"המקום הראשון"

איטא

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אני גם הרגשתי את זה
רציתי מאוד עבודה מסוימת ובסוף חברה שלי קיבלה את זה
היה מאוווד קשה לקבל את זה
אבל ב"ה קיבלתי הרבה תמיכה ועברתי את זה
והאמנתי שבאמת ה' עושה את זה לטובה

אחרי חודש ב"ה קיבלתי עבודה פי מיליון יותר טובה...........

ה' רוצה שנרפה וניתן לו לנהל לנו את החיים
למרות שזה ממש לא קל לפעמים

בהצלחה רבה
ומחזיקים לך אצבעות.
 

יועצת

משתמש רשום
נכתב ע"י dafdefet;2042551:
לי יש שאלה בכיוון ההפוך-
אם אני מרגישה בצוות בעבודה שאני מאיימת עליהן בהצלחה, מה עושים כדי שלא ירגישו רע
כמו שפותחת האשכול מרגישה.
איך נותנים תחושה טובה ועממית
איך מצליחים בלי לדרוס אחרות בעבודה?

1. תני כמה שיותר, תשתפי, תתרמי לכולן מכישוריך, תגלי את "סודותיך המקצועיים"/ מה שלא מהווה בעיה עבורך או אז ההצלחה שלך היא ההצלחה של כולן וכולן רוצות את הצלחתך.
2.להחמיא באמת ולפרגן בנדיבות לכולן- לומר ישירות למי שבצוות מה את מעריכה בהן ואיפה את רואה את זה, שלא יהיו כשבחים חסרי בסיס.

קחי את בקר לדוגמא- שימי לב כמה כולן שמחו בשבילה על הכתיבה בעיתון...
 

dafdefet

משתמש מקצוען
נכתב ע"י יועצת;2042723:
1. תני כמה שיותר, תשתפי, תתרמי לכולן מכישוריך, תגלי את "סודותיך המקצועיים"/ מה שלא מהווה בעיה עבורך או אז ההצלחה שלך היא ההצלחה של כולן וכולן רוצות את הצלחתך.
2.להחמיא באמת ולפרגן בנדיבות לכולן- לומר ישירות למי שבצוות מה את מעריכה בהן ואיפה את רואה את זה, שלא יהיו כשבחים חסרי בסיס.

קחי את בקר לדוגמא- שימי לב כמה כולן שמחו בשבילה על הכתיבה בעיתון...

תודה רבה!!!!!
 

דיזיין אסתי

משתמש רשום
במצבים האלו של חרדה, התמודדות וקנאה. שזה הכן מצבים של קושי שמטרידים אותי יום וליל כטיפוס שלוקח הכל ללב, למדתי אחרי הרבה שיחות מוסר, קאוצ'ינג,אימון אישי...וכו להרים ידיים, לשלוח את כל המגבלות שלי לד', החסרונות, הקשיים, הקנאה, הפחד, הכעס, הלחץ(אפילו את אלו שבאשמתי) פשוט להכנס לרפיון כזה. ולדמיין איך שהכל עולה למעלה, והקב"ה בכבודו ובעצמו לוקח הכל ושולח לי רוגע, שלווה ואין לי שום בעיה. רק שמחה ואושר. אבל ממש כאילו אני איזה תינוקת שלא חושבת על כלום חוץ מההווה העכשוי, השניה הזאת. ברגע שנכנסתי למצב של רוגע מנסה לחשוב על התוצאות ואיך שהכל נרגע והכל הסתדר לטובה. ואז מתפרץ לי מבפנים הודיה 'לד' גם על זה שדמינתי שהכל הסתדר לטובה!! וגם על כל מה שיש לי החל מהילדים המתוקים, על הבית המסודר והנקי וגם שהצלחתי לבשל משהו טעים. אני מתכוונת גם על הדברים הקטנים. אבל ממש להודות ולהרגיש חזק את הרוגע הזה של כיף. ולנסות לדמיין את ליבי שנרגע!
לפעמים יוצא לי לחשב על אין עוד מלבדו!! מתרכזת במילים האלו כמה שמרגיש לי נח להתרכז... כל פעם רעיון אחר שזה לא השני זה ד'.
זה מעצים מאוד, אני עושה את התרפיה הזאת בדברים הקטנים, כמו התינוקת בוכה באמצע הלילה ואז באים לי כל מיני מחשבות של פחד וחרדה, מה יהיה מחר ֹ?איך אני יסתדר בעבודה.? לא יהיה לי כח לכלום..וכו' ואז זורקת הכל לד' משתדלת שוב להכנס לאותו רוגע..וכו' ופתאום קןראים לי ממש ניסים!! אל תשאלי איך...או שבעלי לוקח לי את התינוקת, או שנרדמה תוך שניה ועל הבוקר כאילו כלום!! אני לא עייפה, להפך כאילו ישנתי כל הלילה!!
לאט המח שלי מתרגל להרגע ולשלוח הכל אל ד' וזה משפיע על כל מערכת היחסים שלי!!
ופתאום אני משתנה בהכל, אנשים מתקשרים אלי ורואים אותי שמחה ואין להם מושג מה אני עוברת!!
כשלפעמים אני שוכחת את התרגיל הזה, הכל קשה לי. אני מרגישה את הגוף כבד והחיים עצובים , הכל שחור לי עד שאני צמאה לאותו תרגיל!!
בהתחלה כשהתחלתי באמת לא עשה לי כלום רק אחרי הרבה פעמים זה התחיל....
זה הרגשה ממכרת, מצב מיוחד שאני רוצה להשאר בו עוד ועוד!
ואני מתלבטת לספר לכם משהו אישי...
לפני 4 שנים יצאנו מהארץ ואני כל כך מתגעגעת! אין. לא תבינו אותי כמה קשה לי הקטע הזה שזהו אני לא חוזרת לשם לבינתיים!!!
כל פעם שאני נפגשת עם אנשים ברכוב(בכלל עכשיו שהרבה באים לפסח) הם מדברים עם הילדים בעברית וזה דוקר אותי, שהילדים שלי שכחו את העברית. אני נכנסת להמון סיטואציות של קנאה שהרבה נמצאים בארץ ואני לא!!!!!! אני ממש מתגעגעת אפילו לשפהֱ. למנטליות, לחברה(כמו עכשיו לפורים, בפרוג הרבה משקיעות השקיעו בתחפושות ובמשלוחים ואני ממש אוהבת להשקיע ופה זה לא מקובל זה הורג אותי בפנים כי אני רוצה גם.... תכל'ס השקעתי במשהו קטן ןיצא חמוד! אבל הייתי היחידה) וגם המטנליות כמו מה שקרה לי שלשום, ( מי שקראה את האשכל "ילד בן 8 בוכה")ממש עזרתן לי מאוד. עודדתם אותי ונתתם רעיונות שממש עזרו לי. אז זהו כל רגע היה לי צביטה בלב בקשר לארץ עד שלאט וממש לאט לאט בסיטואציות שונות מהחיים כנ"ל החל לזרום בי מחשבות חדשות ויותר טובות עד שהגיע גם לקטע של הארץ!!! התחלתי ללמוד להסתכל על הנקודות החיוביות של להיות בחו"ל.
ובתור עם יהודי מובטח לנו, הבוטח בד' חסד יסובבנו!! ואני רואה את הפלא הזה יומיום
ד' מחזיר לי כפליים:)
מומלץ!
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קשה קשה קשה!!!
זו עבודה עצמית ויכולה לקחת גם תקופה ארוכה עד לתוצאות מושלמות:)
עבודה שנרקמה במיוחד עבורך מבורא העולם.
אבל אי אפשר לקפוץ מיד לדרגה הגבוהה והרצויה, אלא ללכת על פי כוחותיך ויכולתך העכשוית, בליוי תפילה מעומק הלב.
וצעד אחר צעד לעלות בעוד משהו לקראת השלוה הרצויה.

מה שכן, נהנתי מאד!! שאת לא מתבלבלת מלגעת בנקודה האמתית
יש הרבה שמתביישים גם מעצמם ולא מודים בכך שיש להם בלב תחושה של קנאה או שנאה או מה שלא יהיה. אבל מי שיודע מהי נקודת התורפה שלו יוכל למצוא את התרופה המתאימה לו.

המון הצלחה!!
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
רעיון נפלא ויסודי בעניין הקנאה
מתוך מאמר ארוך ששכתבתי וערכתי מאחד הרבנים הגדולים, עם שינויים מתבקשים

וידגו לרוב בקרב הארץ מה הקשר???

בסיום הברכה שמוסר יעקב אבינו ליוסף - 'וידגו לרב בקרב הארץ', לא מובן מהו הלשון וידגו, ומהו הכוונה - 'בקרב הארץ' כביכול שידגו 'בתוך הארץ', מה שייך ברכה שירבו בתוך הארץ.

ידוע היא שברכה זו היא נגד עין הרע גשמית, והאמת שתוכן הברכה עשירה יותר עשרת מונים, והוא הוראה ודרך בעבודת השם והמידות שהנחיל יעקב אבינו, דרך נפלא ומחודשת בעבודת השם ובפרט בעניין הקנאה ועין הרע, ששייך לכל אחד ואחד מאתנו.

'עין הרע' מה זה???

עין הרע מה זה בכלל??? כדי להבין מה זה עין הרע, ומנין הוא נובע, יש להביא את מה שכתב רש"י, רש"י מסביר לנו ש'וידגו' מורה על ברכה נגד עין הרע, כלומר שיהיו פרים כהדגים שאין בהם עין הרע, בפשטות כל אחד מבין שכוונת רש"י שעל הדגים אין בהם עין הרע שכן מכוסים הם מעיני אדם מאחר והמים מסתירים אותם, זהו אכן הפירוש הפשוט.

אולם התוכן הפנימי בזה, הוא הרבה יותר עמוק.

הנה יש להקדים שאצל הדגים לא שייך קנאה ביניהם, ומדוע???

וההסבר בזה הוא בניתוח שורש מקור עין הרע, כל אחד יודע, ויכול להעיד על עצמו שאם הוא הסתכל על אדם בעין רעה, זה בא מהקנאה...
אבל מה זה קנאה??? מדוע הוא אוכל אותנו עד מוות???

הקנאה שורשה בהתנתקות, התנתקות ממקור החיים, אצל האדם מתבטא ההתנתקות ממקור יצירתו מהאדמה. ונסביר: כשהאדם נוצר מהאדמה שזה ישות כביכול בפני עצמו, וניתן לו בחירה חופשית, הרי שהאדם הסתגל שכל צרכיו יבואו לו רק על פי השתדלותו וכפי מידת כוחו, או חכמתו, כישרונותיו, וכו' האדם במשך חייו אינו מרגיש אייך שהקב"ה עומד ומנשים אותו בכל רגע ואת הבריאה כולה, ומשכך הנבראים על הארץ הם רכושניים מעצם טבעם, והיינו שהאדם צובר 'כביכול' - מעמד, כסף, כבוד, נכסים וכו', ואז יש תחרות של צבירה, צבירת של כבוד, מעמד, כסף, תאוות וכו'.

ויותר מכך: כשהאדם הוא רכושני כפי שנברא, ואינו משיג את מה שחבר שלו כן השיג, הרי שהוא חש שמה שצריך היה לבוא אליו, ומה שראוי היה לו נמצא אצל חברו, ואפילו שאנשים אומרים בלבם, שהאמת 'שלא אכפת לי שגם לו יש', אבל זה ברור לו שהכוונה דווקא עם יש שתיים, ולדוגמא באם יש רק וילה אחת הרי שזה ודאי היה צריך להיות שייך לי, ובמילים אחרות: מה שנמצא אצל חברו הוא במקום מה שהיה צריך לבוא אליו, ואז יש לו כעס על עצמו, ועל סביבתו, ואף לפעמים רח"ל גם על הקב"ה, בטענה מדוע אין לו מה שיש לאחרים, ולכן עינו צרה בחברו שכן "השיג" זאת, ומכניס עין רע במה שיש לשני.

אבל אילו היינו מאמינים בהשגחת השם שהכל הוא בא בהשגחת ה', ואין מה שמוכן לחברו נוגע כמלוא נימה במה שמגיע לו, לא שייך בכלל שהוילה וכדו היה להגיע אליו, לא היה עולה כלל המחשבה הזאת שגם לי היה יכול להגיע את מה שיש לו, וממילא מה שיש לו אינו כלל בתחום השגתי.

וכדאי שהאדם ידמה לעצמו, שכביכול הקב"ה יורד ומחלק לפי הזמנה מראש, ולאחר מבחן והתאמה ארוכה לכל אדם לפי התפקיד שנבחר לאדם את הכלים שלו, ואת כל צרכיו, היינו שמתאים לו את הבית שמגיע שלו, ואת הכבוד, התפקיד, המעמד, הרכב, הכל רשום אצלו, וכל אחד עובר לפניו ומסתכל כביכול הקב"ה ברשימה והוא מחלק לפי זה. לזה וילה, לזה קוטג', ולזה דירת מחסן, לזה שיהיה מנהל, לזה שיקבל מחמאות, ולזה שיקבל נזיפות וכו'.

על פי זה נבוא להסביר מדוע אצל הדגים אין עין הרע ביניהם. הנה כשנתבונן בדגים נראה שכל העת קשורים הם למקום ולמקור לידתם, כלומר: למים ומהמים הם מקבלים את כל צרכיהם, האויר מתוך המים, הנוזלים מתוך המים, הכל בכל מכל יש להם במים, וגם האוכל בא להם מהמים לתוך הפה, רק לתפוס תאוצה טיסה ישירה פתיחת הפה ובליעת ארוחה דשנה של דגים קטנים יותר, ועוד, שאצל הדגים גם לא שייך קנאה ושל מקום, היינ אני חי במקום הזה, 'המקום הזה שייך לי', שכן הם חיים באזורים שלמים זה עם זה בעירוביה ובשלום ובנעימות, וממילא אין ביניהם שום קנאה.

ולכן הדגים נחשבים כקשורים למקור מחצבתם, מאחר והם חשים בפועל האייך הכל בא להם מהמים שזה מקור החיים שלהם, ואם כן האיך שייך בכלל לקנאות, ומשאין קנאה אין אצלם עין הרע כלל.

אם כן זהו המסר והדרך החיים שיעקב אבינו מברך ומוסר לבניו, 'וידגו לרוב בקרב הארץ' - שהאופן שפרים ורבים הוא דווקא על ידי אמונתם האיתנה שהכל מאת המים שבאים מאיתו ית', ומשכך אין פוגעים זה בזה בעין הרע.


כלומר: ברכת יעקב אבינו - שעלינו להיות קשורים למקור החיים בארץ, כדגים במים, ולהאמין שהכל מאת ה' ולא שייך כלל עין הרע שלאחד יש יותר מהשני, אלא כל העת יהיו דבוקים בבורא שהוא הזן ומפרנס לכל ברוחניות וגשמיות, וזהו שמסיים יעקב הברכה – 'בקרב הארץ', ושאלנו האיך שייך לחיות בקרב – 'בתוך הארץ', אלא הכוונה הנכונה היא, שיחיו על הארץ ויהיו קשורים למקור לידתם שהוא מהאדמה, ומזונתם שבא מהארץ, כדגים שבתוך הים כך יחיו באמונה בקרב הארץ, באמונה שהכל מה שצריך לבוא אליו יבוא אליו בכל מקרה, ומה שלא צריך לבוא אליו לא יבוא אליו על אף שיעמדו לימינו כל יושבי תבל וכו', ואך זאת על האדם תמיד לעמוד ולהתקשר למקור חיותו שבא מקרב הארץ, כדגים בתוך הים שתמיד קשורים למקור חיותם, וממילא יסתלק ממנו הקנאה, ולא יבוא לדי העין הרע.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני חושבת שאת צריכה לעשות עם עצמך עבודה להעצים אצלך את התחומים שאת טובה בהם והם נותנים לך סיפוק אמיתי.
ולנסות לשים את הנושא הכואב כדבר שולי יותר בחייך, כך הכאב יפחת, והאמוציות שמסתובבות סביבו ירגעו.
וגם אם היום את בנקודה בחיים שאין לך סיפוק משמעותי תצרי לך אותו.
אם את אמא לילדים, תשקיעי במודע באמהות יותר, אולי אפילו תלכי להנחיית הורים.
אם את לא נשואה ויש לך תחום שאת טובה בו, תכנסי אליו יותר ותצרי לעצמך בתוכו משמעות, ואולי אפילו התנדבות בתחום מסוים שיגרום לך הנאה אמיתית ומשמעותית.
ואולי בכלל בתחום המקצועי- תלמדי איזה קורס שתמצאי בחיקו נחמה לכאבך ותצליחי להתרומם.

המון הצלחה!
 

debi

משתמש רשום
שמעתי פעם מרב אחד שאמר שאנחנו בעולם הזה כמו רכב לכל רכב שנשלח למוסך צריך לתקן משהו אחר אנחנו לא נשאל אף פעם מדוע לרכב שלי צריך לתקן את המנוע ולחבר שלי צריך רק לתקן את הפנג'ר בגלגל כי לכל רכב צריך את התיקון שלו אנחנו נשלחנו לעולם כדי להשלים את התיקון שלנו לצורך זה נולדנו לדפוס חיים מסוים עם כשרונות שיש רק לנו ולכן זה שחבר שלי יותר מוצלח או אפילו זה שהוא רק נראה יותר מוצלח זה בשביל להשלים את התיקון שלו בעולם הזה ולנו יש תיקון אחר לרכב ולכן אנו לא זקוקים לכישורים האלו לא יודעת לי זה עזר בהרבה מישורים בחיים מקווה שגם לך...
 

מרגלית100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הקטע הזה של הקנאה עולה לנו בהרבה מאוד מקומות בחיים, אם זה אחות קרובה שנכנסה למשפחה חשובה/עשירה/תומכת וכו יותר ממני,
או בעלה קיבל תפקיד תורני חשוב או הצליח מאוד בעבודה, ילדים, כמות כשרונות, תנאי חיים ועוד אין ספור מקומות שאם לא נמגר אצלנו את הרגשות הללו הם יצופו בכל פעם מחדש,
הדבר קשה ואינו פשוט כלל למי שבטבעו טיפוס מקנא יותר ויש כזה דבר! זה בכלל לא שייך למקום שלי בעולם או להצלחה שלי אלא לסוג החשיבה שלי,

דבר אחד שמחזיק אותי במקומות שאני מרגישה שעוד רגע אני יטבע בגל הרחמים העצמיים על עצמי/משפחתי וכו' היא הידיעה הברורה ששום דבר בעולם אינו מקרי, יש מישהו למעלה שמכוון את צעדינו ועוד דבר מוכח ממש מנסיון אישי שברגע שנותנים לרגשות השליליים הנ"ל להציף אותנו, זה באופן אוטומטי גורר אחריו עוד בעיות, קשיים, קנאה ועוד, אבל אם מתגברים ועובדים על עצמינו מכניסים בכח רגשות חיוביים של טוב לב, הודיה לה', חיפוש הדברים הטובים בכל מצב ותמיד אפשר למצוא זה גורם בראש ובראשונה להרגשה נהדרת וברור שזה מביא לנו דברים טובים

וכפי שאמר אחד הגדולים (איני זוכרת מי) כשהאדם מתלונן על מצבו, ובוכה על הצרות שלו כביכול מלמעלה עונים לו ואומרים "אתה חושב שזה צרות? אפשר ח"ו להראות לך באמת מה זה צרות" אבל אם בן אדם מודה לה' על הטוב שנתן לו ושמח בחלקו עונים לו כביכול מלמעלה "אתה חושב שזה נקרא טוב? אני יראה לך מהו טוב באמת וכמה טוב יש בחלקי להרעיף עליך"!

ולוואי ונוכל באמת לקיים את הדברים הלכה למעשה ובכך למלאות את תפקידנו בעולם!

אני רוצה רק להראות דוגמא של אישה שעברה הרבה בחיים סבתא שלי שתחי' עמו"ש, עברה את השואה וכבר מחתנת ב"ה נינים, אישה שכל מה שעושים לה הוא מצויין בכל דבר שהיא מתמודדת היא רואה רק את הדברים החיוביים, עכשיו היא מתמודדת עם סבא שלי שיחי', שנמצא בשיקום אחרי 2 ניתוחים, הזכרון כבר לא הכי (בלש' עדינה) וזו התמודדות לא פשוטה, כשבאתי לבקר את סבי היא אומרת לי "יש משהו מאוד טוב במצב העכשווי כשכל הנכדים באים לבקר את הסבא לפחות היא זוכה לראות את כולם" (מה שלא קורה לעיתים תכופות)
הלוואי שאוכל ללמוד ממנה וללכת בדרכה....
 

king salomon

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זיסונת יקרה

ראי איזו במה מכובדת פתחו "לכבודך"...
האמת היא אצל כולנו ... רק את היית האמיצה לגעת בחולשותייך "ברבים", וכולנו מתחזקים מכל מה שנאמר עד כה... יישר כח לכל אחד שהשקיע מעצמו כדי לסייע...

חייבת לשתף אותך.... הייתה התמודדות דומה מעין זו שלך ,ובקרב חדר מורים נראה לי שהנסיון הוא קשה מנשוא...
יום אחד הוצאתי את הספר אורחות צדיקים (דאגתי לסביבה סטרילית) וקראתי בקול ממש הלוך וחזור... תוך כדי שינון זלגו עני דמעות וביקשתי מה' שיעזור לי עם פלונית....
האמיני לי "היא" היום כרוכה אחריי , ובניגוד לאופייה לגמריי....
ה' האיר את עני: "ביתי רציתי ממך כאן עבודה... לא משנה מי זו הדמות היום את מתמודדת עם איקס מחר עם וואי..... נכנעת! התבטלת! פנית אליי, ביקשת סיוע... אני אפרע לך בניגוד לכל התחזיות...
בקשי ממנו- הוא יסייע לך!
מעריצה את הישרות.
יישר כח ובהצלחה רבה....
 

חורש

משתמש פעיל
זיסונת! תודה שבזכותך זכינו לקרוא דברים מרוממים אלו! שיעמוד לך לזכות בכל מעשייך!
 

זיסונת

משתמש מקצוען
ואני מודה אישית לכל אחד ואחת שהקדיש מעצמו לתמוך, לכוון ולעודד. איזו השתתפות מתוקה ואיזו אהבת ישראל לזיסונת אחת עלומה.
ותודה לבמה הזו, שאפשרה לחשוף משהו פנימי שישב מבוייש ונכלם ומוחבא בקנאות. ולקבל מענה כל כך מועיל ומכוון.
ואני כל כל שמחה לשמוע שמצאתם כאן עניין.
אולי זו הרכות שנמצאת במקום שמותר לך להיות אנושי. חסר. בלתי מושלם.
 

זיסונת

משתמש מקצוען
מישהו אמר לי דבר נכון נוסף.
תסכימי להיות באמת כלום. ותשנני לעצמך: עד שנוצרתי איני כדאי, ועכשיו משנוצרתי, כאילו לא נוצרתי. אין בי לא חכמה ולא תבונה ולא יכולת לולא ה' בעזרי. התחברות לנקודת האין שלנו משחררת מן התדמית שאנחנו כל כך תלוים בה ובגללה, החרדות, הקנאה והתחרותיות ועוד רעות חולות.

אם יש לכם עוד תגובות- אשמח לקרוא.

איך מורידים את האשכול לשמירה במחשב האישי שלי?
 

דיזיין אסתי

משתמש רשום
זיסונת יקרה
כמו שכתבת, אני חושבת שזאת הנקודה העיקרית בנושא בריאת הנפש, או עבודה המידות.( איך שתקראי לזה. לא רוצה להשמע מדי צדיקה)
צריך להתחבר לנקודת האין סופי שזו הקב"ה מתוך התחברות לאני אמיתית שלנו!
אבל לא בכל מצב בחיים או תקופה אפשר להתחבר בתור " אני עפר ואפר, רימה ותולעה" .
לפעמים זה מגיע מתוך "בשבילי נברא העולם"!! העיקר שתכנסי לעולם הפנימי שלך האמיתי, תזרמי לאט לפעמים מהרגשה עילאית ולפעמים מהרגשה של התבטלות מוחלטת העיקר בכבוד עצמי חיובי.
ככה תתקדמי, לעבר עולם של עליה.
סליחה שאולי הייתי מדי עמוקה, יש הרבה שלא מתחברים לזה ולכן לא נח לי להגיב אבל יש המון מה לדבר ולהרחיב בנושא!
אחד המרבה ואחד הממעיט העיקר לכוון לאבינו שבשמים
בתפילה "וטהר ליבנו לעבדך באמת"
הצלוחעס
 

king salomon

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אח.... דברים של אמת
דבריו הנוקבים של רב "אושר פרויינד" זצוק"ל.....
 

סטודיו פלאש

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
יש אחת בשם 'אסתרק'ה' אישה ממאה שערים שמספרת את סיפורה האישי בהרצאות וכדו'
היא עברה מוות קליני והיא אמרה שהיתה לה בעיה לא קלה עם מידת הקינאה
ציטוט ישיר ממנה:
" אם באה לכם קנאה, רק דרך תפילה, לבקש מה’: “ריבונו של עולם, קח ממני את הקנאה!”, ובסוף ה’ לוקח את הקנאה. כל יום לבקש בלב: “ריבונו של עולם, עזור לי שאני לא אחמוד, שלא תהיה לי קנאה”, רק ע”י תפילה אפשר להתמודד עם זה"
 

inspiration

משתמש צעיר
נכתב ע"י סטודיו פלאש;2045364:
יש אחת בשם 'אסתרק'ה' אישה ממאה שערים שמספרת את סיפורה האישי בהרצאות וכדו'
היא עברה מוות קליני והיא אמרה שהיתה לה בעיה לא קלה עם מידת הקינאה
ציטוט ישיר ממנה:
" אם באה לכם קנאה, רק דרך תפילה, לבקש מה’: “ריבונו של עולם, קח ממני את הקנאה!”, ובסוף ה’ לוקח את הקנאה. כל יום לבקש בלב: “ריבונו של עולם, עזור לי שאני לא אחמוד, שלא תהיה לי קנאה”, רק ע”י תפילה אפשר להתמודד עם זה"

סטודיו יקרה, דבריה נכונים בתכלית. אולם אנו לא זקוקים למישהו שעבר מוות קליני שיאמר לנו דברים כל כך פשוטים...
כלומר, זה שהיא עברה מוות קליני לא עושה אותה לבעלת דרגה גבוהה יותר או קרובה יותר להקב"ה כלל ועיקר!!!
 

סטודיו פלאש

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מה שדיבר אל ליבי שם זה היה שהיא דיברה מתוך ראיה חושית - שזה עזר לה בצורה ממשית, כי היא זכתה לצאת בשלום מהדין, בזכות שהיתה תמיד מתפללת על זה.
התלבטתי אם לכתוב פה את זה, בסוף החלטתי שזה מחזק וכדאי, אבל לא התכוונתי להתיחס לנושא ה'מות קליני'
לא אמרתי שהיא בעלת דרגה או מה, ה' יודע, רק נתתי דוגמא לאישה שיודעת מה זה חויה של קנאה, והתמודדה איתה כל חייה, וב"ה יצאה זכאית בדין.
 

זיסונת

משתמש מקצוען
אחת המליצה לי על הספר "שעריו בתודה"- שמשנה את צורת ההסתכלות על העולם ומפתח ראיה חיובית ורגשות שמחה. נפתח לי בעמוד אחד ובו אמירה כלכך רכה ומשחררת. שיבצתי בה את התפילה האישית שלי: "אני כל כך הייתי רוצה לפרגן ולשמוח בהצלחת חברתי ולא לקנא כלל. אבל אני רואה שאתה רוצה אחרת , שאתמודד עם המידה הזו. אני מקבלת את רצונך שהוא וודאי לטובתי האמיתית"
נסו את צורת האמירה הזו. היא כל כך משחררת את המלחמה הפנימית עם הידיעה שאני. כן. נגועה במידה רעה.
"כל כך הייתי רוצה שאחרי האשכול המיוחד הזה אני פשוט אגיע משוחררת ורגועה לעבודה בלי שום צביטה , אבל אני רואה, ה', שאתה רוצה אחרת. אז אני מקבלת את רצונך , שהוא וודאי לטובתי"...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
5
צפיות
860

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה