טכניקות בצילום הפוקוס שוב נעלם...

צילום ועיבוד תמונות >> תוכן מקצועי

אלתר ספרים עושים בית הספר לקפסולות
את איציק אלתר פגשתי ביינות לעשרות ארגזים, קפסולות באריזה, רשימות ממוחשבות, ואתר און ליין המתעדכן כל רגע בהזמנה נוספת. "את רואה? " הזמין אותי...
אי, אי, אי... ירושלים. כמה את יפה!
מסע צילומי בסמטאות ירושלים | בזוית שלא הכרתם עד היום...
לא הכל דבש, מתנות לראש השנה לעובדים שאוהבים לחדש
חשוב להבין, שחלוקת מתנות לפני חגים משדרת לעובדים שאתם שמים לב אליהם, שאתם חושבים עליהם ולא עוד מטלה משעממת שיש לכם לעשות במהלך השנה על מנת לצאת...
מכירת תמונות בשאטרסטוק | פרק ב': למה התמונה שלי לא התקבלה?

ברכי שווייצער

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אולי תוכלו לעזור לי?
יש לי כרגע עדשה 18-135
הבעיה מתחילה כשאני מצלמת חוץ-
א- אני צריכה להתרחק מהאובייקט, המווווווווון
ב- הפוקוס נוטה לברוח

חייבת לקנות עדשה נוספת? איזו?
או שאפשר להסתדר עם הקיימת?

תודות למי שתענה
 

שרי קליגער

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
גם לי זה קורה:confused:
וחוץ מי זה הצמצם לא קבוע והוא משתנה כשאת עושה זום ואז אם קצת חשוך את חייבת לעלות iso והתמונות יוצאות מגורענות ..
מה שלי המליצו זה עדשה קבועה או 85 או 135
בהצלחה!!
 

תמר 0908

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
בריחות פוקוס זה משו שלומדים אותו
ואני חושבת שההפך
כשהייתי עם 18-135 פחות ברח לי מעכשו,
ואני עם 50 ממ.
א. למה את חייבת להתרחק המון יש לך בעדשה טווח גמיש מאוד?
כדי לקבל עומק. ככה זה בעדשה הזו.
 

שרה טירהויז

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
כדי לקבל עומק. ככה זה בעדשה הזו.
ככה זה בכל עדשה... ככל שנשתמש באורך מוקד ארוך יותר נקבל עומק שדה רדוד יותר
אם את מחפשת את העומק שדה הזה - זה לא יעזור לך להחליף עדשה לאחרת עם אורך מוקד גבוה. גם בה תצטרכי ללכת רחוק
אין כאן הוקוס פוקוס
כן יהיה הבדל באיכות הבוקה, ובאיכות הכללית של התמונה
וכמובן הבדלים נוספים אם מפתחי הצמצם שונים
 

ראובן 10

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
א. למה את חייבת להתרחק המון יש לך בעדשה טווח גמיש מאוד?
ב. בריחות הפוקוס לצערי קיימות גם בעדשות ממש יקרות...
מסכים מאוד עם טענה א'.
טענה ב'- עדשות יקרות באופן רשמי לא אמורות להיות פספוסי פוקוס משמעותיים. בכל אופן כשהן תקינות כולל מצלמה טובה.
אם הן מפספסות הן נדרשות לעשות כיול במעבדה.

מאידך עדשות קיט יש להם נטיה חזקה לפספוסים במיוחד כשאין אור מספק. הן טובות ליום שמשי חזק...
בלי לדבר על האיטיות המשגעת..

עדשות מומלצות לצילומי חוץ-
50mm
85mm
50-100mm f1.8 (מתאימה לקרופ בלבד!!)
70-200
בסדר עולה לפי התקציב.

בהצלחה!!
 
נערך לאחרונה ב:

מטאלי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
עדשות מומלצות לצילומי חוץ-
50mm
85mm
50-100mm f1.8 (מתאימה לקרופ בלבד!!)
70-200
בסדר עולה לפי התקציב
עדשת 70-200 מתאימה לקרופ, כי לכאורה זה הופך להיות אורך מוקד מאד גבוה, לא?
 

ראובן 10

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
מתרחקים קצת. בין כך מדובר בצילומי חוץ.
 

0405 שירה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בכללי העדשה הזה לא משו
לגבי עדשות טובות
ה85 לא מתאימה בכלל לקרופ
גם לא ה135 על FF הן עובדות מצוין
איזה מצלמה יחש לך?
 

ברכי שווייצער

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מתרחקים קצת. בין כך מדובר בצילומי חוץ.

אני לא מצליחה להגיע בצורה אחרת
לעומק שדה ולטשטוש משמעותי ברקע

תווווווודה!!!! לכל העונים
 

aynoah

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נחזיר אותכם לקרקע המציאות.
אני רואה שאת משתמשת בקנון 70D. להלן קישור למשהו שהצגתי בעבר הלא רחוק:
https://www.prog.co.il/threads/איך-פיספסת-יהה-איבני.361252/

וגם קישור אחד מיני רבים שדנים בנושא בריחת פוקוס בקנון 70D. זה קורה לא רק בארץ, לא רק בשמש.... אלה ראיתי גם דיונים הלכאורה נראה שקנון לא פתרה את הבעייה, אלה ממשיכה איתה ל80D ואולי גם.... ?
https://community.usa.canon.com/t5/EOS/When-will-canon-fix-the-focus-issues-with-the-70D/m-p/160356
בקיצור, ההלצה של החבר'ה.... תשדרג למשהו אחר....
 

זהבה אשמן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
ארבעה דברים משפיעים על עומק שדה קטן(טשטוש):
1. אורך המוקד של העדשה - ככל שהוא גבוה יותר כך יש יותר טשטוש לדוגמא: 135 יותר טשטוש מ 50.
2. צמצם - ככל שהצמצם פתוח יותר יש יותר טשטוש לדוגמא: F1.8 יותר טשטוש מF4.
3. מרחק הצלם מהדמות - ככל שהצלם יותר קרוב למצולם ייגרם יותר טשטוש.
4. מרחק המצולם מהרקע - ככל שהמצולם יותר רחוק מהרקע יהיה יותר טשטוש.

צריך להשתמש בכמה מהפרמטרים על מנת לקבל טשטוש מקסימלי, ולא מספיק רק אחד, ולכן בעדשה שלך שהאורך מוקד הגבוה הוא 135, הצמצם הוא רק 3.5-4, וגם מתרחקים איתו מאוד.
בעדשה 135 F2, הצמצם מאוד פתוח+אורך מוקד גבוה ולכן הוא מאוד מטשטש.

לגבי הפוקוס, כשעושים חצי לחיצה צריך מאוד להיזהר לא לעזוב עד שעושים לחיצה מלאה.
אני משתמשת בכפתור פוקוס אחורי שיש לי במצלמה, וזה נועל את הפוקוס הרבה יותר טוב אפילו שאני עושה רי פריים.
 

ראובן 10

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
כמדומני שבאורך מוקד שלך - 135mm הצמצם עדיין גבוה- f5.6 לכן קשה להוציא איתה בוקה טובה. שלא לדבר על דיוק פוקוס בעדשת קיט...

מסכים מאוד עם דברי @זהבה אשמן .
תקנתי קלות בראש דברי.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לי יש עדשה 18-135 של ניקון מעולם לא ברח לי הפוקוס
עדשה מעולה והחדות מצויינת
יש לך כנראה בעיה בעדשה
שבוע טוב
 

ברכי שווייצער

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
-כמדומני שבאורך מוקד שלך - 135mm הצמצם עדיין גבוה- f5.6 לכן קשה להוציא איתה בוקה טובה. שלא לדבר על דיוק פוקוס בעדשת קיט...-

אז לפי דבריך הפתרון הוא
לקנות עדשה חדשה?

כי אכן בעדשה כמו שלי
אני חייב להתרחק בשביל ליצור
עומק שדה
אבל אז אני גם מתרחקת מהמצולם, וגם מגיעה לצמצם מדי סגור.

ואולי-
יתכן שהעדשה צריכה כיול?
איך אדע?
לא רוצה סתם להוציא כמה מאות שקלים כרגע....


תודה, תודה לכל אלו שטרחו להגיב,
מעריכה מאוד!
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
-כמדומני שבאורך מוקד שלך - 135mm הצמצם עדיין גבוה- f5.6 לכן קשה להוציא איתה בוקה טובה. שלא לדבר על דיוק פוקוס בעדשת קיט...-

אז לפי דבריך הפתרון הוא
לקנות עדשה חדשה?

כי אכן בעדשה כמו שלי
אני חייב להתרחק בשביל ליצור
עומק שדה
אבל אז אני גם מתרחקת מהמצולם, וגם מגיעה לצמצם מדי סגור.

ואולי-
יתכן שהעדשה צריכה כיול?
איך אדע?
לא רוצה סתם להוציא כמה מאות שקלים כרגע....


תודה, תודה לכל אלו שטרחו להגיב,
מעריכה מאוד!
בואי נעשה סדר במושגים - כפי שכבר כתבו, רק שיהיה ברור יותר.
קירבה - בוקה - אורך מוקד וכו' :
כל זה נכלל תחת סימפטום ה''קרופ פקטור'', מה שאומר שכיון שאת במצלמת קרופ כל אורך מוקד שנדבר עליו, תצטרכי בקנון להכפיל ב1.6 (או בניקון 1.5), וזה מכיון שהחיישן בקרופ קטן (חתוך = קרופ באנגלית).
לכן כשאת רוצה בוקה טובה, ומעלה את אורך המוקד נניח ל 100 mm, את למעשה כבר באמת באורך מוקד של 160, ואם תעלי עד ל-135 תגלי שאת במעל 200!!
מה שקורה הוא שהשדה נהיה צר, וכדי להכניס יותר לפריים את הולכת אחורה ומתרחקת מאד מהמצולמים. זה יהיה ככה בכל עדשה שתקחי באותם אורכי מוקד, ולא בעיה דווקא אצלך. בדיקה לא תעזור - וגם לא יבדקו לך את זה, כי אין מה.
צמצם:
ככה זה בעדשות פשוטות יחסית, בגלל מורכבויות אופטיות של העדשות, ככל שתעלי באורך מוקד הצמצם ייסגר. שוב, לא בעיה דווקא אצלך, אלא זוהי סוג העדשה - ובדיקה לא תעזור כלום לזה. אם תרצי צמצם משופר, תהיי חייבת עדשה אחרת.
פוקוס:
בריחת פוקוס שכיחה ואופיינית בעדשות זולות יחסית. ייתכן שאם תלמדי ע''ז תוכלי לעזור לעצמך, אבל שוב גם כאן הבעיה ידועה. אם את ממש מרגישה שאין לך כמעט אפשרות לפקס, ייתכן ושווה בדיקה וכיול, אבל אני לא בטוח שזה הכיוון.
הפיתרון לכל זה: 1. או לעבור סופסוף למצלמת פול פריים (מה שבלי קשר חכם ונכון לעשות) מעבר לזה שהכל שם יותר טוב, לא תסתבכי ככה עם אורכי המוקד. 2. לקחת עדשת פריים עם אורך מוקד קצר, דוגמת ה-50 mm עם צמצם 1.8, ואז תהיי באורך מוקד של סביבות 80 mm עם צמצם נהדר. היא גם זולה יחסית - סביבות ה-450 ש''ח (עוד מעט יש ימי מכירות מוזלים ב'ארליך').
אמנם האופטיקה שלה לא בשמים, אבל כיון שאת לא מצלמת רק בחוץ, ייתכן והיא תעזור לך. תנסי לשאול ממישהו/י כאן בפורום להתנסות, ואם זה יתברר כמוצלח, תחשבי על קניה.
 
למעלה