טכניקות בצילום הפוקוס שוב נעלם...

הנושא בפורום 'קהילת הצלמים' פורסם ע"י ברכי שווייצער, ‏6/11/19.

  1. ברכי שווייצער

    ברכי שווייצער משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏3/9/19
    הודעות:
    105
    תודות :
    290
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    צילומי ניו בורן בבית הלקוחה,מוצרים, טבע
    מיקום:
    ירושלים
    סוג מצלמה:
    canon 70d +תאורה מקצועית וציוד נלווה
    אולי תוכלו לעזור לי?
    יש לי כרגע עדשה 18-135
    הבעיה מתחילה כשאני מצלמת חוץ-
    א- אני צריכה להתרחק מהאובייקט, המווווווווון
    ב- הפוקוס נוטה לברוח

    חייבת לקנות עדשה נוספת? איזו?
    או שאפשר להסתדר עם הקיימת?

    תודות למי שתענה
     
  2. שרי קליגער

    שרי קליגער משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏18/12/18
    הודעות:
    29
    תודות :
    57
    נקודות:
    48
    סוג מצלמה:
    80d
    גם לי זה קורה:confused:
    וחוץ מי זה הצמצם לא קבוע והוא משתנה כשאת עושה זום ואז אם קצת חשוך את חייבת לעלות iso והתמונות יוצאות מגורענות ..
    מה שלי המליצו זה עדשה קבועה או 85 או 135
    בהצלחה!!
     
    גלידלה מודה על התגובה.
  3. שרה טירהויז

    שרה טירהויז משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏6/4/08
    הודעות:
    6,768
    תודות :
    8,935
    נקודות:
    293
    א. למה את חייבת להתרחק המון יש לך בעדשה טווח גמיש מאוד?
    ב. בריחות הפוקוס לצערי קיימות גם בעדשות ממש יקרות...
     
    מלכי אייזנבך ו-shoshi3332 מודים על התגובה.
  4. תמר 0908

    תמר 0908 משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏27/6/18
    הודעות:
    102
    תודות :
    665
    נקודות:
    109
    סוג מצלמה:
    canon 80D
    בריחות פוקוס זה משו שלומדים אותו
    ואני חושבת שההפך
    כשהייתי עם 18-135 פחות ברח לי מעכשו,
    ואני עם 50 ממ.
    כדי לקבל עומק. ככה זה בעדשה הזו.
     
    שרי קליגער מודה על התגובה.
  5. שרה טירהויז

    שרה טירהויז משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏6/4/08
    הודעות:
    6,768
    תודות :
    8,935
    נקודות:
    293
    ככה זה בכל עדשה... ככל שנשתמש באורך מוקד ארוך יותר נקבל עומק שדה רדוד יותר
    אם את מחפשת את העומק שדה הזה - זה לא יעזור לך להחליף עדשה לאחרת עם אורך מוקד גבוה. גם בה תצטרכי ללכת רחוק
    אין כאן הוקוס פוקוס
    כן יהיה הבדל באיכות הבוקה, ובאיכות הכללית של התמונה
    וכמובן הבדלים נוספים אם מפתחי הצמצם שונים
     
    גלידלה מודה על התגובה.
  6. ראובן 10

    ראובן 10 Moderator מנהל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏1/2/14
    הודעות:
    2,652
    תודות :
    3,047
    נקודות:
    293
    עיסוק:
    צלם אירועים
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    Canon 5D Mark IV & Canon 7D Mark II
    מסכים מאוד עם טענה א'.
    טענה ב'- עדשות יקרות באופן רשמי לא אמורות להיות פספוסי פוקוס משמעותיים. בכל אופן כשהן תקינות כולל מצלמה טובה.
    אם הן מפספסות הן נדרשות לעשות כיול במעבדה.

    מאידך עדשות קיט יש להם נטיה חזקה לפספוסים במיוחד כשאין אור מספק. הן טובות ליום שמשי חזק...
    בלי לדבר על האיטיות המשגעת..

    עדשות מומלצות לצילומי חוץ-
    50mm
    85mm
    50-100mm f1.8 (מתאימה לקרופ בלבד!!)
    70-200
    בסדר עולה לפי התקציב.

    בהצלחה!!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/11/19
    pixel, bp1, גלידלה ו-2 משתמשים נוספים מודים על התגובה.
  7. מטאלי

    מטאלי משתמש מקצוען צילום מקצועי עריכה והפקת סרטים עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏29/5/16
    הודעות:
    1,058
    תודות :
    3,268
    נקודות:
    184
    סוג מצלמה:
    80D
    עדשת 70-200 מתאימה לקרופ, כי לכאורה זה הופך להיות אורך מוקד מאד גבוה, לא?
     
  8. ראובן 10

    ראובן 10 Moderator מנהל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏1/2/14
    הודעות:
    2,652
    תודות :
    3,047
    נקודות:
    293
    עיסוק:
    צלם אירועים
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    Canon 5D Mark IV & Canon 7D Mark II
    מתרחקים קצת. בין כך מדובר בצילומי חוץ.
     
  9. 0405 שירה

    0405 שירה משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏27/10/12
    הודעות:
    3,447
    תודות :
    3,761
    נקודות:
    230
    עיסוק:
    צלמת / סדנאות צילום מקצועיות
    מיקום:
    ביתר עילית
    סוג מצלמה:
    6D
    בכללי העדשה הזה לא משו
    לגבי עדשות טובות
    ה85 לא מתאימה בכלל לקרופ
    גם לא ה135 על FF הן עובדות מצוין
    איזה מצלמה יחש לך?
     
  10. ברכי שווייצער

    ברכי שווייצער משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏3/9/19
    הודעות:
    105
    תודות :
    290
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    צילומי ניו בורן בבית הלקוחה,מוצרים, טבע
    מיקום:
    ירושלים
    סוג מצלמה:
    canon 70d +תאורה מקצועית וציוד נלווה
    מתרחקים קצת. בין כך מדובר בצילומי חוץ.

    אני לא מצליחה להגיע בצורה אחרת
    לעומק שדה ולטשטוש משמעותי ברקע

    תווווווודה!!!! לכל העונים
     
  11. aynoah

    aynoah משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏19/1/11
    הודעות:
    586
    תודות :
    355
    נקודות:
    142
    עיסוק:
    צילום סטילס, וידיאו
    מיקום:
    בני ברק
    סוג מצלמה:
    canon 70D + panasonic SD700
    נחזיר אותכם לקרקע המציאות.
    אני רואה שאת משתמשת בקנון 70D. להלן קישור למשהו שהצגתי בעבר הלא רחוק:
    https://www.prog.co.il/threads/איך-פיספסת-יהה-איבני.361252/

    וגם קישור אחד מיני רבים שדנים בנושא בריחת פוקוס בקנון 70D. זה קורה לא רק בארץ, לא רק בשמש.... אלה ראיתי גם דיונים הלכאורה נראה שקנון לא פתרה את הבעייה, אלה ממשיכה איתה ל80D ואולי גם.... ?
    https://community.usa.canon.com/t5/EOS/When-will-canon-fix-the-focus-issues-with-the-70D/m-p/160356
    בקיצור, ההלצה של החבר'ה.... תשדרג למשהו אחר....
     
  12. זהבה אשמן

    זהבה אשמן משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏8/5/19
    הודעות:
    101
    תודות :
    268
    נקודות:
    103
    עיסוק:
    צלמת
    מיקום:
    בית שמש
    סוג מצלמה:
    canon 6d mark ii
    ארבעה דברים משפיעים על עומק שדה קטן(טשטוש):
    1. אורך המוקד של העדשה - ככל שהוא גבוה יותר כך יש יותר טשטוש לדוגמא: 135 יותר טשטוש מ 50.
    2. צמצם - ככל שהצמצם פתוח יותר יש יותר טשטוש לדוגמא: F1.8 יותר טשטוש מF4.
    3. מרחק הצלם מהדמות - ככל שהצלם יותר קרוב למצולם ייגרם יותר טשטוש.
    4. מרחק המצולם מהרקע - ככל שהמצולם יותר רחוק מהרקע יהיה יותר טשטוש.

    צריך להשתמש בכמה מהפרמטרים על מנת לקבל טשטוש מקסימלי, ולא מספיק רק אחד, ולכן בעדשה שלך שהאורך מוקד הגבוה הוא 135, הצמצם הוא רק 3.5-4, וגם מתרחקים איתו מאוד.
    בעדשה 135 F2, הצמצם מאוד פתוח+אורך מוקד גבוה ולכן הוא מאוד מטשטש.

    לגבי הפוקוס, כשעושים חצי לחיצה צריך מאוד להיזהר לא לעזוב עד שעושים לחיצה מלאה.
    אני משתמשת בכפתור פוקוס אחורי שיש לי במצלמה, וזה נועל את הפוקוס הרבה יותר טוב אפילו שאני עושה רי פריים.
     
    ANNA!, אוהבת אמנות, rinaweb ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
  13. ראובן 10

    ראובן 10 Moderator מנהל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏1/2/14
    הודעות:
    2,652
    תודות :
    3,047
    נקודות:
    293
    עיסוק:
    צלם אירועים
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    Canon 5D Mark IV & Canon 7D Mark II
    כמדומני שבאורך מוקד שלך - 135mm הצמצם עדיין גבוה- f5.6 לכן קשה להוציא איתה בוקה טובה. שלא לדבר על דיוק פוקוס בעדשת קיט...

    מסכים מאוד עם דברי @זהבה אשמן .
    תקנתי קלות בראש דברי.
     
    אוהבת אמנות מודה על התגובה.
  14. moti!a

    moti!a משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏7/12/08
    הודעות:
    3,628
    תודות :
    426
    נקודות:
    150
    לי יש עדשה 18-135 של ניקון מעולם לא ברח לי הפוקוס
    עדשה מעולה והחדות מצויינת
    יש לך כנראה בעיה בעדשה
    שבוע טוב
     
  15. ברכי שווייצער

    ברכי שווייצער משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏3/9/19
    הודעות:
    105
    תודות :
    290
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    צילומי ניו בורן בבית הלקוחה,מוצרים, טבע
    מיקום:
    ירושלים
    סוג מצלמה:
    canon 70d +תאורה מקצועית וציוד נלווה
    -כמדומני שבאורך מוקד שלך - 135mm הצמצם עדיין גבוה- f5.6 לכן קשה להוציא איתה בוקה טובה. שלא לדבר על דיוק פוקוס בעדשת קיט...-

    אז לפי דבריך הפתרון הוא
    לקנות עדשה חדשה?

    כי אכן בעדשה כמו שלי
    אני חייב להתרחק בשביל ליצור
    עומק שדה
    אבל אז אני גם מתרחקת מהמצולם, וגם מגיעה לצמצם מדי סגור.

    ואולי-
    יתכן שהעדשה צריכה כיול?
    איך אדע?
    לא רוצה סתם להוציא כמה מאות שקלים כרגע....


    תודה, תודה לכל אלו שטרחו להגיב,
    מעריכה מאוד!
     
  16. אוהבת אמנות

    אוהבת אמנות משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏11/5/18
    הודעות:
    874
    תודות :
    1,318
    נקודות:
    184
    סוג מצלמה:
    קנון 80D
    תקחי אותה לבדיקה, זה יעלה פחות מעדשה חדשה
     
  17. עברי אנכי

    עברי אנכי משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏19/7/18
    הודעות:
    145
    תודות :
    265
    נקודות:
    79
    סוג מצלמה:
    בינתיים קנון d200, עם עדשות פריים f1.8, וטלה
    בואי נעשה סדר במושגים - כפי שכבר כתבו, רק שיהיה ברור יותר.
    קירבה - בוקה - אורך מוקד וכו' :
    כל זה נכלל תחת סימפטום ה''קרופ פקטור'', מה שאומר שכיון שאת במצלמת קרופ כל אורך מוקד שנדבר עליו, תצטרכי בקנון להכפיל ב1.6 (או בניקון 1.5), וזה מכיון שהחיישן בקרופ קטן (חתוך = קרופ באנגלית).
    לכן כשאת רוצה בוקה טובה, ומעלה את אורך המוקד נניח ל 100 mm, את למעשה כבר באמת באורך מוקד של 160, ואם תעלי עד ל-135 תגלי שאת במעל 200!!
    מה שקורה הוא שהשדה נהיה צר, וכדי להכניס יותר לפריים את הולכת אחורה ומתרחקת מאד מהמצולמים. זה יהיה ככה בכל עדשה שתקחי באותם אורכי מוקד, ולא בעיה דווקא אצלך. בדיקה לא תעזור - וגם לא יבדקו לך את זה, כי אין מה.
    צמצם:
    ככה זה בעדשות פשוטות יחסית, בגלל מורכבויות אופטיות של העדשות, ככל שתעלי באורך מוקד הצמצם ייסגר. שוב, לא בעיה דווקא אצלך, אלא זוהי סוג העדשה - ובדיקה לא תעזור כלום לזה. אם תרצי צמצם משופר, תהיי חייבת עדשה אחרת.
    פוקוס:
    בריחת פוקוס שכיחה ואופיינית בעדשות זולות יחסית. ייתכן שאם תלמדי ע''ז תוכלי לעזור לעצמך, אבל שוב גם כאן הבעיה ידועה. אם את ממש מרגישה שאין לך כמעט אפשרות לפקס, ייתכן ושווה בדיקה וכיול, אבל אני לא בטוח שזה הכיוון.
    הפיתרון לכל זה: 1. או לעבור סופסוף למצלמת פול פריים (מה שבלי קשר חכם ונכון לעשות) מעבר לזה שהכל שם יותר טוב, לא תסתבכי ככה עם אורכי המוקד. 2. לקחת עדשת פריים עם אורך מוקד קצר, דוגמת ה-50 mm עם צמצם 1.8, ואז תהיי באורך מוקד של סביבות 80 mm עם צמצם נהדר. היא גם זולה יחסית - סביבות ה-450 ש''ח (עוד מעט יש ימי מכירות מוזלים ב'ארליך').
    אמנם האופטיקה שלה לא בשמים, אבל כיון שאת לא מצלמת רק בחוץ, ייתכן והיא תעזור לך. תנסי לשאול ממישהו/י כאן בפורום להתנסות, ואם זה יתברר כמוצלח, תחשבי על קניה.
     
  18. לאה טורצין

    לאה טורצין משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏7/11/15
    הודעות:
    247
    תודות :
    544
    נקודות:
    119
    סוג מצלמה:
    6D מרק 2 + עדשה 85 מ"מ
    מתי בדיוק? הנחות משמעותיות?
    והאם שוה לחכות עם קניית מצלמה?
     
  19. ברכי שווייצער

    ברכי שווייצער משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏3/9/19
    הודעות:
    105
    תודות :
    290
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    צילומי ניו בורן בבית הלקוחה,מוצרים, טבע
    מיקום:
    ירושלים
    סוג מצלמה:
    canon 70d +תאורה מקצועית וציוד נלווה
    הפיתרון לכל זה: 1. או לעבור סופסוף למצלמת פול פריים

    לא בתקציב שלי כרגע...
     
  20. עברי אנכי

    עברי אנכי משתמש פעיל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏19/7/18
    הודעות:
    145
    תודות :
    265
    נקודות:
    79
    סוג מצלמה:
    בינתיים קנון d200, עם עדשות פריים f1.8, וטלה