דיון הרהורים בעקבות מחיקת האשכול "איש חסיד היה עם אשה ליטאיה"

כתיבה וסיפורת >> תוכן מקצועי

אל תחשבו פעמיים! חושבים 3
שנה שלישית להגרלה המפתיעה של 'עלי שיח' על דופלקס חלומי עם נוף לכנרת, שלוש שנים, שלושה פרסים יקרי ערך ושלושה חלומות שעומדים להתגשם. כל הפרטים על...
אחמד הנגר, עפרון מעוך, הבטחות, והמלצה לוהטת על חברת מטבחים יוצאת דופן!
קצת מילים על פעם, היום, איי גלוס, ועוד קצת מילים על מטבחים ועניינים
גם אתם מכורים לטלפון? לפחות תעשו מזה כסף
אחרי שאכלתם את הטשולנט ושלחתם לנו תובנות והארות (כיף שכולם חשבו שלא חסר פלפל!), שמחים להגיש לכם מנה שנייה של תובנות. כולנו מכורים לטלפון, מי יותר...
5.00 star(s) 1 ratings
הצעה לסדר פרק 18
פרק 18 פסגת אהדרשיני נצצה אליו בדמיון עוד כשהיה בדלהי. לאחר ששמע ממדריך מקומי תיאור על אופי המקום. "לומדים שם כיצד להגיע לתודעה גבוהה. חומר זה...

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האם נכון היה שהכותבת המוכשרת @עטרה ד תבקש את מחיקת האשכול והאם על המנהלים היה להישמע לה?

הטקסט העשיר נכתב בצורה מקצועית ביותר.
העלילה, למרות שלא הוברר כיצד נוצרה, הייתה מקורית ומשעשעת ותיאור ההסתכלות מעולם מושגים אחד לעולם המושגים השני נעשה בטוב טעם ודעת.

כמובן, שכמו כל קטע טקסט, גם קטע זה הכיל ראיה סובייקטיבית ולכאורה על כל זה הוא עומד וזה בדיוק מה שהוא בא לתאר. אם הטקסט היה אמור להביע את ההסתכלות האובייקטיבית לא היינו נזקקים לשידוך המוזר הזה בשביל לתאר אותו.

משכך, במידה וההסתכלות הסובייקטיבית שונה מזו האובייקטיבית, מה לנו כי נלין. יש כאן אחת אאוטסיידרית שלא מכירה את העולם אליו נכנסה ועל כן היא לא יודעת כיצד להכיל את דרך החיים, חבל. קורה. מצחיק. לייק וממשיכים הלאה.

ובמידה וההסתכלות שלה כן מתארת איזו תחושה אמיתית השוכנת כבוד בליבותיהן של אי אלו מנשות ישראל ותמונת המראה גורמת להן לעקצוצים שונים, גם איני חושב שזו סיבה לבקש את הסרת הקטע שבסך הכל מתאר תמונה אמיתית, גם אם כואבת, להבנתן. לא נעים. קורה. לייק עצבני או התעלמות וממשיכים הלאה.

ומה אתם חושבים?
 

הסוד הגלוי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
האם נכון היה שהכותבת המוכשרת @עטרה ד תבקש את מחיקת האשכול והאם על המנהלים היה להישמע לה?
אני חושב שזאת טעות. המחיקה היא סוג של כניעה לטרור.. (הקצנתי? ;) )
הנה מה שכתבתי בנושא:
תודה @עטרה ד על כתיבה משובחת, מלאת הומור שנון, ותיאורים מדויקים!
תמשיכי. בדרכך. זה מעולה!

אני גם חסיד. אבל פשוט לא להאמין כמה תגובות קטנוניות של "נפגעתי" "אימלה. צחקו עלי. הצילו"
וכבר לוקחים את זה למחוזות של "פגיעה בכבוד החסידות" אולי אפילו צריך להוציא מחאה נמרצת מהמועצת..
חברים יקרים. הגזמתם!

אפילו לצחוק קצת אי אפשר?
על ההבדלים בין ליטאים לחסידים?
אסור לדבר על כלום? כזה ראש קטן יש לנו?

נ.ב. אולי זה בגלל שהתרגלנו להיות מאוד פגיעים, כל שדרן תקשורת זוטר שמעז להשמיע מילת ביקורת על החרדים, ישר נתפס כלא פחות מ- אנטישמי.
הצעה לסדר: אולי כדאי לפתח קצת ביטחון בצדקת הדרך, ללמוד קצת יותר את לוז האמונה. כל אחד במה שהוא מאמין. ולא להיבהל מכל פוסט הומוריסטי.
 

הסוד הגלוי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ועוד נקודה קטנה:
הפוסט חשוב, ולא רק בשביל לצחוק.
הוא נוגע בקשיים אמיתיים של בחורה ליטאית שמתחתנת עם בעל חסידי.
ואלו מעשים שבכל יום.
ובאמת קשה לה מאוד.
עם השלשודס שהוא בורח לה מהבית.
ועם הזיץ בשבת בלילה במקום להיות איתה אחרי שבוע שלם. אחרי כל כך הרבה הכנות לשבת.
אחרי יום שישי של בישולים. ניקיונות. ריצות. סוף סוף מתיישבים לסעודה. קצת להיות ביחד. ומיד הוא בורח לזיץ ולחברים..
זה קשה מאוד גם לנשים חסידיות!
קל וחומר למי שלא ראתה את זה בבית שהיא גדלה בו.
וכל ההווי..
ולכן, זה חשוב לכתוב על זה. גם בהומור. וגם בדרכים אחרות.
אבל יש כאלה שתמיד יעדיפו את מה שהכי קל. להתעלם.
יש הרי את הכלל החרדי הידוע:
מה שלא דיברנו עליו. לא קיים.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אם נכונים הדברים מה לנו כי נלין על כל ציירי הקריקטורות האנטישמים שרק האריכו מעט את האף / הפאות / הזקן / הסנטר. ורק הקצינו במעט את תנועותיו ומעשיו של היהודי על גבי הדף.

או כדברי הכותב עם שינוי שלי:
הקריקטורה, למרות שלא הוברר כיצד נוצרה, הייתה מקורית ומשעשעת ותיאור ההסתכלות מעולם מושגים אחד לעולם המושגים השני נעשה בטוב טעם ודעת.
מה ההבדל?
 

פירי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ומה אתם חושבים?
כשסיפור נכתב לשם מסר מסוים, אולם המסר לא התקבל בציבור (ברובו, או בחלק גדול ממנו. יותר מאשר רק בודדים), התקבל בצורה שגויה ואפילו פגע בהם. דעתי היא שאופן כתיבת התוכן לא היתה נכונה.
תמיד אפשר לומר שהפרשנות אצל הקורא וכו'. אבל האמנות של הסופר היא לבחור את המילים והמשפטים הנכונים, כך שהקורא יקבל ממנו את הסיפור שהסופר רצה לספר לו.
ואם זה לא קרה, ואפילו פגע ונתן תחושת זלזול? אפשר להתעקש. אולי היה כדאי לנסות לשפר את זה ולדייק את הסיפור כך שהקהל כן יקבל את המסר שהסופר רצה.
מחיקה היא הדרך הקלה. אבל אם כך מפסיקים פגיעה בציבור, למה לא?

לא הבנתי את זה:
האם על המנהלים היה להישמע לה?
אם ניק מפרסם קטע ורוצה למחוק. ועוד יש סיבה מוצדקת. למה לא להשמע?
זכויות היוצרים בידי המפרסם גם אם למנהל יש השגות על הסיבה למחיקה....


מתאר תמונה אמיתית
אם התמונה היתה קצת יותר אמיתית, כנראה שגלי המחאה היו קטנים יותר....


ועוד נקודה קטנה:
הפוסט חשוב, ולא רק בשביל לצחוק.
הוא נוגע בקשיים אמיתיים של בחורה ליטאית שמתחתנת עם בעל חסידי.
ואלו מעשים שבכל יום.
ובאמת קשה לה מאוד.
עם השלשודס שהוא בורח לה מהבית.
ועם הזיץ בשבת בלילה במקום להיות איתה אחרי שבוע שלם. אחרי כל כך הרבה הכנות לשבת.
אחרי יום שישי של בישולים. ניקיונות. ריצות. סוף סוף מתיישבים לסעודה. קצת להיות ביחד. ומיד הוא בורח לזיץ ולחברים..
זה קשה מאוד גם לנשים חסידיות!
קל וחומר למי שלא ראתה את זה בבית שהיא גדלה בו.
וכל ההווי..
ולכן, זה חשוב לכתוב על זה. גם בהומור. וגם בדרכים אחרות.
אבל יש כאלה שתמיד יעדיפו את מה שהכי קל. להתעלם.
יש הרי את הכלל החרדי הידוע:
מה שלא דיברנו עליו. לא קיים.
אם רק הבעל היה טורח לדבר עם אשתו מעבר לסיפורי צדיקים בשולחן שבת כנראה שהיה לה פחות קשה.
ומהיכרות עם בחורה ליטאית שהתחתנה עם חסיד - התמונה היתה נראית שונה לגמרי.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם ניק מפרסם קטע ורוצה למחוק. ועוד יש סיבה מוצדקת. למה לא להשמע?
זכויות היוצרים בידי המפרסם גם אם למנהל יש השגות על הסיבה למחיקה....
ברור שככל והיוצר/ת מעוניינים באמת במחיקת האשכול אין כאן מקום לדיון.. כוונתי הייתה שמא היה על המנהלים לשאוף ולשנות את החלטת הכותבת בשם ערכי הקהילה ורצונה האמיתי.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני צחקתי מכול הלב.
ועדיין הפריע לי האיפיון של הבעל החסיד כנהנתן על חשבון אשתו.
הולך לפה לאכול לשם לנייעס קם מאוחר וכו' וכו'.
כליטאי זה הפריע לי. וב שנמחק כדי ש @עטרה ד תשפר במיטב כשרונה וכולנו יחד נהנה מבלי להיפגע.
 

עטרה ד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ומה אתם חושבים?
אני נגועה.
טוב, אמנם הקטע יפה (זה אתם אמרתם) אבל ברגע שהרגשתי שמשהו זז ולא הובן כמו שאני הצגתי, חבל היה להמשיך דיונים לחינם. אנשים נפגעו (נו, מה נעשה?), הגדילו זום, הקצינו תגובות, וחבל.
נכון, אנחנו בקהילת כתיבה, לא צריך לדון על התוכן. אבל מה לעשות זה גלש לשם?
כאב לי למחוק את הקטע, כי הוא לא נכתב סתם. ועוד יותר כאב לי שזה הוביל למקום שהוביל.
הלכתי לכתוב על אחדות מלאה בפרישקייט חסידי מהסוג הבלארוסי ;) ;) ;)


ואגב, גם ביקורת היא רייטינג.
 

דיונון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
קראתי את הפוסט.
הנקודות הכביכול בעייתיות שהעלית - לא הן הבעיה.
הבעיה נעוצה בהצגת החסיד כאדם לא מפותח, טיפש, קניין של מקוה-נייעס, בקיצור - מפגר.
כיון וקיים כזה נרטיב של 'ליטאי מפותח - חסיד מיושן', בין אם הוא נכון ובין אם לא - יש כאן צרימה לא נעימה.
ואישית כשקראתי את הפוסט כבר ניסחתי תגובה: 'שכחתן את הקרניים והזנב', בסוף השארתי את העבודה לאחרים...
אני שמח לקרוא שלא זאת היתה כוונת הכותבת המוכשרת.
 

הסוד הגלוי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ועדיין הפריע לי האיפיון של הבעל החסיד כנהנתן על חשבון אשתו.
הולך לפה לאכול לשם לנייעס קם מאוחר וכו' וכו'.
זה גם נקודה חשובה מאוד לדיון.
ולא דווקא בהקשר החסידי.
אבל בהחלט יש מקום לביקורת (בצורת הומור)
על המוני גברים שבורחים מהבית בכל מיני רגעים קריטיים, לחיצים. ערבי שבת. שעות הערב. וכו
ומבלים את זמנם.
אם זה החסידים בשטיבלאך או בשיחות מקווה..
ואם זה ליטאים בחדרי הקפה של הכולל...


(וכמובן יש מקום להערכה כנה להמוני הגברים שבורחים מהבית, גם ברגעים קשים. שמחות. לידות. לילות.
בשביל מסירות נפש לתורה או לחסידות. בהסכמה ושותפות מלאה של האשה. אשרי חלקם!)
 

דיונון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הבעיה היא שזה יושב על נרטיב קיים.
הרעיון לכשעצמו בסדר גמור.
 

פירי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

קידום כתיבה מקצועית על שלל גווניה וסגנונותיה ורצונה האמיתי של הכותבת, לכאורה, היה שהקטע יתקבל בפרופרציות הנכונות לו ולא יסחפו אותו למחוזות לא לו.
אי אפשר לחנך את הקוראים איך לקבל את הקטע "בפרופורציות נכונות". הברירה בידה להמשיך לקבל את ביקורות הקוראים. או לשנות. או למחוק.
והיא בחרה.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עיצוב גרפי
פרסום וקופירייטינג
קראתי.
הכתיבה אכן נהדרת, משובחת וקולחת.
לא צחקתי, לא נפגעתי.
פשוט הרגיש לי רדוד. גם אם התוכן נשען על מציאות קיימת, הוא לא הוגש נכון.
נכון, אנחנו בקהילת כתיבה, לא צריך לדון על התוכן. אבל מה לעשות זה גלש לשם?
נכון, אבל אי אפשר להתעלם ממנו לחלוטין. כמו לומר: הביטו על העוגה היפה שהכנתי, אבל התעלמו מכך שהשמטתי סוכר.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אצטט את עצמי, אולי יביא איזשהו תועלת, ניסיתי לכתוב כתגובה בפוסט המקורי.

נכתב ע"י עטרה ד:
אשמח אם תמחקו לנצח נצחים
חלילה מלמחוק כזה קטע, הוא משובח מתגלגל מלא הומור משובח ומהנה.
אממה כמו שכבר העירו יש כאן איזה חוסר היכרות עם הציבור החסידי שלכאורה היה מצופה מזוג כזה שכן יכירו. זה כמו בעלי תשובה שאחד רץ מהר והשניה מדדה אחריו.
כך גם יש כאן קצת בעיה עם הצגת כל המערכת הקהילתית/רוחנית החסידית כקצת נייעס וקצת צ'ולנט ברגע שהציפיה לקבל בחור טוב ששאיפותיו לא המצב של טראמפ והמקווה נייעס.

המלצותיי
אחד, להכיר יותר.
שתיים, לכתוב קטע הפוך.
שלוש, לאפיין טיפונת את הדמויות, אם היא ליטאית שחיכתה לחתן אברייך והיא קיבלה חסיד מפרפר או להיפך זה עוד בעייה מוסווית שקיימת כאן. וגם אותה אפשר להביא לידי ביטוי בהומור.
אם זה ליאטית חנייבצית מגיע לה חסיד צול, אם היא חסידה מתלצית מגיע לה ליטאי מתפתח גם הוא.
חפרתי די.
 

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה