הסרה! הסרה! הסרה!

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
השבוע כתבתי ברשימת התפוצה אגרת ארוכה בנושא 'אנשי ההסרה', וממש במקרה ראיתי את האשכול של @רותי12 שפורסם פה.
הרשימה שלי אמנם לא עוסקת ביצירה, אך מעלה פה את הדברים היות ומן הסתם יש פה עוד בעלי/ות רשימות תפוצה שכן עוסקים ביצירה, או סתם מנויים.

כמה מילים על... אנשי ההסרה.
ישנה קבוצת אוכלוסיה שאני מכנה אותי ביני לעצמי - "אנשי ההסרה". אלו אנשים נכים. נכים שכלית, הכוונה. הגדרה מעליבה, מסכים.
בואו נכנה אותם רק "מוגבלים ביכולתם להבין מרכיבים אנושיים חשובים".
ועל מה יצא הקצף? על אותם אלו המבקשים לצאת מרשימת התפוצה.
רגע רגע, לא להתמרמר. בטח שמי שרוצה יכול לצאת מהרשימה, והכל בסדר, ובכיף.
אלא מאי? שיש דרך איך לעשות את זה.
בנאדם שפוי ונורמלי, ייתכן ואומר לעצמו: וואלה, אני מעדיף שלא להיות בין מקבלי רשימת התפוצה הזו, המייל שלי עמוס.
ולאחר המחשבה הזו, הולך ולוחץ על הלינק להסרה.
והיה ואם הלינק לא תקין, ניגש אותו אדם שפוי, שולח מייל לכותב, ומבקש: אם אפשר להסיר אותי, תודה.
בוגר, ענייני, נקודתי.
ואזיי ממהר הכותב, ניגש לרשימת אנשי הקשר, מסיר ידנית את המועמד. ובזאת גמרנו.

עד כאן אנשים נורמליים.
ועכשיו אלו שלא.

האנשים הלא נורמליים (מבחינתי! מבחינתי בלבד!) הם אנשים שרוצים לצאת מהרשימה, ובלי להתבייש שולחים מייל פוגעני בסגנון:
תפסיק כבר לשלוח לי את השטויות שלך!!!!!!
או:
הסרה הסרה הסרה הסרה!!!
או:
חפרת תוציא אותי כבר החוצההההה מהרשימה שלך!!!!

כאילו, אתם פסיכיים?
ככותב, כשאני מקבל מייל כזה, אני מדמה לשמוע איש זעוף פנים הניצב מולי וזועם וצועק. תוציא אותי! תוציא אותי! שזה קצת מעליב.
ולמה זה פוגע? משני סיבות. אחת קטנה והשניה גדולה.
הראשונה, הקטנה: תמיד יש צביטה בלב כשמגיעה בקשת הסרה. הרי המוצר כה מושקע, ויפה, אז איך אפשר לעזוב?
והצביטה הזו איננה נחלתי הבלעדית, אל דאגה. דיברתי עם עם ידידי המפיק של "חדשות במייל", והוא סח לי שגם הוא שותף לכאב הזה. אלא מה? מתרגלים ועוברים הלאה. זכותו של מי שרוצה לצאת, וזהו.
אבל הסיבה השניה משמעותית יותר. אני מעולם לא צרפתי מישהו ללא בקשתו המפורשת. כל המנויים שלנו, כן, כל ה 960 או משהו מנויים - כולם אנשים שהצטרפו ידנית או ביקשו לעשות זאת. אתם מאמינים? כן, ככה זה.
אז, במחילה, אדוני: לא טוב לך? אתה רוצה לצאת? סבבה, תבקש יפה. אף אחד לא ביקש ממך להצטרף, איש לא הכריח אותך להיות מנוי. בחרת להצטרף? נפלא, ברוך הבא.
רוצה לצאת? בסדר גמור. אבל למה לצעוק ולהשתמש בניסוחים פוגעניים שכאלו?

בנוסף, כפי שאתם בטח יודעים, רוב מוחלט של החומר פה הוא מקורי. נקי. לא שיווקי, לא מכירתי, לא בא לקדם אינטרסים מסויימים (מלבד המאבק הנצחי במרזבים מטפטפים בגאולה ורבי עקיבא). והלוואי וכולם היו כמונו:) יכול לספר לכם שיש מיילים שנרשמתי אליהם שהם עירוב נוראי של חומר מעניין ששווה לקרוא, בלול בכמויות של פרסומות ייחצניות מעפנות.
(מעפנות - לא מוצלחות. המילה 'מעפן' אומנם רחובית משהו, אך מלאת טעם ייחודי.. נכון?)
מודה שיש גם רשימות תפוצה שעזבתי אותן בגלל כמויות מלל מכירתי מעצבן. בעיקר של אנשים שלא עשו שום דבר יצרני בחייהם, ורק מנסים לדחוף לנו בכוח סדרת קורסים יקרה בחמישה סרטונים, שבה נלמד איך להרוויח כסף מכלום, איך לבנות תזרים לקוחות קבוע בלי מאמץ והיישר מהכורסה, איך לעשות דיאטה בקלות, או איך לשלש את ההכנסות של העסק.
פחחח.


אגב, עם יד על הלב:
באיזשהו מקום, אם הייתי מצרף אנשים בעל כורחם, או שולח להם זבל שיווקי טהור - הייתי מקבל בהבנה מיילים כעוסים כאלו. זה המחיר של ההפצצה, כמובן.
יתרה מזו, גם לי יצא (ומצטער על כך) לשלוח מיילים דוחים בסגנון. במיוחד כאשר אני מגלה שפלונית הצלמת או המעצבת בנתה אתר חדש, ובלי שום התלבטות כתבה מייל שיווקי טיפשי, כולל הגרלה בין מי שיעביר את המייל הלאה לחמש אנשים נוספים (פשע נגד האנושות), ושולחת אותו לכל העולם ואשתו - כולל אליי. במקרים כאלו אני באמת נזעם ושולח מייל בוטה למדיי. הרי לא נרשמתי לאף רשימה שלך, לא מכיר אותך, למה את שולחת לי פרסומת מציקה וטיפשית למייל הפרטי?

ובקיצור: יש הבדל בין מוצר מושקע שבחרת לקבל מרצונך, ואתה יכול לצאת ממנו בכל רגע, לבין מוצר שיווקי פתטי שמישהו דחף לך אותו לפרצוף.

הרחבתי פה רק כדי להאיר זרקור לנושא הזה של הכרת הטוב, או לפחות אי יריקה. וכן, גם אם נורא בא לך להגיב בתסכול, זכרו שלפעמים ישנו אדם שקורא את מה שכתבת יותר מידי ברצינות, ו... אממ, נפגע.
שהרי מאחורי מילים - נמצא אדם, שבתוכו לב. תמיד.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
השבוע כתבתי ברשימת התפוצה אגרת ארוכה בנושא 'אנשי ההסרה', וממש במקרה ראיתי את האשכול של @רותי12 שפורסם פה.
הרשימה שלי אמנם לא עוסקת ביצירה, אך מעלה פה את הדברים היות ומן הסתם יש פה עוד בעלי/ות רשימות תפוצה שכן עוסקים ביצירה, או סתם מנויים.

כמה מילים על... אנשי ההסרה.
ישנה קבוצת אוכלוסיה שאני מכנה אותי ביני לעצמי - "אנשי ההסרה". אלו אנשים נכים. נכים שכלית, הכוונה. הגדרה מעליבה, מסכים.
בואו נכנה אותם רק "מוגבלים ביכולתם להבין מרכיבים אנושיים חשובים".
ועל מה יצא הקצף? על אותם אלו המבקשים לצאת מרשימת התפוצה.
רגע רגע, לא להתמרמר. בטח שמי שרוצה יכול לצאת מהרשימה, והכל בסדר, ובכיף.
אלא מאי? שיש דרך איך לעשות את זה.
בנאדם שפוי ונורמלי, ייתכן ואומר לעצמו: וואלה, אני מעדיף שלא להיות בין מקבלי רשימת התפוצה הזו, המייל שלי עמוס.
ולאחר המחשבה הזו, הולך ולוחץ על הלינק להסרה.
והיה ואם הלינק לא תקין, ניגש אותו אדם שפוי, שולח מייל לכותב, ומבקש: אם אפשר להסיר אותי, תודה.
בוגר, ענייני, נקודתי.
ואזיי ממהר הכותב, ניגש לרשימת אנשי הקשר, מסיר ידנית את המועמד. ובזאת גמרנו.

עד כאן אנשים נורמליים.
ועכשיו אלו שלא.

האנשים הלא נורמליים (מבחינתי! מבחינתי בלבד!) הם אנשים שרוצים לצאת מהרשימה, ובלי להתבייש שולחים מייל פוגעני בסגנון:
תפסיק כבר לשלוח לי את השטויות שלך!!!!!!
או:
הסרה הסרה הסרה הסרה!!!
או:
חפרת תוציא אותי כבר החוצההההה מהרשימה שלך!!!!

כאילו, אתם פסיכיים?
ככותב, כשאני מקבל מייל כזה, אני מדמה לשמוע איש זעוף פנים הניצב מולי וזועם וצועק. תוציא אותי! תוציא אותי! שזה קצת מעליב.
ולמה זה פוגע? משני סיבות. אחת קטנה והשניה גדולה.
הראשונה, הקטנה: תמיד יש צביטה בלב כשמגיעה בקשת הסרה. הרי המוצר כה מושקע, ויפה, אז איך אפשר לעזוב?
והצביטה הזו איננה נחלתי הבלעדית, אל דאגה. דיברתי עם עם ידידי המפיק של "חדשות במייל", והוא סח לי שגם הוא שותף לכאב הזה. אלא מה? מתרגלים ועוברים הלאה. זכותו של מי שרוצה לצאת, וזהו.
אבל הסיבה השניה משמעותית יותר. אני מעולם לא צרפתי מישהו ללא בקשתו המפורשת. כל המנויים שלנו, כן, כל ה 960 או משהו מנויים - כולם אנשים שהצטרפו ידנית או ביקשו לעשות זאת. אתם מאמינים? כן, ככה זה.
אז, במחילה, אדוני: לא טוב לך? אתה רוצה לצאת? סבבה, תבקש יפה. אף אחד לא ביקש ממך להצטרף, איש לא הכריח אותך להיות מנוי. בחרת להצטרף? נפלא, ברוך הבא.
רוצה לצאת? בסדר גמור. אבל למה לצעוק ולהשתמש בניסוחים פוגעניים שכאלו?

בנוסף, כפי שאתם בטח יודעים, רוב מוחלט של החומר פה הוא מקורי. נקי. לא שיווקי, לא מכירתי, לא בא לקדם אינטרסים מסויימים (מלבד המאבק הנצחי במרזבים מטפטפים בגאולה ורבי עקיבא). והלוואי וכולם היו כמונו:) יכול לספר לכם שיש מיילים שנרשמתי אליהם שהם עירוב נוראי של חומר מעניין ששווה לקרוא, בלול בכמויות של פרסומות ייחצניות מעפנות.
(מעפנות - לא מוצלחות. המילה 'מעפן' אומנם רחובית משהו, אך מלאת טעם ייחודי.. נכון?)
מודה שיש גם רשימות תפוצה שעזבתי אותן בגלל כמויות מלל מכירתי מעצבן. בעיקר של אנשים שלא עשו שום דבר יצרני בחייהם, ורק מנסים לדחוף לנו בכוח סדרת קורסים יקרה בחמישה סרטונים, שבה נלמד איך להרוויח כסף מכלום, איך לבנות תזרים לקוחות קבוע בלי מאמץ והיישר מהכורסה, איך לעשות דיאטה בקלות, או איך לשלש את ההכנסות של העסק.
פחחח.


אגב, עם יד על הלב:
באיזשהו מקום, אם הייתי מצרף אנשים בעל כורחם, או שולח להם זבל שיווקי טהור - הייתי מקבל בהבנה מיילים כעוסים כאלו. זה המחיר של ההפצצה, כמובן.
יתרה מזו, גם לי יצא (ומצטער על כך) לשלוח מיילים דוחים בסגנון. במיוחד כאשר אני מגלה שפלונית הצלמת או המעצבת בנתה אתר חדש, ובלי שום התלבטות כתבה מייל שיווקי טיפשי, כולל הגרלה בין מי שיעביר את המייל הלאה לחמש אנשים נוספים (פשע נגד האנושות), ושולחת אותו לכל העולם ואשתו - כולל אליי. במקרים כאלו אני באמת נזעם ושולח מייל בוטה למדיי. הרי לא נרשמתי לאף רשימה שלך, לא מכיר אותך, למה את שולחת לי פרסומת מציקה וטיפשית למייל הפרטי?

ובקיצור: יש הבדל בין מוצר מושקע שבחרת לקבל מרצונך, ואתה יכול לצאת ממנו בכל רגע, לבין מוצר שיווקי פתטי שמישהו דחף לך אותו לפרצוף.

הרחבתי פה רק כדי להאיר זרקור לנושא הזה של הכרת הטוב, או לפחות אי יריקה. וכן, גם אם נורא בא לך להגיב בתסכול, זכרו שלפעמים ישנו אדם שקורא את מה שכתבת יותר מידי ברצינות, ו... אממ, נפגע.
שהרי מאחורי מילים - נמצא אדם, שבתוכו לב. תמיד.
כל מילה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לך רשימת ת'?
כן. מעולם לא קיבלתי תגובות נזעמות עם דרישה להסרה, אבל אין ספק שביטול הרשמה זה עניין לא נעים בכלל. להוסיף על זה דרישה נמרצת? זה הופך לכאב לב מוחשי.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כן. מעולם לא קיבלתי תגובות נזעמות עם דרישה להסרה, אבל אין ספק שביטול הרשמה זה עניין לא נעים בכלל. להוסיף על זה דרישה נמרצת? זה הופך לכאב לב מוחשי.
לא יודע מה האופי של הרשימה, ובעיקר מה התמהיל. אצלי היא כמעט לש"ש, ודווקא לכן זה צובט כפליים בקשות ההסרה הרועמות האלו (שיחסית נדירות, כמובן).
 

אידינע

משתמש מקצוען
מר @Natan Galant , כמה פעמים שביקשתי עניינית לצאת מרשימת התפוצה שלכם, ועדיין אני מקבלת את המיילים.
מה אני אמורה לעשות עם זה? אני לא מתלהמת ולא זועקת, אבל זה מציק לי.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
מר @Natan Galant , כמה פעמים שביקשתי עניינית לצאת מרשימת התפוצה שלכם, ועדיין אני מקבלת את המיילים.
מה אני אמורה לעשות עם זה? אני לא מתלהמת ולא זועקת, אבל זה מציק לי.
לא יודע ממי ביקשת.
תשלחי מייל, זה הכל. אני מסיר מייד.
 

מנסה לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אל תשכחו שיש גם צד שני...:

יהודי נכנס לחשבון המייל שלו,
ורואה ש98% מהמייל כבר מלא,
וכבר כמה פעמים שהוא מנסה לרוקן,
ושום דבר לא זז.
בעצבים, הוא מחליט לעשות סדר אחת ולתמיד,
מתחיל עם סינון רשימות התפוצה שסתם מכבידים עליו,
סו"ס הוא מגיע ללינק הקטן שבסוף ההודעה,
ואופס.. זה לא פעיל.
מה זה החוצפה הזו?!...
מה הם חושבים לעצמם כל האלו שמוכרים את רשימות התפוצה לכל המרבה במחיר?!
והנה, כל הזעם מתפוצץ על המפרסם.
(נראה לך שהוא זוכר שהוא נרשם במו ידיו?!
- הוא רק יודע שהוא מקבל 20 מיילים מרשימות תפוצה למיניהם)


לא מעודד את הדרך,
אני רק מדמיין את הכועס הזמני הזה...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אל תשכחו שיש גם צד שני...:

יהודי נכנס לחשבון המייל שלו,
ורואה ש98% מהמייל כבר מלא,
וכבר כמה פעמים שהוא מנסה לרוקן,
ושום דבר לא זז.
בעצבים, הוא מחליט לעשות סדר אחת ולתמיד,
מתחיל עם סינון רשימות התפוצה שסתם מכבידים עליו,
סו"ס הוא מגיע ללינק הקטן שבסוף ההודעה,
ואופס.. זה לא פעיל.
מה זה החוצפה הזו?!...
מה הם חושבים לעצמם כל האלו שמוכרים את רשימות התפוצה לכל המרבה במחיר?!
והנה, כל הזעם מתפוצץ על המפרסם.
(נראה לך שהוא זוכר שהוא נרשם במו ידיו?!
- הוא רק יודע שהוא מקבל 20 מיילים מרשימות תפוצה למיניהם)


לא מעודד את הדרך,
אני רק מדמיין את הכועס הזמני הזה...
מבין את זה מאוד.
לכן ציינתי שאצלי כולם הצטרפו בעצמם. מעולם לא צרפתי מישהו.

רשימות התפוצה הבודדות שנרשמתי אליהן אכן עצבנו אותי מאוד עם הזמן בגלל כמויות פרסומת טפשית.
אישית הכי מרגיז אותי להתקל בפרסומות של אנשי שיווק שמנסים לדחוף הרצאות מרתקות וקורסים איך לשנות את החיים. אנשים עם תוכן דל וכריזמה רבה שמצטלמים נהדר, ומנסים למכור במחירים מפולפלים אוויר חם עם ריח של שום.
 

Esty S

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הפקות ואירועים
אני התרשמתי פעם לרשימה כדי לקבל טיפים לעיצוב שהוא הבטיח לשלוח, באמת קבלתי, אבל אחרי שהוא גמר, הוא הוציא ספר ולא היה יום שלא קבלתי 2 -3 מיילים פרסומת לספר. אני רציתי לכתוב לו תודה על הטיפים אבל אם הייתי רוצה לקנות את הספר הייתי קונה את זה כבר במייל הראשון שלך.
אחרי זה לחצתי על הסרה, זהו זה מפריע שמקבלים כל כך הרבה פרסומות...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אני התרשמתי פעם לרשימה כדי לקבל טיפים לעיצוב שהוא הבטיח לשלוח, באמת קבלתי, אבל אחרי שהוא גמר, הוא הוציא ספר ולא היה יום שלא קבלתי 2 -3 מיילים פרסומת לספר. אני רציתי לכתוב לו תודה על הטיפים אבל אם הייתי רוצה לקנות את הספר הייתי קונה את זה כבר במייל הראשון שלך.
אחרי זה לחצתי על הסרה, זהו זה מפריע שמקבלים כל כך הרבה פרסומות...
חבר קרא לי פעם והראה את לי את תיבת המייל שלו שמפוצצת במיילים מאיזה בחור קשקשן.
הוא אומר לי: תגיד, האיש הזה חושב שהמייל שלי זה המייל שלו? למה הוא שולח לי מייל בכל פעם שיש לו כאב בטן, פעם בשבוע, פעמיים בשבוע, פעמיים ביום - כל פעם שבא לו?

אצלי אני משתדל מאוד לשלוח פעם אחת בשבוע, בסופ"ש, ואנשים מעריכים ומחכים לזה.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
לעניות דעתי, פעמים רבות פניה להסרה לא נענית, עד שהתרגלו להשתמש רק בלשון תוקפנית ואיומים כדי שזה יעזור. יש הרבה רשימות תפוצה שמוסיפות לעצמם או על ידי חבר מביא חבר - לא רק מבחירה של המשתמש שלא תמיד זוכר במי בחר ולמה
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני רק עכשיו ראיתי את האשכול הזה, אמנם צילצלתי כי הזדהיתי עם הרעיון הכללי.
אך חייבת לומר לך מיסטר @Natan Galant שעם ההבדל שאתה מציין, גם כאן יש דרך להתנסח.
אם לא מעניינת אותך פירסומת "טיפשית" או "פטטית" (ניסוח שלך) זה לא אומר שלא הושקע בזה זמן ומחשבה. ייתכן שאותה/ו אחד/ת ששלחו את המייל הזה אמנם עשו טעות "איומה" לשלוח למי שלא הצטרף מרצונו. אבל לא מסכימה עם הדרך שלכם לגנות ולכנות בשמות דברים שהם לא "תוכן מקצועי".
כי כפי שאתם מתארים על העוול שלכם מה שכתבתם פה- הכוונה בניסוח נשמע לא פחות פוגעני.
לתשומת ליבכם.
ואינני תופשת שום צד, וחלילה לא אומרת את הדברים לפגוע באף אחד.
רק לעורר רגישות סביבתית לכל צד.
שתרבה אהבת חינם לכל עמ"י.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אני רק עכשיו ראיתי את האשכול הזה, אמנם צילצלתי כי הזדהיתי עם הרעיון הכללי.
אך חייבת לומר לך מיסטר @Natan Galant שעם ההבדל שאתה מציין, גם כאן יש דרך להתנסח.
אם לא מעניינת אותך פירסומת "טיפשית" או "פטטית" (ניסוח שלך) זה לא אומר שלא הושקע בזה זמן ומחשבה. ייתכן שאותה/ו אחד/ת ששלחו את המייל הזה אמנם עשו טעות "איומה" לשלוח למי שלא הצטרף מרצונו. אבל לא מסכימה עם הדרך שלכם לגנות ולכנות בשמות דברים שהם לא "תוכן מקצועי".
כי כפי שאתם מתארים על העוול שלכם מה שכתבתם פה- הכוונה בניסוח נשמע לא פחות פוגעני.
לתשומת ליבכם.
ואינני תופשת שום צד, וחלילה לא אומרת את הדברים לפגוע באף אחד.
רק לעורר רגישות סביבתית לכל צד.
שתרבה אהבת חינם לכל עמ"י.
אני לא מיסטר, אני רק נתן הפשוט.
וכן, מקבל את הביקורת. התפלאתי שאף אחד לא נזף בי קודם לכן...
הדברים נכתבו מתוך כעס, דקות ספורות אחרי שנחתו אצלי גם מספר בקשות הסרה דוחות וגם פרסומות ללא רשות.
 

תפוח אדמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לעניות דעתי, פעמים רבות פניה להסרה לא נענית, עד שהתרגלו להשתמש רק בלשון תוקפנית ואיומים כדי שזה יעזור. יש הרבה רשימות תפוצה שמוסיפות לעצמם או על ידי חבר מביא חבר - לא רק מבחירה של המשתמש שלא תמיד זוכר במי בחר ולמה
לא נכון.
לי יש כמה רשימות תפוצה שאני מנהלת ללקוחות שלי,
ובכולם יש כפתור אוטומטי להסרה, הוא מוסר ברמת החשבון, אין סיכוי לשלוח אליו שוב.
מה יש כן?
אם ביקשתם ידנית, יש סיכוי שהמייל הזה צלל לתהום המייל ואף אחד לא ראה, או לחילופין הוסר, ואחר כך בטעות חזר, בגלל רשימה חדשה.
ככה זה כשההסרה היא ידנית ולא אוטומטית.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני תמיד מבקשת בצורה עניינית.
תוכלו להסיר אותי מרשימת הת]וצה?
ולפעמים גם מציינת בנימוס: (זה המייל של העבודה ואני לא יכולהלקבל עוד.
או המייל שלי עמוססס).

אבל היו פעמים שביקשתי להסיר מכאלו שלא ביקשתי, ולא עזר כלום!
פשוט חסמתי את השולח במקום לבקש ודי.
(אחרי שדיווחתי מלא פעמים על ספאם ולא עזר).

היתה פעם אחת שאני שלחתי מייל, לא לרשימת תפוצה,
אלא ללקוחות שעבדתי איתם במרוצת השנים,
ואחת כותבת לי בעצבנות: לא ביקשתי להצטרף לרשימת התפוצה! לא לשלוח לי יותר!
כתבתי לה: זו לא רשימת תפוצה. שלחתי אלייך במיוחד.
והיא מרה כלענה ענתה: בכל זאת אני לא רוצה שתשלחי לי יותר.
משהו כזה.

אחת שניסיתי לעשות איתה פעם שת"פ, ובפעם הבאה אפילו לא אחשוב על זה.

יש דרך יפה לבקש. ואפשר להשתמש בה בפעם הראשונה לפחות..

ואנקדוטה נוספת: עיתונאית אחת ביקשה ממני לראיין מישהי ששלחה לי בזמנו מיילים שיווקיים ולא הסירה גם לאחר תחנונים מצידי. אבל מה? היא היתה מתאימה לאותו ראיון.
כתבתי לה שתראיין אותה, אבל תיקח בחשבון שהיא תצוד אותה לרשימת התפוצה, לכן שתשלח ממייל אחר.
לא יודעת מה היא עשתה. כן היה ראיון בעיתון. הלך לאותה מפרסמת:)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
7
צפיות
1K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה