הלקוח קיבל ושוב קיבל, לא אהב, כמה ישלם?

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מה אתם עושים במקרה כזה או דומה:
לקוח הזמין שם לעסק שלו,
קיבל 5 הצעות שכמובן הושקעה בהן מחשבה ועבודה.
חלק מהסלוגנים הוא דווקא אהב,
אבל בשמות לא מצא את שאהבה נפשו.
ניחא, קורה.
יצא נותן השירות לדרכו בפעם השניה,
הכין ועמל על עוד 4 הצעות חדשות
במאמץ להיענות לרצונו של הלקוח,
אולם, גם הפעם לא נוצר הקליק.
נותן השירות הביע את נכונותו להמשיך לעבוד על כך,
על אף שתשע הצעות יכולות להספיק במסגרת המחיר,
אולם עדיין ניתן היה להכיל את 'עד שהלקוח יהיה מרוצה'...
למעשה,
בוקר אחד הבריק קרוב משפחתו של הלקוח שם חדש, חינמי כמובן
שהלקוח אהב מיד.
אין זה משנה אם לדעתי השם נכון / מקצועי / מספק / מבטא
אם הלקוח מתעקש ומצא את חשקו.
אך לשאלתי-
מה לגבי התשלום?
מחיר מלא? הנחה קלה?
מה נכון?
נמקו גם.
תודתי.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
מחיר מלא!

הוא משלם על עבודה
בסופו של דבר גם על תוצאה
אבל את שעות העבודה צריך לשלם
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
מה אתם עושים במקרה כזה או דומה:
לקוח הזמין שם לעסק שלו,
קיבל 5 הצעות שכמובן הושקעה בהן מחשבה ועבודה.
חלק מהסלוגנים הוא דווקא אהב,
אבל בשמות לא מצא את שאהבה נפשו.
ניחא, קורה.
יצא נותן השירות לדרכו בפעם השניה,
הכין ועמל על עוד 4 הצעות חדשות
במאמץ להיענות לרצונו של הלקוח,
אולם, גם הפעם לא נוצר הקליק.
נותן השירות הביע את נכונותו להמשיך לעבוד על כך,
על אף שתשע הצעות יכולות להספיק במסגרת המחיר,
אולם עדיין ניתן היה להכיל את 'עד שהלקוח יהיה מרוצה'...
למעשה,
בוקר אחד הבריק קרוב משפחתו של הלקוח שם חדש, חינמי כמובן
שהלקוח אהב מיד.
אין זה משנה אם לדעתי השם נכון / מקצועי / מספק / מבטא
אם הלקוח מתעקש ומצא את חשקו.
אך לשאלתי-
מה לגבי התשלום?
מחיר מלא? הנחה קלה?
מה נכון?
נמקו גם.
תודתי.
הזמנתי בעל מקצוע להתקין אצלי בבית ארון מגבס.
בסוף אני לא אוהבת את התוצאה.
לשלם לו או לא?

קניתי בהקפה לחם בחנות. לא אהבתי את הטעם.
לשלם או לא?

אני אומרת ללקוחות המהססים שיבדקו את העבודות שלי ויחליטו לפני כן, כי אני משקיעה זמן עבודה תמורת תשלום. בד"כ הם מגיעים ורוצים, ומשלמים מקדמה ונהנים ב"ה מהשרות.


לגבי שם, כבר לאה בלוי דנה בסוגיה הזו.
היא לא נותנת שם, אלא מכוונת אסטרטגיה לשם, ואז גם הלקוח יכול להציע שם המתכתב עם האסטרטגיה, וגם היא עוזרת בכך.
 

תובנה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לכאורה הוא צריך לשלם מחיר מלא
העבודה הרי בוצעה
ואם הוא לא השתמש זה בעיתו- לא?

זה כמעט כמו לקנות חולצה ופשוט לא ללבוש אותה.
הזמנתי בעל מקצוע להתקין אצלי בבית

לגבי שם, כבר לאה בלוי דנה בסוגיה הזו.
היא לא נותנת שם, אלא מכוונת אסטרטגיה לשם, ואז גם הלקוח יכול להציע שם המתכתב עם האסטרטגיה, וגם היא עוזרת בכך.
אהבתי את ההגדרה.


השאלה היא כאן-
האם הוא סיים את העבודה?
האם בעיקרון הוא היה נותן ללקוח עוד סבב של הגהות או עוצר ואומר שזה מה שכלול במחיר והשאר בתוספת.
כי לכאורה אם מבחינתו הוא עדיין אל סיים את התהליך אז אולי לחשבן באחוזים מהסך הכללי.

מה באמת מקובל במקרה כזה של בחירת שם.
אני עכשיו גם בתהליך כזה-
לקוח עם 2 עסקים:
לעסק הראשון תוך סבב אחד נבחר השם.
ועם העסק השני.. זה קצת נמרח.
מתי עושים את הסטופ?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
לעסק הראשון תוך סבב אחד נבחר השם.
ועם העסק השני.. זה קצת נמרח.
מתי עושים את הסטופ?
בגדול, בהצעת המחיר אמורים לקחת את זה בחשבון ולכתוב:
עד שלושה סבבים.

בפועל- אני לא עושה את זה וזאת משום שאני לא רוצה לתת ללקוח רעיונות לראש שיש כזה דבר שלא מרוצים בסבב הראשון..
אבל מה שאני כן עושה- זה אומרת לו שאני מציעה עד 5 שמות.
ואז אין כאן משהו לא ברור.

בכל זאת, יש לי לקוח של עמותה, רוצה פרוספקט התרמה, ששילם לי את כל הסכום מראש.
נתתי לו בהצעת המחיר אפשרות לניסוח תוכן לפרוספקט. הוא הסביר לי באריכות את התכנית שלו להתרמה, כתבתי אותה, והוא התייעץ אחכ עם אסטרטגים והחליט להחליף תכנית.
ערכתי לו שינויים, אבל הוא רצה בסוף תכנית חדשה, ועד עכשיו הוא עוד לא סגור על עצמו. (לא מאשימה אותו, הוא פשוט מנסה לייצר משהו חדש שעוד לא היה קיים, וזה יפה ואני עוקבת אחרי זה בסקרנות, כי אני בעד ליזום דברים חדשים בשוק ההתרמות הרווי).
תכלס, אם לא היה משלם לי הכל מראש- הייתי אומרת לו שעד כאן, וישלם מה שצריך, ונתתי לו את השרות.
אבל הוא היה ככ הוגן, שאני מרגישה מחויבת לו עד שימצא תכנית חדשה, כי חשוב לי שיצליח. למרות שכבר כתבתי לו פעמיים, ובד"כ אני נותנת עד שתי סקיצות כשמדובר בפרוספקט.

מה שאני באה לומר זה שיש את הכללים היבשים, ויש את ההתנהלות מול כל לקוח. והכללים נקבעים בשביל לדעת אותם ושיהיה על מה לעבור מדי פעם..:)
 

כיוון - פרסום ומיתוג

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מעשה בבעל בית חרושת עם מכונות עדינות ומורכבות, שהוציא מתחת ידיו סחורה עדינה ומפוארת.
ויהי היום, ותשבות אחת המכונות מעבודה, וישבות כל המפעל. ויקראו למומחה והלה הביט כה וכה, רכן והתכופף, בדק ומישש, וילחץ על כפתור אחד, והפעילות חזרה לחיים.
ויען מר בעל בית החרושת אל המומחה ויאמר נקבה עלי שכרך ואתנה. ויאמר הבה לי שכרי בסך עשרת ריבוא כסף. ויאמר בעל הבית הגם זה עשקתני? ויען המומחה ויאמר: הבה נתחכם בחשבון. שלם ישלם לי כבודך תשע ותשעים כסף ועוד תשעה מאות, תשע ותשעים כסף על לימודי אשר נעשיתי מומחה בדבר, ועוד שקל כסף אחד בלבד על אשר ידעתי איפה להפעיל המכונה.

ואידך זיל גמור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה