ביקורת ספרות הילד המשיח - שולי רנד

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מצורף השיר, ומי שלא שמע - שירוץ
בַּחֲלוֹמִי יָשַׁבְתִּי עַל סַפְסָל
בְּשַׁעֲרֵי הָעִיר יְרוּשָׁלַיִם
שֶׁלֶג כָּבֵד סְבִיבִי נָפַל
אַךְ בִּי לֹא נָגְעוּ הַמַּיִם

בַּחֲלוֹמִי יָדַעְתִּי בְּבֵרוּר
הִתְרַחֲשׁוּת לְעֻמָּתִי מִתְרַגֶּשֶׁת
שְׂפָתַי רָחֲשׁוּ בִּבְהִילוּת
תְּפִלָּה חֲרִישִׁית וְעִקֶּשֶׁת

בָּרָק פָּתַח אֶת הַשָּׁמַיִם
וּלְרֶגַע רָאִיתִי הַכֹּל
בַּמֻּפְלָא אַל תַּחְקֹר סָגַרְתִּי עֵינַיִם
וְאָז דִּבֵּר אֵלַי אוֹתוֹ הַקּוֹל

בַּחֲלוֹמִי פָּתַחְתִּי אֶת עֵינִי
וּלְצִדִּי עַל הַסַּפְסָל רָאִיתִי יֶלֶד
וְהַיֶּלֶד זָקֵן וְחָכָם
וְלַיֶּלֶד אֵין כֶּתֶר אֵין עַם
אַךְ לִי הָיָה בָּרוּר וּמְחֻוָּר
כִּי כָּךְ לִיבִּי לָחַשׁ לִי וְהִבְטִיחַ
שֶׁהַיֶּלֶד הַזֶּה הַמּוּזָר הוּא
חֵי נַפְשִׁי הַמֶּלֶךְ הַמָּשִׁיחַ

וְתֶכֶף שֶׁהִבִּיט לְתוֹךְ עֵינַי
הוּא רָאָה עָלַי הַכֹּל
בּוּשָׁה שֶׁכָּזוֹ לֹא יָדַעְתִּי מִיָּמַי
אֲבָל לֹא הִתְאַפַּקְתִּי מִלִּשְׁאֹל


מָתַי זֶה כְּבָר נִגְמַר הַגָּלוּת הַמַּר הַזֶּה
מָתַי סוֹף סוֹף תִּתְגַּלֶּה
מָתַי תִּכְלֶה רִשְׁעָה מֵאֶרֶץ
וּפִינוּ בִּשְׂחוֹק יִמָּלֵא
בַּחֲלוֹמִי -

בַּחֲלוֹמִי הוּא נֶעֱמָד עַל הַסַּפְסָל
פָּשַׁט יָדָיו הִפְשִׁיל רֹאשׁוֹ לְאָחוֹר
בְּיָדוֹ הָאַחַת צָצָה קֶשֶׁת
בְּיָדוֹ הַשֵּׁנִית הַכִּנּוֹר
וְהוּא נִגֵּן גַּעְגּוּעֵי גַּעְגּוּעִים
עַד נִשְׁמָתִי לָצֵאת הָיְתָה מְפַרְכֶּסֶת
מִלִּבּי נָשְׁרוּ אֲבָנִיםעִם
כָּל מְשִׁיכָה שֶׁל הַקֶּשֶׁת

אֵיךְ הוּא נִגֵּן –
-
-

הָלְכָה הַקֶּשֶׁת יִבֵּב כִּנּוֹר
קוֹל שׁוֹפָר מֵרָחוֹק הֵגִיחַ
וְאָז הַיְשֵׁר אֶל תּוֹךְ לִיבִּי הַשָּׁחֹר
צָעַק הַיֶּלֶד הַמָּשִׁיחַ

מָתַי כְּבָר תִּתְעוֹרֵר, אַתָּה
מָתַי סוֹף סוֹף תְּגַלֶּה
לֹא בַּשָּׁמַיִם הִיא ַרַק בְּפִיךָ
וּמִלְּבָבְךָ חֶסְרוֹנְךָ תְּמַלֵּא

בחלומ----י
בחלומ----י
-

בַּחֲלוֹמִי רָאִינוּ שׁוּעָלִים
פּוֹסְעִים מֵעַל חָרְבוֹת בֵּית מִקְדָּשֵׁנוּ
הַשָּׁמַיִם כַּבְּדֹלַח צְלוּלִים
בִּצְחוֹק פָּרַצְנוּ שְׁנֵינוּ

הרבה זמן חשבתי לכתוב כמה מילים על השיר של שולי,

השם הרשמי שלו הוא אמנם 'הילד המשיח', אך לדעתי שמו הראוי לו הוא - 'בחלומי'.

בתחילה חשבתי להצביע על טכניקות, אך בסוף נכתב מה שנכתב ויצא מה שיצא, אקווה שיהנה את הקורא.



הנקודה שבולטת ביותר בשיר הזה היא העובדה שלא מדובר בשיר ליניארי. הוא לא חד או דו מימדי, אלא נראה כמו אבני הר סיני שהסנה צומח בהן מכל מקום ולכל עבר.

השיר תפור בשכבות שכל אחת נסגרת כשלעצמה אך מכל כיוון נוכל להסתכל על שכבה אחרת.

שערי העיר ירושלים הופכים לבית המקדש, אופס, טעות! למקום החרב, אז ממשיכים לבכות?

מה פתאום!

השמים כבדולח, הם שקופים כמו מים, המים אולי לא נגעו בשולי אבל העולם כולו הפך להיות שקוף וטהור,

ומה עכשיו? אפשר להרגע?

כאן מגיעה מילת המסגרת של השיר, ומזכירה לנו שהכל 'בחלומי', שולי משתמש כאן במילה הזו ומתעתע בנו לאורך כל השיר. אם בתחילה מדובר בחלום אימה, בהמשך הוא הופך לחלום נבואה, בסוף לחלום של תקוה, וכששומעים את השיר בשנית זה הופך לחלום בלתי מושג או חלום אינפנטילי (במובן הבסיסי של המונח)

החלום גם עומד בסתירה לחושניות החזקה כל כך של השיר, כביכול צריך להזכיר לשומע כל העת כי מדובר בחלום.

וכך לאורך השיר מומר השלג לברק ולבסוף לשמים הזכים

הגילוי מגיע מכל הכיוונים, 'ראיתי הכל' 'הוא ראה עלי הכל' 'ראינו שועלים'. הפרונט מתחלף בכל פעם, ודווקא העובדה הזו יוצרת שקיפות מרהיבה לאורך השיר

ואי אפשר בלי המשיח, המשיח כמובן הוא בעיקר 'בחינת משיח', אבל בסופו של דבר שולי מחפש את המשיח ומוצא אותו בילד, בעצם - זהו הילד שבו עצמו, שהרי אנו חולמים כעת.
הגילוי הזה כי הילד הוא הוא המשיח, סולל את הדרך לאמירה הפשוטה כל כך של 'הילד המשיח' – מתי כבר תתעורר, אתה!
הרי אני כבר נמצא בתוכך, מדוע לא תפקח את העיניים, מדוע אתה ממשיך לחלום?

ובסוף השיר אנו מתעוררים ביחד עם שולי, ושואלים את השאלה הקשה כל כך –

ומה יהיה על המציאות? הגם היא חלום?
 
נערך לאחרונה ב:

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
קשה לי הצחוק.
כתבת כל כך יפה,
אולי תנסה למצוא לי איזושהי נחמה או הסבר לסיום?
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
קשה לי הצחוק.

הצחוק פה הוא כצחוקו של ר' עקיבא

"שוב פעם אחת היו עולין לירושלים כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם כיון שהגיעו להר הבית ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים התחילו הן בוכין ור"ע מצחק אמרו לו מפני מה אתה מצחק אמר להם מפני מה אתם בוכים אמרו לו מקום שכתוב בו (במדבר א, נא) והזר הקרב יומת ועכשיו שועלים הלכו בו ולא נבכה אמר להן לכך אני מצחק דכתיב (ישעיהו ח, ב) ואעידה לי עדים נאמנים את אוריה הכהן ואת זכריה בן יברכיהו וכי מה ענין אוריה אצל זכריה אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני אלא תלה הכתוב נבואתו של זכריה בנבואתו של אוריה באוריה כתיב (מיכה ג, יב) לכן בגללכם ציון שדה תחרש [וגו'] בזכריה כתיב (זכריה ח, ד) עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלם עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת בלשון הזה אמרו לו עקיבא ניחמתנו עקיבא ניחמתנו:" מכות כד ב
 

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הילד המשיח. אחד השירים המטלטלים שלו.

הרגעים הכי סוחפים בשיר, בתארו במילים 'איך־הואאא־ניגןןןןןןן' -
ומיד בעקבותיהן השתלבות קטע הכינור העולה ויורד בנגינתו של הילד המשיח... אהממ סליחה... של גדי פוגאטש.
 
נערך לאחרונה ב:

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כתבת כל כך יפה,
תודה, משמח לשמוע.

קשה לי הצחוק.
אולי תנסה למצוא לי איזושהי נחמה או הסבר לסיום?
הצחוק פה הוא כצחוקו של ר' עקיבא
אין ספק שהמשורר כיוון לרמוז לצחוקו של רבי עקיבא.
אך לדעתי הוא מתכוין לפרש את הצחוק בדרך שונה מהצורה הפשוטה שלו.

באופן פשטני הצחוק מתפרש כאיזה מין מישהו חכם יותר מכולם שהוא פשוט יודע הכל ורואה איך אוטוטו מאחורי הסיבוב ממתין קולר עם מים קרים ולכן הוא צוחק על השרב.

לדעתי, ולדעתי בלבד, הצחוק כאן הוא צחוק של לגלוג, כאשר הלגלוג עצמו נתפס כאיזו ישועה.
כמו שכתבתי השיר נתון בתוך תבנית של חלום, כאשר הגאולה נתפסת לא כמשהו חיצוני אלא כענין פנימי בתוככי הנפש, והרבה מתחת למודעות (הוא באמצע חלום).

הלגלוג עצמו, ההבנה שאנו לא איזה דבר כל כך מרכזי וחשוב, ההבנה שהכל כבר נמצא אצלינו ורק כל הרבדים שכרכנו סביבנו הם אלו המשעבדים אותנו, כרוכה באיזה צחוק עצמי שהוא הוא מביא גאולה לעולם.

וכאן יש סימן אזהרה כביכול! אסור לגעת בצחוק הזה ולנסות לחלץ ממנו גאולה, כי או אז כבר הפכנו אותו לאינסטרומנטלי, איבדנו את היכולת לשַטח את התפיסה שלנו ושעבדנו את ההכרה העמוקה ביותר שלנו לעבדות העולם הזה.

שולי חייב לצחוק, כאשר באורח מובנה הצחוק הזה לא יכול להיות מוכר כגאולה, ועם זאת הוא גואל.



התפלספתי יותר מידי, מחילה. בכל אופן אשמח לשמוע אם היה בזה משום מענה לדברייך
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עכשיו, אנסה לבחון שתי טכניקות ששימשו את השיר המופלא הזה בהן נגעתי בטקסט למעלה. (אין לי שום ידע בשירה, מאמין שיש מילים מקצועיות שמשמשות את המושגים עליהם אני מדבר כאן).

הריבוד העמוק של השיר לא מגיע על ריק, הוא מגיע משתי הנקודות אותן העליתי בפוסט למעלה -מילת ה'איפיון' או המיקום של השיר 'בחלומי', והעובדה כי אם נבחן את השיר נוכל לראות שכל מופע בשיר זוכה לטיפול אישי בהמשך, ואפילו אם מדובר בנתון הכי לא משמעותי. שולי לש את הבצק ביסודיות כשאין פינה שלא זוכה לגיבוש.

הטכניקה של מילה יסודית שנשזרת בשיר, היא מעבר לחזרה נעימה על מושג, היא בעצם מעבירה אותנו לעולם שונה. כל שיר או רעיון מובנים מתוך עולם מושגים מסויים ומקבלים את משמעותם מתוך ההקשר הנתון. אפשר לתת לקורא להיות בחתונה, בלידה, בעולם הבא, בשואה, בארוחה או על הדשא. המילה היסודית הזו מחברת ומשרישה את כל המילים והמשמעויות הנמצאות בשיר לקונטקסט ולרקע אותו בחר המשורר למילותיו.

הטכניקה השניה היא הפיתוח של כל איזכור בשיר, כל חפץ, פועל, רצון, מחשבה, מקבלת כמה היבטים שונים או אנשים שונים שמאוזכרים באותו הקשר, כך שכל האיזכורים יחדיו, מהווים מקהלה שמהדהדת שוב ושוב את כל המשמעויות כאחד.

בשביל להראות את זה אתן רשימה סכמטית של המושגים אותם שולי שזר והביא בכל פעם בצורה אחרת, למעלה מ-10. אמספר בכל מושג את האיזכורים.
מסתבר שהגזמתי בחלק מהקישורים, אך הבסיס קיים בהחלט.

1.ישבתי על ספסל - זאת ישיבה של בדידות (תחשבו מי יושב על ספסלים בשערי העיר ירושלים), 2. הוא יושב עם הילד, 3. הילד נעמד ומוביל. 4. כבר לא יושב אלא רואה-מרחף-נמצא את חורבות בית המקדש.

1. שערי העיר ירושלים - שערים הם נעולים אך גם עשויים לקדם לשלב הבא. 2. ברק פתח את השמים. 3. פתחתי את עיני. 4. רואים את חורבות ירושלים.

1. שלג כבד - העולם חשוך. 2. ברק. 3. השמים כבדולח צלולים.

1. ידעתי בבירור. 2. במופלא אל תחקור. 3. לי היה ברור ומחוור. 4. בושה שכזו לא ידעתי מימי.

1. לרגע ראיתי הכל. 2. לצידי על הספסל ראיתי ילד. 3. הוא ראה עלי הכל. 4. ראינו שועלים.

1. ליבי לחש לי והבטיח. 2. מליבי נשרו אבנים. 3. אל תוך ליבי השחור. 4. מלבבך חסרונך תמלא.

1. במופלא אל תחקור. 2. לא התאפקתי מלשאול.

1. סגרתי עיניים. 2. פתחתי את עיני. 3. תיכף שהביט לתוך עיני.

1. פינו בשחוק ימלא. 2. בצחוק פרצנו שנינו.

1. שפתיים. 2. עיניים. 3. ידיים. 4. ראש. שימו לב שהחולם יושב על הספסל והוא לא מצליח להתרומם לפעולה, ורק שפתיו ועיניו עובדות, לילד לעומתו יש ידיים וראש ואיתם הוא מצליח להעיר את הנשמה המפרכסת.

מתי כבר תתעורר. כאן כמובן אין צורך להנגיד למקומות אחרים, הלא זהו ממש היפוכו של השיר כולו.

ואם הגעתם עד לפה, הצלחתי במבחן :)
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לדעתי, ולדעתי בלבד, הצחוק כאן הוא צחוק של לגלוג, כאשר הלגלוג עצמו נתפס כאיזו ישועה.
כמו שכתבתי השיר נתון בתוך תבנית של חלום, כאשר הגאולה נתפסת לא כמשהו חיצוני אלא כענין פנימי בתוככי הנפש, והרבה מתחת למודעות (הוא באמצע חלום).

הלגלוג עצמו, ההבנה שאנו לא איזה דבר כל כך מרכזי וחשוב, ההבנה שהכל כבר נמצא אצלינו ורק כל הרבדים שכרכנו סביבנו הם אלו המשעבדים אותנו, כרוכה באיזה צחוק עצמי שהוא הוא מביא גאולה לעולם.

וכאן יש סימן אזהרה כביכול! אסור לגעת בצחוק הזה ולנסות לחלץ ממנו גאולה, כי או אז כבר הפכנו אותו לאינסטרומנטלי, איבדנו את היכולת לשַטח את התפיסה שלנו ושעבדנו את ההכרה העמוקה ביותר שלנו לעבדות העולם הזה.
גם אני הבנתי זאת ככה, וזה מדהים! אגב, ישנם מפרשים שמתייחסים גם לצחוקו של רבי עקיבא באופן דומה. כדרך חיים שתמיד מחפשת את הבניין ואת האיך להמשיך הלאה ולא נשארת בתהום הצער. כך גם נהג רבי עקיבא אחרי שמתו תלמידיו במגיפה, והקים מחדש תלמידים שיעבירו הלאה את תורתו.

בכל אופן תודה על זה! הניתוח והכתיבה מרתקים!
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מצורף השיר, ומי שלא שמע - שירוץ


הרבה זמן חשבתי לכתוב כמה מילים על השיר של שולי,

השם הרשמי שלו הוא אמנם 'הילד המשיח', אך לדעתי שמו הראוי לו הוא - 'בחלומי'.

בתחילה חשבתי להצביע על טכניקות, אך בסוף נכתב מה שנכתב ויצא מה שיצא, אקווה שיהנה את הקורא.



הנקודה שבולטת ביותר בשיר הזה היא העובדה שלא מדובר בשיר ליניארי. הוא לא חד או דו מימדי, אלא נראה כמו אבני הר סיני שהסנה צומח בהן מכל מקום ולכל עבר.

השיר תפור בשכבות שכל אחת נסגרת כשלעצמה אך מכל כיוון נוכל להסתכל על שכבה אחרת.

שערי העיר ירושלים הופכים לבית המקדש, אופס, טעות! למקום החרב, אז ממשיכים לבכות?

מה פתאום!

השמים כבדולח, הם שקופים כמו מים, המים אולי לא נגעו בשולי אבל העולם כולו הפך להיות שקוף וטהור,

ומה עכשיו? אפשר להרגע?

כאן מגיעה מילת המסגרת של השיר, ומזכירה לנו שהכל 'בחלומי', שולי משתמש כאן במילה הזו ומתעתע בנו לאורך כל השיר. אם בתחילה מדובר בחלום אימה, בהמשך הוא הופך לחלום נבואה, בסוף לחלום של תקוה, וכששומעים את השיר בשנית זה הופך לחלום בלתי מושג או חלום אינפנטילי (במובן הבסיסי של המונח)

החלום גם עומד בסתירה לחושניות החזקה כל כך של השיר, כביכול צריך להזכיר לשומע כל העת כי מדובר בחלום.

וכך לאורך השיר מומר השלג לברק ולבסוף לשמים הזכים

הגילוי מגיע מכל הכיוונים, 'ראיתי הכל' 'הוא ראה עלי הכל' 'ראינו שועלים'. הפרונט מתחלף בכל פעם, ודווקא העובדה הזו יוצרת שקיפות מרהיבה לאורך השיר

ואי אפשר בלי המשיח, המשיח כמובן הוא בעיקר 'בחינת משיח', אבל בסופו של דבר שולי מחפש את המשיח ומוצא אותו בילד, בעצם - זהו הילד שבו עצמו, שהרי אנו חולמים כעת.
הגילוי הזה כי הילד הוא הוא המשיח, סולל את הדרך לאמירה הפשוטה כל כך של 'הילד המשיח' – מתי כבר תתעורר, אתה!
הרי אני כבר נמצא בתוכך, מדוע לא תפקח את העיניים, מדוע אתה ממשיך לחלום?

ובסוף השיר אנו מתעוררים ביחד עם שולי, ושואלים את השאלה הקשה כל כך –

ומה יהיה על המציאות? הגם היא חלום?

תודה על השיר ועל הביקורת.
לא הכרתיו. הוא יפה עד כאב.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אין דבר בעולם שאני נהנית ממנו יותר ממוזיקה שמביעה את המילים.
כתיבה זה משהו יפה שיכול לרגש, מוזיקה כנ"ל
כשהם משתלבים ביחד עם לחן שנותן את אותה הרגשה שיוצאת מהמילים
זה הדבר הכי יפה שיכול להיות, ובמילים כמו אלו- גם הכי מטלטל...

לפני די הרבה זמן רציתי לכתוב ביקורת ספרות (בשילוב ביקורת מוזיקה) על השיר "דע בני אהובי"
אבל כבר הספקתי לשכוח מזה, עכשיו חזר לי החשק...
 

עטרה ד

משתמש מקצוען
וואו, איזה שיר.
שמחה שסוף סוף מישהו מעלה אותו לציבור.
הביקורת מעולה!
אגב, לגבי הילד המשיח- אני חושבת שמעבר למשמעות העמוקה של העניין כמו שכתבת:

ואי אפשר בלי המשיח, המשיח כמובן הוא בעיקר 'בחינת משיח', אבל בסופו של דבר שולי מחפש את המשיח ומוצא אותו בילד, בעצם - זהו הילד שבו עצמו, שהרי אנו חולמים כעת.

הכוונה היא לכך שיש בברסלב אמירה איפשהוא (במגילת הסתרים) שהמשיח יהיה ילד בן 12... אולי משם זה נובע.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני שומע רבות מאנשים על העומק המופלא של השיר הזה
אפילו תו ממנו לא חדר אל ליבי העיקש
גם אחרי שקראתי את הביקורת, ושמעתי את השיר אי אלו פעמים
עדיין נותרתי אדיש כלפיו, כאילו הוא רק אוסף של מילים, עם ערימה של תווים.
מישהו מזדהה?
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
אני שומע רבות מאנשים על העומק המופלא של השיר הזה
אפילו תו ממנו לא חדר אל ליבי העיקש
גם אחרי שקראתי את הביקורת, ושמעתי את השיר אי אלו פעמים
עדיין נותרתי אדיש כלפיו, כאילו הוא רק אוסף של מילים, עם ערימה של תווים.
מישהו מזדהה?
למזלי קראתי אותו לפני ששמעתי אותו. לי המנגינה ממש הפריעה.
גם לי. המילים בלי השוואה למנגינה.
לא הצלחתי לשמוע אפילו פעם אחת בשלמות, כשלעומת זאת, את המילים קראתי כמה פעמים.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ו
גם לי. המילים בלי השוואה למנגינה.
וזה מאד הפתיע אותי. בדרך כלל ההנאה שלי מהשירים שלו מורכבת לגמרי מהשילוב של הלחן והמילים וההתאמה ביניהם והדרמה שלו בפנים. השיר הזה אחר.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כששמעתי פעם ראשונה את 'רצוא ושוב', זה הרגיש כמו לשבת בתיאטרון ולראות הצגה מושקעת במיוחד (ולא שניסיתי). משהו בהגשה ובמילים.
@יעקב1245 תודה על העלאת הדברים לדיון. (ואתה חייב לעשות משהו עם שם המשתמש שלך, הוא לא קליט. להשוואה. איזה סלולרי הייתה רוכש? NOKIA CG45900 או NOKIA C2?)
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
גם לי. המילים בלי השוואה למנגינה.
לא הצלחתי לשמוע אפילו פעם אחת בשלמות, כשלעומת זאת, את המילים קראתי כמה פעמים.
נראה לי שזאת לא המנגינה- זה הקול והשירה של שולי שקצת קשה להתרגל אליהם (וכשמתרגלים- מתמכרים).
המנגינה דווקא מאוד משרתת את המילים, הקו המלודי עולה ויורד בדיוק בנקודות המתאימות,
כשצריך עוצמה יש דיסוננסים או צלילים כרומטיים.
איך שולי אומר "הכל מתוקתק עד התק הקטן" (בשיר 'סיעתא דשמיא')
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
@יעקב1245 תודה על העלאת הדברים לדיון. (ואתה חייב לעשות משהו עם שם המשתמש שלך, הוא לא קליט. להשוואה. איזה סלולרי הייתה רוכש? NOKIA CG45900 או NOKIA C2?)
כרגע זה עולה 20 ש''ח * 12 לא כולל מע''מ, אלא אם כן יש אפשרות דרך הרב @מ"ם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה