כולם אולי אומרים את זה. זה לא תמיד נכוןלכווולם יש וותק והם גם מקצועיים.
כולם אולי אומרים את זה. זה לא תמיד נכוןלכווולם יש וותק והם גם מקצועיים.
עדיין זה לא נחשב בידול כי אני בטוחה שעוד מלא מעצבות אומרות את זהאני מאוד מדוייקת הן מבחינת העיצוב
והן מבחינת הטעם של הלקוח...
כשאתה עובד עם כל המגזרים אתה צריך להיכנס לראש ואפילו לראש של במגזר
ניתוח קהלים, הבנת המגזר לעומק ולדעת איך להביא לידי ביטוי את העיצוב
ראיתי איפשהו ש @לאה בלוי (לאה תתקני אותי בבקשה אם לא הבנתי נכון) כתבה שזה לא רלוונטי כי היום אין באמת בידול. לכווולם יש וותק והם גם מקצועיים.
מה שרלוונטי זה מה הערך המוסף שהלקוח מקבל.
יש בזה משהו שהיום ה"בידול" שעסקים מציגים יכול להיות גם בכל עסק אחר.
אבל:
א. לדעתי בכל עסק יש בידול. חובה שיהיה. כמו שלא תוכל לומר שכל בני האדם זהים. מעצם העובדה שאדם אחר הקים את העסק- אוטומטית נוצר בידול ייחודי לו. אם זה באופן הניהול, ביחס ללקוחות ועוד. רק צריך עין חדה בכדי לאבחן ולעלות על הבידול שגם יביא לקוחות.
ב. הנקודה שמעבר למציאת הבידול, היא להדגיש אותו. קחו לדוגמא את אורביט: הסלוגן שלהם הוא "תענוג למנוע עששת". מישהו פעם חשב על זה? איך זה בדיוק מונע עששת??
אחסוך לכם את חיפוש התשובה. רופאי שיניים קובעים שכאשר לועסים משהו, או בעיקר מסטיק, אחרי הארוחה- הלעיסה עצמה מונעת עששת. הווי אומר שאין גרם של קשר לאורביט ספציפית!!! כלומר, זה אכן בידול, זה משהו ייחודי, אבל הוא תקף בכל עולם המסטיקים... הם פשוט הראשונים שעלו על זה!...
וד"ל...
מעצבות פנים רבות הן מקצועיות, נחמדות, עובדות מהר, מפקחות על הקבלן ומסורות ביותר. אף אחד מהביטויים האלה לא מבדל, הוא לא ייחודי. בידול לא יכול להיות יתרון הקיים אצל רבים. הוא גם לא יכול להיות צדדי מידי כמו שירות מצוין, הענקת מתנה בסוף העבודה או הסכמה לעבוד בשעות גמישות אצל עוסק מהסוג הזה.
גם שלב ב' לא יעיל. יש מספיק מעצבות פנים שמתמחות במטבחים, בחלוקת דירות מחדש, בדירות קטנות, בדירות יוקרה, במגזר חרדי, בתקציבים קטנים וב'הום סטיילינג'. הן לא יכולות עוד להתמקד בקהל מסוים ולומר: יש לי התמחות מיוחדת.
אני אבהיר שוב: כדאי מאוד וצריך וגם חשוב למצוא בידול. אבל במקרים רבים מידי, זה פשוט בלתי אפשרי.
כל עוד זה אפשרי - תשתמשו בזה! אבל אם לא? חלפו להם הימים בהם היה חייט אחד בעיירה, או שלושה חייטים. כעת יש מפעלי ענק המייצרים כמויות של בגדים (כבר שנים שלא מוכרים בגדים, מוכרים אופנה. וגם זה משתנה. כנראה שלא נגיע לדבר על הנושא הזה גם, אבל לא התאפקתי מלהזכירו) ומוכרים אותם תחת מותגים שונים כשההבדלים הם זניחים. אז איך אפשר לבדל אם אין כמעט הבדל?
זה נכון. ולכן טענתי, כמו ש @שרוליק גליקזאהן ציטט, שאין היום בהרבה מאוד מקרים (אם לא ברובם הגורף) אפשרות לבדל.עדיין זה לא נחשב בידול כי אני בטוחה שעוד מלא מעצבות אומרות את זה
היתה רלוונטית כשאני למדתי פרסום מעבר לזה שהוא מסעיר מאוד ומלהיב, היום הוא לא אפשרי. האינטרנט הנגיש לנו את הידע בצורה קלה ופשוטה, ואם נבין שמותג "עבד" עלינו בניכוס של יתרונות קטגוריים לעצמו, נבגוד בו בקלות רבה ונאבד את האמון. לא לחינם הדוגמאות של מסטיק נגד עששת, מזרן עם מרכז בריאותי ובקבוקי בירה שעוברים שטיפה כפולה, הן דוגמאות מלפני 20 שנה ויותר. היום אין כאלה.להדגיש אותו. קחו לדוגמא את אורביט: הסלוגן שלהם הוא "תענוג למנוע עששת". מישהו פעם חשב על זה? איך זה בדיוק מונע עששת??
אחסוך לכם את חיפוש התשובה. רופאי שיניים קובעים שכאשר לועסים משהו, או בעיקר מסטיק, אחרי הארוחה- הלעיסה עצמה מונעת עששת. הווי אומר שאין גרם של קשר לאורביט ספציפית!!! כלומר, זה אכן בידול, זה משהו ייחודי, אבל הוא תקף בכל עולם המסטיקים... הם פשוט הראשונים שעלו על זה!...
זה עניין אחר. זה ההבדל בין מיתוג לבין שיווק. במיתוג אנחנו מתארים את המותג ואת היתרונות שלהם, בשיווק אנחנו מדברים על הצרכן ועל הצרכים שהמוצר ממלא. אם אין לנו בידול, אין לנו אפשרות לספר על צורך בלעדי שרק אנחנו נמלא, ושוב נדפקנו אותו הדבר.מה שמעניין את הלקוחות זה שירות מחיר מהירות או כל ערך שנותן ללקוח עצמו ערך מוסף
לאו דווקא...לא לחינם הדוגמאות של מסטיק נגד עששת, מזרן עם מרכז בריאותי ובקבוקי בירה שעוברים שטיפה כפולה, הן דוגמאות מלפני 20 שנה ויותר. היום אין כאלה.
אני אגיד שהיא עשתה טעות, ועובדתית היא לא הצליחה להתמתג כיחידה או למצער כראשונה שעושה "קאסטם". וזה בשונה מהדוגמאות הישנות.לאו דווקא...
מה תגידי על פאנית שהלכה על הענין של "קאסטם"- זה בעצם, בתרגום מילולי התאמה אישית?
זה משהו כללי וברור אצל כל הפאניות. כולן עושות "קאסטם" וכולן גם מתאימות לך בהתאמה אישית!
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: