קורונה הרב עוזר דרורי שליט''א לרפו''ש

חלילן

משתמש פעיל
אבל בשכונת משכנות יעקב בבני ברק: הגאון רבי עוזר דרורי זצ"ל, בעל מחבר ספרי 'מראה עוזר' על מסכתות הש"ס, נפטר בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 67 בפטירתו.

הגאון רבי עוזר דרורי זצ"ל נולד בבני ברק בי' כסלו תשי"ג לאביו הגאון הצדיק רבי שלמה זלמן דרורי זצ"ל, מהדמויות של גבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק ורב בית המדרש 'חמדת צבי' ולאמו מרת רבקה ע"ה.

בבחרותו למד וקנה את תורתו בישיבת פוניבז', שם למד אצל ראשי הישיבה ושקע ולמד בתורה וכפי שמעיד עליו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בהסכמה לספרו שזכה להיות 'מהני דרופתקי דאורייתא'.

לאחר נישואיו עם רעייתו שתחי' למד בכולל 'אור יצחק' ביהוד של הגאון רבי יונה טורצ'ין. כמו כן למד בכולל 'תוספת שבת' של הגאון רבי מרדכי דרורי, ראש ישיבת חמד וכן בכולל 'אהבת שלמה' של האדמו"ר מנאנש בבני ברק.

פרק מרכזי בחייו היה החיבור התורני 'מראה עוזר' שנכתב על מסכתות רבות בש"ס בו הוא מציין את כל המחלוקות של בעלי התוספות עם רש"י וכן המחלוקות הנסתרות. בדברי ההקדמה לספרו כותב הגר"ע דרורי זצ"ל כי בעצת שר התורה הגר"ח קנייבסקי אליו היה מקורב, לא שינה את לשון רש"י ותוס' מלשון זכר לנקבה וההפך.

ספריו 'מראה עוזר' התקבלו בעולם התורה בחיבה עצומה ורבים היו משגרים לרבי עוזר עוד מחלוקות בין רש"י לתוס' כפי שהבינו ורבי עוזר היה מוסיף לספרים.

רבי עוזר זצ"ל כל חייו התייגע בתורה בצורה מיוחדת במינה והיה בעל חסד עצום שהיה חביב על כולם וניהל גמ"ח בשכונתו והיה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים ובנות חתנים ונכדים, אחיו הגאון רבי מרדכי דרורי ראש ישיבת חמד, הגאון רבי יקותיאל דרורי והרב אברהם דרורי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
 

ציפי 6062

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
היי נא להתפלל חזק כבר הרבה זמן מונשם מורדםםםם
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה