התייעצות הייתם מעבירים כיתה?

מצב
הנושא נעול.

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
את רצינית??
ניסית פעם לקשור ידים למישהו?
צריך חבל זמין או חוט או מקסימום אזיקונים.
זה דבר ראשון.
דבר שני- עשינו פעם משחק של קשירת ידים, הילדים ניסו לקשור לי את הידים, והצלחתי להשתחרר בקלות עם גומי, חבל וכו.
זה לא כזה פשוט לקשור ידים. נסי בבית.
זה אומר שהמורה הביא מראש את החבל, ושהילד יכול היה מן הסתם להשתחרר.
את אומרת שזו השפלה?
מבטיחה לך שאם הילד שלך היה חוטף מהילד השני- היית מדברת אחרת.
ואם היית אמא של אותו ילד- והיית מכירה שמדובר במורה רגוע ולא אימפולסיבי,
היית מגיבה מאד אחרת.
לתשומת לבך.

(אגב, לא הייתי מורה מלבד שלושה חודשים לאחר נישואיי, ולא נתקלתי באלימות.
אבל כשילד שלי הרביץ פעם לחבר, אמרתי לאמא של החבר לגעור בבן שלי בחוזקה כדי שלא יעז לעשות זאת יותר. כי המטרה היא לחנך, לא להשתמש בכפפות של משי כלפי ילדים אלימים,
ושיבוא בחשבון על ילדים אחרים).
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
הבן של חברה שלי הוא ילד אלים במיוחד.
משיחות איתה התבררה לי אמת פשוטה- היא מכה אותו המון, גם הרבה בחיידר מכה המון. הם כולם דוגלים בשיטת חושך שבטו.
אני בשום אופן לא מסכימה שהילד הזה יבוא במגע עם הילדים שלי.
אלימות זו שפה נרכשת. וזו שפה קלה מאד לביצוע, היא משתלמת, היא זמינה, היא קלה, היא יעילה ומהירה מאד.
אני לגמרי לא חושבת שכל קשירת ידיים היא אלימות. תלוי איך היא מתבצעת. באיזו צורה.
אם היא מתבצעת בצורה יצרית ואלימה, אין לי ספק שצריך לגשת ולהתלונן - לפעמים גם בדרגים גבוהים.
אם היא נעשית כמו אותו רב שלבש את מעילו לפני שכעס - אז אשרי חלקכם שאלו המורים של הילדים שלכם.
תלוי.


וישנה מחשבה נוספת: איך ילד מרגיש אם ההורים שלו שותקים למראה אלימות.
יודעים ולא עושים דבר.
מה זה מלמד אותו.
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
אפשר דוגמא על קשירת ידיים ראויה ו"לא אלימה"??
נשמע אוטופי ובכל זאת, וזה דווקא מעשה שהיה:
ילדון שסובל מבעיה בויסות חושי ומרביץ. הרב לקח אותו לכיסא בצד, לקח צעיף צמר רך ואמר לו: מצטער. בכיתה שלנו לא מרביצים. דיברנו על זה כמה פעמים וזה לא עזר, ואני חייב לשמור על הילדים בכיתה על כל הילדים. לכן נקשור את הידיים שהיצר הרע כל הזמן אומר להן להרביץ, עד שהן תלמדנה לא להרביץ (בסדר, הרבה לא דיבר בכזה משלב :) אני פשוט לא מצליחה לכתוב "ילמדו לא להרביץ" :) )
תגיד לי מתי אפשר לפתוח".
זו למשל קשירת ידיים לא אלימה.
 

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גם אם זה לא נעשה באלימות, אותי זה מזעזע.
החינוך בדור שלנו הוא שונה לחלוטין. אני שואלת את עצמי מה התועלת שתצא מזה והאם באמת אין דרך אחרת להשיג את אותה מטרה????
יש פעולות שמעוררות בילד תחושת השפלה שמובילה למרד.... גם החברים שרואים כזה דבר- מה הם מרגישים????
 

שפרה ציפורה

משתמש פעיל
עצם זה שהילד ראה וסיפר לאימו על מה שקרה לילד אחר עם קשירת הידיים. נשמע שמפחיד את הילד עצמו.
לא מבינה למה ילד צריך להיות חשוף למעשה כזה.
חובה דיווח לפחות להנהלה.
 

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זה נכון. ורק מי ששואל כאלו שואל ראוי להעניש.
מצד שני - איך מרגישים ילדים אם המבוגרים נרפים ומבוהלים מעצמם - מולם? כמה חרדה זה מעורר?
זה בהחלט מעורר חרדה, לכן צריך להגיב ובחומרה רבה. השאלה היא איך ומה הדרך המתאימה שתוביל למטרה אותה רוצים להשיג.
כל מקרה לגופו. יש דרכים אחרות להפסקת אלימות.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אקדים שאני נגד אלימות מכל סוג שהיא.
בכל נושא שהוא בחינוך הילדים, הדבר הראשון שאנו בודקים הוא 'האם זה תואם לדרך המסורה לנו מדורי דורות'.
אז רק לתזכורת, שהדרך לחנך במשך כל הדורות עד הדור האחרון, הייתה במכות, וכמה שיותר. אין צורך להביא לזה ראיות. 'חושך שבטו שונא בנו'.
כיום אנו באים לחדש, לומר שדרך זו הייתה מתאימה לדורות עברו, ולא לדורות אלו, וכו' וכו'.
יש לזכור שאנו המחדשים בדרך זו של חינוך בלי מכות.
להתחיל לדקדק על קוצי קוצו של יוד, להפוך את החינוך הפיזי למוקצה מחמת מיאוס, עד שאם יש מישהו שיש בו חשש חששא של 'אלימות' כבר חובה להעביר אותו, זו בוודאי לא דרכנו.
יש לבדוק כל דבר לגופו של עניין.
 

A8A8

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
נתקלתי כמו כל אחד בילד שהרביץ לילדי בגינה... ברגע הראשון בא לך לתפוס אותו, להרים אותו גבוה, להכניס לו.... (נמחק, בהוראת פרוג...)
ברגע השני, כן ממש תוך רגע, נשמתי עמוק, וניגשתי עם ילדי המתוקים למתקן עם הילד האלים.
הילד רעד מפחד, עד שניגשתי אליו בחביבות יתר ואמרתי לו, אתה יכול גם לשחק, הם ילדים טובים....
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אקדים שאני נגד אלימות מכל סוג שהיא.
בכל נושא שהוא בחינוך הילדים, הדבר הראשון שאנו בודקים הוא 'האם זה תואם לדרך המסורה לנו מדורי דורות'.
אז רק לתזכורת, שהדרך לחנך במשך כל הדורות עד הדור האחרון, הייתה במכות, וכמה שיותר. אין צורך להביא לזה ראיות. 'חושך שבטו שונא בנו'.
כיום אנו באים לחדש, לומר שדרך זו הייתה מתאימה לדורות עברו, ולא לדורות אלו, וכו' וכו'.
יש לזכור שאנו המחדשים בדרך זו של חינוך בלי מכות.
להתחיל לדקדק על קוצי קוצו של יוד, להפוך את החינוך הפיזי למוקצה מחמת מיאוס, עד שאם יש מישהו שיש בו חשש חששא של 'אלימות' כבר חובה להעביר אותו, זו בוודאי לא דרכנו.
יש לבדוק כל דבר לגופו של עניין.
אין דברי אלו באו ח"ו לחלוק על דבריך אלא להיפך ! לחזקם.

אנשים שיקראו את דבריך יחשבו שאתה בעד אלימות, ולא היא !
שמעתי סיפור מאחד הגדולים שהביאו אליו אבא שהיכה מכות רבות את בנו.
ושאל אותו - אותו גדול איזה צידוק יש לך להכות את בנך ? (כי בעיניי האבא הוא לא מרביץ סתם אלא מסיבה חינוכית !)
אמר לו האבא "חוסך שבטו שונא בנו". אמר לו הרב "מענין,אני דוקא למדתי את הפסוק הזה הפוך ממך !
אני למדתי שהפסוק מדבר על אבא שהוא מאד מאד מאד אוהב את בנו ומרוב אהבה הוא לא אומר לו כלום ועל זה הפסוק אומר שחייב להכות את בנו כדי לחנכו"

שמעתי שהפסוק הזה מדבר על דוד המלך שהיה לו שני בנים שמרוב אהבתו אליהם לא אמר להם כלום ועליו הפסוק מדבר שחייבים גם להכות את הבן, כמובן מתך אהבה ומחשבה ולא מתוך כעס.

צורם לי לפעמים לקרוא כאן בפורום על הורים שאין להם ידע ונסיון בהעמדת כיתה בניהול המשמעת בכיתה, והם לא יודעים את מכלול השיקולים שעמדו בפני המורה באותו הרגע שעשה את מה שעשה ורק שומעים תמונה צרה וחד צדדית מבנם שאיך שהיא מסופרת ע"י הבן, היא באמת נשמעת גרוע. אבל אם הייתם שומעים מהמורה את ככככל התמונה ומכלול השיקולים, הייתם חושבים אחרת

יש לי חבר מלמד, שהיה לו תלמיד בכיתה מצויין מאד ! אחד המצוינים בכיתה !
רק יש לו כמה חסרונות גופניים שהוא ממצמץ מידי בעין וצולע.
המלמד שאל שאלה בכיתה ואתו תלמיד מצטיין ענה תשובה.
קם איזה תלמיד אחר בטלן הכיתה שלא לומד כלום (היה לו אבא עשיר, אז הילד היה מאד מפונק ולא למד) וצעק למצטיין "שב בשקט אתה אם העיניים המפלבלות שלך והצולע"
ככה לעיני כל הכתה !
הילד הפגוע השפיל את ראשו והתחיל לבכות
והמלמד באותו רגע אמר לילד הפוגע "עדיף להיות ילד עם (וכאן הוא נקט בחסרון שלו) מאשר להיות טפש כמוך !"
בערב התקשר האבא של הפוגע ואמר "שמעתי שפגעת בבן שלי ?!"
אז המלמד שאל אותו קודם מה הבן סיפר לו, ולאחר מכן אמר לו " בא אני אספר לך מה היה באמת".
לאחר שהאבא שמע את כל התמונה, אמר למלמד שכל הכבוד שפעל כך ואני במקומך הייתי מחטיף לבני שתי סתירות מצלצלות !.

אני לא אומר שהמעשה של המלמד בסיפורי הוא המעשה הנכון והצודק ביותר לעשות באותו הרגע,
רק אני בא לומר, שמעתם מעשה מבנכם, מצוין !
כמובן אל תאמרו לבן שהוא משקר אבל קחו את זה בערבון מוגבל עד שתבררו את כל הפרטים והתמונה המלאה
 

A8A8

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
אין דברי אלו באו ח"ו לחלוק על דבריך אלא להיפך ! לחזקם.

אנשים שיקראו את דבריך יחשבו שאתה בעד אלימות, ולא היא !
שמעתי סיפור מאחד הגדולים שהביאו אליו אבא שהיכה מכות רבות את בנו.
ושאל אותו - אותו גדול איזה צידוק יש לך להכות את בנך ? (כי בעיניי האבא הוא לא מרביץ סתם אלא מסיבה חינוכית !)
אמר לו האבא "חוסך שבטו שונא בנו". אמר לו הרב "מענין,אני דוקא למדתי את הפסוק הזה הפוך ממך !
אני למדתי שהפסוק מדבר על אבא שהוא מאד מאד מאד אוהב את בנו ומרוב אהבה הוא לא אומר לו כלום ועל זה הפסוק אומר שחייב להכות את בנו כדי לחנכו"

שמעתי שהפסוק הזה מדבר על דוד המלך שהיה לו שני בנים שמרוב אהבתו אליהם לא אמר להם כלום ועליו הפסוק מדבר שחייבים גם להכות את הבן, כמובן מתך אהבה ומחשבה ולא מתוך כעס.

צורם לי לפעמים לקרוא כאן בפורום על הורים שאין להם ידע ונסיון בהעמדת כיתה בניהול המשמעת בכיתה, והם לא יודעים את מכלול השיקולים שעמדו בפני המורה באותו הרגע שעשה את מה שעשה ורק שומעים תמונה צרה וחד צדדית מבנם שאיך שהיא מסופרת ע"י הבן, היא באמת נשמעת גרוע. אבל אם הייתם שומעים מהמורה את ככככל התמונה ומכלול השיקולים, הייתם חושבים אחרת

יש לי חבר מלמד, שהיה לו תלמיד בכיתה מצויין מאד ! אחד המצוינים בכיתה !
רק יש לו כמה חסרונות גופניים שהוא ממצמץ מידי בעין וצולע.
המלמד שאל שאלה בכיתה ואתו תלמיד מצטיין ענה תשובה.
קם איזה תלמיד אחר בטלן הכיתה שלא לומד כלום (היה לו אבא עשיר, אז הילד היה מאד מפונק ולא למד) וצעק למצטיין "שב בשקט אתה אם העיניים המפלבלות שלך והצולע"
ככה לעיני כל הכתה !
הילד הפגוע השפיל את ראשו והתחיל לבכות
והמלמד באותו רגע אמר לילד הפוגע "עדיף להיות ילד עם (וכאן הוא נקט בחסרון שלו) מאשר להיות טפש כמוך !"
בערב התקשר האבא של הפוגע ואמר "שמעתי שפגעת בבן שלי ?!"
אז המלמד שאל אותו קודם מה הבן סיפר לו, ולאחר מכן אמר לו " בא אני אספר לך מה היה באמת".
לאחר שהאבא שמע את כל התמונה, אמר למלמד שכל הכבוד שפעל כך ואני במקומך הייתי מחטיף לבני שתי סתירות מצלצלות !.

אני לא אומר שהמעשה של המלמד סיפורי הוא המעשה הנכון והצודק ביותר לעשות באותו הרגע,
רק אני בא לומר, שמעתם מעשה מבנכם, מצוין !
כמובן אל תאמרו לבן שהוא משקר אבל כחו את זה בערבון מוגבל עד שתבררו את כל הפרטים והתמונה המלאה
חזק וברוך, דפח"ח
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
את בטוחה שזה היה באמת?
שמעת את הסיפור מעוד מקור חוץ מהבן שלך?
עד שלא תדברי עם המורה או ההנהלה שתברר, אני מסופקת אם הסיפור היה.
כל מורה מתחיל יודע היום את החוק. ואף אחד לא רוצה להגיע לחקירה...
 

hila

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ממליצה שכל אחד/ת מהמגיבים פה יאמר אם יש לו/ה לפחות ילד אחד שעלה לכיתה ג' ...
כי גם אני חשבתי כך והיום אני חושבת אחרת..הנסיון...
כי לצערי ראיתי המון פעמים בנים רבים או לא רבים אבל מרביצים לעיתים בצורה מסוכנת מאד
וגם לשלוח ילד הביתה כל שני וחמישי זה לא פתרון. גם להוציא החוצה מהכיתה לא.(הילד שלי פעם נעלם לכמה שעות...)
אם יקשרו לו פעם את הידים (בצורה מתאימה) וזה ימנע הרבה מכות לדעתי זה טוב . רק ראוי לגרום לילד כמה שפחות בושה.
על החתום אמא ל5 בנים שובבים...
 

תודה לך ה’

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
לקשור ידיים לילד זו השפלה!!!!
אני מורה ותאמינו לי שבבית הספר שאני מלמדת יש ילדים עם פוטנציאל מאוד גדול לאלימות...רק שהם לא מעיזים, כי במקרה של אלימות הם עפים הביתה.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
לקשור ידיים לילד זו השפלה!!!!
אני מורה ותאמינו לי שבבית הספר שאני מלמדת יש ילדים עם פוטנציאל מאוד גדול לאלימות...רק שהם לא מעיזים, כי במקרה של אלימות הם עפים הביתה.
עפים הביתה ואז מה? זה לא תמיד מאיים על ילדים כי ההורים יגנו עליהם. מתגובות של כמה ניקים אני מבין למה הרבה היה צריך להגיע למצב הזה, הורים שמצדיקים את הילדים על אוטומט ורק הרבה/החיידר /החברים/וכו אשמים, מה יעשה הבן ולא יחטא. מכיר כמה וכמה סיפורים כאלה. מה יוצא מהילדים האלו?!
 

לילי 1

משתמש מקצוען
כמה יפי נפש יש כאן
שלא לאמר "מודרנים"
דנה לכף זכות שמעולם לא ניסיתם לנהל כתה של פראי אדם משולהבים

אני עשיתי את זה שנתיים, בגילאי היסודי
המנהל הבהיר לי חד משמעית שהדרך היחידה המותרת לגעת בילד היא "הולדינג" שהוא חיבוק מאחורה: המורה עומד מאחורי התלמיד ומקיף אותו בידיו.
ברור היה לכולנו שלא טובת הילד לנגד עיניו אלה החוק.
ילדים עם קשיים שונים, הרבה מהם כאלו שלא קיבלו מספיק גבולות בבית ושיוועו לקצת יציבות ומסגרת, סבלו בעצמם וגרמו סבל לסביבתם.
ניסיתי בעצמי את השיטה על ילד בהתקפה חסרת שליטה שממש סיכן את חבריו לכתה (כסאות מתעופפים), קיבלתי ממנו ביס עסיסי אז שחררתי אותו לנפשו.
אם הייתם שם הייתם מתחננים שאני אקשור לו את הידיים. בשבילו ובשביל הסביבה

ולשלוח אותו הביתה, לתשומת לבכם, אסור! ולהוציא מהכתה, איך נחשתם, גם אסור! אפשר להעביר אותו לכתה אחרת לשהייה תחת השגחת מורה אחר.
בישראל יש את חוקי הגנת הילד "המתקדמים" בעולם והם מדרדרים אותנו לפי פחת.
התלמיד היום הוא לקוח והמורה ספק שירות. ואי אפשר לקחת למורה את כל אמצעי ההרתעה שלו ולדרוש ממנו לחנך כמימים ימימה.

(לא ביקשתי להחזיר את השוט לכיתות אבל הבהלה ושאט הנפש מעונש פיזי תחת שליטה שבא ממורה מסור וטוב הוציאו ממני קצת קיצוניות לצד השני)
 

D123

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ממליצה שכל אחד/ת מהמגיבים פה יאמר אם יש לו/ה לפחות ילד אחד שעלה לכיתה ג' ...
כי גם אני חשבתי כך והיום אני חושבת אחרת..הנסיון...
דוקא יש לי עולה לג' ....
כמה יפי נפש יש כאן
שלא לאמר "מודרנים"
דנה לכף זכות שמעולם לא ניסיתם לנהל כתה של פראי אדם משולהבים
ודוקא ניהלתי לא מעט כיתות מאתגרות.

ואני עדיין חושבת שזו לא הדרך.
 

hila

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בעניין המכות מאד שונה בנים או בנות .
בהזדמנות זו אני מאד אשמח לשמוע מה אומר החוק לגבי השעיית תלמיד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה