ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
torino-1220460_1920.jpg


המלך נפתלי הראשון / ראש לשועלים

לפני כחצי שנה הדהים שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה ומשאבי המים זאב אלקין את מדינת ישראל, כאשר עלה במפתיע על הפודיום וגולל בפומבי מסכת האשמות חריפה על ראשו של בנימין נתניהו - אליו היה קרוב מאד שנים ארוכות. אחת הכותרות שסיפק אלקין בנאומו המכונן טענה שנתניהו הפך את תנועת הליכוד ל'חצר ביזנטית'.

אלקין התיימר להביא עמו בשורה ותקווה חדשה. לפתוח פרק חדש בתולדות הימין והמדינה, נקי מחצרות ביזנטיות למיניהן. אך חלפו אי אלו חודשים מאז, ואט אט מתברר שאלקין בסך הכל הלך להקים עם חבריו חצר ביזנטית חדשה, גדולה יותר, שכולנו נתיניה.

דמוקרטיה איננה שיטה טכנית לבחירת מנהיגים. היא תפיסה חברתית שמאמינה ביכולתו ומוסריותו של העם לנהל את חייו כפי שימצא לנכון, בשונה מהמונרכיה, ומשנים קדמוניות בהן רווחה הדעה שרק קומץ אנשים - רחב יותר או פחות - מסוגל באמת להחליט ולהנהיג, ועל כל היתר להתכופף בהכנעה ובידיעה שאינם יודעים.

אם אתבקש להצביע על ההבדל העקרוני הכי בולט בין ממשלת השינוי המודרנית לקיסרות מעוררת נוסטלגיה שלילית – הרי שהוא סעיף העברת ראשות הממשלה מבנט ללפיד. מלכים, אני מודה, מעולם לא קיימו רוטציה אלו עם אלו...

"אבא הולך לעשות מהלך שיהפוך אותו לאדם הכי שנוא במדינת ישראל, מאוד לא פופולרי. אני עושה את זה בשביל המדינה שלי". את המשפט הזה - מספר נפתלי בנט - אמרתי לילדיי לקראת הקמת הממשלה המתרגשת ובאה.

צעד קטן לאדם, פסיעה משמעותית למונרכיה.

בנט עומד בריש גלי, מביט בעיני בוחריו, ומעדכן: חברים וחברות יקרים ויקרות, אתם אכן בחרתם ימינה בהסתמך על מה שהבטחתי תחת כל עץ עזוב ודוכן שווארמה רענן שאבצע. אמת. אין סיכוי שהייתם מעניקים לי את קולכם אילו הייתם מכירים את התוכנית האמיתית - גם זה נכון. אבל מי שמבין מה טוב למדינה הוא אני. וכמו מלך שעושה 'מה שבא לו' בלי להתייעץ עם הקהל הרחב והנבער, גם אני אעשה מה שטוב לדעתי - אפילו אם הציבור מתנגד ונתן בי אמון על דעת שלא אעשה בדיוק את זה - משום שהאספסוף הנוהר לקלפיות איננו מבין בזמן אמת מה טוב למדינה.

לטענת בנט, רוב המצביעים שלו 'מבולבלים'. לא פחות. רבבות אנשים נשים וטף שכיתתו רגליהם כדי לסייע לו לצלוח את אחוז החסימה ולהיבחר לכנסת בשעה טובה, עמלי יום שתלו בו עיניים מעריצות ומקוות – הנה האדם שיכול ורוצה לתקן ולשרת את ה'עמך', שחשבו כי מצאו בו ובסיעתו את שלא מצאו במפלגות אחרות - כל אלו מבולבלים. רק הוא, האיש שמקבל את ראשות הממשלה על לא עוול בכפו, מרוכז ובהיר מחשבה.

בהמשך ישיר לגאונות הזו, אצעד מחר אל בית השכן, אגרש אותו עם אשתו וילדיו לבית הארחה זמני על חשבוני, ואערוך שיפוצים נרחבים בביתו עם קבלן זול וריצוף מעודפים.

בתום העבודות אתקשר בגאווה וחיוך זורח לשכן האהוב, ההמום עדיין: "זרח" אצרח אל השפופרת "עלה בידי לעשות את ביתך המוזנח לארמון! אתה תקבל את הקומה התחתונה, ואני אגור ביחידה על הגג. מי היה מאמין שנזכה?".

או בלשונו של בנט היום: "אנחנו נעשה הכל כדי ששנה מהיום תסתכלו אחורה ותמצאו בליבכם את המקום להבין את ההחלטות שלי".

הביטו: אני לא טועה לרגע לחשוב שבנט עצמו מאמין בזה. שלדעתו הוא באמת עושה את מה שטוב למדינה, גם במחיר 'הפרת הבטחות' בודדות כביכול. אבל העובדה שלסיפורים הללו יש קונים, ושבארצנו הקדושה שורר היום אקלים שמאפשר למישהו לשדר תעמולה משונה כזו לצופיו המכובדים, מדאיגה מאד.

רק לפני כמה ימים הסבירה העיתונאית גברת מצליח ששקד היא מנהיגה מזן אחר, "שמרצה את הבייס הפוליטי שלה ומתקשה לעשות מהלך שחורג מכך". כלומר, האצילים שיודעים יותר טוב מהמון העם מה טוב – הם נורמה. אלו שעדיין חשים מחויבות לתפיסה הדמוקרטית – הם מנהיגים מזן מוזר ונכחד.

בנט רחוק מלקחת קרדיט כממציא החשיבה הזו, או כיבואן שהביא אותה לנמל אשדוד. השופטים והפרקליטים, אלו שששים וצוהלים מן הסתם על הקמת ממשלת בנט, חתומים יותר מכל על ההבנה שהם מבינים מה שאף אחד אחר לא מבין. שופטי העליון יודעים לפרש את החוק טוב יותר ממחוקקיו, וגם מוסריים ומומחי צדק יותר מרוב העם ונציגיו בפרלמנט ובממשלה. ממש כפי שהיה סבור מן הסתם לואי מלך צרפת לדורותיו.

השמאל, שבאופן אירוני נוטה להציג את עצמו כ'מגן הדמוקרטיה', מנסה כבר שנים למנוע מנתניהו להתמודד או לכהן כראש הממשלה - חרף תוצאות הבחירות ועמדת הבוחרים. בבסיס הניסיון הנואל הזה עומדת אותה תפיסת עולם, לפיה העם אינו חכם מספיק לקבוע את עתידו ולעצב את ייצוגו בשלטון, ועל השכבה המשכילה בחברה 'לעזור' לו ולשמש עבורו כמו חונך לנהג מתחיל. שכלם של הציבור ושליחיו אמנם נוסע באופן חביב, אבל זקוק ל'גלגלי עזר' קלילים פה ושם, בפוליטיקלי קורקט וב'ייעוץ' משפטי, והכי גרוע – בסינון מועמדים לבחירות.

לא מזמן התקיימו בחירות כלליות בסוריה, ורבים כאן בארץ צחקו מלא פיהם. על אסאד שהביס את יריביו עם רוב של מעל תשעים אחוזים, ועל מיליוני אזרחיו שצועדים אל הקלפי ללא תכלית. האם הלעג היה מוצדק?

גם כאשר נדפסו לפני מאות בשנים מאמרים מפליגים על אוטופיה דמוקרטית, ועם שיבחר את נציגיו – נטלו אנשים רבים לגימה נוספת מהתה, וצחקקו למשבתו של הכותב הנאיבי.

"השיטה יותר חזקה מכולם" – חשבו בוודאי.

אבל ההיסטוריה לא נעה על צירה בכיוון אחד. ובאחד המסעפים הקריטיים באוטוסטרדת ההיסטוריה פונה מדינת ישראל פניה שגויה בהחלט. אולי עוד יבוא יום והסורים - שילבלבו בדמוקרטיה-פוסט-אסאד - יצביעו בלגלוג על השכנה הקטנה מדרום, שאחרוני תושביה התמימים עדיין מאמינים שהעם שולט בה.

נתיב המילוט ופניית הפרסה עדיין קיימים, נתונים בידיהם של שישים ואחד אנשים. עוד לא מאוחר.
 
נערך לאחרונה ב:

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
קראתי המון בנושא בשבועיים האחרונים וממש התעלית מעל שאר הכותבים המעולים.
איזה נס שאתה לא בפייסבוק כי החסימה של ידידיה מאיר
הייתה צחוק לעומת מה שהנאורים היו עושים לטור שלך
 

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
אפשר לפרסם את הטור בצירוף קישור נאמן למקור?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
דמגוגיה במיטבה.
אלקין התיימר להביא עמו בשורה ותקווה חדשה. לפתוח פרק חדש בתולדות הימין והמדינה, נקי מחצרות ביזנטיות למיניהן. אך חלפו אי אלו חודשים מאז, ואט אט מתברר שאלקין בסך הכל הלך להקים עם חבריו חצר ביזנטית חדשה, גדולה יותר, שכולנו נתיניה.
חצר ביזנטית היא כזו שהסובבים בה לא באים להגשים את רצון העם, אלא אך ורק להגשים את רצון המנהיג, האחד והיחיד, שאסור להחליפו בשום אופן.
כינוי זה מתאים אך ורק לליכוד, שכל מי שניסה להחליף את ראשה בצורה דמוקרטית נחשב כ'בוגד' ונזרק אל מחוץ לשורותיה. מפלגה שבה המינויים לשרים ניתנים אך ורק על פי מפתח נאמנות למנהיג, ולא על פי כישורים, וכך אמיר אוחנה, מירי רגב ומיקי זוהר מקבלים תפקידים בכירים, בעוד שמבחינת אינטליגנציה הם עמוק עמוק בתחתית הרשימה.
דמוקרטיה איננה שיטה טכנית לבחירת מנהיגים. היא תפיסה חברתית שמאמינה ביכולתו ומוסריותו של העם לנהל את חייו כפי שימצא לנכון, בשונה מהמונרכיה, ומשנים קדמוניות בהן רווחה הדעה שרק קומץ אנשים - רחב יותר או פחות - מסוגל באמת להחליט ולהנהיג, ועל כל היתר להתכופף בהכנעה ובידיעה שאינם יודעים.
ולכן, כאשר שישים ואחד נציגים שנשלחו לכנסת מעוניינים בהקמת ממשלה חדשה, זוהי הדמוקרטיה במיטבה.
אם אתבקש להצביע על ההבדל העקרוני הכי בולט בין ממשלת השינוי המודרנית לקיסרות מעוררת נוסטלגיה שלילית – הרי שהוא סעיף העברת ראשות הממשלה מבנט ללפיד. מלכים, אני מודה, מעולם לא קיימו רוטציה אלו עם אלו...
ההבדל העקרוני הוא שקיסרות מחליפים רק במות המנהיג - מה שבליכוד היו מעוניינים לעשות, ואילו דמוקרטיה מחליפים בקלפי, מה שקורה ממש בימים אלו.

בנט עומד בריש גלי, מביט בעיני בוחריו, ומעדכן: חברים וחברות יקרים ויקרות, אתם אכן בחרתם ימינה בהסתמך על מה שהבטחתי תחת כל עץ עזוב ודוכן שווארמה רענן שאבצע. אמת. אין סיכוי שהייתם מעניקים לי את קולכם אילו הייתם מכירים את התוכנית האמיתית - גם זה נכון.
שקר וכזב.
כל מי שהצביע 'ימינה' ידע והבין היטב שבנט לא ילך לבחירות חמישיות בשביל לשמר את שלטונו של ביבי.
הנה כמה ציטוטים נבחרים מדברי בנט - באדיבות מדורו של ישראל יוסקוביץ ב'משפחה':
בתאריך כ''ג באדר, מספר שבועות לפני הבחירות, אמר בנט ל'כאן רשת ב'':
'המטרה היא להחליף את נתניהו'. המראיין שהבין את הרוח הנושבת מדבריו, מבקש לברר אם בנט ייענה ליוזמה של גוש 'אנטי ביבי' ויחתום על הסכם לפני הבחירות שמחויב להחלפת השלטון. "אני במחנה עם ישראל, מדינת ישראל", השיב יו"ר ימינה, "ולחתום על ההוא ועל ההוא לא באמת משרת את העם אנחנו צריכים להחליף את נתניהו. כולם מבינים את זה. יש פה קרב".
יום למחרת העניק ראיון באנגליון לעיתונאי דיוויד הורביץ. "חיוני להחליף את השלטון", אמר בנט. "אנחנו צריכים להחיות מחדש את ישראל. השנה האחרונה היתה אסון מוחלט מבחינת חוסר כשירות וניהול גרוע.. הפוליטיקה בישראל, השיח הציבורי בישראל, נהיו מקוטבים. השורה התחתונה: נתניהו לא יוכל לתקן את כל זה".
במשך הריון רמז יו"ר ימינה על העתיד לבוא: "כל העניין הוא סובלנות. כל העניין הוא הכלה. כל העניין הוא ה'ביחד'. זה כל העניין שלנו - לאחד את ישראל".
שבועיים לפני הבחירות כבר היה ברור שימינה לא עומדת להיות המפלגה הגדולה או השנייה בגודלה. המספרים נעו בין תשעה-עשר מנדטים ביום רגיל, לשנים עשר מנדטים ביום טוב. ואף על פי כן, לאורך הראיון הוא עדיין התעקש על כך שיש לו סיכוי לכהן כראש ממשלה. כשהוא התבקש להסביר, הוא אמר כך: "המנגנונים הפוליטיים אחרי הבחירות הם כל כך מסובכים. אני חושב שהוכחתי שם יכולת מסוימת. אחרי הבחירות אני מתכוון להשתמש ביתרון שלי ולהתעקש על ממשלה לאומית יציבה, טובה, יעילה, ולעשות כל מה שאני יכול כדי להעביר את השרביט מנתניהו לדור שלנו".
בתאריך ח' בטבת תשפ"א הודיע בנט כי יתמודד בבחירות על תפקיד ראש הממשלה. בתוך דבריו אמר כך: "נתניהו עתיר זכויות, אך ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכל, הוא פשוט לא היה שם. עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אך צריך להתקדם הלאה; הגיע הזמן לשינוי".
חודש אחר כך, בתאריך ה' שבט תשפ"א [חודשיים לפני הבחירות], אמר יו"ר ימינה בראיון ברשת ב': "הציבור צריך לשלוח הביתה את מי שהוביל אותני לכישלון הגדול בתולדות ישראל. ב-23 במרץ אקים ממשלה חדשה בראשותי. אני לא מחרים את סער ולא אף פוליטיקאי. ולכן הסבירות שנוכל להקים ממשלה היא הגבוהה ביותר".
בז' ניסן תשפ"א, שלושה ימים לפני הבחירות, התראיין נפתלי בנט לתוכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12, וכך סיפר: כשנתניהו ראה שמתפרקת הממשלה, הוא נזכר להתקקשר אלי ואמר 'בוא תהיה שר הביטחון'. אמרתי לנתניהו - לא. צריך להחליף אותך".
אז איפה בכל הדברים הללו ישנה התחייבות לבוחר שיתמוך בגוש נתניהו בכל מחיר ובכל סיטואציה? איפה מכל הציטוטים שנאמרו בזמן אמת, לא ניתן להבין שהשאיפה המרכזית של בנט היא ראשות ממשלה והחלפת נתניהו?
עכ"ד ישראל יוסקוביץ.
השמאל, שבאופן אירוני נוטה להציג את עצמו כ'מגן הדמוקרטיה', מנסה כבר שנים למנוע מנתניהו להתמודד או לכהן כראש הממשלה - חרף תוצאות הבחירות ועמדת הבוחרים.
ממש חוצפה שהשמאל מעז למנוע מנתניהו לכהן כראש ממשלה.
'חרף תוצאות הבחירות ועמדת הבוחרים'?
כבר ארבע פעמים שמדינת ישראל הולכת לבחירות בגלל נתניהו, וארבע פעמים רצופות הוא לא מצליח להשיג רוב להקמת ממשלה. זה נקרא 'חרף תוצאות הבחירות'?

אני רק אשאל שאלה קטנה:
למה כשגנץ ועמיר פרץ התכחשו להבטחת הבחירות שלהם, וישבו בממשלה תחת נתניהו, לא יצאת בקולות וברקים על 'הונאת הבחירות' ו'מעשה אנטי דמוקרטי'?
האם 'הונאת בחירות' היא בעייתית רק כשהיא נעשית לצד שלנו?
לא זו בלבד, אלא שבאותה נשימה שמדברים על 'הונאת הבחירות של נתניהו', מדברים על 'עריקים מתקווה חדשה'.
למה להקים ממשלה עם אנשים שמתכחשים להבטחה הכי ברורה שלהם - שלא ישבו בממשלת נתניהו - זה לא 'הונאת בחירות'?
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
דמגוגיה במיטבה.

חצר ביזנטית היא כזו שהסובבים בה לא באים להגשים את רצון העם, אלא אך ורק להגשים את רצון המנהיג, האחד והיחיד, שאסור להחליפו בשום אופן.
כינוי זה מתאים אך ורק לליכוד, שכל מי שניסה להחליף את ראשה בצורה דמוקרטית נחשב כ'בוגד' ונזרק אל מחוץ לשורותיה. מפלגה שבה המינויים לשרים ניתנים אך ורק על פי מפתח נאמנות למנהיג, ולא על פי כישורים, וכך אמיר אוחנה, מירי רגב ומיקי זוהר מקבלים תפקידים בכירים, בעוד שמבחינת אינטליגנציה הם עמוק עמוק בתחתית הרשימה.

ולכן, כאשר שישים ואחד נציגים שנשלחו לכנסת מעוניינים בהקמת ממשלה חדשה, זוהי הדמוקרטיה במיטבה.

ההבדל העקרוני הוא שקיסרות מחליפים רק במות המנהיג - מה שבליכוד היו מעוניינים לעשות, ואילו דמוקרטיה מחליפים בקלפי, מה שקורה ממש בימים אלו.


שקר וכזב.
כל מי שהצביע 'ימינה' ידע והבין היטב שבנט לא ילך לבחירות חמישיות בשביל לשמר את שלטונו של ביבי.
הנה כמה ציטוטים נבחרים מדברי בנט - באדיבות מדורו של ישראל יוסקוביץ ב'משפחה':
בתאריך כ''ג באדר, מספר שבועות לפני הבחירות, אמר בנט ל'כאן רשת ב'':
'המטרה היא להחליף את נתניהו'. המראיין שהבין את הרוח הנושבת מדבריו, מבקש לברר אם בנט ייענה ליוזמה של גוש 'אנטי ביבי' ויחתום על הסכם לפני הבחירות שמחויב להחלפת השלטון. "אני במחנה עם ישראל, מדינת ישראל", השיב יו"ר ימינה, "ולחתום על ההוא ועל ההוא לא באמת משרת את העם אנחנו צריכים להחליף את נתניהו. כולם מבינים את זה. יש פה קרב".
יום למחרת העניק ראיון באנגליון לעיתונאי דיוויד הורביץ. "חיוני להחליף את השלטון", אמר בנט. "אנחנו צריכים להחיות מחדש את ישראל. השנה האחרונה היתה אסון מוחלט מבחינת חוסר כשירות וניהול גרוע.. הפוליטיקה בישראל, השיח הציבורי בישראל, נהיו מקוטבים. השורה התחתונה: נתניהו לא יוכל לתקן את כל זה".
במשך הריון רמז יו"ר ימינה על העתיד לבוא: "כל העניין הוא סובלנות. כל העניין הוא הכלה. כל העניין הוא ה'ביחד'. זה כל העניין שלנו - לאחד את ישראל".
שבועיים לפני הבחירות כבר היה ברור שימינה לא עומדת להיות המפלגה הגדולה או השנייה בגודלה. המספרים נעו בין תשעה-עשר מנדטים ביום רגיל, לשנים עשר מנדטים ביום טוב. ואף על פי כן, לאורך הראיון הוא עדיין התעקש על כך שיש לו סיכוי לכהן כראש ממשלה. כשהוא התבקש להסביר, הוא אמר כך: "המנגנונים הפוליטיים אחרי הבחירות הם כל כך מסובכים. אני חושב שהוכחתי שם יכולת מסוימת. אחרי הבחירות אני מתכוון להשתמש ביתרון שלי ולהתעקש על ממשלה לאומית יציבה, טובה, יעילה, ולעשות כל מה שאני יכול כדי להעביר את השרביט מנתניהו לדור שלנו".
בתאריך ח' בטבת תשפ"א הודיע בנט כי יתמודד בבחירות על תפקיד ראש הממשלה. בתוך דבריו אמר כך: "נתניהו עתיר זכויות, אך ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכל, הוא פשוט לא היה שם. עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אך צריך להתקדם הלאה; הגיע הזמן לשינוי".
חודש אחר כך, בתאריך ה' שבט תשפ"א [חודשיים לפני הבחירות], אמר יו"ר ימינה בראיון ברשת ב': "הציבור צריך לשלוח הביתה את מי שהוביל אותני לכישלון הגדול בתולדות ישראל. ב-23 במרץ אקים ממשלה חדשה בראשותי. אני לא מחרים את סער ולא אף פוליטיקאי. ולכן הסבירות שנוכל להקים ממשלה היא הגבוהה ביותר".
בז' ניסן תשפ"א, שלושה ימים לפני הבחירות, התראיין נפתלי בנט לתוכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12, וכך סיפר: כשנתניהו ראה שמתפרקת הממשלה, הוא נזכר להתקקשר אלי ואמר 'בוא תהיה שר הביטחון'. אמרתי לנתניהו - לא. צריך להחליף אותך".
אז איפה בכל הדברים הללו ישנה התחייבות לבוחר שיתמוך בגוש נתניהו בכל מחיר ובכל סיטואציה? איפה מכל הציטוטים שנאמרו בזמן אמת, לא ניתן להבין שהשאיפה המרכזית של בנט היא ראשות ממשלה והחלפת נתניהו?
עכ"ד ישראל יוסקוביץ.

ממש חוצפה שהשמאל מעז למנוע מנתניהו לכהן כראש ממשלה.
'חרף תוצאות הבחירות ועמדת הבוחרים'?
כבר ארבע פעמים שמדינת ישראל הולכת לבחירות בגלל נתניהו, וארבע פעמים רצופות הוא לא מצליח להשיג רוב להקמת ממשלה. זה נקרא 'חרף תוצאות הבחירות'?

אני רק אשאל שאלה קטנה:
למה כשגנץ ועמיר פרץ התכחשו להבטחת הבחירות שלהם, וישבו בממשלה תחת נתניהו, לא יצאת בקולות וברקים על 'הונאת הבחירות' ו'מעשה אנטי דמוקרטי'?
האם 'הונאת בחירות' היא בעייתית רק כשהיא נעשית לצד שלנו?
לא זו בלבד, אלא שבאותה נשימה שמדברים על 'הונאת הבחירות של נתניהו', מדברים על 'עריקים מתקווה חדשה'.
למה להקים ממשלה עם אנשים שמתכחשים להבטחה הכי ברורה שלהם - שלא ישבו בממשלת נתניהו - זה לא 'הונאת בחירות'?
טענו בחיטים והודה לו באפונה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה