המשך קיום לימודים בטלפון-מי יודע פרטים איך מתנהל? חשוב לי דחוף

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
לשאלת פותח האשכול:
עד כמה שידוע לי כל מנהל אמור להנחות את צוות המורים / מורות לגבי המשך לימודים בטלפון.
כמו שהיה עד עכשיו.

צפו בשידור חי: מרן ראש הישיבה בשיעור מיוחד למחנכים ומנהלי המוסדות
21:32 כ״ב בניסן תש״פ 16.04.2020 איתי גדסי
עשה למען תינוקות של בית רבן: נשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין בנאום מיוחד ממעונו למחנכים ומחנכות ואנשי חינוך על הדרך לנהוג כעת ועל השמירה על הקשר עם התלמידים מרחוק | צפו

צפו בשידור חי: מרן ראש הישיבה בשיעור מיוחד למחנכים ומנהלי המוסדות
21:32 כ״ב בניסן תש״פ 16.04.2020 איתי גדסי
עשה למען תינוקות של בית רבן: נשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין בנאום מיוחד ממעונו למחנכים ומחנכות ואנשי חינוך על הדרך לנהוג כעת ועל השמירה על הקשר עם התלמידים מרחוק | צפו

היה לי מאוד חשוב להעלות נקודה זו לכל המחנכים והמחנכות, ובמיוחד
לכל הרמ"ים ואנשי הצוות בישיבות הקטנות וגם הגדולות.
במבט שלי, זו ממש הצלת נפשות להיות בקשר טלפוני עם הילדים.
ליזום שיחות, לברר מה קורה, לשמוע חוויות ולתת כוח!
כמו שהבנתי, בבתי הספר של הבנות הדבר נעשה היטב.
אינני יודעת מה קורה באופן כללי בישיבות, אך אני ממש פונה בבקשה לכל מי שיש לו קשר עם אנשי צוות
בישיבות הקדושות- אנא שדלו אותם ליצור קשר עם הילדים במהלך התקופה. זה יכול ממש לבנות עולמות.
קשר של ידידות, נעימות, מעבר ללימוד ולסדרי הישיבה.

התקופה הזו ממש יכולה להצמיח קשר מעמיק יותר, מה שקשה יותר בשגרה.
משיחה עם לא מעט תלמידות, (תלמידותי) ומשיחה עם לא מעט בחורי ישיבה, (קרובי משפחתי)
הבנתי עד כמה השיחות הפיחו בהם רוח חיים.
ואפילו בחור אחד התבטא ואמר: "חבל שהשיחה לא היתה מוקלטת, הייתי שומע אותה שוב ושוב!"
במיוחד בדור שלנו שהילדים שבריריים ומחפשים לפעמים לפזול לכל מיני כיוונים, יש לנו את הדרך
לשמור עליהם חזק, שלא ירצו לחפש שום מקום אחר.
בידינו הדבר!
ואם הועלתי לנפשו של בחור ישיבה אחד, והיה זה שכרי!
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
אם זה עדיין רלוונטי, ואתם עובדים בחינוך העצמאי:
קבלנו הודעה מההנהלה כי יתקיימו לימודים טלפוניים, שיכללו דיווחים שוטפים לחינוך העצמאי,
הן של המנהלת, הן של התלמידות והן של המורות.
תהיה מערכת שעות מסודרת וכן, חובת שיחה עם כל התלמידות גם למורה שאינה מחנכת.
 

פשוט מאוד

משתמש פעיל
אם זה עדיין רלוונטי, ואתם עובדים בחינוך העצמאי:
קבלנו הודעה מההנהלה כי יתקיימו לימודים טלפוניים, שיכללו דיווחים שוטפים לחינוך העצמאי,
הן של המנהלת, הן של התלמידות והן של המורות.
תהיה מערכת שעות מסודרת וכן, חובת שיחה עם כל התלמידות גם למורה שאינה מחנכת.
ואיך את מתכוונת לעשות את זה בפועל?
מאיפה את משיגה חומר?
איך את מעניינת אותם יותר מהרגיל (טלפון)?
כל מידע יעזור לי.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
ואיך את מתכוונת לעשות את זה בפועל?
מאיפה את משיגה חומר?
איך את מעניינת אותם יותר מהרגיל (טלפון)?
כל מידע יעזור לי.
באופן כללי כל ההתארגנות היא באחריות ההנהלה בבית הספר בו אני מלמדת.
המנהלת כבר שלחה הודעה לבנות על תכנית צוברת נקודות ומזכה בפרסים....
מעבר לכך, אני מבינה שהלמידה תהיה הרבה יותר משמעותית ומחייבת לעומת לפני פסח,
ולכן, עדיין לא קבלנו הוראות ממוקדות ומדויקות, כך שאין לי כל כך דרך לתת לך עכשיו עצות...
בע"ה כשנתחיל אשמח לשתף ברעיונות וכו'...
מה שכן,
בערב פסח דווקא התמקדתי ממש בהכנה לקראת הפסח (סיפור יציאת מצרים והכנה מעשית כמו בשיעורים רגילים לחלוטין) ולמרות זאת, ההגשה הייתה הענין המשמעותי.
1. צרי אוויר ואווירה- החמיאי לבנות בכל תחילת שיחה ותארי להן כמה את מתגעגעת אליהם.
2. עודדי אותן לתת לך משוב- משפטים כמו: "כמה שמחתי לשמוע את ההודעות שלכן..." "אני חייבת לשתף אתכן שתמר השאירה הודעה בה היא מספרת לנו ש..." "אני שמחה לשמוע אתכן, אבל אני ממש רוצה לשמוע בנות נוספות" וכו'....
3. הבטיחי סיפור בסוף השיעור- רק למורה שבאמת מתחברת לזה... אני מאמינה שסיפורים תמיד מרתקים את התלמידות.
4. דברי באופן שוטף ובביטחון- מסרי את השיעור עם כל המרץ והכוח: השתמשי באינטונציה נכונה, (טון דיבור משתנה), הקפידי לשאול שאלות ולהמתין שניונת ל"תשובה" כדי לעורר את הבנות לחשוב...
בקיצור- קחי את העניין ברצינות, תראי להן אכפתיות כנה, דאגה ומסירות... מניסיון זה עובד! (יש מורות שמדברות לעצמן, מספרות לעצמן, שוכחות לתת פידבק לבנות, לא משתפות ברגשות ובמחשבות, וכך לבנות אין שום עניין להיות בקשר עם משהו שאיננו מעניין....)
אשמח לעזור בהמשך באופן יותר פרקטי,
בהצלחה!
 

פשוט מאוד

משתמש פעיל
באופן כללי כל ההתארגנות היא באחריות ההנהלה בבית הספר בו אני מלמדת.
המנהלת כבר שלחה הודעה לבנות על תכנית צוברת נקודות ומזכה בפרסים....
מעבר לכך, אני מבינה שהלמידה תהיה הרבה יותר משמעותית ומחייבת לעומת לפני פסח,
ולכן, עדיין לא קבלנו הוראות ממוקדות ומדויקות, כך שאין לי כל כך דרך לתת לך עכשיו עצות...
בע"ה כשנתחיל אשמח לשתף ברעיונות וכו'...
מה שכן,
בערב פסח דווקא התמקדתי ממש בהכנה לקראת הפסח (סיפור יציאת מצרים והכנה מעשית כמו בשיעורים רגילים לחלוטין) ולמרות זאת, ההגשה הייתה הענין המשמעותי.
1. צרי אוויר ואווירה- החמיאי לבנות בכל תחילת שיחה ותארי להן כמה את מתגעגעת אליהם.
2. עודדי אותן לתת לך משוב- משפטים כמו: "כמה שמחתי לשמוע את ההודעות שלכן..." "אני חייבת לשתף אתכן שתמר השאירה הודעה בה היא מספרת לנו ש..." "אני שמחה לשמוע אתכן, אבל אני ממש רוצה לשמוע בנות נוספות" וכו'....
3. הבטיחי סיפור בסוף השיעור- רק למורה שבאמת מתחברת לזה... אני מאמינה שסיפורים תמיד מרתקים את התלמידות.
4. דברי באופן שוטף ובביטחון- מסרי את השיעור עם כל המרץ והכוח: השתמשי באינטונציה נכונה, (טון דיבור משתנה), הקפידי לשאול שאלות ולהמתין שניונת ל"תשובה" כדי לעורר את הבנות לחשוב...
בקיצור- קחי את העניין ברצינות, תראי להן אכפתיות כנה, דאגה ומסירות... מניסיון זה עובד! (יש מורות שמדברות לעצמן, מספרות לעצמן, שוכחות לתת פידבק לבנות, לא משתפות ברגשות ובמחשבות, וכך לבנות אין שום עניין להיות בקשר עם משהו שאיננו מעניין....)
אשמח לעזור בהמשך באופן יותר פרקטי,
בהצלחה!
תודה!
ממש עזרת לי. מה עושים כשהתלמידות מקשיבות ולא מגיבות? ואני אשמח לדעת ולשמוע עוד כשתתחילי.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
תודה!
ממש עזרת לי. מה עושים כשהתלמידות מקשיבות ולא מגיבות? ואני אשמח לדעת ולשמוע עוד כשתתחילי.
לי אישית זה מאוד קשה.
בהתחלה באמת הן לא הגיבו, אחר כך הבטחתי פרסים לבנות שמשתפות וכך פתאום התקשרו עוד ועוד בנות (בערך 15 מתוך 26), פרסים כמו: ביטול ש"ב פעם אחת, כמה שאלות רשות במבחן ועוד. הבעיה שלא חוזרים ללימודים. נראה מה נעשה.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפני פסח עשינו שיעורים מוקלטים מידי יום ב-3 עד 5 נושאים ממחר אנחנו מתחילים בשידורים חיים... אבל בשבוע האחרון של פסח אמרתי בהקלטות שכל יום אני עושה הגרלה על 6 ילדים אחרים שאליהם אני מתקשר ואם אני שומע שהם קשובים להקלטות וכדו' הם זוכים בפרס בלי הגרלה - מתוך 30 ילדים 22 הקשיבו יום יום 5 מידי פעם והשאר לא ממש
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה