קופירייטינג הצעה למיתוג שלי

Gula Levi

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
D I G I T A L
אני מאוד מדוייקת הן מבחינת העיצוב
והן מבחינת הטעם של הלקוח...
כשאתה עובד עם כל המגזרים אתה צריך להיכנס לראש ואפילו לראש של במגזר
ניתוח קהלים, הבנת המגזר לעומק ולדעת איך להביא לידי ביטוי את העיצוב
 

IW Studio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני מאוד מדוייקת הן מבחינת העיצוב
והן מבחינת הטעם של הלקוח...
כשאתה עובד עם כל המגזרים אתה צריך להיכנס לראש ואפילו לראש של במגזר
ניתוח קהלים, הבנת המגזר לעומק ולדעת איך להביא לידי ביטוי את העיצוב
עדיין זה לא נחשב בידול כי אני בטוחה שעוד מלא מעצבות אומרות את זה

בעולם של היום שהתחרות היא לא על המוצר, כי זה אין סופי אלא על המותג
אז ככל תצליחי לתת לעצמך ערך מוסף לתועלת/ההרגשה של הלקוחות שלך, זה יבדל אותך.
והכוונה היא לא להאדיר את העבודה או המוצר שאת משווקת אלא את התכונות/ההרגשה/העוצמה והביטחון שהלקוח יקבל ממך אם יקח אותך.
למשל: אם הוא ייקח אותך הוא ירוויח שיהיה לו עיצוב יפה שזה אומר שאנשים יהנו להיות באתר ואז יתרשמו ממנו יותר ואז ירגישו שהוא אמין ומכך ירצו לקנות ממנו ...וכו'
תגיעי לשורה הסופית של התועלת ועל זה תדברי

זה על קצה המזלג של האסטרטגיה (וזו רק דוגמא כמובן)

בהצלחה!
 

Gula Levi

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
D I G I T A L
תודה רבה
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ראיתי איפשהו ש @לאה בלוי (לאה תתקני אותי בבקשה אם לא הבנתי נכון) כתבה שזה לא רלוונטי כי היום אין באמת בידול. לכווולם יש וותק והם גם מקצועיים.
מה שרלוונטי זה מה הערך המוסף שהלקוח מקבל.

יש בזה משהו שהיום ה"בידול" שעסקים מציגים יכול להיות גם בכל עסק אחר.
אבל:
א. לדעתי בכל עסק יש בידול. חובה שיהיה. כמו שלא תוכל לומר שכל בני האדם זהים. מעצם העובדה שאדם אחר הקים את העסק- אוטומטית נוצר בידול ייחודי לו. אם זה באופן הניהול, ביחס ללקוחות ועוד. רק צריך עין חדה בכדי לאבחן ולעלות על הבידול שגם יביא לקוחות.
ב. הנקודה שמעבר למציאת הבידול, היא להדגיש אותו. קחו לדוגמא את אורביט: הסלוגן שלהם הוא "תענוג למנוע עששת". מישהו פעם חשב על זה? איך זה בדיוק מונע עששת??
אחסוך לכם את חיפוש התשובה. רופאי שיניים קובעים שכאשר לועסים משהו, או בעיקר מסטיק, אחרי הארוחה- הלעיסה עצמה מונעת עששת. הווי אומר שאין גרם של קשר לאורביט ספציפית!!! כלומר, זה אכן בידול, זה משהו ייחודי, אבל הוא תקף בכל עולם המסטיקים... הם פשוט הראשונים שעלו על זה!...
וד"ל...
 

שרוליק גליקזאהן

מעצב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
יש בזה משהו שהיום ה"בידול" שעסקים מציגים יכול להיות גם בכל עסק אחר.
אבל:
א. לדעתי בכל עסק יש בידול. חובה שיהיה. כמו שלא תוכל לומר שכל בני האדם זהים. מעצם העובדה שאדם אחר הקים את העסק- אוטומטית נוצר בידול ייחודי לו. אם זה באופן הניהול, ביחס ללקוחות ועוד. רק צריך עין חדה בכדי לאבחן ולעלות על הבידול שגם יביא לקוחות.
ב. הנקודה שמעבר למציאת הבידול, היא להדגיש אותו. קחו לדוגמא את אורביט: הסלוגן שלהם הוא "תענוג למנוע עששת". מישהו פעם חשב על זה? איך זה בדיוק מונע עששת??
אחסוך לכם את חיפוש התשובה. רופאי שיניים קובעים שכאשר לועסים משהו, או בעיקר מסטיק, אחרי הארוחה- הלעיסה עצמה מונעת עששת. הווי אומר שאין גרם של קשר לאורביט ספציפית!!! כלומר, זה אכן בידול, זה משהו ייחודי, אבל הוא תקף בכל עולם המסטיקים... הם פשוט הראשונים שעלו על זה!...
וד"ל...

בעצם לא כל פעם אפשר למצוא את הבידול.
ולא. אופן ניהל העסק לא מעניין את הלקוחות בכלל. מה איכפת לי איך הבעל הבית מנהל את העסק שלו אותי מעניין השירות שאני מקבל.
מה שמעניין את הלקוחות זה שירות מחיר מהירות או כל ערך שנותן ללקוח עצמו ערך מוסף...

ציטוט מלאה בלוי. >כאן<
מעצבות פנים רבות הן מקצועיות, נחמדות, עובדות מהר, מפקחות על הקבלן ומסורות ביותר. אף אחד מהביטויים האלה לא מבדל, הוא לא ייחודי. בידול לא יכול להיות יתרון הקיים אצל רבים. הוא גם לא יכול להיות צדדי מידי כמו שירות מצוין, הענקת מתנה בסוף העבודה או הסכמה לעבוד בשעות גמישות אצל עוסק מהסוג הזה.

גם שלב ב' לא יעיל. יש מספיק מעצבות פנים שמתמחות במטבחים, בחלוקת דירות מחדש, בדירות קטנות, בדירות יוקרה, במגזר חרדי, בתקציבים קטנים וב'הום סטיילינג'. הן לא יכולות עוד להתמקד בקהל מסוים ולומר: יש לי התמחות מיוחדת.

אני אבהיר שוב: כדאי מאוד וצריך וגם חשוב למצוא בידול. אבל במקרים רבים מידי, זה פשוט בלתי אפשרי.
כל עוד זה אפשרי - תשתמשו בזה! אבל אם לא? חלפו להם הימים בהם היה חייט אחד בעיירה, או שלושה חייטים. כעת יש מפעלי ענק המייצרים כמויות של בגדים (כבר שנים שלא מוכרים בגדים, מוכרים אופנה. וגם זה משתנה. כנראה שלא נגיע לדבר על הנושא הזה גם, אבל לא התאפקתי מלהזכירו) ומוכרים אותם תחת מותגים שונים כשההבדלים הם זניחים. אז איך אפשר לבדל אם אין כמעט הבדל?
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עדיין זה לא נחשב בידול כי אני בטוחה שעוד מלא מעצבות אומרות את זה
זה נכון. ולכן טענתי, כמו ש @שרוליק גליקזאהן ציטט, שאין היום בהרבה מאוד מקרים (אם לא ברובם הגורף) אפשרות לבדל.

הרעיון של לקחת יתרון לא מבדל ופשוט
להדגיש אותו. קחו לדוגמא את אורביט: הסלוגן שלהם הוא "תענוג למנוע עששת". מישהו פעם חשב על זה? איך זה בדיוק מונע עששת??
אחסוך לכם את חיפוש התשובה. רופאי שיניים קובעים שכאשר לועסים משהו, או בעיקר מסטיק, אחרי הארוחה- הלעיסה עצמה מונעת עששת. הווי אומר שאין גרם של קשר לאורביט ספציפית!!! כלומר, זה אכן בידול, זה משהו ייחודי, אבל הוא תקף בכל עולם המסטיקים... הם פשוט הראשונים שעלו על זה!...
היתה רלוונטית כשאני למדתי פרסום :) מעבר לזה שהוא מסעיר מאוד ומלהיב, היום הוא לא אפשרי. האינטרנט הנגיש לנו את הידע בצורה קלה ופשוטה, ואם נבין שמותג "עבד" עלינו בניכוס של יתרונות קטגוריים לעצמו, נבגוד בו בקלות רבה ונאבד את האמון. לא לחינם הדוגמאות של מסטיק נגד עששת, מזרן עם מרכז בריאותי ובקבוקי בירה שעוברים שטיפה כפולה, הן דוגמאות מלפני 20 שנה ויותר. היום אין כאלה.
שלא לדבר על האפשרות להגיב במהירות, ולטשטש את היתרון בראשוניות הניכוס.

נשארנו עם הקושי למצוא בידול, אבל הפתרון לבעיה הזו הוא לא
מה שמעניין את הלקוחות זה שירות מחיר מהירות או כל ערך שנותן ללקוח עצמו ערך מוסף
זה עניין אחר. זה ההבדל בין מיתוג לבין שיווק. במיתוג אנחנו מתארים את המותג ואת היתרונות שלהם, בשיווק אנחנו מדברים על הצרכן ועל הצרכים שהמוצר ממלא. אם אין לנו בידול, אין לנו אפשרות לספר על צורך בלעדי שרק אנחנו נמלא, ושוב נדפקנו אותו הדבר.

אז מה כן?
אני חושבת שבפוסט מתקדם יותר כתבתי את זה (אם אני טועה, כי זכור לי שאני חייבת עוד פוסט ל @אשר כותבת @מערכת בית פרוג, אז צריך להשלים...)
הפתרון היום הוא ליצור מערך של ערכי מותג המבוססים על יתרונות דומים ומבדלים. שימוש בשני יתרונות בעלי דיסוננס כלשהו יכול להביא מעין בידול טוב יותר. למשל: זול ואיכותי, חיקוי איכותי, שירות זמין ומקצועי וכו'

סיפור מותג טוב הוא יותר אפקטיבי מבידול. הוא מעביר את אישיות המותג, את המורכבות שלו, יוצר היכרות בלתי אמצעית עם המותג וחיבור רגשי.

היום אי אפשר להיתפס לתכונה אחת ולבדל בעזרתה. זה שיחוב של שתי תכונות, או יצירת אישיות מובחנת ומחברת, על ידי כלי מיתוג.

זו גם הסיבה שאם בעבר יכולנו לסמוך על תהליכי בידול שישווקו חנויות קטנות, היום אנחנו נכנסים לדיבור אודות תהליכי מיתוג. זה דורש השקעה רבה יותר, אבל אין לנו ברירה אחרת.

ואגב, גם במיתוג יש לנו כמה אפשרויות. בשווקים מבולגנים מידי אנחנו צריכים להתכנס לאישיות מותג תבניתית, ובענפים של דמיון בין מותג למשנהו, ככל שנהיה יותר יצירתיים נקבל מותג יותר מובחן.
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא לחינם הדוגמאות של מסטיק נגד עששת, מזרן עם מרכז בריאותי ובקבוקי בירה שעוברים שטיפה כפולה, הן דוגמאות מלפני 20 שנה ויותר. היום אין כאלה.
לאו דווקא...
מה תגידי על פאנית שהלכה על הענין של "קאסטם"- זה בעצם, בתרגום מילולי התאמה אישית?
זה משהו כללי וברור אצל כל הפאניות. כולן עושות "קאסטם" וכולן גם מתאימות לך בהתאמה אישית!
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לאו דווקא...
מה תגידי על פאנית שהלכה על הענין של "קאסטם"- זה בעצם, בתרגום מילולי התאמה אישית?
זה משהו כללי וברור אצל כל הפאניות. כולן עושות "קאסטם" וכולן גם מתאימות לך בהתאמה אישית!
אני אגיד שהיא עשתה טעות, ועובדתית היא לא הצליחה להתמתג כיחידה או למצער כראשונה שעושה "קאסטם". וזה בשונה מהדוגמאות הישנות.
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני לא חושבת שכללי הקופי הם כל כך נוקשים...:eek:
הרי אם המודעה שלה שידרה מקצועיות, רמה ועל הדרך היא גם "פישטה" לך מושג כל כך רווח וחיברה אותו לעסק שלה- דווקא הייתי אומרת שזה קופי לא רע...
את חושבת שזו כזו טעות פטאלית?
אחרי הכל, מטרתו של קופי טוב, משובח, הוא ללכוד את העין, אח"כ גם למשוך את הלב. הרגליים כבר תבאנה מעצמן... לא?
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אם היא כתבה שהיא היחידה שעושה "קאסטם" או במילים יותר יפות: קאסטם זה היא, אז היא לכדה את העין בשקר שמאוד קל לגלות אותו היום, וזה לא מושך לב אלא להיפך.

אם היא רק פישטה מושג רווח וחיברה אותו לעסק שלה, זה סיפור אחר. וזה לא דומה בכלל לאמירה שאורביט טוב לשיניים או קנו את המזרן עם המרכז הבריאותי, או אנחנו שוטפים את הבקבוקים שלנו פעמיים - שזה לא קישור של ערך השייך לכולם אלא ניכוס של ערך לעצמנו בלבד.

אם לא חושבים שרק היא עושה "קאסטם" אז אין כאן דיון על בידול. אי אפשר לבדל פאנית בעזרת מושג שכולן כולן עושות אותו, וזה ידוע.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אני מכירה סיפור פשוט על סמינריסטית שגמרה קורס גננות ככולן
ולמדה בין השאר ג'ימבורי כחלק מהתוכן- גם כמו כולן.

והבליטה זאת בקו"ח ודיברה ע"כ בראיון
ולפיכך נקטפה ע"י מראיינת מולהבת ובטוחה שזכתה בזכיית חייה.

דבר נוסף לפותחת
לדעתי,
כדאי לך יותר להשקיע בתיק עבודות.
זה אומר עליך הרבה מאד גם ללא מילים.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה