הצהרת הון ראשונה - לא הוגשה מעולם?

תמוז

משתמש חדש
שלום וברכה למלומדים,

הקמתי את העסק לפני כשבע שנים. בשנה הראשונה קיבלתי כצפוי דרישה להצהרת הון ראשונה. כעבור חודש הגשתי את ההצהרה באמצעות רואה חשבון ששלח לי העתק (אלקטרוני) של הצהרת ההון עם חותמת "נתקבל" של פקיד השומה.

לפני כמה ימים ניגשתי מתוך סקרנות למודול החדש "הצהרת הון" באזור האישי באתר הרשות וחשכו עיני. בהתייחס לאותה הצהרה מלפני 7 שנים, לצד "תאריך הגשת הצהרת ההון לסניף" מופיע צמד המילים: "טרם הוגש". מופיע גם שמועד הגשה החוקי חלף לפני כמה שנים.

בשנים הלא מעטות שחלפו מאז לא פנו אלי בנושא עם התראה או דרישה לתשלום קנס.

עשיתי כל מה שיכולתי כדי לצאת בסדר ולא להסתבך. שילמתי לרואה חשבון, הגשתי בתוך 120 הימים, אני מגישה מאז דו"חות שנתיים כמו שעון.

מה עלי לעשות?
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אולי הם מתכוונים שלא הוגשה הצהרת הון שניה?
אם עברו 7 שנים, ואחרי 5 צריך לעשות אחת נוספת,
זה אומר ששנתיים חלפו בלי שהגשת.
 

תמוז

משתמש חדש
לפי התאריכים הכוונה היא לתאריך של ההצהרה הראשונה. לא קיבלתי דרישה להצהרה שניה. כתוב פשוט "טרם הוגש". למרות שאני יודעת שהוגש ויש לי העתק סרוק של ההצהרה עם חותמת "נתקבל" עליה. איזה חוסר אונים...
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
בכל מקרה אם מדובר בכמה שנים לא מאמין שלא הייתם מקבלים קנסות ועיקולים על אי הגשה.
על כל חודש איחור מקבלים קנס נוסף וזה הולך וגדל.
לכן כנראה מדובר בהצהרה שהוגשה להערכתי
 

לא אני

משתמש מקצוען
לפי התאריכים הכוונה היא לתאריך של ההצהרה הראשונה. לא קיבלתי דרישה להצהרה שניה. כתוב פשוט "טרם הוגש". למרות שאני יודעת שהוגש ויש לי העתק סרוק של ההצהרה עם חותמת "נתקבל" עליה. איזה חוסר אונים...
אם יש לך העתק עם חותמת נתקבל את מכוסה..
יכולה לשלוח פנייה במפ"ל (https://www.gov.il/apps/taxes/taxes/#/shelot-vetshuvot/he?pniyaPopUp=true&pniya=true) ולצרף בקובץ את ההצהרה החתומה.
 

CPA

משתמש פעיל
ולפי הידוע לי לכל הנישומים רשום שההצהרות טרם הוגשו.
נכון גם אצלי. קיבלתי מכתב רשמי מזמן על שהדוח נקלט. אז לא לעשות כלום.
1593588665599.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה