המלצה לספר לימוד ניקוד

שמואל ברם

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
אשמח להמלצות על ספר שמלמד איך לנקד נכון בלשון הקודש (לא עברית מודרנית )

ואגב, אשאל את חברי הפורום הנכבדים
בתהילים פרק כ"ד "דישנת בשמן" הבית ללא דגש מה הסיבה לזה ?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
בתהילים פרק כ"ד "דישנת בשמן" הבית ללא דגש מה הסיבה לזה ?
זה קורה כאשר יש שני תנאים:
א. המילה שלפניה נגמרת בהברה פתוחה.
ב. המילה שלפניה מוטעמת בטעם משרת.
כיון שהמילה שלפניה בטעם משרת, מבחינת ההטעמה מתייחסים למילים אלה כמילה אחת, ולכן הב' "כאילו" כבר לא בראש המילה.
אשמח להמלצות על ספר שמלמד איך לנקד נכון בלשון הקודש (לא עברית מודרנית )
יש רק אחד כזה - תנ"ך.
ראיתי סדרת שלושה כרכים על קורות ישיבת מיר בזמן השואה, והמנקד/ת נקט ניקוד בסגנון תנ"כי עד הסוף. לדוגמה, את המילה מִצְטָרֶפֶת בסוף משפט הוא ניקד מִצְטָרָפֶת, וכעזה"ד. האם כך אתה רוצה? כי אם לא, כללי הניקוד שוים כמעט בכל המקרים. וגם במקרים שנראה שהאקדמיה נקטה אחרת ממה שמופיע בתנ"ך, בסוף מגלים שהיא לא בדתה את זה אלא לקחה את זה מהברטנורא וכד'.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
הנה דוגמה: פעם שלחתי מכתב בהול לאקדמיה על כך שלכאורה חידשו את המילה "חִמְצָה" עבור חומוס. והרי צריך לומר חֶמְצָה בסגול כמו חֶמְדָּה ועֶגְלָה, כי יש הנמכת תנועה בגלל הגרונית! עברו כמה שנים, וגיליתי שהמילה חִמְצָא היא מילה המופיעה בגמרא לסוג קטנית (חולין מט: ונב., יבמות סג. ומסתבר שזה אכן חומוס). ובארמית כידוע במקרה זה אין הנמכת תנועה בעקבות גרונית. אם כן מה הדין?
 

שמואל ברם

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
אז אפשר בבקשה המלצה לספר שמלמד ניקוד באופן קל וידידותי ?
 

פְּרוֹגְלַיין

מבחר הקורסים המקצועיים של פרוג באונליין!

לוח אירועים

למעלה