ציפור הנפש
משתמש צעיר
במרכז טיפולי מסויים, בו עובדים עם פונים מהמגזר החרדי,
אנשי טיפול (פסיכולוגים, מטפלים באמנות, עוסי"ם וכו') שאינם משתייכים למגזר החרדי ומכירים אותו בצורה שטחית מידי.
בקשו ממני להרצות בפניהם מחר על המגזר החרדי, אותו הם מבקשים להכיר יותר לעומק.
במהלך העבודה, מתעוררים קונפליקטים,שהם אינם יודעים תמיד לזהות, האם המקור הוא העניין המגזרי-אידיאולוגי-ערכי, או קושי אחר שקשור בטיפול.
אשמח אם תכתבו לי
1. מה דעתכם על מטפל שאינו חרדי (בעל זיקה דתית כלשהי) בטיפול באדם חרדי? האם בטיפול בילדים זה שונה? בנוער?
2. איך אפשר להכיר להם את ההבדלים בתוך המגזר עצמו- ליטאים/חסידים/בעלי תשובה/חבדניקים/אשכנזים/ספרדים
תנו דוגמאות פיקנטיות לניואנסים ולהבדלים התת מגזריים ולטעויות של מי שאינו מכיר ועושה טעויות / הכללות וכו'
3. מה הייתם מציעים למטפלים/ות שעובדים עם המגזר ורוצים להיות רגישים אליו?
עשה ואל תעשה.
אנשי טיפול (פסיכולוגים, מטפלים באמנות, עוסי"ם וכו') שאינם משתייכים למגזר החרדי ומכירים אותו בצורה שטחית מידי.
בקשו ממני להרצות בפניהם מחר על המגזר החרדי, אותו הם מבקשים להכיר יותר לעומק.
במהלך העבודה, מתעוררים קונפליקטים,שהם אינם יודעים תמיד לזהות, האם המקור הוא העניין המגזרי-אידיאולוגי-ערכי, או קושי אחר שקשור בטיפול.
אשמח אם תכתבו לי
1. מה דעתכם על מטפל שאינו חרדי (בעל זיקה דתית כלשהי) בטיפול באדם חרדי? האם בטיפול בילדים זה שונה? בנוער?
2. איך אפשר להכיר להם את ההבדלים בתוך המגזר עצמו- ליטאים/חסידים/בעלי תשובה/חבדניקים/אשכנזים/ספרדים
תנו דוגמאות פיקנטיות לניואנסים ולהבדלים התת מגזריים ולטעויות של מי שאינו מכיר ועושה טעויות / הכללות וכו'
3. מה הייתם מציעים למטפלים/ות שעובדים עם המגזר ורוצים להיות רגישים אליו?
עשה ואל תעשה.