הכלכלה החרדית

רוני רביץ

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
לאחרונה קראתי (עיתון משפחה. שמעון ברייטקוף), על חשש שהכלכלה החרדית בסכנת קריסה, הסיבה מעבר למכה הכללית של הקורונה, הרבה מהכלכלה החרדית נשענת על תורמים מחו"ל (לא רק כוללים, גם כל מיני מוסדות ועובדיהם וכו'), והם ספגו מכה קשה.

הכתב (שמעון ברייטקוף) עורר על החשיבות לקנות דווקא מעסקים בקהילה, שזה כמובן חשוב תמיד(ולא רק לעסקים שמפרסמים במשפחה).

אבל אני חושב שכדאי לחשוב על עוד רעיונות איך אנחנו יכולים לעזור לכל אותם עסקים חרדיים, ולו בגלל שזה גם טובתנו.

אז הנה משהו שממש מציק לי לאחרונה:

אנחנו עמוסים בפרסומות,
בעיקר עלוני פרסום ולאחרונה אין סוף רשימות תפוצה,
הדבר הזה עולה המון המון כסף,

אני רואה עסקים שמפרסמים בכל שבוע בהרבה מאוד עלונים (ועל עמוד שלם כמובן),
בחשבון פשוט, זה להתחיל את החודש עם מינוס של אלפי ועשרות אלפי שקלים,

העניין הוא שאנחנו קוראים את הפרסומות האלה ולא מבינים שזה בעצם עולה לנו,
אם העסק לא היה צריך להוציא כל כך הרבה על הפרסום, הוא היה יכול למכור בחצי מהמחיר.

מה שעצוב בכל הסיפור הזה, שאף אחד לא מרוויח מזה.

למעשה כל עסק חייב לפרסם, כי כולם מפרסמים,
אבל הפרסום הזה לא נותן לו בכלל יתרון על האחרים, שוב, כי כולם מפרסמים,
אז אם כולם לא יפרסמו אנחנו בעצם נגיע לאותה נקודה, רק עם עודף של אלפי שקלים.

אז מה הפיתרון?
 

malki r

משתמש צעיר
אם הם לא יפרסמו איך תדעי שהם קיימים?
יש אמרה כזו לעסקים:
אם אתה לא מפרסם אתה לא קיים...
 

בן המלאך

משתמש פעיל
יש פה עוד נתון מאוד קשה, שיקשה על הכלכלה החרדית.
גם החילונים שקנו אצל החרדים עד היום, מפסקים לקנות.

נכתב בחזית. (הכתבה חלקית, ובמקור היא על העיר ביתר.)

רבות דובר על השפעותיה של ההסתה החמורה והבלתי מרוסנת כנגד הציבור החרדי בתקופת משבר הקורונה, על כך שכביכול אינם שומרים על ההנחיות והם "מפיצים את המחלה", עד כדי הפיכתם למצורעים של ממש.

בפועל, אם תביטו ימינה ושמאלה, תגלו כי דווקא בבירת הציבור החילוני, תל אביב, נתוני התחלואה גבוהים בהרבה מאשר בריכוזים החרדיים, וכי מדובר בעלילת דם ותו לא.

לדברי בניהו אביטבול, מנהל לשכת התעסוקה בעיר, להסתה אחריות משמעותית למצב. "כואב לומר את זה, אבל מעסיקים לא מפחדים לומר בריש גלי 'אני לא רוצה להעסיק חרדים' והציבור מפחד לזעוק כי גם ככה הוא לא מצטייר טוב".

בראיון ל'כאן 11' סיפר בעל אופטיקה בביתר, כי כשהוא עושה עבודות לאנשים מבחוץ, הם מתייחסים אליו כאל 'מצורע' ומבקשים ממנו "תניח את השקית כמה מטרים מהדלת, ותלך".

חיים, בעל מכולת שמחזיק נקודה למסירת דואר, שבימים כתיקונם כל תושבי עוטף ביתר היו מגיעים לאסוף את חבילותיהם אצלו ועל הדרך קונים מוצר או שניים, מעיד גם הוא על עוצמת המשבר. לדבריו, כעת לא נכנסים לעיר נמעני חבילות, בשל חששם לבוא במגע עם התושבים החרדים.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
לאחרונה קראתי (עיתון משפחה. שמעון ברייטקוף), על חשש שהכלכלה החרדית בסכנת קריסה, הסיבה מעבר למכה הכללית של הקורונה, הרבה מהכלכלה החרדית נשענת על תורמים מחו"ל (לא רק כוללים, גם כל מיני מוסדות ועובדיהם וכו'), והם ספגו מכה קשה.

הכתב (שמעון ברייטקוף) עורר על החשיבות לקנות דווקא מעסקים בקהילה, שזה כמובן חשוב תמיד(ולא רק לעסקים שמפרסמים במשפחה).

אבל אני חושב שכדאי לחשוב על עוד רעיונות איך אנחנו יכולים לעזור לכל אותם עסקים חרדיים, ולו בגלל שזה גם טובתנו.

אז הנה משהו שממש מציק לי לאחרונה:

אנחנו עמוסים בפרסומות,
בעיקר עלוני פרסום ולאחרונה אין סוף רשימות תפוצה,
הדבר הזה עולה המון המון כסף,

אני רואה עסקים שמפרסמים בכל שבוע בהרבה מאוד עלונים (ועל עמוד שלם כמובן),
בחשבון פשוט, זה להתחיל את החודש עם מינוס של אלפי ועשרות אלפי שקלים,

העניין הוא שאנחנו קוראים את הפרסומות האלה ולא מבינים שזה בעצם עולה לנו,
אם העסק לא היה צריך להוציא כל כך הרבה על הפרסום, הוא היה יכול למכור בחצי מהמחיר.

מה שעצוב בכל הסיפור הזה, שאף אחד לא מרוויח מזה.

למעשה כל עסק חייב לפרסם, כי כולם מפרסמים,
אבל הפרסום הזה לא נותן לו בכלל יתרון על האחרים, שוב, כי כולם מפרסמים,
אז אם כולם לא יפרסמו אנחנו בעצם נגיע לאותה נקודה, רק עם עודף של אלפי שקלים.

אז מה הפיתרון?
שיש במשק רשתות וחברות ענק, כשבידם תקציבי פרסום ענק, לבעל עסק קטן פרטי אין יכולת לא לפרסם, הוא חייב לשחק במשחק של הגדולים,
הפיתרון חייב להיות "צאו והתפרנסו זה מזה"!
להעדיף לקנות כל דבר אצל אנ"ש!
ולא לרעות בשדות זרים.
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
הפיתרון חייב להיות "צאו והתפרנסו זה מזה"!
להעדיף לקנות כל דבר אצל אנ"ש!
ולא לרעות בשדות זרים.
מאד יפה
אבל אתה לא יכול להגיד לאברך שאשתו סייעת או משהו כזה ,
והם בקושי גומרים את החודש ,
לקנות יקר אצל חרדי ולא זול יותר אצל חילוני,
רק כדי "לסובב את הכלכלה החרדית"...
הכלכלה החרדית - זה הוא.
ואין לו כסף מיותר לקנות ביוקר.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לא בהכרח!
יש דברים שלא היית מכיר כלל אם לא היו מספרים לך עליו
לא זאת היתה הכוונה.

בשביל שיכירו אותך בלבד היה מספיק להוציא חוברת כל חודש עם כל העסקים שקיימים, זהו.

מטרת הפרסומות היומיומיות זה מה שכתבתי, ועל זה פותח האשכול שאל, ואין שום דרך אחרת לפתור 'בעיה' כזאת.
כך דרכו של העולם.
 

rootoosh

משתמש רשום
אז הנה משהו שממש מציק לי לאחרונה:

אנחנו עמוסים בפרסומות,
בעיקר עלוני פרסום ולאחרונה אין סוף רשימות תפוצה,
הדבר הזה עולה המון המון כסף,

אני רואה עסקים שמפרסמים בכל שבוע בהרבה מאוד עלונים (ועל עמוד שלם כמובן),
בחשבון פשוט, זה להתחיל את החודש עם מינוס של אלפי ועשרות אלפי שקלים,

העניין הוא שאנחנו קוראים את הפרסומות האלה ולא מבינים שזה בעצם עולה לנו,
אם העסק לא היה צריך להוציא כל כך הרבה על הפרסום, הוא היה יכול למכור בחצי מהמחיר.

מה שעצוב בכל הסיפור הזה, שאף אחד לא מרוויח מזה.

למעשה כל עסק חייב לפרסם, כי כולם מפרסמים,
אבל הפרסום הזה לא נותן לו בכלל יתרון על האחרים, שוב, כי כולם מפרסמים,
אז אם כולם לא יפרסמו אנחנו בעצם נגיע לאותה נקודה, רק עם עודף של אלפי שקלים.

אז מה הפיתרון?
אני חושבת שהפתרון הוא מעבר לפרסום דיגיטליי (שחוסך את הוצאות ההדפסה והחלוקה של העיתונים) וזה יוזיל את עלות הפרסום בעשרות אחוזים למשל כאן בפרוג:)
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
לצערי ניכר כי פותח האשכול לא ממש מבין הפרסום ובכלכלה.
כל בעל עסק מתחיל יודע כי פרסום מביא לקוחות.
עולם הפרסום לא נועד רק כדי להילחם המתחרים.

נסו להיזכר באחד מן השירותים או המוצרים שרכשתם לאחרונה. האם הייתם רוכשים אותם בכלל לולא הפרסום? האם הייתם רוכשים את המוצר דווקא בחנות הספציפית שבו רכשתם אם לא נתקלתם במודעה של נותן השירות?
אתם מציעים לקצץ בתקציב הפרסום, אבל מי שיפסיד מכך אלו גם ובעיקר המפרסמים.


ועוד נקודה גם בעלי המקומונים למיניהם הם בעלי עסק חרדים שנפגעו כתוצאה מהקורונה.
וגם הגרפיקאיות והמזכירות שנותנות להם שירות.
 

גיטיgiti

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
לכן פתחו לאחרונה מלא קבוצות ווטסאפ לפרסום חינמי....
תמיד היו ויש קבוצות חינמיות
וכל קבוצה מכילה עד 256 איש.
וזה לא נותן כמעט מענה. הפרסום הנכון בווצאפ זה רק בסטטוס וגם שם צריך לדעת לפרסם.

ולפותח האשכול לפרסם כל עסק חייב כי אחרת איך ידעו שהוא קיים.
ושכל בעל עסק יבדוק היטב מי קהל היעד שלו ואיך אפשר עוד להגיע אליו בפרסום זול יותר.

ולקנות אצל בעלי עסקים חרדיים זה נכון וחשוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה