חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 39 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
דגל אוקראיני הונף שוב מעל מפעל הכור הגרעיני שבצרנוביל.
file.php
 

ישראל רייך

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
האוקראנים בשדה התעופה בהאסטמאל לאחר שיחרורם מידי הרוסים.
שימו לב מאחור נצפה המטוס הגדול שהופצץ עם תחילת המלחמה..
file.php
עוד תמונות מהזירה:
file.php

file.php

(שר אוקראיני ממשתתפי המו"מ.)
 

בטחון

משתמש פעיל

"הבית רעד. אני פותח את החלון ורואה שמיים שחורים"​

כ-40 ימים מאז תחילת מלחמת רוסיה לאוקראינה והדיווחים על הרגעת הרוחות: הישראלים באוקראינה מספרים על הסכנות, על המוקשים ביציאה מהעיר, על ההפגזות באישון ליל ועל אי הוודאות במדינה​

חיים שמואלי | חדשות בעולם3.4.2022 | 23:35

[למרות הדיווחים על הורדת גובה הלהבות במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ישראלים שעוד נשארו באוקראינה סיפרו היום (ראשון) על חוסר הוודאות ואי החזרה לשגרה.
רמי מסיקה, ישראלי תושב חרסון שבדרום אוקראינה, סיפר: "אתמול בלילה ישנו לא טוב. היו הפגזות, הפצצות, זה לא נפסק. הילדים פחדו". עם זאת הוא מסביר, בראיון ל'ynet', מדוע הוא נאלץ להישאר: "אני לא יכול לעזוב את העיר. החיילים הרוסים פיזרו מוקשים ביציאה מחרסון, מאוד מסוכן לעזוב את העיר. אי-אפשר לעזוב".
איתן עדי, המתגורר בעיר עיר הנמל אודסה, סיפר: "עד אתמול הכול היה בסדר. חלק מהעסקים חזרו לעבוד לרבות חלק מהקניונים". לדבריו, אתמול חזרו האזעקות לעיר, "אבל חוץ מהסירנות והעוצר הלילי לא היה שום דבר מיוחד". לפנות בוקר, לעומת זאת, התעורר עדי מקולות נפץ חזקים: "הבית שלי רעד, נפלו כמה חפצים. אני פותח את החלון רואה הבזקי אור שמיים שחורים מעשן. התחלתי להכין את התיק למקרה שאצטרך ללכת למקלט".
עדי אמר כי פחד לצאת החוצה מכיוון שהשעה שבה החלו הפיצוצים הייתה עדיין שעת עוצר: "ידעתי שאם אני רץ למקלט אני מסתכן בכך שירו בי או יעצרו אותי. עדיין לא קיבלתי עדכון מה קרה, אבל כולם מדברים על ההפגזה שהייתה כאן הלילה".
"אני במזרח אוקראינה", סיפר סוהיל מטר שעבר מאירפין שבפרברי קייב ליישוב קלוסובה המרוחק מאות קילומטרים צפון-מזרחית מהבירה האוקראינית, "יש אזעקות פה ושם אבל אין הפגזות עד עכשיו. אני עדיין לא יכול לחזור לאירפין המצב לא מאפשר לי לחזור".
יצוין כי בעיר אירפין חיו 62,456 אזרחים. אבל על פי הערכת ראש העיר מלפני מספר ימים - בעיר נותרו כ-3,000 איש ואולי אף פחות.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

לפיד מגנה את הטבח בבוצ'ה: "פשע מלחמה, אי אפשר להישאר אדיש"​


התיעודים הקשים מהעיר בוצ'ה שבאוקראינה גוררים גינויים עולמיים נגד רוסיה, וכעת גם שר החוץ יאיר לפיד מצטרף: "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו" • נשיא אוקראינה: "מדובר ברצח עם השמדה של אומה שלמה"
[


שר החוץ יאיר לפיד גינה היום (ראשון) את הטבח בעיירה בוצ'ה, הסמוכה לקייב. "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".
בתיעודים שהגיעו מהעיירה נראו גופות מוטלות ברחובות, ובאוקראינה האשימו את הרוסים בהוצאה להורג של התושבים בזמן שנסוגו מהאזור. שר החוץ דמיטרו קולבה כינה את רוסיה "יותר גרועה מדאעש", וצייץ כי מדובר בטבח מכוון. "הרוסים מנסים לחסל כמה שיותר אוקראינים שהם יכולים. אני דורש עכשיו משבע המדינות המתועשות סנקציות חריפות וניתוק כל הבנקים הרוסיים ממערכת הבנקאות העולמית סוויפט".
בכיר ישראלי אמר כי בישראל המתינו כמה שעות עד פרסום הגינוי לטבח בבוצ'ה כדי לוודא שהתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות בשעות הבוקר אותנטיות ולא חלק מניסיון ללוחמה פסיכולוגית. משרד החוץ פנה לכמה מדינות במערב כדי לבדוק אם יש להן ראיות לכך שבוצע טבח ושהתמונות אותנטיות. התשובה שהגיעה מכמה מדינות מערביות הייתה חיובית בתוספת הערכה שבימים הקרובים יתגלו מקרים דומים באזורים נוספים באוקראינה מהם נסוגו הכוחות הרוסיים.
מוקדם יותר אמר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בראיון לרשת CBS: "אכן, מדובר ברצח עם – השמדה של עם ואומה שלמה. אנו האזרחים של אוקראינה ואנו לא רוצים להיכנע למדיניות של הפדרציה הרוסית, ולכן הם הורסים ומשמידים אותנו".
גם שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, גינה בתקיפות את מה שהוא כינה כ"התעללות מסיבית" שבוצעה על ידי הכוחות הרוסיים באוקראינה בשבועות האחרונים. כמו האחרים, גם הוא התמקד בעיירה בוצ'ה, והבהיר כי מעשי רוסיה מהווים פשעי מלחמה וכי צרפת תעבוד עם הרשויות האוקראיניות ובית הדין הפלילי הבין-לאומי כדי להעמיד למשפט את האחראים לזה
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה