לפי זה אומרים תּוֹכְחָתָהּ ותוֹחֲלָתָהּ. אבל כתוב בתהלים "וְתוֹחַלְתִּי", "וְתוֹכַחְתִּי", ולפי זה צ"ל תּוֹצֵאתָהּ היות והא' לא מקבלת שוא והופכת לנחה. אולי כדאי להפוך את זה לרבים - תּוֹצְאוֹתֶיהָ (המחבר בן דורנו).תּוֹצְאָתָהּ (צ' שוואית, א' קמוצה).
מה ל'מוצאי', שכן לא הפכו בו מלעיל למלרע אלא רק הוסיפו תנועה בגלל הא'; והרי זה כ"ישמרהו" שהפך ל"ימצאהו". אבל תּוֹצֶאֶת שהפך לתוֹצָאַת במלרע? מי אמר שיש בכלל משקל כזה תּוֹצָאַת? על אבן שושן הראיה. זה כמו להפוך מִרְפֵּאת שיניים למִרְפָּאַת שיניים.אבל לתוצאה - תוצָאַת [אולי על פי הנטיה של 'מוצא', שהוא צורת שרשי פ"י למשקל מפעל, ובניגוד לשלמים, שבהם הקמץ מתבטל בנטיית הרבים (מספרים - מספרי), 'מוצאי' בקמץ.]
לענ"ד היא ממין העניין. כמו של'מורשת' ו'מורשה', ל'יבשת' ול'יבשה', ל'הולכת' ול'הוֹלְכָה' אין הבדל בנטיותיהם (ואולי גם במשמעותם), כך פה למה לחלק?'תוחלת' אינה ממין העניין (אין זו 'תוחלה'). כמדומני שגם את 'תוכחה' אי אפשר להשוות ל'תוצאה', כי יש לה צורה נוספת - תוכחת, וייתכן שהנטיה נעשית על פיה.
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ת'
קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי: