המתחרים הם לטובתנו!

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי





26238-1.jpg

המתחרים הם לטובתנו
מערכת JDN06.05.201915:13
0 תגובות
הגיע הזמן לחשוב - ממש, אבל ממש הפוך!

אנחנו בעסק שלנו באופן טבעי בורחים ממתחרים! אני מזמין אתכם לחשיבה מאתגרת: קטגוריה חדשה זקוקה לאויב, ויסקי היה בשעתו הכוהל המזוקק ביותר בארה"ב. אחר כך נכנסה לזירה קטגוריה חדשה ושמה ג'ין. איך הפכה ג'ין לקטגוריה גדולה? היא התייחסה אל הוויסקי כאל אויב. ויסקי הפך למשקה מיושן, ואילו ג'ין נהייתה "המילה האחרונה" בתחום המשקאות החריפים.


מערכות או מוצרים חדשים בתחום ההיי טק נחשבים חסרי ערך אם אינם מלווים בישום "מנצח". האינטרנט למשל, נחשב לקוריוז טכנולוגי עד שצץ היישום המנצח – הדוא"ל. את אויבו של הדוא"ל קל להגדיר, זהו הדואר הרגיל ומכשיר הפקס.

כוחו של REFRAMING כמכשיר יעיל לפיתוח חדשנות וחשיבה יצירתית, מקורית, מעל לקופסה כדי להשיג פריצת דרך מחשבתית, פתרונות ושינויים משמעותיים. שליטה ביכולת לנסח מחדש בעיות הוא כלי חשוב להרחבת הדמיון כי זה פותח מגוון רחב של פתרונות.
וכפי שניתן לראות, על ידי שינוי מסגרת, הקשר, תפיסה (Frame), אלברט איינשטיין מצוטט כאומר: "אם הייתה לי שעה לפתור בעיה וחיי תלויים בפתרון, אבלה את חמישים וחמש הדקות הראשונות בבחירת השאלה הנכונה לשאול. אם אני מכיר את השאלה הנכונה, אני יכול לפתור את הבעיה בתוך פחות מחמש דקות."

זה יכול להיות מושג גם על ידי הסתכלות על כל מצב מנקודה המבט ההפוכה של השקפות אנשים שונים. לדוגמא, איך היה ילד או בוגר רואה את המצב? מה לגבי מומחה או טירון, או תושב מקומי לעומת מבקר? אדם עשיר או עני? אדם גבוה או נמוך? בעיה כהזדמנות? חולשה כיתרון?
בלתי אפשרי כאפשרות רחוקה? ראינו שאנחנו יכולים ויודעים להתווכח – אולי זה אומר שאנחנו יכולים גם להסכים? על ידי הזדהות עם סוגים שונים של אנשים, ניתן לעצב מוצרים וחוויות המותאמים לצרכים הספציפיים שלהם.
דרך חשובה נוספת בעת פתרון בעיה היא לשאול את שאלת ה "למה". לדוגמא: אם התבקשתי לבנות גשר מעל נהר, אני יכול ללכת ולבנות גשר. או שאני יכול לחזור למזמין עם שאלה נוספת: "למה צריך גשר?" ניתן להניח כי התשובה הסבירה תהיה כי צריך גשר כדי להגיע לצד השני של נהר. תגובה זו פותחת את המסגרת למספר פתרונות אפשריים. ישנם בבירור דרכים רבות לחצות מלבד הגשר. ניתן לחפור מנהרה, לשוט בסירה, להטיס כדור פורח…
ניתן להרחיב את המסגרת עוד יותר על ידי שאלת למה אני רוצה או צריך להגיע לצד השני של הנהר.
קחו למשל את העובדה כי לפני 1543 אנשים האמינו שהשמש וכל כוכבי הלכת סובבים סביב כדור הארץ. לכל מי שהביט אל השמים, היה ברור כי כדור הארץ היה במרכז היקום. אבל בשנת 1543, קופרניקוס שינה את כל זה על ידי הצעה שהשמש היא בעצם במרכז מערכת השמש.

בשנת 2007, בעל טור ב'וושינגטון פוסט' ג'ין ויינגרט ביקש מהכנר הנודע ג'ושוע בל לשתף פעולה בניסוי. בל נהג לנגן בקונצרטים בפני אולמות מלאים של אנשים ששלמו מאות דולרים לכרטיס. בל התבקש לשנות לוקיישן: לנגן בתחנת הרכבת התחתית מטרו בוושינגטון הבירה, ולראות כיצד יגיבו אנשים אליו בהקשר אחר. הוא היה לבוש בבגדים רגילים, בזמן שהוא ניגן בצורה וירטואוזית על כינור הסטרדיוואריוס שלו, וינגרטן הציב מצלמה נסתרת בתחנה וצילם את תגובות העוברים. בין 1,097 אנשים שראו את בל באותו יום, רק שבעה עצרו להקשיב, למרות העובדה שהוא מנגן אותה המוזיקה גם על במה ובמשך אותו זמן. באותו יום בל הרוויח רק 32.17 $ בטיפים, כולל 20 $ ממישהו מוכר לו. כאשר הוא ניגן בהקשר הלא שגרתי הזה, והקהל לא ישב באולם, למרות היופי של המוזיקה שלו, המאזינים בקושי שמו לב לקיומו. במסגרת החדשה הנ"ל, עוברי האורח לא ראו את בל באותו האור שראו אותו כאשר הוא מואר על הבמה.
אנו עושים את הטעויות שלנו בהנחה כי הדרך בה אנו עושים דברים היא הדרך היחידה הנכונה. לדוגמא, אנו מאמינים כי סוגים מסוימים של בגדים מתאימים לאירועים שונים, יש לנו דעות קדומות על איך לברך מישהו, ומה צריך לאכול בכל ארוחה של היום. עם זאת, ביקור מהיר בסין, יפן, או קוריאה מגלה נורמות שונות לחלוטין בכל התחומים הללו.

לדוגמה, הדירקטוריון של חברת שיווק המזון "טסקו" בדרום קוריאה הציב לעצמו מטרה להגדיל את נתח השוק באופן משמעותי וחיפש דרך יצירתית לעשות זאת. הם התבוננו בלקוחותיהם והבינו שחייהם כל כך עסוקים שבעצם קיים קושי למצוא זמן ללכת לחנות. אז הם החליטו להביא את החנות שלהם לעוברים ולשבים. הם בצעו Reframing לחווית הקנייה ידי יצירת תמונות של קירות מזון בגודל מלא (כמו בחנות) במעברים בתחנות הרכבת התחתית. אנשים יכולים לקנות, פשוטו כמשמעו, בזמן שהם מחכים לרכבת, באמצעות הטלפונים החכמים שלהם באמצעות קודי QR ולשלם באמצעות כרטיס אשראי והפריטים נשלחים אליהם כשהם חוזרים הביתה. גישה חדשה זו של קניות הגדילה את המכירות של טסקו משמעותית. כמו כן, אנו רואים את אותו הדבר קורה עם ספרים. אמזון הוקמה במקור כדי לספק עותקים מודפסים של ספרים, אבל היא בצעה Reframing לעסקיה בהתלהבות וחיבקה את מכירת הספרים האלקטרוניים,

Reframing דורש מאמץ, תשומת לב, ומאפשר לראות את העולם הסובב באור חדש לגמרי.

הפעם תחשבו באופן שונה. מה יקרה? תנסו את זה בבית, בעסק ו…

הכותב הוא קופירייטר face קריאייטיב אסטרטגי ויועץ לעסקים וארגונים. לתגובות:<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי> 0504123724
 

מורפולוגית

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
אחד הראשונים שיצר לעצמו מתחרים ע"מ להגדיל את הרווחים היה הנרי פורד ממציא שיטת הסרט נע.
לאחר שחברת המכוניות האמריקאית הייתה בבעלותו הבלעדית והתבססה היטב, פתח הנרי פורד חברה נוספת לייצור מכוניות - מרקורי, וכפי הציפיות היא אכן הגדילה הגדילה את מעגל המכירות של הבעלים הבלעדי - פורד.
כפי הידוע לי עובדי החברה והעם לא ידעו את שהבעלים זהה לשני החברות וכך נוצר תחרות ממש בין שתי חברות הרכב בארה"ב באותן השנים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה