זו בעצם השאלה העיקרית שהטרידה אותי בפתיחת אשכול זה:
לאו דווקא מה כדאי לי לעשות (את זה אני צריך לשקלל בשורה תחתונה) אלא מה אני יכול להפסיד בקניית טרנטה כזו ב3500 ש"ח.
לדעתי ההפסד העיקרי הוא לא דוקא בכסף (למרות שגם זה יכול להיות, צריך לקחת בחשבון שכל רכב מהסוג הזה עלול לגמור את חייו בכל רגע נתון בלא הודעה מוקדמת וזה יכול להיות גם יום אחרי שקנו אותו) אלא בעיקר כאב ראש ועול תמידי ממצב הרכב.
קודם כל לקנות רכב זה עצמו כאב ראש לא קטן (בירורים, בדיקה, נסיעה לבדוק כמה רכבים, התמקחות על המחיר, לבדוק שלא עבדו עליך , לפעמים לגלות שהצליחו וכן על זה הדרך...) , לקנות רכב מתוך מטרה שעוד שנה שנתיים תצטרך לעבור את כל התהליך פעם נוספת זה לא דבר מומלץ.
דבר שני, ברכב ישן יש סיכון תמידי לבעיות במהלך הנסיעה, אני לא מדבר על אפשרות שפתאום המנוע מפסיק לעבוד (שזו גם אפשרות) אפילו בעייה זניחה יחסית כמו התחממות מנוע עלולה לגרום לכאב ראש לא קטן (לעצור את הרכב באמצע נסיעה בכביש מהיר תוך כדי דפיקות לב מואצות ופחד שמא המנוע הולך להתפוצץ, להתקשר לגרר, לבלות במוסך כמה שעות, לחשוב כמה זה עולה לי להחליף רדיאטור ואם זה בכלל מוצדק או שמספיק להחליף צינור, ללכת למוסך נוסף לבדוק שהמוסך הקודם לא מנסה למכור לי לוקשים, להוציא את הכסף שתיכננתי בכלל לקנות איתו ארון לחדר ילדים וכו'...).
דבר שלישי, הנסיעה עצמה, הרבה פעמים מגלים שגם רכב עם מצב מכני שנחשב "תקין" לא מהווה חוויה גדולה לנוסעים בו, מספיק שיש רעש מטריד בהפעלת המזגן או איזה חלון שבקושי יורד ועולה או שהטמבון מחליט פתאום להתנתק מהרכב בשביל להפוך את הנסיעה לחוויה לא הכי נעימה.
כל הנ"ל אני כותב מתוך נסיון יחסית עשיר של נהיגה ברכבים ישנים.
ההמלצה שלי , כמו שכבר כתבו לפני, לקנות רכב ב15,000 , לברר טוב טוב שהכל בסדר (הייתי ממליץ לקחת כשיקול מרכזי את מספר הקילומטרים יותר מאשר את שנת הייצור) , ולקוות לשקט יחסי של כמה שנים (כמובן שתמיד צריך סייעתא דשמיא).
בהצלחה!