הקמפיין הסוער של אבוטבול בבית שמש

  • פותח הנושא קופירייט
  • פורסם בתאריך

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
זהו, מי שמעוניין להמשיך לדבר פוליטיקה, נא לפנות לאתרים המתאימים.
תודה.
 
ק

קופירייט

אורח
האסטרטג של אבוטבול מציג: כך ניצחנו
נוחעם ברזסקי, האסטרטג ומנהל הקמפיין המוצלח של משה אבוטבול בקרב על בית שמש, מדבר • על המאבק הקשה שניהל בשנאה ובהסתה • הקמפיין המשולש שרץ במדיה • הפרטים הקטנים שיצרו את הניצחון • "ההסתה השתוללה - ואנחנו הדגשנו את החיובי" • "השנאה היוקדת שפרצה אחרי הבחירות מוכיחה עד כמה בית שמש ניצלה ממשהו רע מאוד"

ספירת הקולות של הבחירות המקומיות אולי הסתיימה, ראש העיר המכהן משה אבוטבול זכה שוב בקרב על כס ראש העיר, למרות מסע הסתה אינטנסיבי בכל כלי התקשורת, אבל המאבק על העיר בית שמש נראה כאילו רק כעת מתחיל.

התוצאה הצמודה (956 קולות לטובת אבוטבול) העלתה את רף האכזבה בקרב תומכיו של המועמד המובס אלי כהן, מה שגורם למפלס ההסתה נגד החרדים בעיר להציף את הרחובות. הערב אף התקיימה הפגנה חילונית זועמת בדרישה לחלק את העיר לשתי ערים - חילונית וחרדית.

נוחעם ברזסקי, מנהל משרד הפירסום 'סברס', היה האסטרטג ומנהל הקמפיין של משה אבוטבול. מי שחתום על קמפיינים מצליחים מגולל בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הדרך שעבר עד להישג הגדול, התחושות ביום שאחרי, המסרים - וגם התוכניות לעתיד.

"השנאה היוקדת של מאות נהגים שצעקו הערב 'חרדים לכו לעזה', רק מוכיחה עד כמה בית שמש ניצלה ממשהו רע מאוד", הוא אומר בפתח השיחה עמו.

• איך התחושות ביום שאחרי?

"לאחר כמה חודשים טרופי שינה, סיעורי מוחות, עליות ומורדות, הישגים, משברים ונדנדות סקרים, יש בהחלט שחרור מתח. זה לא היה קל, נאבקנו בשיניים נגד כוחות ארציים הגדולים על בית שמש הקטנטנה, בפרט בשבועיים האחרונים - כאשר לצערי הקמפיין של הצד הנגדי נהפך למלחמת דת, וההסתה שבאה בעקבותיו פתחה את כל מהדורות החדשות בארץ, בניגוד לגישה שלנו להציג את העשייה ואת הגורם המאחד.

"יותר מהישג בחירתו של משה אבוטבול, אני מאושר על הגילוי המרשים שנחקק בקלפיות העיר הוותיקה ובקלפיות של האנגלו-סכסים: אין מלחמת אחים בבית שמש, הכל אחיזת עיניים של כוחות חיצוניים שניסו, ולצערי עדיין מנסים, לגרוף הון פוליטי על חשבון תושבי העיר.

"נתוני ההצבעה הגבוהים דווקא מצד המגזר הכללי מוכיחים שיש כאן אחווה ורצון לאיחוי הקרעים ולא הרחבתם. קרוב ל-70 אחוזים באנגלו לטובת משה, זו הכרזת אחדות ולא היגררות לשוליים המפלגים".



להסתער על כל מגזר בלי פשרות

• לא הגזמתם בנושא ההשקעה במדיה? לעיתים זה דמה למירוץ לראשות ממשלה...

"עתה לאחר נתוני ההצבעה הסופיים ופילוחם, אנו בטוחים שהיה צורך קריטי לצאת בשלושה קמפיינים מקבילים. כאשר הפער הכולל בין שני המועמדים עומד על 956 קולות. אילו שלושה קמפיינים היו מצליחים ורק אחד היה נכשל, הבחירות היו מוכרעות לרעתינו.

"לכן יצאנו בקמפיין יעודי למגזר הכללי, עם השקעה מטורפת של מדיה, כל שבוע בחודשיים האחרונים כשלושים עמודים, דאבלים, סטריפים, רחוב, שילוט ומסכי מדיה. דרכם הצגנו עשייה והישגים דווקא למגזר הכללי - מה שלא קיבלו בהיסטוריה ה'חילונית' של בית שמש. היעד היה 1000 קול בעיר הוותיקה. התוצאה: יותר מכפול. אבוטבול קיבל שם 16 אחוזים, על אף צונאמי של הסתה קשה ביותר. (בעיר הוותיקה 2478 קול לאבוטבול).

"הקמפיין השני התנהל ברמת בית שמש א' ובאיזורי האנגלו-סכסים. שם הקרב היה אבוד בתחילת הדרך, הרוב המכריע היה בכיסו של אלי כהן, כך לפי סקרי העומק בשעתו, והלהבה השלילית נגד אבוטבול שנשמעה מכל עבר.

"הושקעו שם משאבי שיא בדרכים אנטי-שגרתיות, כמו למשל ראיון גלוי ומתסיס שמעלה את השאלות הכי קשות ומרגיזות נגד ראש העיר, ותשובה מקצועית לכל שאלה. כמו למשל מכתב גאוני של הרב מלינוביץ שברור לנו מהשטח ששינה דעתם של אנשים במחי קריאת מכתב אחד! וכמובן בגיוסם של רבני הדת"ל, תקומה, הרב טאו, גיוס ברוך מרזל (שבבחירות לכנסת הביא בבית שמש כאלף קול), וקמפיין רופאים מקיף, כאשר מנהלי קופ"ח מוכרים ומובילים אמרו כן לאבוטבול.

"היעד באנגלו היה: 50 אחוזי הצבעה לאבוטבול. התוצאה בפועל שמצריכה שפשוף עיניים: 67 אחוז (5375 קול) בתוך מעוזי הד"לים הקשוחים ביותר, שהיו מבחינתנו 'אבודים'.

"הקמפיין השלישי, התנהל כמובן בתוככי המגזר החרדי. גם שם כמובן התחלנו בהצגת העשייה, כי למרות ש"קול קורא" מכריע למגזר הזה, היה חשוב שגם הם ייחשפו לקול הלוגי, האומר כדאי לך להצביע למי שימשיך בעשייה שהחל.

"אך מעבר לכך היינו חייבים לגרום למתח שיא, שיבינו שגורל העיר מבחינתם עומד למבחן. המסר הזה הועבר בחוזקה במישורים רבים, כמו, למשל, מטה נשים, שארגן אלף ספרי תהילים שבועיים לפני הבחירות, ביקש לומר תפילת השל"ה בעת הדלקת הנרות בע"ש שלפני הבחירות, ובתפילת חירום 24 שעות ליום הגורל.

"הטלפונים שהתקבלו במטה הנשים נתנו לנו להבין שהמסר חדר עמוק. כמובן שהיו עוד מגוון פעולות לפני ומאחורי הקלעים, שהביאו למתח שיא ביום הבחירות, כמו למשל הדבקת גליונות של מודעות מטעם המטה הנגדי, אותה מודעה בדיוק המבשרת על סקר המעניק את הראשות לאלי כהן, הודבק ביום הבחירות. הלחץ עשה את שלו: 100 אחוזי הצבעה לאבוטבול בקרב המגזר החרדי".

"לכן, ברור לנו שהיינו חייבים להסתער על כל מגזר בלי פשרות, בקמפיינים גלויים וסמויים (כאלה שכנראה ניקח עימנו לקבר). כישלון באחד המגזרים היה גומר את הסיפור לרעתינו".



קמפיין חיובי ומחבק

• ספר על הרגעים הקשים.

"הרגעים הקשים היו כאשר משכו אותנו בכוח לתוך מלחמת דת. ראינו את התמונות - הלכאורה מבויימות - של נשות הטאליבן על רקע קניון נעימי, שנמרחו על עמודים שלמים בידיעות אחרונות בסיקור על העיר, (האם מישהו ראה אותן אי פעם בקניונים?).

"הבנו את המגמה, אך אגרנו את כל הכוחות פנימה בנשימה עמוקה, והמשכנו בקו הפוזטיבי שלנו, להציג את שלל הישגי ראש העיר שהוסתרו על ידי עיתונות מגמתית, ובמקביל המשכנו להביע את תחושות תושבי העיר בקמפיין הנשמה הגאוני, שנבנה יחד עם העיתונאי מתי פרומוביץ, חבר בכיר במטה האסטרטגי. בקמפיין הזדהו תושבי העיר הוותיקה והאנגלו בגלוי עם ראש העיר בתוככי כל הסערה הנגטיבית של המועמד הנגדי, והשילוט האומלל 'אבוטבול רע'.

"בסופו של דבר, היושרה וההגינות בקמפיין חיובי ומחבק הוכיחו את עצמם בקלפי".

• היו גם רגעי תקווה?

"היו כמובן רגעי תקווה. ראינו את נכונותם של אנשים במגזר הכללי והאנגלו-סכסים לפתוח ראש ולגלות עד כמה הנתונים בשטח אומרים 'כן' לעשייה של אבוטבול, וגם כאשר ראינו שהשטח לא גלש לאלימות כלל, בעוד ערים אחרות היו גדושות במעשי אלימות בחירות. הנתון הזה שוב מוכיח לנו, שהדבקת סטיגמת הקיצוניות על בית שמש הינה אחיזת עיניים שאינה תואמת את המציאות".

• באופן טבעי האוכלוסיה החילונית בעיר קצת חוששת... יש לך מילות הרגעה עבורם?

"כולנו אחים, והוכחנו את זה בבגרות, בהצבעה המאסיבית של מגזרים שאינם חרדיים - למשה אבוטבול. העיר בנויה לאכלס את כל התושבים מכל המגזרים, ובעזרת השם העיר הזו תהיה גם מטופחת להפליא, כפי ששורטט בתוכנית הקדנציה השניה 'מתקדמים מפיתוח לטיפוח'".

• מה התוכניות לעתיד?

"הצוות האסטרטגי בראשותי ימשיך ללוות את ראש העיר בתקופת המעבר, להניע ולתרגם את האהבה הגדולה לכדי העברת מסר אחדות ושלום בין כלל המגזרים בעיר.

"במקביל אמשיך לפתח את משרדי החדש, פרסום סברס, שצועד את צעדיו הראשונים בחודשים אלה, לאחר כשני עשורים בתחום הפרסום".
 

גרף הול

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י קופירייט;1110046:
"במקביל אמשיך לפתח את משרדי החדש, פרסום סברס, שצועד את צעדיו הראשונים בחודשים אלה, לאחר כשני עשורים בתחום הפרסום".

העיקר, השורה הסופית...
איחולים לבבים!
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בלי ספק, קמפיין מאלף.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
אולי תתנו לאשכול הזה לשקוע במצולות העבר? הגענו לרוויה מסויימת, במחילה מכבוד נוחעם האגדי...
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מילה בסלע;1110125:
אולי תתנו לאשכול הזה לשקוע במצולות העבר? הגענו לרוויה מסויימת, במחילה מכבוד נוחעם האגדי...
אף אחד לא מכריח אף אחד להיכנס לאשכול...
 

שעת סיפור

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
למה לעצור?
עכשיו הכי חשוב זה לשמוע על עבודת השטח שהובילה להצלחה, על הפילוחים ובניית האסרטגיה וכו'.
כמה שיותר מפורט, יהיה לנו לתועלת.
 

Shaniart

משתמש פעיל
יש דיבורים על בחירות חוזרות בבית שמש,

איך אתם מתמודדים עם זה שם???

או שזהו, סיימתם את העבודה?!
 

סטאר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הייתי משועמם לכמה דקות ;)
 

קבצים מצורפים

  • תחרות.jpg
    KB 771.9 · צפיות: 7

sarit_f

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
אין לי.. תבקשו ממנו:)
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
גם ההצלחה תחזור בס"ד
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
רק תפילות אין משהו אחר.
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
התפילות שלכם פה סיפקו לנוחעם עבודה נוספת.........
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
attachment.php
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה