המלצות כאן, דיס המלצות באישי. נשמע לכם הגיוני?

מאמרים אחרונים

"הם מחלקים לעניים מרודים": שר התורה מעיד להיכן הוא נותן את ה'מתנות לאביונים'
מי רואה את מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט''א תורם ואינו מצטרף, מי רואה להיכן מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א נותן את המתנות...
5.00 star(s) 1 ratings
בוגרות מסלולי לימודי ההייטק של סמינר 'תמורה' משתלבות בעבודה כבר מהשנה השניה ללימודים
סמינר תמורה הוא מבית מכללת 'עזריאלי' המכללה האקדמית להנדסה – ירושלים*בין החברות המעסיקות את בוגרות סמינר 'תמורה': אינטל, מובילאיי, סיסקו, ועוד *...
מה ריגש אותי ביום התחפושות הגדול?
ראיתי הרבה סוגים של תחפושות, ספרי תורה, מלכים נסיכים, ליצנים, כלות דוורים, ועוד ועוד אבל מה שהכי ריגש אותי, זה המצלמות שאיתם ראיתי את האמהות...
הטרגדיה הנוראית שארעה הבוקר
היא הייתה מהתושבות המוכרות בהר שמואל בירושלים, בהריון מתקדם, אבל אז היא נדבקה בנגיף הקורונה, הרופאים נלחמו על חייה, אבל הבוקר היא נפטרה למגינת לב...

- Dassi -

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
אני משתפת כאן דילמה שאני מתחבטת בה כבר זמן מה,
אשמח לשמוע את דעתכם:


לפני תקופה חיפשתי פאנית לשיפוץ ורענון פאה.
מצאתי כאן אשכול בפרוג ובו היללו מספר נשים את ״שנה רעננה״ (בדוי בדוי) כפאנית תותחית בדיוק בתחום.
בהודעתה הראשונה של פותחת האשכול היא ציינה: אני צריכה מידע על הפאנית ש.ר. המלצות כאן, דיס-המלצות באישי.
הגיוני לבקש דיס באישי כדי להמנע מלשון הרע מיותר, לא?

פניתי לאותה שנה רעננה יחד עם חברה נוספת, כאמור, בעקבות ההמלצות בפרוג ולצערי התוצאה לא הוכיחה את עצמה.
למרות שחזרנו שוב ושוב ונהגנו בהגינות, כלום לא קרה ואף הרגשנו ביחס מזלזל.
אמת שהיה לי כאב לב מזה, המחיר לשיפוץ היה גבוה בהחלט- מעל 2000 שח!
אבל חשבתי שאולי אנחנו היחידות, או שבאמת הדרישות שלנו יחסית גבוהות. ואפשר לומר שספגתי את הנזק ועברתי הלאה.

לפני תקופה הוקפץ האשכול ההוא על ״שנה רעננה״ והנה אני רואה בתגובות כי מישהי כתבה שלצערה השיער שקיבלה היה לא משו, ולתגובה זו היו לא פחות מ-8 תודות.
פניתי אל פותחת האשכול בהודעה אישית כדי לוודא מולה והיא סיפרה שאכן קיבלה באותו יום שפירסמה את האשכול שלש תגובות שליליות ובשל כך פנתה לפיאנית אחרת (והצליחה אגב!)

מה שאומר שבעת שאני חיפשתי המלצה לפאנית הזו, היו כאן נשים שהיו להן דיס המלצות לגביה, אך מפני שהן חוששות (ובצדק!) מעבירה על לשון הרע בפרהסיא הן לא הגיבו דבר.

אם הסיפור היה מקרה יחיד, וודאי שלא הייתי טורחת לפתוח אשכול במיוחד, אבל חברה נוספת סיפרה לי שחיפשה המלצה לקורס מסוים כאן באיש את רעהו וכנ״ל קיבלה המלצה על מקום שאכזב אותה מאד, ולאחר מכן התברר לה שהדבר היה ידוע ומובהר למשתמשים רבים כאן. שחששו לשתף ולגרום נזק למקום.

עוד סיפורון קטן, ואחרון בהחלט- חברה טובה סיפרה לי שהלכה לאחרונה לקנות פאה באחד מהסלונים הנחשבים בארץ, כאשר הגיעה לתיקון הפאה שלא ממש הצליחה, ופגשה עוד כמה מאוכזבות, היא שמעה את המנהלת אומרת לאחת העובדות: ״בה תשקיעי, יש לה פייסבוק״...!

- - - - - - - - - - -

אני ממש לא מעונינת שיתחילו לפרסם כאן לשון הרע ברבים, ההפך הוא הנכון.
ואני מאמינה שברוב המקרים, גם אם נכשלתם עם חנות מסוימת, אין המקרה מלמד על הכלל.

אבל אני חושבת ושואלת בקול:
1. האם זה הגיוני (ומותר על פי ההלכה) שיפתחו כאן אשכולות שבהם אנו נקרא רק המלצות, כאשר לאנשים מסוימים שמסתובבים כאן ידוע וברור שמי שילך למקומות האלו צפוי להתאכזב?
2. אולי מי שיש בידו מידע שלילי (מדויק וברור היטב, ולא על סמך מקרה אחד או שניים) חייב מפני ממונם של ישראל להזהיר? או לחילופין, אם לא נח לו לכתוב לשוה״ר, לבקש מההנהלה למחוק את האשכול?
3. בעקבות תגובתה של פאנית ב׳, איך נצליח להביא למצב שיבינו אצלנו בעסקים שלמרות שאנחנו ציבור האמון על שמירת הלשון, גם לנו יש דעה ואנחנו לא נחזור שוב ושוב למקום שצוחק עלינו בעיניים?

תודה שקראתם עד כאן, אשמח לשמוע את דעתכם.
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אולי צריך לכתוב בגלוי 'אני לא מרוצה", ואת הפרטים באישי.
אפשרות נוספת וקצת מסובכת: לפתוח במקרה כזה סקר.
 

בתוכנית-מרחב אונליין

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עיצוב גרפי
יש הרבה מאד המלצות של בני משפחה וכדומה שיש להם אינטרסים בקידום עסק כזה או אחר.
אני נכוויתי מכמה המלצות כאלה ולמדתי לבדוק היטב.
בדקתי כמה המלצות, וגיליתי שהם כלל לא הזמינו שירות מאותו העסק...
הממליצים/ות כאן צריכים להבין שיש להם אחריות כשהם ממליצים.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
בעיה הלכתית לא פשוטה.
אין לסמוך על המלצות אנונימיות בכלל, אלא לקחת אותם בערבון מוגבל. כנ"ל - דיס המלצות.
 

שירי כהן

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
איור וציור מקצועי
עיצוב גרפי
רק להזדהות..
גם אני נפלתי חזק עם נותנת שירות ועם מה שקניתי אצלה,
לא כפילות לשון.
גם המוצר היה נפילה, וגם נותנת השירות.
באתי אליה בעקבות המלצות נלהבות מכאן.
הפסד של אלפי שקלים.
 
קורס עריכת וידיאו יפתח לך דלתות לתחום מרתק ורווחי שנהנה מביקוש גבוה במיוחד

בסתר המדרגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הגיע הזמן שנברר על דברים חשובים בצורה קצת יותר חכמה מאשר לפרסם שאלה ב"פרוג", ק"ו בענינים רפואיים.
(דעתי הקטנה)
 

שביעית

משתמש מקצוען
באמת כדאי לכתוב בהודעה ''יש לי דיס-אינפורמציה. פרטים באישי.''
ככה ידעו שלא הכל שם ורוד וחלק, אבל בלי פירוט של לשה''ר. אם מישהו יתעניין בזה אחרי תקופה, הוא ידע לפנות לבעל הודעת ה'דיס' ולבקש את הפירוט המדובר.
 

!music

משתמש צעיר
גם אני באופן אישי על סמך המלצות של פרוג נעזרתי בשירותיו של איש מקצוע כל שהוא
והתוצאה הייתה פשוט קטסטרופה...
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
אני נפלתי עם שני נגרים מומלצי פרוג ):
האחד, כך התברר למפרע, זכה למחמאות בזכות בת משפחתו שמסתובבת כאן באתר.
 

- Dassi -

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
תודה רבה לכל מי שהגיב,

גדי ישראלי ו תהילהלוש
צודקים. את הלקח כבר למדתי, ואני בטוחה שרבים כמוני.
השאלה שלי כרגע היא מה עלינו לעשות במצב שבו אנחנו רואים אשכול המלצה שבו ברור לנו שהלקוחות יפלו בפח,
יש לנו חובה להגיב? מותר להתעלם?

דעתכם חשובה לי, ולא פחות מכך חשובה לי מאד דעת ההלכה בנושא.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אבירות;n5066293:
אולי צריך לכתוב בגלוי 'אני לא מרוצה", ואת הפרטים באישי.
צריך לשאול רב. אתה אף פעם לא יכול לדעת למה הלקוח לא יצא מרוצה, האם מסיבה צודקת או שגויה.
 

ישראלית

משתמש פעיל
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
שלחתי את השאלה (העתק הדבק) לרב, נמתין לתשובה
 

בסתר המדרגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מסתובבים פה בעלי אינטרסים בהמון מקצועות ותחומים וחלקם מגיבים לבקשות מעין אלה באופן חיובי וההמשך ידוע...
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אילה לב;n5066327:
תודה רבה לכל מי שהגיב,

גדי ישראלי ו תהילהלוש
צודקים. את הלקח כבר למדתי, ואני בטוחה שרבים כמוני.
השאלה שלי כרגע היא מה עלינו לעשות במצב שבו אנחנו רואים אשכול המלצה שבו ברור לנו שהלקוחות יפלו בפח,
יש לנו חובה להגיב? מותר להתעלם?

דעתכם חשובה לי, ולא פחות מכך חשובה לי מאד דעת ההלכה בנושא.
לעניות דעתי זו שאלה הלכתית נטו.
לבינתיים, אפשרי להגיב באשכול כזה משהו בסגנון: "בתור אחד עם נסיון, ניתן לפנות אלי באישי". כך שלא יהיה מובן לשום צד, ויהיה לתועלת רק למי שבאמת צריך מעשית.
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אני כתבתי באשכול שהיו בו המלצות לפאנית מסוימת. כתבתי שיש לי מידע חשוב לגביה ומי שזה רלוונטי שיפנה באישי. פנו אלי די הרבה מפה וכתבתי את דעתי ואת הנסיון שלי. אולי לא כדאי לקלקל בפומבי אבל מי שרואה המלצה ויש לו נסיון אחר, לפחות את זה לעשות. לכתוב שיש מידע שכדאי לשמוע באישי.
 

מריומה ♧

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
לשון הרע לתועלת זה מותר וכל אחד שרוצה למסור מידע חייב לברר אם המידע שיעביר קשור לשירות או לדבר שרוצים לקבל
כמו בענין הפאנית , אם היא אכן לא מקצועית ובגלל זה הפסידו כסף חובה לדווח
אבל אם למשל היא לא הכי נחמדה ויש כאלו שלא יפריע להן העיקר שהיא מקצועית , למה לאמר את זה?
כשמישהי תלך אליה היא את השיקול שלה אם שווה לה המקצועיות מול היחס

וכך בהרבה נושאים, לא להגיד מידע זה דבר שגם אסור , סוג של לפני עוור אל תתן מכשול.
אם אתה יודע שהוא רוצה לעשות עסק עם אדם שהוא שקרן או לא מקצועי ולא רוצים לקלקל לו זה ממש עוול ואיסור לא להגיד ולהזהיר.

ואולי באמת כמו שכתבו כאן לכתוב שיש מידע ומי שבאמת רוצה לדעת אז באישי
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
למען הסר ספק
הפלטפורמה של פרוג משמשת פרסומאים רבים
סמויים וגלויים
נאמר שהעסק שלי הוא שמלות בית
פרסום בעיתונות החרדית עולה אלפי שקלים
ופרוג הוא אתר שמבקרים בו אלפי אם לא עשרות אלפי גולשים ביום
מה יותר פשוט מלבקש משושי חברתי הטובה
שתשלח שאלה: שמעתי על שמלות הבית של שלומציון
האם הן איכותיות ושוות את מחירן היקר
ואז לבקש מרינה, פנינה, דינה ומינה לכתוב בהפרש של כמה שעות
מצויין! מעולה! קניתי לפני חמש עשרה שנה וזה נראה כמו חדש!!
קניתי אצל המתחרות והתאכזבתי!!
במקרים רבים מצטרפים לחגיגה גם לקוחות אמיתיים
(רע לא כותבים כמפורט לעיל)
וכך הרווחתי ערוץ פרסומי מעולה, מפולח ומדוייק
והכי חשוב- חינמי

כמובן שיש כאן גם המלצות אמיתיות ואנשים ישרים
אבל כמו תמיד בחיים
לבדוק ולא להיות פתאים
 

גרפיקהil

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קשה לומר שלא לסמוך על המלצות מפרוג או מרחבי הרשת כי העולם שלנו מתנהל היום בצורה כזאת וגם קל יותר להשיג אינפורמציה בדרך הזו.
אבל היות ואנחנו כאן בשביל לעזור אחד לשני, איש את רעהו יעזורו, המלצתי היא שאם את/ה ממליצ/ה על בעל מלאכה או נותן שירות מסוים שהוא מבני משפחתך, מן הראוי והמתבקש לכתוב גילוי נאות על כך וכך אנשים שקוראים את המלצתך לפחות ידעו איך להתייחס להמלצה ואת/ה יצאת ידי חובתך להמליץ טוב.
חבל שלא נוכל לסמוך על המלצות כאן כי בסה"כ זה מאוד עוזר ואם כולנו נשתדל לענות בכנות נוכל כולנו להעזר.
טיפ נוסף, אולי כדאי גם לציין בהמלצה ממה נהנית, כך שהקורא יוכל להחליט אם זה בכלל מדבר אליו. כי לפעמים אחד מתלהב מאוד מאדיבות והשני יוצא מאוכזב מאוד מהמקצועיות והראשון לא מבין למה השני מאוכזב, הוא הרי היה כ"כ אדיב....
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
אנשים לא עד כדי כך רמאים

זו לא רמאות, שמלות הבית שלי באמת מצויינות
ותתפלאי, יש כאן אין ספור הודעות סמויות כאלו
 
נצלו את האופציה ללמוד עריכת סרטים מהבית ולרכוש מקצוע מבוקש ורווחי במיוחד.

המספרים של פרוג:

337,452

משתמשים נכנסו לפרוג בחודש האחרון

42

משתמשים מבקרים ברגע זה באתר

4,986

הודעות נכתבו בממוצע ליום בחודש האחרון

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה