמיד, עכ"ל.

האופן השני, והוא פחות נפוץ, לכתוב קטע כגון: וז"ל הפנ"י: "והנראה לענ"ד דהא דאמרינן דאין שליח לדבר עבירה משום דדברי הרב ודברי התלמיד", עכ"ל.

איך לדעתכם עדיף לכתוב?

נ.ב. כמובן שגם בזה ניתן לכתוב בסגנונות שונים, כגון באופן השני, להשמיט בסוף את "עכ"ל", או להשמיט את הנקודותיים אחרי "הפנ"י".
אנא חוו דעתכם.
תודה.
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
את הנקודותיים לא כדאי להשמיט, ואדרבה כדאי להוסיף גם באופן הראשון.
ולענין אם להוסיף גרשיים זה תלוי בשאר נקיון הטקסט.
כלומר אם הוא מורכב מעוד סימני קריאה כמו סימני שאלה וסימני קריאה וכו'
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מוצאים אנו ב' סגנונות של ציטוטים המובאים בספרי הלומדע'ס:

אופן אחד
, והוא האופן הנפוץ יותר, לכתוב קטע כגון: וז"ל הפנ"י, והנראה לענ"ד דהא דאמרינן דאין שליח לדבר עבירה משום דדברי הרב ודברי התלמיד, עכ"ל.

האופן השני, והוא פחות נפוץ, לכתוב קטע כגון: וז"ל הפנ"י: "והנראה לענ"ד דהא דאמרינן דאין שליח לדבר עבירה משום דדברי הרב ודברי התלמיד", עכ"ל.

איך לדעתכם עדיף לכתוב?

נ.ב. כמובן שגם בזה ניתן לכתוב בסגנונות שונים, כגון באופן השני, להשמיט בסוף את "עכ"ל", או להשמיט את הנקודותיים אחרי "הפנ"י".
אנא חוו דעתכם.
תודה.
בבית המדרש מקובל (עדיין) כמו האופן הראשון [המלים וז"ל...עכ"ל מגיעות במקום מירכאות ציטוט]. בכתיבה קלאסית שרוצה להקל על הקורא מקובל כמו האופן השני.
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
ת הנקודותיים לא כדאי להשמיט, ואדרבה כדאי להוסיף גם באופן הראשון.
בבית המדרש מקובל (עדיין) כמו האופן הראשון [המלים וז"ל...עכ"ל מגיעות במקום מירכאות ציטוט]. בכתיבה קלאסית שרוצה להקל על הקורא מקובל כמו האופן השני.
מצטרף להנ"ל, מוסיף כי אפשר לצטט בגרש במקום בגרשיים.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בבית המדרש מקובל (עדיין) כמו האופן הראשון [המלים וז"ל...עכ"ל מגיעות במקום מירכאות ציטוט]. בכתיבה קלאסית שרוצה להקל על הקורא מקובל כמו האופן השני.
ובכזה מצב [ובכזה סגנון כתיבה] אפשר וראוי גם להשמיט את העכ"ל בסוף. המרכאות הסוגרות עושות את העבודה במקומו.
אגב, @מוישה, מה פשר היו"ד במירכאות? עדכון חדש מבית היוצר של האקדמיה או בורות קלילה שלי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה