קורונה הצעה לסדר לישיבת קבינט הקורונה האלטרנטיבי

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
בס"ד

מכל סוּגוֹת (מילה משונה ולא קשורה לכאן, אבל באופנה) הכתיבה ב"פרוג" (או בפורום כלשהו), הטיפשית ביותר היא "העצות לממשלה".

אין צורך לנמק, נכון? הממשלה (או כל גוף שלטוני אחר), לא מתעניינים במה שכתוב כאן. אז מילא אם עשו עוולה אישית למישהו והוא מקטר, למה לא, הלא כתוב דאגה בלב איש יקטרנה לאחרים. אבל לכתוב לממשלה עצות? סתם חסר תועלת.

אבל אחרי שביררתי חזור וברור, שעל עוון כתיבה טיפשית לא חוסמים כאן ב"פרוג", אנצל בזאת את זכותי הלגיטימית על פי כל דין, לכתיבה טיפשית.

לפחות הנושא מעניין, בלתי שגרתי ולא נדוש: התמודדות עם בעיה בריאותית הנובעת מנגיף כלשהו. ששמו בן חמשה אותיות ומתחיל בה' ("הסיני").

ובכן, לדעתי יש שלוש נקודות מרכזיות שמשרד הבריאות צריך לשנות במדיניות שלו. לא התייחסתי כלל למדיניות הרפואיות של משה"ב. המדובר על הנהלים שמבקשים ליישם בפועל את העקרונות הרפואיים של משה"ב.

ואלו השלוש בקצרה:

א. ישיבות עם פנימיה, הדרישה העיקרית מהם צריכה להיות לנעול את הישיבה שהבחורים לא יצאו, וכפליים אחרי שיש אפילו חשש להדבקה. לא להוציא לא למלוניות ולא לבית, אלא להשאיר את כולם בישיבה, להבדיל ככל הניתן בין החולים לשאינם, ולהשאיר את הישיבה נעולה עד שמוודאים שההדבקה נגמרה. כמובן להגיש את מלוא העזרה לישיבה, כמו אוכל וכד' (כמו במלוניות).

ב. להגדיר שמי שקרוב לוודאי שנדבק, יחייב בידוד את כל מי שהיה איתו, עוד לפני שיקבל תוצאות חיוביות (כמובן, בידוד עד לקבלת התוצאות השליליות, אם יהיו). המדובר על מי שיש לו תסמינים מובהקים (טעם וריח), מחוייב בידוד (עקב חשיפה) שפיתח תסמינים (גם לא מובהקים), ובני המשפחה הגרעינית של חולה קורונה.

ב. להפסיק לחלוטין עם הטלת הגבלות על אזורים שיש בהם הדבקה. זה גורם למרמור ולכעס, וממילא לירידת הנבדקים, וזה לא אפקטיבי. במקביל, להמשיך ולהצביע על אזורים אדומים, ולהתמקד בהם - אך לא בהגבלות (הסברה, תיעדוף בדיקות, מלוניות, וכד').

א. נוהל התמודדות ישיבות (פנימיתיות) מול הדבקה בישיבה
בגל האחרון למדנו על בשרנו שההיגיון הפשוט גם מוכיח את עצמו בשטח, ומוסדות חינוך הם דבר מדביק מאוד. (מלבד הגיל הרך).
בחינוך החילוני כבר הוחלט (כרגיל לא סופי), שמצמצמים למינימום את מוסדות החינוך (מעבירים את הרוב לזום קפסולות וכו').
בחינוך החרדי זה לא הולך, א' יש התנגדות לזום, ב'. בכלל החינוך מידי חשוב להם והם לא מסכימים להוריד אותו ללמידה מרחוק (בשונה מהציבור החילוני שהקריטיוּת של מוסדות החינוך מבחינתו הוא רק בגילאים של בייביסיטינג).
הנושא שטעון שיפור קריטי הוא הישיבות הגדולות.
לישיבות הגדולות יש יחודיות ששונה מכל התקהלות אחרת:
1. צורת הלימוד היא פנימייתית, כשמילא מובן שקשה מאוד לדרוש מהם הרחקה חברתית. 2. מלבד חלק מהצוות, התלמידים כמעט כולם אינם בקבוצת סיכון. 3 הציבור החרדי מבחינתו אינו מסכים לקבל הפסקה ולו זמנית של הלימוד בישיבות.
הפתרון הברור שמגיע מכל המאפיינים הללו, הוא לנעול את הבחורים בישיבה לכמה שיותר זמן. זה היה העקרון של שיטת הקפסולות, ועל הפרינציפ הזה ממשיכים לעבוד (כשמתוכננות הקלות המתווה ע"מ שיותר ישיבות יוכלו להצטרף)..

אבל מה שמתפספס כאן בגדול, זה לא איך עושים קפסולות כדי שלא תהיה הדבקה, אלא – מה שהרבה יותר חשוב לדעתי – לשמור על הקפסולה אחרי שיש הדבקה.

הנסיון הוכיח שגם מי שעושה קפסולה זה לא ממש הרמטי. והבעיה היא מה קורה אחרי שיש הדבקה.

מה שקורה היום, כפי איך שהבנתי, זה שמתחיל ברדק שלם. הנהלת הישיבה מתלבטת – לסגור או לא לסגור? יש כאלו שסוגרות מייד את הישיבה, שזו האופציה לכאורה הנוראה ביותר – הרי להדביק שני הורים בסיכון, חמור יותר מלהדביק עוד 40 בחורים (כמובן שעדיף שגם זה לא יקרה).

ויש כמובן את המלוניות, משרד הבריאות מבחינתו יש נוהל ברור לחולה ששוהה מחוץ לבית – לך למלונית. אבל ראשי הישיבות לא שמחים, כלומר מאוד מאוד לא שמחים לשחרר בחורים באמצע הזמן, בטח לא למקום שאולי יהיה שם טלווזיה או וויפי או תערובת או ווטאבר. נו, זה גורם כמובן אי דיווח.

וזה לכאורה כל כך טפשי – כי כמה שקפסולות חשובות לפני שיש הדבקה, הם חשובות פי אלף אחרי ההדבקה.

אז לכן צריך להחליט החלטה נוקבת, שהדרישה הכי בסיסית של משה"ב מהישיבות, זה שברגע שיש הדבקה בישיבה – ומספיק בחור אחד עם חום – דבר ראשון והכי חשוב, זה שהישיבה נסגרת: אין בא, ובעיקר והכי חשוב - אין יוצא.

השלב השני בסולם החשיבות, זה שישתדלו לבדל בישיבה בין המאומתים, לאלו שצריכים בידוד, לאלו שנניח בטוח לנו שלא נדבקו (נניח אם יש קפסולות וכו').

וזהו. הישיבה תקבל תקציב מיוחד, וכל העזרה המקצועית והרפואית, על מנת לטפל בנדבקים בתוך הישיבה. אין שום סיבה בעולם שנדבק קורונה ילך למלונית ולא ישאר בישיבה. יחכו כמה שבועות, עד שההדבקה תרגע.
(רק הצהריים שמעתי על ישיבה שהיו בה 70 80 אחוזי הדבקה! ותוך ימים ספורים. ובאמת עשו ככל הנ"ל).

2. חולים עם תסמינים מובהקים – יחייבו בבידוד (עד הבדיקה) את כל מי שהם נפגשו איתו.

משרד הבריאות, אם ממרובעות טבעית ואם מרצון מודע להתנהלות מרובעת ע"מ להקל על האזרחים, מחלק את העולם לשלושה קבוצות: א. נדבק בקורונה – מי שקיבל תשובה חיובית מבדיקת PCR. ב. "חייבי בידוד" – מי שספק אם נדבק, או בגלל חשיפה ידועה לחולי קורונה, או בגלל תסמיני קורונה. ג. שאר האנשים.

והכלל אומר כך: מאומת מחייב בידוד, וחייב בידוד אינו מחייב בידוד. כלומר, מי שרק ספק עם נדבק, אינו מחייב בבידוד את כל מי שהוא נפגש עמו בשבועיים האחרונים.

אבל מוכרחים להוסיף כאן קבוצה נוספת "מי שקרוב לוודאי שהוא חולה קורונה". בקבוצה הזו צריכים להכלל במינימום מי שיש לו תסמיני קורונה מובהקים, כמו איבוד טעם וריח. ולדעתי צריכים להוסיף, גם את מי שבבית משותף בו הוא מתגורר התגלה חולה קורונה, וגם את מי שיש לו חשיפה (שתי מטר רבע שעה) + תסמינים בלתי מובהקים (חום/שיעול). שהם יחייבו בידוד, עד לקבלת תוצאה שלילית מבדיקת הקורונה. (בא נניח בשביל להקל עליהם, אז בשלב זה לא יעבדו על איכוני שב"כ, אלא רק הוראה לחולה לעדכן את כל מי שהוא יודע שהיה בסביבתו שיכנס לבידוד).

מה החשיבות? ברורה. הרעיון של משה"ב אומר, שמכיוון שאנחנו משתדלים לא להכניס סתם אנשים לבידוד, אז אם כל מי שספק אם הוא חולה יכניס את סביבתו לבידוד הרי חצי מדינה תהיה בבידוד, והרי בין כה וכה הוא יעשה בדיקה, אז בשביל מה נשגע סתם את האנשים, ובא נחכה לבדיקה.

למה זה לא נכון? א. כי מה שאנחנו משתדלים לא להכניס אנשים לבידוד, זה לבידוד של שבועיים, וכאן מדובר על יומיים שלושה – עד שהבדיקה תגיע (אם היא שלילית. אם היא חיובית, הרי טוב שהוא הכניס לבידוד), ב. כאן לא מדובר על "ספק" אלא על סיכוי גבוה מאוד.

ויש כאן נקודה, שמשה"ב צריך להבין, שאפילו שהשכל הישר נניח אומר את זה, ברגע שזו לא הוראה שלהם, אז אנשים לא כל כך חכמים, או חכמים שמשחקים ראש קטן – פשוט לא עושים את זה. (בפרט שמשה"ב נתפס כמחמיר אז "אם הוא בעצמו אומר שלא צריך"...)

דוגמה: שמעתי על מקרה לפני מס' שבועות, ילדים של מורה בקייטנה איבדו את חוש הטעם, אבל היא הכניסה אותם לבידוד והמשיכה ללכת לבי"ס, כל עוד הם לא קיבלו את התשובה החיובית... ואין מה לומר לה – הרי משה"ב מרשה...)

ג. הפסקת חלוקת ההגבלות לפי רמת ההדבקה בערים.

בעצם הסיפור של ההתמודדות עם הקורונה, הוא השאלה איפה ללחוץ. כלומר, המאבק עם הקורונה וזרם החיים מתנגשים זה בזה, זרם החיים דורש לפתוח הכל והקורונה דורשת לסגור הכל, וברור שההחלטה צריכה להיות לנקז את הסגרים והסגירות למקומות ששם יש את ההדבקה המשמעותית. ושאלת מליון הדולר כמובן היא – איפה ומה.

אז יש שני סוגי חלוקות. יש חלוקה לפי הסיכון הגבוה של ההתקהלות עצמה. לדוג', אוסרים התקהלויות במקום סגור, ומתירים במקום פתוח, כי שם יש פחות הדבקה.

אבל יש חלוקה נוספת, לפי אזורים, אזורים שיש בהם הדבקה מול אזורים שאין בהם הדבקה. ומה שעשו עד היום, זה סגר (אמיתי או מדומה) על אזורים מסויימים.

אלא שגמזו הודיע, שיפסיקו עם הסגרים, ויעברו לשיטת הדירוג. שזה בעצם אומר, שעדיין יפלו ערים לטובה או לרעה, אבל לא יתעסקו יותר עם הגבלות "תנועה", אלא שעוצמת הגבלוֹת ההתכנסות, תהיה לפי מצב התחלואה בעיר. (בישיבת הקורונה היום, למשל, שקלו להכריז על איסור התקהלויות בכמה רשויות).

ובכן, גם הסגרים, וגם ההגבלות, על אזורים מסויימים, היא טעות גמורה משני סיבות:
1. אם אין הגבלת תנועה, אין בזה טעם. כלומר, נניח שבני ברק ("לשם המשל") היא עיר אדומה, ורמת גן ("כנ"ל") היא ירוקה.
אז אם ברמת גן מותר להתפלל בלי הגבלות, ולהתחתן בלי הגבלות, אז למה אתה חושב שתושבי ב"ב לא יתחתנו, יערכו טישים, ויתפללו, ברמת גן...
2. גמזו רוצה סוף סוף לעשות בצורה רצינית חקירות אפידמ' ולחתוך שרשראות הדבקה. ובכן, הא' של חקירות אפיד', זה שהחולה (גם הקל מאוד) מגיע להבדק. מה שלצערנו במקרים רבים לא קורה. וזה שטות גדולה ונוראה, לספק לתופעה החמורה הזו, צידוק כביכול, של לדאוג לעיר שלא יהיו בה הגבלות.

חשוב להדגיש. חשוב מאוד להמשיך ולהצביע על ערים כערים אדומות, ולהפנות לשם את כל הסיוע. אבל הטלת הגבלות שאינה שוויונית, גורמת לתוצאה הפוכה מהמבוקש. כלומר הלוואי והתושבים מצד עצמם יקבלו על עצמם הגבלות, אבל כפיה בהקשר הזה היא טעות.

ועד כאן להפעם. הערות בע' בא' או בה' יתקבלו בשמחה.
 
נערך לאחרונה ב:

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ויש כמובן את המלוניות, משרד הבריאות מבחינתו יש נוהל ברור לחולה ששוהה מחוץ לבית – לך למלונית. אבל ראשי הישיבות לא שמחים, כלומר מאוד מאוד לא שמחים לשחרר בחורים באמצע הזמן, בטח לא למקום שאולי יהיה שם טלווזיה או וויפי או תערובת או ווטאבר. נו, זה גורם כמובן אי דיווח.
את כל זה משרד הבריאות לא יודע
כלומר משרד הבריאות לא מכיר את אורח החיים של החרדי ובני ישיבה
צריך לתת את ההצעה הזו לחברי הכנסת, ליעקב אשר למשל שהם יציעו את הרעיון הזה
 
נערך לאחרונה ב:

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
ג. הפסקת חלוקת ההגבלות לפי רמת ההדבקה בערים.

בעצם הסיפור של ההתמודדות עם הקורונה, הוא השאלה איפה ללחוץ. כלומר, המאבק עם הקורונה וזרם החיים מתנגשים זה בזה, זרם החיים דורש לפתוח הכל והקורונה דורשת לסגור הכל, וברור שההחלטה צריכה להיות לנקז את הסגרים והסגירות למקומות ששם יש את ההדבקה המשמעותית. ושאלת מליון הדולר כמובן היא – איפה ומה.

אז יש שני סוגי חלוקות. יש חלוקה לפי הסיכון הגבוה של ההתקהלות עצמה. לדוג', אוסרים התקהלויות במקום סגור, ומתירים במקום פתוח, כי שם יש פחות הדבקה.

אבל יש חלוקה נוספת, לפי אזורים, אזורים שיש בהם הדבקה מול אזורים שאין בהם הדבקה. ומה שעשו עד היום, זה סגר (אמיתי או מדומה) על אזורים מסויימים.

אלא שגמזו הודיע, שיפסיקו עם הסגרים, ויעברו לשיטת הדירוג. שזה בעצם אומר, שעדיין יפלו ערים לטובה או לרעה, אבל לא יתעסקו יותר עם הגבלות "תנועה", אלא שעוצמת הגבלוֹת ההתכנסות, תהיה לפי מצב התחלואה בעיר. (בישיבת הקורונה היום, למשל, שקלו להכריז על איסור התקהלויות בכמה רשויות).

ובכן, גם הסגרים, וגם ההגבלות, על אזורים מסויימים, היא טעות גמורה משני סיבות:
1. אם אין הגבלת תנועה, אין בזה טעם. כלומר, נניח שבני ברק ("לשם המשל") היא עיר אדומה, ורמת גן ("כנ"ל") היא ירוקה.
אז אם ברמת גן מותר להתפלל בלי הגבלות, ולהתחתן בלי הגבלות, אז למה אתה חושב שתושבי ב"ב לא יתחתנו, יערכו טישים, ויתפללו, ברמת גן...
2. גמזו רוצה סוף סוף לעשות בצורה רצינית חקירות אפידמ' ולחתוך שרשראות הדבקה. ובכן, הא' של חקירות אפיד', זה שהחולה (גם הקל מאוד) מגיע להבדק. מה שלצערנו במקרים רבים לא קורה. וזה שטות גדולה ונוראה, לספק לתופעה החמורה הזו, צידוק כביכול, של לדאוג לעיר שלא יהיו בה הגבלות.

חשוב להדגיש. חשוב מאוד להמשיך ולהצביע על ערים כערים אדומות, ולהפנות לשם את כל הסיוע. אבל הטלת הגבלות שאינה שוויונית, גורמת לתוצאה הפוכה מהמבוקש. כלומר הלוואי והתושבים מצד עצמם יקבלו על עצמם הגבלות, אבל כפיה בהקשר הזה היא טעות.

כך מתלבטים גם הקבינט וגמזו: (כתבה מהיום)
לסיום התייחס גמזו לדיווחים לפיהם הוא מבקש להטיל סגר על הערים ה'אדומות', בהן ביתר, מודיעין ואלעד, וזאת על אף שכבר הוכח שהסגר אינו מביא לירידת ההדבקה. הוא אמר כי "יש כל הזמן דיבורים על סגרים על הערים האדומות. כבר שבועיים אנו מתלבטים. הציעו לסגור שכונות או חלק מהעיר. קשה מאוד לקבל את ההחלטה. חלק מהקושי זה בגלל ההשלכות של התסכול במגזר".

ככל הנראה, יסייר מחר הפרופ' גמזו בישובים החרדיים, במטרה לחוש מקרוב את התחושות ולשמוע מכלי ראשון האם ישנם אמצעים אחרים שיכולים להביא להורדת התחלואה, גם מבלי לנקוט בצעד קיצוני כמו סגר. עם זאת, יש לזכור כי זהו בדיוק 'מודל הרמזור' אותו גיבש הפרופ' גמזו: ישובים שבהם ישנה רמה גבוה של תחלואה יכנסו לסגר, בעוד בישובים שבהם התחלואה ירדה לאפס יוסרו כמעט כל ההגבלות.
 

ayys

משתמש מקצוען
קשה להתייחס לכל הנקודות
אבל בכללי כל ההתנהלות של משרד הבריאות (בעיקר בגל השני) לדעתי מוטעת
גמזו משדר שהוא עולה על גל נכון יותר

במבט מלמעלה על הנכתב ההתנהלות שמתוארת מזכירה את ההוראות הכלליות של הCDC
אין ענין בפאניקה אלא בהתנהלות בוגרת ומבוקרת של הכלל ושל כל יחיד ויחיד
ובעיקר חשוב פה ההיגיון בהחלטות
כשיש היגיון אז יהיה גם סדר בהתנהלות של אחרי ההדבקה ולא רק ב'ישיבות' אלא אצל כולם לטוב ולמוטב
 

מרחבית

משתמש מקצוען
נקודות בהחלט מעניינות.

א. לגבי ישיבות, בגדול אכן נראה שהרבה יותר הגיוני להשאירם במקום, עם כל התנאים הדרושים.
נקודות שצריך לקחת בחשבון:
1. האפשרויות הקיימות בישיבה לדבר כזה.
לא לכולם יש מתחמים של אור ישראל או של עטרת שלמה.
יהיה צורך לבדוק האם יש אפשרות טכנית ליצור את מגוון ההפרדות הנדרשות.
2. האם זה לא מסכן את הצוות.
3. האם כל הבחורים בנויים לא לצאת בכלל למשך תקופות ממושכות. ואין הכוונה כמובן לחייבי הבידוד, אלא לאחרים. אמנם גם במתווה הקפסולות היו במשך תקופות ממושכות בלי לצאת. כאן זה יחייב אותם אולי ליותר זמן. וזה קושי לא תמיד פשוט.

ב. זו נקודה חשובה כשלעצמה. ויש בה הרבה היגיון.
אך היא גם מסמלת את כל המצבים שצריך להפעיל בהם את הראש.
כי גם אם נניח תצא הוראה כזו, וזה חשוב, הרי יישארו עוד מגוון מצבים שלא יהיו מכוסים. ואין מנוס מלהפעיל את הראש.
או אם נכתוב בצורה חיובית יותר - יש לנו תמיד גם את המרחב ששם אנחנו לא רק רובוטים.
לדוגמא: ידידים שלנו חזרו כל המשפחה ממלונית. הם גמרו עם התסמינים, חיכו עוד כמה ימים, והשתחררו.
אנחנו יודעים שאלו הההוראות החדשות. ברור שההוראות הללו בנויות על סטטיסטיקות והן לא הרמטיות.
לכן נעדיף לחכות עוד קצת עד שניפגש איתם מקרוב.
ואני גם מאמינה ומקווה, שהם לא יסעו בשבוע שבועיים הקרובים להוריהם המבוגרים.

ג. נושא מורכב. השאלה הגדולה מהי הדרך הכי נכונה לטפל ב'עיר אדומה'.
האמנם יש דרכים מספיק טובות לטפל בערים כאלו לגמרי ללא הגבלות?
אם כן, מה טוב. עדיף אכן להשקיע בזה כמה שיותר.
ואם זה לא יספיק? יש אכן בעיה.
חלק מהציבור לא בשל דיו להבין את כורח המציאות.
ייתכן שאם יהיו קריטריונים מאוד ברורים, הגבלות הגיוניות, והרבה השקעה בהסברה - הרוב לפחות יבינו, שבמקומות עם תחלואה גבוהה - יש צורך ביותר הגבלות.
אולי גם יבינו (חלומות באספמיה?), שאחרי הכל, אין כל הצדקה להגביל את כל המדינה - גם במקומות בעלי תחלואה נמוכה - רק כדי 'ליצור שיוויון'.
נקווה שיהיה אפשרי להסתדר בלי הגבלות.
נקווה גם שבאופן כללי אנשים ירגישו יותר את האחריות העצמית שלהם להירתם למאבק בקורונה.
 
נערך לאחרונה ב:

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
המתווה מתאים יותר לישיבות קטנות (כמותית) שכל הפעילות מתרכזת בבניין אחד, ברוב הישיבות הגדולות יש כמה בניינים או שהבחורים ישנים בדירות.

בקשר למה שכתבתם על הבדיקות, משיחות שעשיתי עם כמה שנמנעו מלהיבדק, המניעים הם אחרים ולא מהסיבות שכתבתם (לא אפרט כאן).
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
המתווה מתאים יותר לישיבות קטנות (כמותית) שכל הפעילות מתרכזת בבניין אחד, ברוב הישיבות הגדולות יש כמה בניינים או שהבחורים ישנים בדירות.

אז שיסגרו בדירות או בבניינים. ויקבלו אוכל לחדר.
לא התכוונתי שזה מתווה שאפשר לעשות אותו עם יד ימין קשורה מאחור. זה דורש קצת מאמץ והשקעה, אבל מאמץ קל יחסית למקובל במאבק בקורונה, במקומות שיש בהם הדבקה המונית, כמו הישיבות.
בקשר למה שכתבתם על הבדיקות, משיחות שעשיתי עם כמה שנמנעו מלהיבדק, המניעים הם אחרים ולא מהסיבות שכתבתם (לא אפרט כאן).
יתכן, יתכן שיש אחרים שיש להם תירוצים אחרים.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
אז שיסגרו בדירות או בבניינים. ויקבלו אוכל לחדר.
לא התכוונתי שזה מתווה שאפשר לעשות אותו עם יד ימין קשורה מאחור. זה דורש קצת מאמץ והשקעה, אבל מאמץ קל יחסית למקובל במאבק בקורונה, במקומות שיש בהם הדבקה המונית, כמו הישיבות.
הרעיו בבסיסו ודאי נכון,
עם זאת, מי שלמד אי פעם בישיבה, מבין שלא בטוח שהוא יעיל, לסגור 10 בחורים לבד בדירה? נראה לי שברוב המקרים עדיף שישארו בבית.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
הרעיו בבסיסו ודאי נכון,
עם זאת, מי שלמד אי פעם בישיבה, מבין שלא בטוח שהוא יעיל, לסגור 10 בחורים לבד בדירה? נראה לי שברוב המקרים עדיף שישארו בבית.
הכל שאלה של מחרי.
השאלה איך משחדים אותם להישאר בחדר.
סט ספרי מהר"ל מפראג?
סט סיפורי הגולם מפראג?
שולחן סנוקר?

עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה אפשר להגיע לזה.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
הכל שאלה של מחרי.
השאלה איך משחדים אותם להישאר בחדר.
סט ספרי מהר"ל מפראג?
סט סיפורי הגולם מפראג?
שולחן סנוקר?

עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה אפשר להגיע לזה.
טוב,
זה כבר מתחיל לגלוש לשאלה מהי מטרת השהות בישיבה,
נראה לי שעדיף שנעצור כאן.
 

ayys

משתמש מקצוען
@אפשרי
שומעים אותך
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
@אפשרי
שומעים אותך
אם כבר זה מברוך...
את כל זה משרד הבריאות לא יודע
כלומר משרד הבריאות לא מכיר את אורח החיים של החרדי ובני ישיבה
צריך לתת את ההצעה הזו לחברי הכנסת, ליעקב אשר למשל שהם יציעו את הרעיון הזה
(בכל אופן, הוא מדבר על אפשרות חוקית להישאר בישיבה, אני דיברתי על איסור חמור וגמור לעזוב את הישיבה).
 
נערך לאחרונה ב:

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
טירוף טירוף טירוף
מה ששמעתי רק היום על כמות הנדבקים והמבודדים המבוגרים, שנדבקו מבחורי ישיבה שחזרו הביתה
ההזוי הוא שראשי הישיבות והבחורים שמרו במסירות נפש שלא ידבקו משך כל הזמן... אבל בימים האחרונים כבר רופפו את השמירה כי נו כבר מה בוער בין כה וכה נגמר הזמן...
ואז התחילה לרוץ הדבקה בישיבה (שעמתי תיאורים גרפיים, זה פשוט טס מבחור לבחור, לפעמים כמעט כל הישיבה נדבקה)
ואז הבחורים יצאו מהישיבה הביתה (לפעמים מייד כשהתחילה ההדבקה, לפעמים אח"כ)
וההורים המבוגרים, חלקם בקבוצות סיכון, כפרה עליהם. (וזה רק המעגל הראשון).

זה הדבר הכי חשוב והכי קריטי בהתמודדות עם הקורונה בציבור החרדי. פשוט לסדר בצורה סופית, שנניח עשרה ימים לפני שהבחורים יוצאים מהישיבה, מכניסים את הישיבה לסגר מוחלט והרמטי, ומוודאים שאין חום ואין כלום.


המלחמה על עצם זה שהבחורים לא ידבקו, היא די מייאשת. אבל גם אם נניח שאכן נלחמים על זה, צריך לזכור שלא זה העיקר. העיקר הוא שהבחורים לא ידביקו את בני המשפחה שלהם.
 
נערך לאחרונה ב:

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
אם כבר זה מברוך...

(בכל אופן, הוא מדבר על אפשרות חוקית להישאר בישיבה, אני דיברתי על איסור חמור וגמור לעזוב את הישיבה).
דווקא שילוב מצוין,
ברגע שתהיה אפשרות חוקית להעביר את ימי הבידוד בישיבה, ההורים יוכלו לאסור על הילד לחזור הביתה.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
ההחלטה המשמעותית ביותר היא להפעיל החל מה1.9 את תוכנית "הרמזור" אותה גיבשה מערכת הביטחון בהתאם להנחיותיו של הפרופ' גמזו והיא מבקשת לנהל את המגיפה במודל רשויות מקומיות על פי מתווה מצב התחלואה בכל עיר. לפי הפרסום בגל"צ, ב'רשות אדומה' יותרו התקהלויות רק של 20 איש מחוץ למבנה, 10 במבנה. רשות כתומה: 50 בחוץ, 25 בפנים. רשויות צהובות: 200 בחוץ, בתוך מבנה 35% או 100 לפי המחמיר. רשויות ירוקות יוכלו להקהילה עד 500 איש בחוץ, ובתוך מבנה 70% אך עד 250 לכל היותר.
אמרגני חתונות, תזכורת להתארגן על "גני אירועים" ברמת גן לתושבי בני ברק, במודיעין לתושבי מודיעין עילית, וכך הלאה...
 

ayys

משתמש מקצוען
אמרגני חתונות, תזכורת להתארגן על "גני אירועים" ברמת גן לתושבי בני ברק, במודיעין לתושבי מודיעין עילית, וכך הלאה...
שמתי לב שאחד מהדגשים (אולי הם נבלעים בכל המסביב) של גמזו
זה נושא האכיפה
(כנראה שגם הרעיון של משטרת התנועה התקבל ;))

אני לא יודע מה המשמעות בפרטי פרטים
אבל אני נוטה להאמין שגם הנושא הזה יכוסה
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
שמתי לב שאחד מהדגשים (אולי הם נבלעים בכל המסביב) של גמזו
זה נושא האכיפה
(כנראה שגם הרעיון של משטרת התנועה התקבל ;))

אני לא יודע מה המשמעות בפרטי פרטים
אבל אני נוטה להאמין שגם הנושא הזה יכוסה
ההצעה שלי (תושבי ב"ב לערוך חתונות של 250 איש באולם ברמת גן) היא הצעה חוקית לחלוטין אם תתקבל הצעת גמזו
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
הנסיון הוכיח שגם מי שעושה קפסולה זה לא ממש הרמטי. והבעיה היא מה קורה אחרי שיש הדבקה.

מה שקורה היום, כפי איך שהבנתי, זה שמתחיל ברדק שלם. הנהלת הישיבה מתלבטת – לסגור או לא לסגור? יש כאלו שסוגרות מייד את הישיבה, שזו האופציה לכאורה הנוראה ביותר – הרי להדביק שני הורים בסיכון, חמור יותר מלהדביק עוד 40 בחורים (כמובן שעדיף שגם זה לא יקרה).

ויש כמובן את המלוניות, משרד הבריאות מבחינתו יש נוהל ברור לחולה ששוהה מחוץ לבית – לך למלונית. אבל ראשי הישיבות לא שמחים, כלומר מאוד מאוד לא שמחים לשחרר בחורים באמצע הזמן, בטח לא למקום שאולי יהיה שם טלווזיה או וויפי או תערובת או ווטאבר. נו, זה גורם כמובן אי דיווח.

וזה לכאורה כל כך טפשי – כי כמה שקפסולות חשובות לפני שיש הדבקה, הם חשובות פי אלף אחרי ההדבקה.

אז לכן צריך להחליט החלטה נוקבת, שהדרישה הכי בסיסית של משה"ב מהישיבות, זה שברגע שיש הדבקה בישיבה – ומספיק בחור אחד עם חום – דבר ראשון והכי חשוב, זה שהישיבה נסגרת: אין בא, ובעיקר והכי חשוב - אין יוצא.

מכיכר:

אין זה סוד שבציבור החרדי, ישנה הדבקה גבוהה משמעותית מאשר הציבור החילוני, באחוזים גבוהים, השאלה מה מוביל לכך? הרי כולנו רואים את ההפקדה של מרבית בני הציבור החרדי על ההנחיות, אך האם הקהילות שעושות דין לעצמן, אחראיות לאחוזים הגבוהים?

חוקרת אפידמיולוגית במשרד הבריאות, שמטבע הדברים לא יכולה לחשוף את עצמה, אומרת כי "מהעיניים של הציבור החילוני חושבים 'הנה שוב החרדים עושים לנו בעיות', אבל הבעיה היא שההנחיות של בידוד וכדומה לא מתאימות לאורח החיים ולכמות האנשים בבית".

עוד היא מדגישה כי "רוב החקירות שלי נעשות מול תלמידי ישיבה או המגזר החרדי. הם מרבית החולים המאומתים כפי שניכר לפחות ברשימת היישובים בהם אני מטפל - בנפת פתח תקוה. ויש יישובים שמככבים על בסיס יומיומי. אני מזהה המון בעייתיות בבידוד באוכלוסייה הזו, בעייתיות שבגללה כמות החולים לא יכולה לרדת משמעותית".

"מה קורה כשיש חולי קורונה בישיבה?", שואלת החוקרת, "שולחים מאות תלמידי ישיבה הביתה, שחלקם יגלו תוך כמה ימים שגם הם חיוביים. איך הם מפוזרים? בתחבורה ציבורית, וכך נחשפים אליהם אנשים רבים".

החוקרת מסבירה, הרי אחרי שהם יוצאים מהישיבה, "איפה הם אמורים להתבודד?", היא שואלת ועונה: "בבית של ההורים שיש בו בממוצע 8-10 נפשות בדירה קטנה".

"אז זה עניין של 4-5 ימים עד שתהיה הדבקה של שאר המשפחה. אבל מה? המשפחה שלהם הרי לא מחויבת בבידוד גם, לפחות כל עוד אינם יודעים שהם הפכו גם לחיוביים, אז הם ממשיכים להסתובב כרגיל, ללכת לבית כנסת, למקווה ולארוחות שבת משפחתיות שבהן מצטופפים 20-30 איש בבית קטן".

"ופה", מציינת החוקרת, "טמונה האירוניה היא שדווקא כשמפזרים ישיבה, כדי לעצור הדבקה, מעבירים את הנגיף למאות בתים בישראל ולסביבתם".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה