העתיד של ג'אווה בסכנה? תחליטו אתם!

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הקוד נמצא לראשונה בסכנה אמיתית

אם עד עכשיו לא היתה לאורקל מספיק עבודה בשכנוע משתמשי MySQL כי כוונותיה טובות, החברה צריכה עתה להחזיר את פלטפורמת הג'אווה למסלול הנכון, טען ג'וש בלוך, מתכנת בכיר בגוגל. "פלטפורמת הג'אווה התנהלה ללא הכוונה בשנים האחרונות", אמר בלוך בכנס של רד-האט בשבוע שעבר. "מחלה השתלטה על הקהילייה וסופה אינו נראה באופק". בעוד הוא מודה כי הפלטפורמה נותרה פופולרית, ציין בלוך כי היא נתקלה במספר בעיות: "ויכוחים טכנולוגיים וסוגיית הרישיונות גרמו לנזק הרסני ויצרו תקשורת שלילית". מרבית הבעיות שאליהן התייחס בלוך היו קיימות עוד לפני רכישתה של סאן על ידי אורקל, ובלוך קורא לאחרונה להוביל את ניווט השפה. "אורקל צריכה לקחת את ההובלה", אמר.

כחיזוק לטענותיו ציין בלוך את פרק הזמן ההולך וגדל בין כל גרסת ג'אווה ואת תאריך ההשקה של ג'אווה 7 אשר נדחה שוב ושוב, והדגיש כי הקוד נמצא לראשונה בסכנה אמיתית. "העניין המרכזי שפוגע בשפה היום הוא ריבוי הרשיונות", העיר בלוך. כדוגמה ציין את Apache Java Harmony, שפת ג'אווה אלטרנטיבית בקוד פתוח אשר פותחה כדי לעקוף את מגבלת הרישיון של סאן. בהתייחסו לגרסת ה-Java 2 Micro Edition אמר בלוך כי היא דורכת במקום וכי איחרה את זמנה. "הגרסה לא תואמת את המכשירים של ימינו, ואין היגיון בשימוש בפונקציה מגבילה", לדבריו. סקר שערכה חברת התוכנה טיוב תמך בדעתו. הסקר בדק את הפופולריות של שפות תכנות לפי מספר האזכורים של כל שפה במנועי החיפוש. השנה, לראשונה מזה ארבע שנים, איבדה ג'אווה את ההובלה והגיעה למקום השני ברשימת השפות המבוקשות.

אורקל נמצאה לאחרונה תחת זכוכית מגדלת בכל הנוגע לטיפולה בטכנולוגיות הקוד הפתוח של סאן, ובהן ג'אווה ו-MySQL - עזיבתו של ג'יימס גוסלינג, ממציא הג'אווה, לא סייעה לה. אך בלוך רואה באורקל את מושיעת השפה וקורא לחברה לפשט את תהליך הרשיונות. "אורקל יכולה להעמיד מנהיג אמיתי לג'אווה, אשר ידרוש את הכבוד הראוי מהקהילה הטכנולוגית ויוציא עדכונים ממוקדים על בסיס קבוע". בלוך הדגיש כי הוא אופטימי באשר לעתיד השפה: "המלך לא מת, הוא חי ובריא, הוא פשוט מצונן מעט".

http://it.themarker.com/tmit/article/10387

לעומת זאת קצת הרגעה ונתונים מעניינים:

גוסלינג, לשעבר סגן נשיא בכיר בסאן וכיום CTO בקבוצת התוכנה של אורקל, דיבר בכנס מפתחי ג'אווה שהתקיים בסוף השבוע בלאס וגאס. לדבריו, הוא זכה ל-"עידודים רבים" מצד הנהלת אורקל לגבי עתיד השפה שיצר, ולכן "אני לא חושב שמישהו באולם הזה צריך לדאוג לגבי עתידה של שפת הפיתוח".

כותרת הרצאתו של גוסלינג הייתה, שלא במקרה, "ג'אווה - היום ומחר", ומטרתה הייתה להפיג את החששות של מפתחים המשתמשים בשפה זו, שמא אורקל עלולה לעשות שינויים שיגרמו להם נזק כלשהו במהלך עבודות הפיתוח שלהם. גוסלינג אמר, כי עסקי הג'אווה נמשכים באורקל כרגיל, כמו גם קצב הפיתוחים הטכנולוגיים המבוססים על שפה זו. לדבריו, אורקל עובדת על הטמעת ג'אווה בכמה שדות, בהן תחנות הקצה, אבל גם מערכות מיחשוב משובצות רכיבים ניידים, הדורשות ביצועים גבוהים. למרות זאת, אמר, "העיקרון המאחד את כל הפיתוחים הללו הוא הרשת, שקושרת את כולם יחדיו".

במהלך ההרצאה, סיפק גוסלינג נתונים על השימוש הנרחב בג'אווה בעולם. כך, ציין, מדי שבוע מתבצעות 15 מיליון הורדות של JRE (ר"ת Java Runtime Environment) - סביבת ההרצה של ג'אווה; יש בעולם 10 מיליארד רכיבים המבוססים על שפת תכנות זו; כמיליארד התקנות מבוססות ג'אווה הנמצאות בתחנות עבודה ובמחשבים שולחניים; 100 מיליון רכיבים המבוססים עליה משובצים ומוטמעים בטלוויזיות מתוך 3 מיליארד רכיבים מבוססי פלטפורמת ג'אווה הנמצאים בכלל המכשירים החשמליים והאלקטרוניים; ו-5.5 מיליארד כרטיסים חכמים מבוססי ג'אווה נמצאים במכשירי סלולר בקרב אוכלוסיית העולם. כמו כן, ציין גוסלינג, כי מספר המפתחים של שפה זו עומד על 6.5 מיליון - יותר משליש מבין מפתחי התוכנה בעולם, שמספרם מוערך ב-20 מיליון.

http://www.pc.co.il/?p=29536

==============

תחליטו אתם!
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה