הנדסה הפוכה [מאחורי הקלעים 003]

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
vanji Challenge cover.jpg


[הנדסה לאחור
או: הנדסה הפוכה.
שם עצם. תהליך הבוחן מוצר קיים כדי לקבוע מידע ומפרטים אודותיו על מנת ללמוד כיצד הוא נוצר ואיך הוא עובד.
Engineering 360 כתבה 7367
]

הבטחתי לכם המשך, אבל האמת היא שעלי להתחיל מהתחלה. עד לפני לא הרבה זמן התחום הדיגיטלי תסכל אותי, ייאש אותי, דחה אותי, ויצאתי לקנות עפרונות חדשים. אפילו קניתי סקצ’בוק! כמו צייר אמיתי!

Proud-01-emot-01.jpg

(יותר על הנושא בהזדמנות אחרת. בקצרה: מסתבר שאני לא צייר אמיתי.)

בכל אופן, האתגר הזה החזיר אותי ללוח. פשוט להעתיק. כל הלחץ הזה של המסך הלבן שבוהה בך ככה, ממצמץ בשמונה מיליוני פיקסלים שבורים. מבטיח לך אלפי אפשרויות שרק ממתינים לך בקצה אצבעותיך. אפילו החלטה פשוטה כמו גודל הדף הוא סיפור שלם כשהדף לא ממש ניצב מולך, אלא ממתין ללחיצת הכפתור, להקלדת הנתונים, המידות, הרזולציה. הכל כל כך מורכב. כל הלחץ הזה...

נמוג.

פשוט להעתיק.

שלב ראשון
בחרתי לי ציירת. ואן-ג’י. האתגר הזה נתן לי רשות לחזור להשקיע שעות מבוזבזות בדפדוף בין ציוריה, אך הפעם התחמשתי במטרה ברורה. להנדס לאחור כל פעולה שהיא עושה כדי להשיג את התוצאות שלה.

אוקי, אז מסתבר שלהעתיק לא יהיה פשוט כמו שדימיתי. בהתחלה ניסיתי להעתיק ממש, כמו ילד קטן, שכבה מעל שכבה. מהר מאוד הבנתי שאני מתרוצצת בתוך גלגל ענק כמו עכברוש שחושב שהוא יגיע לאי אלו הישגים אם - רק ----

ירוץ קצת יותר מהר במקום אחד.

בחרתי לרדת מהגלגל.
Tired-01.jpg

חזרה לשולחן העבודה
הנחתי שתי תמונות שחיבבתי של הצייר בצד הלוח. פתחתי ריבוע חדש צהבהב. כך שברתי שתי עפרונות בזרת אחת: ריבוע. צלעות שוות. זוויות ישרות. משהו שאפילו אני מסוגלת להבין בקלות. בנוסף, הבוהק המרתיע נמוג באור הצהבהב החמים שבקע כעת מהמסך שלי.

התחלתי לטפל בנושא כמו ב“מאסטר סטאדי”. אם אתם מקהילת הציירים - אתם יודעים למה הכוונה. (או, אם אתם כמוני, אתם צריכים קצת גוגל, אז פשוט תלחצו על המילים “מאסטר סטאדי”. זה לינק. הקו התחתי היה אמור לרמז לכם על העובדה הזאת.)

לא רציתי לשתף אתכם בזה, אבל מישהו חכם אמר לי משהו על כביסה מלוכלכת שלא הבנתי. בכל אופן, הנה תוצאת ה”מאסטר סטאדי” הראשון שלי:
השוואה.jpg


דקת דומייה עד שהסומק שלי ימוג.

תודה.

כשאנו מנסים ללמוד את שיטותיו של האומן המדובר, התוצאה לא צריכה להיות דומה, או אפילו יפה. מטרת כל התרגיל היא כמו סיכום. במקום להשקיע זמן שהיה מתבזבז בדרך כלל על בהייה ריקנית ביצירה, תוך כדי ביצוע הסטאדי המוח שלנו רוכש כישורים חדשים. תובנות שהיו נשכחות מאיתנו לולא ה"סיכום" הזה. אנחנו "רושמים" את המסקנות שלנו בקצרה על דף, וכך זה נראה, למרבה הצער.
סטאדי שתיים.jpg


רמת התוצאה לא חשובה. העיקר הוא הלימוד שנרכש תוך כדי. וזה מה שאמשיך לאמר לעצמי כל עוד לא הוכח אחרת, ברשותכם: מה שלמדתי מואן-ג’י זה לא לפחד מקומפוזיציות צבע פשוטות, מביטויי צל מופשטים. לא לפחד להשמיט קווים, כי לא כל דבר חייבים לצייר. מותר לנוח, לפשט, להירגע. כל עוד הצורות הבסיסיות נמצאות במקום, ובמקום יפה - כלומר, הקומפוזיציה מוצלחת, והפוזה קולעת - כל שאר האלמנטים בציור הם בבחינת קישוט, מותרות. ובמותרות אנחנו חופשיים לתעות בעקבות הטעם האישי שלנו, תוך שימוש חסר היגיון בשכבות שילוב ומעברי צבע.

יפה, לא?


נהניתם? רוצים עוד? לחצו על שלח תודה כדי לעודד אותי.
מאחורי הקלעים 001
מאחורי הקלעים 002
 
נערך לאחרונה ב:

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יפה מאוד ששיתפת גם בכביסה המלוכלכת :)
ותודי שזה גם הסינטיק שגורם לך להתחבר יותר לדיגיטלי...
 

פיציקטו

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
קחי כמה עידוד שאת רוצה, ותמשיכי! זה מרתק!!
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יפה.
לא הבנתי מה הכוונה - ביטויי צל מופשטים.
 

דבורה קוטובסקי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
וואו, מצויין!!!!
עבודה נקיה, קו יפה וזורם.
המון בהצלחה!
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
התחלתי לטפל בנושא כמו ב“מאסטר סטאדי”. אם אתם מקהילת הציירים - אתם יודעים למה הכוונה.
ברייקינג ניוז: אין לי מושג מה זה!
ברייקינג ניוז 2: אני מקהילת המאיירים!
אה, ומשהו שהוא לא חדשות בכלל: אני בנטפרי, ואני צריכה לשלוח את האתר לבדיקה. מה לרשום?
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מרשים ביותר!!
אין קרקעית לשובע...במילים אחרות- עוד!!
 

שני.ס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מדהים, ממש יפה, איזו עבודה!!!
תמשיכי לשתף אותנו
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
@הגיבן תודה! כל הפוסטים האלה שלך הם שיעורים בפני עצמם!
ותודה נפרדת על הלינק,
u'cause I'm the 'even if you're terrible' kind of an artist. and I hate practicing. Got me nowhere.
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
יפה.
לא הבנתי מה הכוונה - ביטויי צל מופשטים.
השאלה במקומה, אבל אני מתקשה בהסברים מתומצתים.
*נשימה עמוקה*

צל עלול להיות מורכב ממספר משתנה של מאפיינים, בהתאם למצב הרוח*
צל מקיף שמורכב מ:

טרמינטור
ליבה
אטימה
תאורה משלימה - שעלולה להיות מורכבת ממספר אלמנטים גם היא בהתאם למצב הרוח,
וכן עלולה לשנות את הצל לחלוטין
צל מוטל שעלול להיות מורכב מ:
אטימה
ליבה
תאורה משלימה
כפילות

כשכתבתי "ביטויי צל מופשטים" כוונתי היתה להבעה של צל שטוח תוך התעלמות מרוב המונחים לעיל. כפי שציינתי, פעמים רבות ייתכן שבצל אין את כל המאפיינים, לכן צל שטוח יכול לקרות במציאות. אולם בכל זאת נתתי לשכבות המעבר והמולטיפליי שמעל לציור הצבוע לדמות מצב שמתקרב לצל מורכב. ניתן לחשוב על זה כך: השכבות הקישוטיות הסתירו את הפשטות של הצביעה.

הערות חשובות:
1. הודעה לתיירים שעתידים להיקלע לכאן: צר לי להפיל עליכם את כל זה כך לפתע. הרשימה מרתיעה, אבל אל תיבהלו. אילו היה לי את היכולת לפרט כאן, הייתם רואים שזה מאוד פשוט. אל תפחדו ללמוד את הנושא, זה לא מסובך.
2. אני לא מכירה את כל המונחים בעברית אז הצטרכתי לנסות תרגום עצמאי. אם יש פה ניק שיסכים לפרש את המושגים כמו שצריך...
3. לא כל המורים מסכימים על כל המונחים לעיל, אך זו השיטה של ג'יימס גארני, שמצאתי אותה מבהירה את המציאות באופן הכי עמיד.
4. בסופו של דבר כל ההודעות שלי תמיד ארוכות מדי. :confused:



*מצב רוח
שם עצם. כותרת כוללנית למקרים בהם משתנים סביבתיים שונים משפיעים על אלמנטים מצוירים
הסליק 148
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
השאלה במקומה, אבל אני מתקשה בהסברים מתומצתים.
*נשימה עמוקה*

צל עלול להיות מורכב ממספר משתנה של מאפיינים, בהתאם למצב הרוח*
צל מקיף שמורכב מ:

טרמינטור
ליבה
אטימה
תאורה משלימה - שעלולה להיות מורכבת ממספר אלמנטים גם היא בהתאם למצב הרוח,
וכן עלולה לשנות את הצל לחלוטין
צל מוטל שעלול להיות מורכב מ:
אטימה
ליבה
תאורה משלימה
כפילות

כשכתבתי "ביטויי צל מופשטים" כוונתי היתה להבעה של צל שטוח תוך התעלמות מרוב המונחים לעיל. כפי שציינתי, פעמים רבות ייתכן שבצל אין את כל המאפיינים, לכן צל שטוח יכול לקרות במציאות. אולם בכל זאת נתתי לשכבות המעבר והמולטיפליי שמעל לציור הצבוע לדמות מצב שמתקרב לצל מורכב. ניתן לחשוב על זה כך: השכבות הקישוטיות הסתירו את הפשטות של הצביעה.

הערות חשובות:
1. הודעה לתיירים שעתידים להיקלע לכאן: צר לי להפיל עליכם את כל זה כך לפתע. הרשימה מרתיעה, אבל אל תיבהלו. אילו היה לי את היכולת לפרט כאן, הייתם רואים שזה מאוד פשוט. אל תפחדו ללמוד את הנושא, זה לא מסובך.
2. אני לא מכירה את כל המונחים בעברית אז הצטרכתי לנסות תרגום עצמאי. אם יש פה ניק שיסכים לפרש את המושגים כמו שצריך...
3. לא כל המורים מסכימים על כל המונחים לעיל, אך זו השיטה של ג'יימס גארני, שמצאתי אותה מבהירה את המציאות באופן הכי עמיד.
4. בסופו של דבר כל ההודעות שלי תמיד ארוכות מדי. :confused:



*מצב רוח
שם עצם. כותרת כוללנית למקרים בהם משתנים סביבתיים שונים משפיעים על אלמנטים מצוירים
הסליק 148
א.
יש המון מושגים באיור שאין להם תרגום. יכול להיות שעדיף להשתמש במונחים האנגליים המקוריים, ככה יהיה אפשר להבין על מה את מדברת. אני מניח שהתכוונת ל'אמביונט לייט' וכל החברה'.
אבל לא הצלחתי לקשר מה זה מה. אנא עשי הנדסה הפוכה למושגים וחזרי ללועזית.
ב.
מלבד מרכיבי הצל, לא הזכרת את הדברים הכי חשובים בצל, שזה value, ו, עוד יותר חשוב, קצוות.
אפשר להרכיב צל מכל המרכיבים שלו גם יחד, אבל אם הקצוות שלו לא מדויקים, הצורה יוצאת מעוותת. ואותה מאיירת שהזכרת, מדייקת לחלוטין ב צורניות של קצוות הצל שלה, מתוך הבנה אנטומית וצורנית מפליאה. הסטאדי שעשית, הנחמד למדי, חולשתו בנקודה הזאת, שלא הצליח לשחזר את האמינות של הצורה שהמאיירת מצליחה לשדר. חולשתו, כמובן, באופן יחסי.
בהצלחה ותודה על החומרים הטובים.
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
א.
יש המון מושגים באיור שאין להם תרגום.
ב.
מלבד מרכיבי הצל, לא הזכרת את הדברים הכי חשובים בצל, .

א. כוונתי בתגובתי היתה להסביר את המילים שלי "ביטויי צל מפושטים" - אשר הם צל שטוח ללא מאפיינים שונים שייתכנו בצל, מאפיינים שחלקם ברשימה. יש דרכים שונות לתאר צל, לא כולם משתמשים בכל המונחים ולא כולם משתמשים באותן שמות. כוונתי לא היתה ללמד על הנושא.
הרוצה ללמוד ייתי וישלם.:p

ב. Value הוא בעצם "ערך", כהות, שהוא לדעתי נתון שמשתנה בכל אחד מהמאפיינים של הצל, ולא מאפיין בפני עצמו.
הקצוות גם הן, נתון שששייך ומשתנה בחלק מהמאפיינים, אבל אני רואה עכשיו שחכם יותר לסדר אותו כמאפיין בפני עצמו. זה מסדר יותר את התיאוריה. עם נשתמש בזה כדי להבהיר מהו צל שטוח: זהו צל בעל שתי מאפיינים בלבד. נוכחות וקצוות. כלומר, ערך (Value) אחד.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה