-כמדומני שבאורך מוקד שלך - 135mm הצמצם עדיין גבוה- f5.6 לכן קשה להוציא איתה בוקה טובה. שלא לדבר על דיוק פוקוס בעדשת קיט...-
אז לפי דבריך הפתרון הוא
לקנות עדשה חדשה?
כי אכן בעדשה כמו שלי
אני חייב להתרחק בשביל ליצור
עומק שדה
אבל אז אני גם מתרחקת מהמצולם, וגם מגיעה לצמצם מדי סגור.
ואולי-
יתכן שהעדשה צריכה כיול?
איך אדע?
לא רוצה סתם להוציא כמה מאות שקלים כרגע....
תודה, תודה לכל אלו שטרחו להגיב,
מעריכה מאוד!
בואי נעשה סדר במושגים - כפי שכבר כתבו, רק שיהיה ברור יותר.
קירבה - בוקה - אורך מוקד וכו' :
כל זה נכלל תחת סימפטום ה''קרופ פקטור'', מה שאומר שכיון שאת במצלמת קרופ כל אורך מוקד שנדבר עליו, תצטרכי בקנון להכפיל ב1.6 (או בניקון 1.5), וזה מכיון שהחיישן בקרופ קטן (חתוך = קרופ באנגלית).
לכן כשאת רוצה בוקה טובה, ומעלה את אורך המוקד נניח ל 100 mm, את למעשה כבר באמת באורך מוקד של 160, ואם תעלי עד ל-135 תגלי שאת במעל 200!!
מה שקורה הוא שהשדה נהיה צר, וכדי להכניס יותר לפריים את הולכת אחורה ומתרחקת מאד מהמצולמים. זה יהיה ככה בכל עדשה שתקחי באותם אורכי מוקד, ולא בעיה דווקא אצלך. בדיקה לא תעזור - וגם לא יבדקו לך את זה, כי אין מה.
צמצם:
ככה זה בעדשות פשוטות יחסית, בגלל מורכבויות אופטיות של העדשות, ככל שתעלי באורך מוקד הצמצם ייסגר. שוב, לא בעיה דווקא אצלך, אלא זוהי סוג העדשה - ובדיקה לא תעזור כלום לזה. אם תרצי צמצם משופר, תהיי חייבת עדשה אחרת.
פוקוס:
בריחת פוקוס שכיחה ואופיינית בעדשות זולות יחסית. ייתכן שאם תלמדי ע''ז תוכלי לעזור לעצמך, אבל שוב גם כאן הבעיה ידועה. אם את ממש מרגישה שאין לך כמעט אפשרות לפקס, ייתכן ושווה בדיקה וכיול, אבל אני לא בטוח שזה הכיוון.
הפיתרון לכל זה: 1. או לעבור סופסוף למצלמת פול פריים (מה שבלי קשר חכם ונכון לעשות) מעבר לזה שהכל שם יותר טוב, לא תסתבכי ככה עם אורכי המוקד. 2. לקחת עדשת פריים עם אורך מוקד קצר, דוגמת ה-50 mm עם צמצם 1.8, ואז תהיי באורך מוקד של סביבות 80 mm עם צמצם נהדר. היא גם זולה יחסית - סביבות ה-450 ש''ח (עוד מעט יש ימי מכירות מוזלים ב'ארליך').
אמנם האופטיקה שלה לא בשמים, אבל כיון שאת לא מצלמת רק בחוץ, ייתכן והיא תעזור לך. תנסי לשאול ממישהו/י כאן בפורום להתנסות, ואם זה יתברר כמוצלח, תחשבי על קניה.