חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 39 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

emma

משתמש מקצוען

עשרות גופות בעיירה לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים: "יותר מ-300 אזרחים נהרגו"​

גופות רבות התגלו ברחובות העיירה בוצ'ה ששוחררה מכיבוש רוסי • ההרוגים, כולם בלבוש אזרחי, תועדו בתנוחות מבזות - חלקם עם ידיים קשורות • בריטניה הודיעה כי תאסוף ראיות לפשעי מלחמה רוסיים • זלנסקי האשים: "רוסיה שואפת להשתלט על דרום-מזרח אוקראינה"​

מקור:N12
 

שטייגען

משתמש פעיל
הידברות:
הצבא הרוסי נסוג בימים האחרונים ממחוז קייב, והכוחות האוקראינים כבשו מחדש את העיר. פשעי המלחמה והזוועות שביצע צבאו של פוטין נחשפו: בעיר אירפין גילו החיילים עשרות גופות כפותות, של גברים הלבושים בבגדים אזרחיים. ראש העיר, אולכסנדר מרקושין, ציין כי 300 אזרחים נהרגו בחודש האחרון, והם נקברו בקבר אחים כיוון שבתי הקברות היו בשליטה רוסית. עוד דיווח ראש העיר כי לפחות 50 אחוז ממבני העיר והתשתיות הקריטיות נפגעו.

לפני כחודש פורסם סרטון שבו נראה אזרח אוקראיני נורה למוות, בעת שהוא מנסה להימלט מקייב. אשתו ובנו בן ה-6 היו לצידו בשעת הרצח. אותו אדם נראה יוצא מרכבו עם ידיו למעלה, ואז נורה על ידי צוות טנק רוסי. בתחילת החודש התפרסם סרטון בו יורה הצבא הרוסי בזוג אוקראיני.

עשרות גופות מוטלות ברחובות, ועובדי הפינוי מתמודדים עם מראות קשים. אולנה חלושקה, חברה בקבוצה נגד שחיתות באוקראינה, מדווחת כי חלק מהגופות הושחתו על ידי כוחות רוסים לפני שנסוגו.

העיתונאית הישראלית הדס גרינברג ציינה: "סיירתי אתמול בפרברים סביב קייב שהצבא הרוסי נסוג משם. מראות קשים. לאורך הכבישים עשרות גופות מוטלות של חיילים רוסים. הרוסים השאירו ציוד רב".

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי הזהיר שהכוחות הרוסיים ממלכדים גופות ומטמינים מוקשים ומטעני חבלה בשטחים שאותם נטשו. "הרוסים עדיין רוצים לקדם אסון מוחלט גם בעת נסיגתם. הם מציבים מלכודות בכל השטח – הם מטמינים מוקשים בבתים, בציוד, ואפילו על גופות של אנשים שנהרגו. יש הרבה חוטי תיל שמפעילים מטעני חבלה, והרבה סכנות אחרות.

"אני קורא לכולם להיות ערניים ולהיערך להתקפות נוספות" הוסיף זלנסקי. "עלינו להמתין עם החזרה לשגרה, ולחכות שנוודא שהשטח נקי ושהסכנה באמת חלפה".
 

שאולניק

משתמש צעיר
בשבת האחרונה ר"ח ניסן שהוא יום הולדתו של רבי נחמן מברסלב הגיע לאומן כמאה חסידי ברסלב תוך סכנת נפשות ממשית !
 

קבצים מצורפים

  • קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (14).jpg
    קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (14).jpg
    KB 53.1 · צפיות: 255
  • קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (15).jpg
    קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (15).jpg
    KB 74.5 · צפיות: 253
  • קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (16).jpg
    קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (16).jpg
    KB 58.5 · צפיות: 237
  • קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (19).jpg
    קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (19).jpg
    KB 70.5 · צפיות: 224
  • קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (20).jpg
    קיבוץ ראש חודש ניסן באומן צילום שרוליק וואלס (20).jpg
    KB 69.2 · צפיות: 234

בטחון

משתמש פעיל

מאות רוסים נעצרו בהפגנות נגד המלחמה​

מאות בני אדם ברחבי 17 ערים ברוסיה נעצרו בסוף השבוע בעקבות הפגנות נגד פעולות המדינה באוקראינה. רובם נעצרו בבירה מוסקבה ובסנט פטרסבורג​

יענקי פרבר | חדשות בעולם3.4.2022 | 08:57

dd9afc333d789413abda.png
מפגינים ברוסיה | צילום: צילום מסך
על פי הדיווח באתר OVD Info העוקב אחר הנעשה ברוסיה בכל הנוגע לרדיפה פוליטית. מאות מעצרים בוצעו בסוף השבוע ברחבי המדינה, כולל עיתונאי שמסקר את העצרות, שאינו רשאי לראות עורך דין.
במוסקבה, אשה נעצרה לאחר שהרימה שלט עם הכיתוב 'שלום מסביב לעולם'. כל מפגין שהחזיק שלט נגד המלחמה נעצר. מעצרים בוצעו גם בנובוסיבירסק, יקטרינבורג, קירוב, פרמיאן וקרסנודר. כוחות משטרה השתמשו ברימוני הלם על מפגינים באנרהודאר, עיירה כבושה בדרום אוקראינה.

בסרטון רואים מפגינים בורחים ופיצוצים בכיכר, כוחות רוסים פיזרו באלימות אזרחים ששרו את ההמנון הלאומי במהלך עצרת פרו-אוקראינית בעיירה כבושה באוקראינה, כך מסרו הרשויות המקומיות.
מארגני ההפגנות ברוסיה ובערים הכבושות באוקראינה אמרו בהצהרה שהם רוצים למחות על "קריסת הכלכלה (של רוסיה), ונגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ולדרוש את שחרורו של מבקר הקרמלין הכלוא אלכסיי נבלני. ארגון OVD-Info דיווח כי למעלה מ-15,000 בני אדם נעצרו בעצרות ברחבי רוסיה כדי למחות על "הפעולה הצבאית הרוסית באוקראינה", שהחלה ב-24 בפברואר.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

הזוועות התגלו לאחר נסיגת הרוסים: גופות רבות ברחובות​

חיילים רוסים שנסוגו, השאירו אחריהם אזרחים שהוצאו להורג על 'כביש המוות' | עדי ראייה סיפרו על פשעי מלחמה של הרוסים בכבישים עם טענות של 300 הרוגים אזרחים בעיר אחת​

יענקי פרבר | חדשות בעולם3.4.2022 | 07:24

b6f7e3436f0b138f6b6c.jpg
מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום: צבא אוקראינה
העיר אירפין שבמחוז קייב באוקראינה נכבשה בימים האחרונים מידי הכוחות הרוסיים על ידי לוחמים אוקראינים, שדחקו אותם החוצה. ראש העיר אמר כי 300 אזרחים נהרגו במהלך כיבוש העיר על ידי רוסיה, קרב שנמשך כמעט חודש.
ב-7 במרץ, פורסם סרטון מזעזע שבו נראה אזרח נורה על ידי חיילים רוסים בזמן שהוא מנסה להימלט מקייב הבירה בשיירה, לצד אשתו ובנו בן השש שהיו גם הם ברכבו. בסרטון נראה אותו אדם יוצא ממכוניתו עם ידיו למעלה ואז הוא נורה על ידי צוות טנק רוסי. זהו אחד מאירועים רבים שמראים פשעי מלחמה שביצעו חיילים רוסים באוקראינה, לצד אירוע נוסף שהתרחש בתחילת מרץ, שבו הרוסים הוציאו להורג זוג אוקראיני.
גופותיהם של לפחות 13 אזרחים הרוגים נמצאו ביום שישי האחרון לאורך כביש מהיר מחוץ לקייב, לאחר שנשארו מאחור על ידי חיילים רוסים שנסוגו. עיתונאים מערביים מלווים את החיילים האוקראינים המתקדמים ליד קייב, הם חושפים ראיות נוספות לפשעי מלחמה שביצעו חייליו של פוטין.
כביש בפרבר צפונית-מערבית לקייב, שהיה אחד משטחי הקרב המרכזיים במשך שבועות, חזר כעת היטב לידיים אוקראיניות, שממה זרועה באזור, טנקים שרופים. לאחר שכוחות אוקראינה דחקו את רוסיה אל מחוץ לאזור, העבודות לאיסוף ההרוגים התחילו. רק כעת מתממש היקף ההרס בעיר.
לדברי אולנה חלושקה - חברה בקבוצה נגד שחיתות באוקראינה - חלק מהגופות הושחתו על ידי כוחות רוסים לפני שנסוגו, עובדי הפינוי מתמודדים עם מראות קשים.
ראש העיר אירפין, אולכסנדר מרקושין, אמר כי לפחות 300 אזרחים ו-50 חיילים נהרגו במהלך הכיבוש של רוסיה וכי לפחות 50 אחוז ממבני העיר והתשתיות הקריטיות נפגעו. בעיר התגוררו כ-60,000 תושבים לפני שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פתח במתקפה שלו על אוקראינה ב-24 בפברואר. ראש העיר, אמר שכ-3,500 בני אדם שהו באירפין, וכי שירותי החירום עדיין מחפשים תושבים שמסתתרים במרתפים שלהם.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

המערב לא מפסיק לשתף מודיעין על רוסיה; מה עומד מאחורי ההחלטה?​


במערב החליטו לשתף עם הציבור מידע מודיעני על המתרחש בקרמלין ובמלחמה באוקראינה – דבר שנחשב לחריג ביותר, גם בקצב בחשיפות וגם באיכות המודיעין • מובילים את החשיפות הם האמריקנים והבריטים • למה הם עושים זאת?

  • מאז פלשה רוסיה לשכנתה לפני 39 ימים, סוכנויות הביון בארה"ב ובבריטניה דייקו להפליא עם הערכות המודיעין שלהן לגבי המתרחש בשדה הקרב באוקראינה – ובתוך הקרמלין. לפי דיווח היום (ראשון) ב'AP', בארה"ב טוענים כי ממצאי המודיעין הטוענים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מקבל מידע מוטעה על הביצועים הגרועים של צבאו באוקראינה על ידי יועצים שמפחדים לומר לו את האמת – מוטעים.
לטענת גורמי המודיעין האמריקנים, הסיבה לכישלון הרוסי הוא שכוחות רוסים מסרבים לבצע פקודות מאחר ומרגישים שאין כל הצדקה למלחמה הזאת, והם גם ומחבלים בציוד שלהם. את הטענה אישר גם ראש שירות הבין הבריטי, ג'רמי פלמינג, שטען כי "הקצב וקנה מידה" שבהם מפורסם מודיעין של המערב על המתרחש בקרמלין ובאוקראינה הם "באמת חסרי תקדים".
מארק גאלאוטי, מומחה לרוסיה באוניברסיטת קולג' בלונדון, אמר כי עצם חשיפת המידע פומבית "משקף את העובדה שאנו חיים כעת בעידן שונה, פוליטית ובינלאומית. וזו מלחמה מסוג אחר". גורמים רשמיים טוענים כי לזרם המודיעין השוטף – הכולל תדרוכים קבועים לעיתונאים בוושינגטון ובלונדון ועדכוני טוויטר יומיים ממשרד ההגנה של בריטניה – יש כמה מטרות.
חלק מהמטרות זה כדי להודיע לפוטין שצופים בו, ולגרום לו לפקפק במה שאומרים לו יועציו בקרמלין. בנוסף, זה גם נועד לגרום לצבא הרוסי לספר לפוטין את האמת, ולהבהיר לציבור הרוסי ששיקרו להם לגבי המלחמה. ארה"ב ובריטניה גם פרסמו הערכות מודיעיניות במטרה להרתיע את פעולות הרוסים בכך ש'יודעים בדיוק מה אתם מתכננים'. לכן גם במערב הזהירו לפני שזה קרה – כי הרוסים מתכננים לבצע שימוש בנשק כימי.
מדובר בברית מודיעינית-טרנס אטלנטית, בעיקר בין ארצות הברית ובריטניה. בכירים בממשל ביידן טענו כי הם החליטו לשתף כל הזמן פומבית מידע מודיעיני ולתאם הודעות עם בעלות ברית מרכזיות, כולל בריטניה. קצת לפני פרוץ המלחמה, הנשיא ג'ו ביידן שיגר את מנהל ה-CIA ויליאם ברנס למוסקבה כדי להזהיר שארה"ב מודעת לחלוטין לתנועות החיילים הרוסיים.
הנוהג בבית הלבן במשך השנים הוא שלא מפרטים יותר מדי מה מטרות נסיעות שליחיו בעולם – אבל ממשל ביידן סבר שבמצב המלחמתי הזה הם צריכים לפרסם את דבר הביקור למרחקים. שגרירות ארה"ב במוסקבה הודיעה כי ברנס נפגש עם בכירי הקרמלין זמן קצר לאחר סיום נסיעתו. זמן קצר לאחר משימתו של ברנס במוסקבה, פקידים אמריקנים החליטו שהם צריכים להאיץ את שיתוף המודיעין, דבר שאכן אנו רואים מאז פרצה המלחמה עם שטף מודיעיני גבוה במיוחד.
 

בטחון

משתמש פעיל

ראש עיריית קייב מאשים את רוסיה בביצוע רצח עם​

הרוסים אמנם עזבו את הערים סביב קייב, אך הפשעים החמורים שהם ביצעו עדיין נכרים בכל פינה, ראש עיריית קייב הביע זעזוע ממה שכינה "פשעי מלחמה אכזריים" שבוצעו על ידי חיילים רוסים בעיירה בוצ'ה, צפונית מערבית לבירה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם3.4.2022 | 16:58

לאחר הדיווחים על מאות אזרחים שהוצאו להורג בעיר בוצ'ה, ויטלי קליצ'קו ראש עיריית קייב, אמר ליומון הגרמני "בילד" כי "אפשר לתאר את מה שקרה בבוצ'ה ובפרברים אחרים של קייב רק כרצח עם". הוא הוסיף כי אזרחים "נורו בידיים קשורות" וקרא לכל העולם ובעיקר לגרמניה להפסיק לאלתר את יבוא הגז מרוסיה.
ראש האיחוד האירופי, צ'ארלס מישל, התחייב לסנקציות נוספות על מוסקבה כאשר הוא גינה את "הזוועות שבוצעו על ידי כוחות רוסים" מחוץ לבירת אוקראינה קייב. הוא כתב בטוויטר: "אני מזדעזע מתמונות של זוועות שביצע הצבא הרוסי באזור המשוחרר של קייב". עוד כתב, "האיחוד האירופי מסייע לאוקראינה ולארגונים לא ממשלתיים באיסוף ראיות הכרחיות למרדף בבתי משפט בינלאומיים".
כזכור כ-300 תושבים נהרגו בפאתי בירת אוקראינה במהלך כיבוש של חודש על ידי הצבא הרוסי, כך מסרו הרשויות, כשהרחובות עמוסים בגופות.
בתוך כך נשיא אוקראינה מתח ביקורת על ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, הוא כינה את התנהלותו, כ"חוסר יוזמה או מאמץ לסיים את הפלישה הרוסית לארצו". אורבן הוא "למעשה היחיד באירופה שתומך בגלוי בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אמר זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. "לא ביקשנו שום דבר מיוחד מבודפשט, אבל לא ראינו מנהיגות מוסרית. לא ראינו שום מאמץ לעצור את המלחמה", אמר.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

מאות גופות: הרוסים נסוגים מפרברי קייב והזוועה נחשפת​

הכוחות הרוסים החלו בימים האחרונים לסגת מהפרברים הסובבים את הבירה קייב וכעת נחשפת הזוועה במלוא עוצמתה. על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית, העיר בוצ'ה מלאה בגופות, כולל קבר אחים עם מאות גופות​

מאיר גלבוע | חדשות בעולם3.4.2022 | 13:31

30a4a32beb2710915dfe.jpg
מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום: צבא אוקראינה
ראש עיריית בוצ'ה, אנטולי פדורוק סיפר לכלי התקשורת כי רחובות העיירה מלאות בגופות של אזרחים שנהרגו על ידי כוחות רוסים. כמעט 300 בני אדם נקברו בקבר אחים בבוצ'ה, עיירה מחוץ לבירה קייב, לדברי ראש העיר של בוצ'ה, לאחר שצבא אוקראינה השתלט מחדש על עיירת המפתח מרוסיה התגלו הזוועות.
"בבוצ'ה, כבר קברנו 280 אנשים בקברי אחים", אמר ראש העיר אנטולי פדורוק בטלפון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. לדבריו, רחובות העיר ההרוסים עמוסים בגופות. "כל האנשים האלה נורו, נהרגו, בחלק האחורי של הראש", אמר פדורוק. לדבריו, הקורבנות היו גברים ונשים, וכי הוא ראה נער בן 14 בין ההרוגים.
ראש העיר אישר לרשת אל-ג'זירה כי ראה לפחות 22 גופות ברחובות בוצ'ה. לדבריו, עדיין לא ניתן לאסוף את הגופות, על רקע החשש שכוחות רוסים מלכדו את הגופות. לפי ראש העיר, ההרוגים ניסו להימלט מהעיר, ואז הם נורו.
אתמול (שבת) דווח, כי בריטניה עובדת עם אחרים כדי לאסוף ראיות לפשעי מלחמה ברוסיה. שרת החוץ הבריטית ליז טרוס התייחסה לכך בטוויטר. טרוס אמרה כי היא "מזועזעת מהזוועות בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה. ועל דיווחים כי כוחות רוסים תקפו אזרחים חפים מפשע", היא כינתה את הירי באזרחים פשעים "מתועבים".
61b912ea5a4d756ab392.jpg

פשע נוסף של הרוסים, צלם עיתונות אוקראיני מפורסם שנעלם בחודש שעבר באזור לחימה ליד הבירה נמצא הרוג בעיירה מצפון לקייב, כך הודיע משרד התובע הכללי במדינה. מקס לוין, בן 40, עבד כצלם עיתונות לכלי תקשורת אוקראינים ובינלאומיים רבים. משרד התובע הכללי פרסם כי הוא נהרג לאחר שתי יריות שנורו לעברו על ידי הצבא הרוסי.
ראש משלחת המשא ומתן מן הצד האוקראיני, ראש צוות המו"מ האוקראיני לשיחות עם רוסיה, דויד ארחמיה, הודיע אמש (שבת) כי הטיוטות על הסכם השלום שגובשו בשיחות בשבוע שעבר מוכנות לדיון ישיר בין הנשיאים וולדומיר זלנסקי וולדימיר פוטין וכי השניים עשויים להיפגש בטורקיה.
לדבריו של ארחמיה, רוסיה קיבלה את עמדתה הכוללת של אוקראינה, למעט זו הנוגעת לקרים, שסופחה לרוסיה בשנת 2014. במקביל לכך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, טען כי רוסיה תשמח להמשיך את המשא ומתן עם אוקראינה בבלארוס, אלא שהאחרונה מתנגדת לכך. "רוסיה נתנה תשובה רשמית לכל העמדות שלנו, והם קיבלו את הכל מלבד סוגיית קרים", אמר ארחמיה. "הרוסים גם אישרו את העמדה שלנו כי מסמכי הטיוטה שגובשו מספיקים כדי לקיים התייעצויות ישירות בין המנהיגים. המטרה שלנו היא להכין את השלב האחרון לדיון על הסוגיות שנגענו בהן ולהיערך לפגישה עתידית של הנשיאים".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

"רוסיה גרועה מדאעש; רצח עם": זעזוע בעולם מהמתרחש בבוצ'ה​


הרוסים נסוגו מהעיירה בוצ'ה שבאוקראינה, והותירו אחריהם מראות מזעזעים: גופות מוטלות ברחובות ובמרתפים, אחרי שנורו עם ידיים קשורות מאחורי הגב • "האלימות חסרת העכבות של פוטין פוגעת במשפחות תמימות ואינה יודעת גבולות"



אוקראינה מפיצה היום (ראשון) עדויות, תמונות וסרטונים קשים לצפייה, אותם כמובן לא נביא כאן ב'חדשות JDN', מהטבח שביצעו כוחות צבא רוסיה באזרחי העיירה ממנה נאלצו לסגת.
תמונות מהמקום מלמדות כי גברים נורו למוות ברחובות או במרתפים בהם הסתתרו, כאשר ידיהם קשורות מאחורי גבם – ללא שהייתה להם כל יכולת לנסות ולהתנגד, כדי למנוע את רוע גורלם.
שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה פרסם בטוויטר תמונות קשות של גופות ברחובות בוצ'ה, וצייץ: "הטבח בבוצ'ה היה מכוון. הרוסים מנסים לחסל כמה שיותר אוקראינים שהם יכולים. אנחנו חייבים לעצור אותם ולהעיף אותם. אני דורש עכשיו משבע המדינות המתועשות סנקציות חריפות – אמברגו נפט, גז ופחם; חסימת כל הנמלים לכלי שיט וטובין רוסיים; ניתוק כל הבנקים הרוסיים ממערכת הבנקאות העומית סוויפט".
"אנחנו מבינים שהם רצחו אזרחים בזמן שעזבו, בזמן שנסוגו, מתוך זעם, רק כי רצו להרוג. לא הייתה שום סיבה טובה עבורם לעשות זאת. הם לא היו לוחמי גרילה. הם לא היו אנשים שהתנגדו להם. רוסיה גרועה יותר מדאעש".
ראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו אמר לעיתון הגרמני "בילד" כי "את מה שקרה בבוצ'ה וביישובים נוספים שליד קייב אפשר לתאר רק במילה אחת – רצח עם. במיוחד עבור גרמניה, צריכה להיות לכך תוצאה אחת – אפילו לא פני אחד צריך להגיע מעתה לרוסיה. זה כסף דמים שמשתמשים בו כדי לטבוח באנשים. חובה להטיל מיידית אמברגו על גז ונפט".
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (ראשון) כי התמונות מבוצ'ה הן כמו "אגרוף בבטן", בראיון ל-CNN הוסיף, "אמרנו עוד לפני שהפלישה, שרוסיה עלולה לבצע זוועות, אחרי הפלישה כבר הבהרנו שהכוחות הרוסיים מבצעים פשעי מלחמה".
בלינקן אמר כי "הדבר החשוב ביותר הוא שלא נישאר אדישים לזה ולא ניתן לזה לעבור. כל עוד התוקפנות הרוסית נמשכת, המראות האלה הם המציאות היומיומית באוקראינה. זה חייב להיפסק".
שר החוץ הגרמני היה תקיף עוד יותר, והבהיר כי "רוסיה חייבת לשלם על פשעי המלחמה שלה בעיירה בוצ'ה, בצורה של סנקציות חמורות יותר. התמונות מבוצ'ה הן בלתי נסבלות, האלימות חסרת העכבות של פוטין פוגעת במשפחות תמימות ואינה יודעת גבולות. האחראים לפשעי המלחמה הללו חייבים לתת דין וחשבון".
יועצו של הנשיא זלנסקי מיכאילו פודוליאק כתב: "גופות עם ידיים קשורות, שנורו בראשן על ידי חיילים רוסים, שוכבות ברחובות בוצ'ה. האנשים האלה לא היו בצבא, לא היה להם נשק, הם לא היוו כל סכנה. כמה עוד מקרים כאלה קורים בדיוק עכשיו בשטחים הכבושים? רוסיה מנהלת מלחמה להשמדת אוקראינה".
 

בטחון

משתמש פעיל

רוסיה מכחישה את הטענות על טבח בבוצ'ה: "זיוף – פרובוקציה אוקראינית"​


מחוז קייב כולו נכבש אתמול מחדש על ידי הכוחות האוקראינים. הכוחות שהגיעו לעיר בוצ'ה נחשפו לזוועות שביצעו הכוחות הרוסיים, באזרחים האוקראינים • בין היתר, גופות הוטלו ברחבי העיר בוצ'ה • ברוסיה מכחישים וטוענים לזיוף

  • לאחר שהצבא האוקראיני שיחרר אתמול באופן סופי מידי הכוחות הרוסיים את מחוז קייב, החלו לזרום תמונות קשות ומחרידות מהטבח שביצעו החיילים הרוסים באזרחי בוצ'ה, עיר במחוז קייב. בתיעודים שהתפרסמו מהעיר ניתן לראות גופות רבות של אזרחים אוקראינים שהוצאו להורג, כפותים וזרוקים ברחבי העיר, כשמסביב חורבן והרס רב. ראש עיריית אירפין טען: "הרוסים ירו בנשים וילדים ואז דרסו אותם עם טנקים".
שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, קרא לעולם להגיב לטבח שביצעו הרוסים בבוצ'ה שליד קייב. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "הרוסים מתכוונים לחסל כמה שיותר אוקראינים". הוא קרא למדינות ה-G7 להחמיר את הסנקציות על רוסיה בתגובה לפעולותיה. נשיא המועצה האירופית כינה את הפעולות הרוסיות שהתגלו כ"טבח". כעת, לצורך המשפט הבינלאומי, נעשה מאמץ גדול לאסוף ראיות ועדויות מהתופת.
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס בראיון ל-CNN למראות הקשים מבוצ'ה ואמר שזה כמו -"אגרוף בבטן. הוא הוסיף: "אמרנו עוד לפני שהפלישה, שרוסיה עלולה לבצע זוועות, אחרי הפלישה כבר הבהרנו שהכוחות הרוסיים מבצעים פשעי מלחמה". בלינקן הוסיף כי, "הדבר החשוב ביותר הוא שלא נישאר אדישים לזה ולא ניתן לזה לעבור. כל עוד התוקפנות הרוסית נמשכת, המראות האלה הם המציאות היומיומית באוקראינה. זה חייב להיפסק".
לאחר פרסום המראות המזעזעים, משרד ההגנה הרוסי הכחיש כי הפעולות הללו נעשו על ידי הכוחות הרוסיים. במשרד כינו את הצילומים שפורסמו על ידי אוקראינה "פרובוקציה". לטענתם, כבר ב-30 במרץ עזבו את בוצ'ה כל היחידות הרוסיות.
התובעת הכללית במדינה, אירינה ונדיקטובה, אמרה בטלוויזיה הממלכתית כי נמצאו 410 גופות בערים והעיירות מצפון לבירה קייב וכי מתוכן 140 כבר עברו נתיחה שלאחר המוות. התובעת לא פירטה האם מדובר בגופות אזרחים בלבד או גם גופות של לוחמים.
דימה, לוחם במסגרת כוחות ההגנה הטריטוריאליים הפועלים לצד צבא אוקראינה סיפר: "היחידה שלי נסעה לכיוון הוסטומל דרך בוצ'ה. המראה היה מחריד. יש ריח של גופות באוויר והאזרחים נראים מבועתים. כל הדרך מלאה שברים ושרידי אדם, אני לא אשכח את זה בחיים".
 

עימוד נקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
'אתר JDN' פורס בפניכם את אירועי היום החולף, היום ה-39 למלחמת רוסיה-אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.

00:00 – דיווח: ארה"ב צפויה לסייע בהעברת טנקים מהמדינות החברות בברית נאט"ו לאוקראינה – כך לדברי בכירים אמריקאים. הטנקים יהיו טנקי T-72 מהתקופה הסובייטית שלצבא האוקראיני יש ניסיון בהפעלתם, והם יועברו "בתוך ימים, לא שבועות".

00:14 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הזהיר כי רוסיה מכוונת לכבוש את כל חלקי מזרח ודרום אוקראינה. הודעה זו מגיעה ברקע הצהרות מפי גורמים בכירים במדינה, על כך ששטחים שנכבשו, הושבו בידי הכוחות, לרבות מחוז קייב.

01:07 – שרת החוץ של בריטניה, ליז טראס, הודיעה כי מדינתה פועלת לאיסוף ראיות לכך שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה בעיר בוצ'ה שבאוקראינה. בציוץ בטוויטר היא כתבה כי היא מזועזעת מן הזוועות בעיר ובעיירות נוספות וציינה: "נבוא בחשבון עם האחראים לכך".

02:00 – ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים באוקראינה הצהיר כי התקפות האוויר של רוסיה התמעטו וציין בנוסף כי רוסיה ממשיכה להסיג חיילים מצפון המדינה.

07:09 – עיתונאי נוסף נהרג במלחמה: במאי הדוקו הליטאי מנטאס קבדראביצ'יוס נהרג בעת שניסה לצאת ממריופול.07:39 – גורמים אמריקאים מעריכים כי רוסיה מתכננת להשתלט סופית על חבל דונבאס שבמזרח אוקראינה עד 9 במאי, היום המוגדר ברוסיה כיום הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. במקביל, הגורמים העריכו, בהתבסס על המודיעין האמריקאי העדכני, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן למנות מפקד בכיר שיהיה אחראי על השגת המטרות הרוסיות באוקראינה.

07:47 – לאחר הדיווחים הרבים על הרג אזרחים בעיירה בוצ'ה – דיווחים על תמונות דומות גם באירפין, פרבר נוסף של הבירה קייב ששוחרר בימים האחרונים מכיבוש הצבא הרוסי.

08:03 – גופותיהם של לפחות 20 אזרחים נמצאו בעיירה בוצ'ה, בצפון-מערב קייב, לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים מהמקום. ראש עיריית בוצ'ה, אנטולי פדורוק, אמר כי האזרחים ההרוגים קיבלו יחס לא אנושי מידי הכוחות הרוסיים.

WhatsApp-Image-2022-04-03-at-22.37.35-1.jpeg


ההריסות. צילום: ויקיפדיה

08:28 – המודיעין של צבא בריטניה עדכן בהערכת המודיעין היומית שלו כי רוסיה הטמינה מוקשים בים השחור, המהווים סכנה רצינית לפעילות הימית. עוד צוין בדו"ח כי רוסיה עדיין שומרת לעצמה את האפשרות לבצע מבצע לחימה אמפיבי.

09:41 – הנציג הרוסי לשיחות, ולדימיר מדינסקי, אמר כי קייב החלה להציג עמדה מציאותית יותר בנוגע "למעמדה כמדינה נייטרלית ולא גרעינית". עם זאת, הוא אומר כי טיוטה להסכמים עדיין לא הגיעה לדרגים הגבוהים, והעבודה על כך נמשכת.

10:01 – דובר המטה המבצעי של הממשל הצבאי האזורי של אודסה, סרבי ברצ'וק: רוסיה תקפה תשתית קריטית בעיר הנמל אודסה שבדרום המדינה. לדבריו, "כרגע המצב בשליטה, השירותים המתאימים פועלים במקום. הפרטים יפורסמו בהמשך".

20:02 – שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי התייחס לתיעודים שפורסמו מהעיירה בוצ'ה באוקראינה, שבהם נראו גופות רבות של אזרחים כשהן מוטלות ברחובות. "אני המום מהתמונות. הרג אזרחים הוא פשע מלחמה, ואין להצדיקו", כתב השגריר בטוויטר.

10:10 – סגן רה"מ הפולני: "מוכנים לאשר לארה"ב לפרוס גרעין בשטחנו".

10:47 – שר הבריאות, ניצן הורוביץ, טס לאוקראינה לביקור בעיר מוסטיסקה. הוא צפוי להיפגש עם המשלחת ההומניטרית הישראלית במקום, לסייר בבית החולים שדה שהקימה ישראל ולהיפגש עם גורמים אוקראינים. "נמשיך לסייע לעם האוקראיני בשעתו הקשה. זה מאבק של העולם הדמוקרטי כולו", מסר.

WhatsApp-Image-2022-04-03-at-22.37.35-1024x670.jpeg


זלנסקי. צילום: משמר הגבול של אוקראינה

11:05 – משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הפציץ מחסני דלק סמוך לעיר מיקולאייב.

12:11 – משרד ההגנה הרוסי: תקפנו בית זיקוק לנפט ושלושה מתקני אחסון לדלק בנמל אודסה שבאוקראינה. לא דווח על נפגעים.

13:28 – בריטניה טענה היום כי המתקפות של רוסיה על אזרחים באוקראינה חייבות להיחקר כפשעי מלחמה. עוד אמרה כי תתמוך באופן מלא בכל מהלך שכזה של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

14:37 – הקרמלין: "רוסיה תשיג את כל מטרותיה במבצע הצבאי המיוחד באוקראינה, ומקווה כי מוסקבה וקייב יוכלו לחתום על הסכם שלום".

15:41 – אוקראינה: "הטבח בעיר בוצ'ה מוכיח שדרושות סנקציות נוספות על רוסיה".

15:59 – אוקראינה: 57 גופות נמצאו בקבר אחים בעיר בוצ'ה, סמוך לקייב.

14:24 – שר החוץ האוקראיני דימטרו קולבה האשים כי החיילים הרוסים שפלשו לארצו החליטו לפגוע בכל אוקראיני שיפגשו בדרכם, שעות אחרי תיעודי הזוועה שנחשפו מהעיירה בוצ'ה שליד קייב. "הטבח בבוצ'ה היה מתוכנן. הרוסים מתכננים לחסל כמה שיותר אוקראינים שהם יכולים", הוא כתב בטוויטר. קולבה דרש ממדינות ה-G7 להטיל סנקציות נוספות על רוסיה, וטען כי מעשיה "גרועים מאלה של דאעש".

16:00 – דובר הקרמלין: נאט"ו עוצב ונוצר להיות תוקפן, זה ארגון הנועד לתוקפנות.

16:20 – מזכ"ל נאט"ו: התמונות מבוצ'ה – ברוטליות מדהימה. המלחמה באוקראינה חייבת להיפסק.

16:34 – ראש עיריית אירפין טוען: "הרוסים ירו בנשים ובילדות, ואז דרסו אותם עם טנקים".

17:32 – נשיא צרפת עמנואל מקרון: "התמונות המגיעות אלינו מבוצ'ה קשות מנשוא. ברחובות, מאות אזרחים שנרצחו בצורה פחדנית. חמלתי לקורבנות, הסולידריות שלי עם האוקראיניים. השלטונות הרוסיים יהיו חייבים לתת את הדין".

17:46 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה בביצוע רצח עם באוקראינה, בצל הדיווחים שכוחות רוסיים השאירו בעקבותיהם מספר רב של גופות והרס בעיירה בוצ'ה. "אכן, זהו רצח עם. רוסיה עוסקת בהשמדה עמנו", אמר זלנסקי בריאיון לרשת CBS האמריקאית.

WhatsApp-Image-2022-04-03-at-22.37.37.jpeg


שר ההגנה האוקראיני בשטח. צילום: משרד ההגנה

18:03 – משרד ההגנה של רוסיה הכחיש את טענות אוקראינה לרצח המוני של אזרחים בידי כוחות רוסיים בעיירה בוצ'ה שנמצאת צפונית-מערבית לקייב. לדברי המשרד שפורסמו ב"אינטרפקס" הרוסית, כל התמונות והצילומים שהופצו על ידי אוקראינה הם "פרובוקציה", וכי כוחותיהם עזבו את בוצ'ה ברביעי שעבר. בוצ'ה, כמו העיר אירפין שנמצאת בקרבתה, שוחררה בשבוע שעבר מהכיבוש הרוסי אחרי שבועות של קרבות עזים והרס נרחב.

19:08 – התובעת הכללית באוקראינה, אירינה ונדיקטובה החוקרת חשד לפשעי מלחמה במדינה, הודיעה כי נמצאו עד כה 410 גופות בעיירה הסמוכה לקייב, בוצ'ה, כאשר 140 מתוכן הועברו לבדיקה.

20:00 – המערב יגבש בימים הקרובים עיצומים חדשים נגד רוסיה, בעקבות התיעודים של הזוועת שביצעו הכוחות הרוסיים בבוצ'ה, לטענת האוקראינים.

20:05 – קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע כי בני בריתו, מנהיגי מדינות המערב, הסכימו להטיל סנקציות נוספת נגד רוסיה כבר בימים הקרובים. "ולדימיר פוטין ואנשיו ירגישו בהשלכות מעשיהם", כך הבהיר, בהתייחס לתמונות הקשות מהעיירה בוצ'ה.

WhatsApp-Image-2022-04-03-at-22.37.36-1-1024x682.jpeg


ההריסות בגוסטומל. צילום: משרד ההגנה של אוקראינה

20:47 – כוחות רוסיה הפגיזו בעיר חרקוב שבאוקראינה, ועל פי דיווחים ככל הנראה ישנם הרוגים ופצועים, כך על פי הודעת מושל האזור.

21:05 – ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון: אעשה הכול כדי להרעיב את מכונת המלחמה של פוטין, שמבצע פשעי מלחמה.

21:22 – נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי מסר כי "מאות בני אדם נהרגו בעיר בוצ'ה ובערים אחרות, כולל אזרחים שנורו". זלנסקי הזמין את אנגלה מרקל ואת ניקולא סרקוזי לעיר "על מנת שיראו לאן מובילות 14 שנה של ויתורים לרוסיה. כל מי שאחראי לפשעי המלחמה יעצר ויענש".

21:24 – מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס לדיווחים לפיהם רוסיה ביצעה טבח בעיירה בוצ'ה, ואמר שהוא "הזדעזע עמוקות" מתמונות גופותיהם של האזרחים בעיירה. "חיוני שחקירה עצמאית תוביל אותנו לאחראים למעשה", כתב גוטרש בציוץ שפרסם בטוויטר.

22:01 – שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד גינה את פעולות הצבא הרוסי בעיר בוצ'ה באוקראינה ואמר כי "אי אפשר להישאר אדיש מול התמונות המחרידות שהתגלו, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום". עוד מסר לפיד כי "פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה