אני משתפת כאן דילמה שאני מתחבטת בה כבר זמן מה,
אשמח לשמוע את דעתכם:
לפני תקופה חיפשתי פאנית לשיפוץ ורענון פאה.
מצאתי כאן אשכול בפרוג ובו היללו מספר נשים את ״שנה רעננה״ (בדוי בדוי) כפאנית תותחית בדיוק בתחום.
בהודעתה הראשונה של פותחת האשכול היא ציינה: אני צריכה מידע על הפאנית ש.ר. המלצות כאן, דיס-המלצות באישי.
הגיוני לבקש דיס באישי כדי להמנע מלשון הרע מיותר, לא?
פניתי לאותה שנה רעננה יחד עם חברה נוספת, כאמור, בעקבות ההמלצות בפרוג ולצערי התוצאה לא הוכיחה את עצמה.
למרות שחזרנו שוב ושוב ונהגנו בהגינות, כלום לא קרה ואף הרגשנו ביחס מזלזל.
אמת שהיה לי כאב לב מזה, המחיר לשיפוץ היה גבוה בהחלט- מעל 2000 שח!
אבל חשבתי שאולי אנחנו היחידות, או שבאמת הדרישות שלנו יחסית גבוהות. ואפשר לומר שספגתי את הנזק ועברתי הלאה.
לפני תקופה הוקפץ האשכול ההוא על ״שנה רעננה״ והנה אני רואה בתגובות כי מישהי כתבה שלצערה השיער שקיבלה היה לא משו, ולתגובה זו היו לא פחות מ-8 תודות.
פניתי אל פותחת האשכול בהודעה אישית כדי לוודא מולה והיא סיפרה שאכן קיבלה באותו יום שפירסמה את האשכול שלש תגובות שליליות ובשל כך פנתה לפיאנית אחרת (והצליחה אגב!)
מה שאומר שבעת שאני חיפשתי המלצה לפאנית הזו, היו כאן נשים שהיו להן דיס המלצות לגביה, אך מפני שהן חוששות (ובצדק!) מעבירה על לשון הרע בפרהסיא הן לא הגיבו דבר.
אם הסיפור היה מקרה יחיד, וודאי שלא הייתי טורחת לפתוח אשכול במיוחד, אבל חברה נוספת סיפרה לי שחיפשה המלצה לקורס מסוים כאן באיש את רעהו וכנ״ל קיבלה המלצה על מקום שאכזב אותה מאד, ולאחר מכן התברר לה שהדבר היה ידוע ומובהר למשתמשים רבים כאן. שחששו לשתף ולגרום נזק למקום.
עוד סיפורון קטן, ואחרון בהחלט- חברה טובה סיפרה לי שהלכה לאחרונה לקנות פאה באחד מהסלונים הנחשבים בארץ, כאשר הגיעה לתיקון הפאה שלא ממש הצליחה, ופגשה עוד כמה מאוכזבות, היא שמעה את המנהלת אומרת לאחת העובדות: ״בה תשקיעי, יש לה פייסבוק״...!
- - - - - - - - - - -
אני ממש לא מעונינת שיתחילו לפרסם כאן לשון הרע ברבים, ההפך הוא הנכון.
ואני מאמינה שברוב המקרים, גם אם נכשלתם עם חנות מסוימת, אין המקרה מלמד על הכלל.
אבל אני חושבת ושואלת בקול:
1. האם זה הגיוני (ומותר על פי ההלכה) שיפתחו כאן אשכולות שבהם אנו נקרא רק המלצות, כאשר לאנשים מסוימים שמסתובבים כאן ידוע וברור שמי שילך למקומות האלו צפוי להתאכזב?
2. אולי מי שיש בידו מידע שלילי (מדויק וברור היטב, ולא על סמך מקרה אחד או שניים) חייב מפני ממונם של ישראל להזהיר? או לחילופין, אם לא נח לו לכתוב לשוה״ר, לבקש מההנהלה למחוק את האשכול?
3. בעקבות תגובתה של פאנית ב׳, איך נצליח להביא למצב שיבינו אצלנו בעסקים שלמרות שאנחנו ציבור האמון על שמירת הלשון, גם לנו יש דעה ואנחנו לא נחזור שוב ושוב למקום שצוחק עלינו בעיניים?
תודה שקראתם עד כאן, אשמח לשמוע את דעתכם.
אשמח לשמוע את דעתכם:
לפני תקופה חיפשתי פאנית לשיפוץ ורענון פאה.
מצאתי כאן אשכול בפרוג ובו היללו מספר נשים את ״שנה רעננה״ (בדוי בדוי) כפאנית תותחית בדיוק בתחום.
בהודעתה הראשונה של פותחת האשכול היא ציינה: אני צריכה מידע על הפאנית ש.ר. המלצות כאן, דיס-המלצות באישי.
הגיוני לבקש דיס באישי כדי להמנע מלשון הרע מיותר, לא?
פניתי לאותה שנה רעננה יחד עם חברה נוספת, כאמור, בעקבות ההמלצות בפרוג ולצערי התוצאה לא הוכיחה את עצמה.
למרות שחזרנו שוב ושוב ונהגנו בהגינות, כלום לא קרה ואף הרגשנו ביחס מזלזל.
אמת שהיה לי כאב לב מזה, המחיר לשיפוץ היה גבוה בהחלט- מעל 2000 שח!
אבל חשבתי שאולי אנחנו היחידות, או שבאמת הדרישות שלנו יחסית גבוהות. ואפשר לומר שספגתי את הנזק ועברתי הלאה.
לפני תקופה הוקפץ האשכול ההוא על ״שנה רעננה״ והנה אני רואה בתגובות כי מישהי כתבה שלצערה השיער שקיבלה היה לא משו, ולתגובה זו היו לא פחות מ-8 תודות.
פניתי אל פותחת האשכול בהודעה אישית כדי לוודא מולה והיא סיפרה שאכן קיבלה באותו יום שפירסמה את האשכול שלש תגובות שליליות ובשל כך פנתה לפיאנית אחרת (והצליחה אגב!)
מה שאומר שבעת שאני חיפשתי המלצה לפאנית הזו, היו כאן נשים שהיו להן דיס המלצות לגביה, אך מפני שהן חוששות (ובצדק!) מעבירה על לשון הרע בפרהסיא הן לא הגיבו דבר.
אם הסיפור היה מקרה יחיד, וודאי שלא הייתי טורחת לפתוח אשכול במיוחד, אבל חברה נוספת סיפרה לי שחיפשה המלצה לקורס מסוים כאן באיש את רעהו וכנ״ל קיבלה המלצה על מקום שאכזב אותה מאד, ולאחר מכן התברר לה שהדבר היה ידוע ומובהר למשתמשים רבים כאן. שחששו לשתף ולגרום נזק למקום.
עוד סיפורון קטן, ואחרון בהחלט- חברה טובה סיפרה לי שהלכה לאחרונה לקנות פאה באחד מהסלונים הנחשבים בארץ, כאשר הגיעה לתיקון הפאה שלא ממש הצליחה, ופגשה עוד כמה מאוכזבות, היא שמעה את המנהלת אומרת לאחת העובדות: ״בה תשקיעי, יש לה פייסבוק״...!
- - - - - - - - - - -
אני ממש לא מעונינת שיתחילו לפרסם כאן לשון הרע ברבים, ההפך הוא הנכון.
ואני מאמינה שברוב המקרים, גם אם נכשלתם עם חנות מסוימת, אין המקרה מלמד על הכלל.
אבל אני חושבת ושואלת בקול:
1. האם זה הגיוני (ומותר על פי ההלכה) שיפתחו כאן אשכולות שבהם אנו נקרא רק המלצות, כאשר לאנשים מסוימים שמסתובבים כאן ידוע וברור שמי שילך למקומות האלו צפוי להתאכזב?
2. אולי מי שיש בידו מידע שלילי (מדויק וברור היטב, ולא על סמך מקרה אחד או שניים) חייב מפני ממונם של ישראל להזהיר? או לחילופין, אם לא נח לו לכתוב לשוה״ר, לבקש מההנהלה למחוק את האשכול?
3. בעקבות תגובתה של פאנית ב׳, איך נצליח להביא למצב שיבינו אצלנו בעסקים שלמרות שאנחנו ציבור האמון על שמירת הלשון, גם לנו יש דעה ואנחנו לא נחזור שוב ושוב למקום שצוחק עלינו בעיניים?
תודה שקראתם עד כאן, אשמח לשמוע את דעתכם.