היום חניון – מחר קניון. הרהורים על כבוד השבת

עששית

משתמש רשום
כל מי שיסקור את 'הצלחות' החרדים במחאות האחרונות על קדושת השבת, האמא המסורה, מפעלי אינטל ועוד, לא יצטרך להתאמץ הרבה בשביל לקבוע חד משמעית שמדובר בכלשון צורב.
חניון קרתא פתוח בשבת, הפגנות וצעדות הראווה ממאה שערים לחניון הורידו פרופיל כמעט לגמרי, האמא המסורה הורשעה.. (וכמובן מבלי להכנס לסוגיה הזאת בפני עצמה)
ומפעלי אינטל? ימים יגידו..

אני לא מעוניינת להכנס לגוף הפוליטיקה האם ההפגנות המחאתיות במקומן, בענין האמא, אינטל ועוד. זה פשוט לא הפורום המתאים.

מה שכן, אני רוצה להאיר את הנושא מנקודת מבט אחרת לגמרי.
כאשר התורה מצוה למחות על חילול השבת, זה ברור שהכוונה היא לומר ולהסביר ליהודי 'שבת היום', לא כדאי לך לחלל שבת. וכו'.

משום מה ההפגנות במצבן כיום, עושים את ההיפך הגמור, מאות אנשים חרדים צועקים בצורה פאנאנטית בגרון ניחר מילים מוזרות כמו "שאאאבעעעעעעעעעסס" בצליל שמזכיר: "שייייגעעעץ", מידי פעם נשמעות צעקות רמות "גייייווועעעעללד" (אמאלה מה זה בדיוק?), מקיימים שאגות פרועות ומפחידות, אליהם מתלווים קבוצות של פרחחים ונוער שוליים שנהנים מהאקשן הקרבי שנחת אליהם כפרי בשל בהכשר העדה, וגורמים חילולי שבת המוניים של זריקות אבנים גילויי אלימות ועוד. כמובן שעובדי אינטל אינם מקבלים שום מסר אמיתי חוץ מצעקות פראיות וכו'. וההפגנות הללו לא רק שלא כל כך עוזרים הם הורסים את התדמית של המגזר החרדי ואת התדמית של התורה כולה.

כמובן, גם הרבנים משגילו את ההידרדרות צורת המחאה הזאת בענין החניון הורו לצמצם את הפעילות.. גם בענין אינטל סביר להניח שזה מה שיקרה.. ומה עם כבוד השבת וחילולי השבת?


ואז אני יושבת עם עצמי, רגע רגע.. האם לא פספסנו כאן? הרי "בתחבולות עשה לך מלחמה"

מה דעתכם? אם היה גוף הסברה אמיתי ושנון, בעל אמצעים כלכליים, שהיה פונה לציבור הכללי באמצעות קמפיין שיווקי גדול. והיה יוצר לחץ אמיתי על בעלי המפעלים בצורה של עצומה אמיתית שאנשים ואחמ"ים (בעיקר חילוניים) מכל הארץ היו חותמים לסגירת המפעל בשבת, האם לא היינו מגיעים יותר לדיון על סדר היום הציבורי, ואולי בגישה חיובית יותר??

וכאן הרעיון שאני רוצה לבקש ממכם חברי פורום פרסום של פרוג, בואו נראה את הכח הקריאטיבי שלכם.


ארים את הכפפה, אתן לכם דוגמא לקמפיין הסברתי לסגירת מפעלי אינטל בשבת. אתם מוזמנים להעיר עליו, או להעלות רעיונות אחרים. (כמובן זה בלי מגבלות של תקציב..)

לדוגמא: בשביל להביא לסגירת מפעלי הייטק יהודיים בשבת, אנו 'נשווק' את המיוחדות של השבת בבית עם כל בני הבית.

הקמפיין בעצם פונה לליבם של עובדי המפעלים הפותחים בשבת, משפחותיהם, הציבור הכללי החילוני, והמסורתי.

אנו נציג בקמפיין סרטון או תמונה (לפי סוג המדיה) בו רואים אמא (לא חרדית כמובן..) עושה קידוש, או אבא (עם כיפה לבנה של שבת..) מדליק נרות שבת, והמשפחה מסביב עצובים, הילדה החמודה בת ה 5 אומרת: למה אמא לא כאן? (זה בעצם כותרת ראשית גדולה "למה אמא לא כאן?", או בתמונה שהאמא מקדשת על היין הכותרת תהיה: "למה אבא לא כאן?" בתחתית המודעה יהיה כתוב בקטן: לא עובדים בשבת! בשביל המשפחה, בשבילנו, ובשביל השבת הקדושה!

הקמפיין ירוץ במדיות הלללו: טלויזיה, מסכי וידיאו בחוצות, שלטי חוצות, מודעות דאבל בעיתונים החילוניים.

כמובן גם ההפגנה המקומית מול אינטל, תהיה הפגנה שקטה ביותר, ללא צעקות "שאבבעעעס" אלא יעמדו מתחת שלט ענק עם הקמפיין, ולהפגנה זאת יזמינו באמצעות התקשורת דווקא חילוניים ומסורתיים שיבואו 'להזדהות' עם השבת.

איזה קידוש השם? אה?

במקביל בשביל ליצור לחץ ציבורי יעמדו בפינות רחובות, בכניסות לקנייונים, ובמקומות הומים דוכני הסברה שיחלקו פלייאים המסבירים כמה כיף שאבא ואמא לא עובדים בשבת. וכמה זה חשוב לילדים לשמור שבת, מי שיחתום בדוכנים על העצומה, יקבל דגל לבן למכונית עם הדפס: "אבא בבית לכבוד שבת קודש".

כאשר כמה מאות אלפי מכוניות בארץ יסתובבו עם דגלים, ויחתמו על העצומה מאות אלפי אנשים. זה יצור לחץ ציבורי גדול.

כאשר יציגו בסיקור החדשות את ההפגנה הרגועה עם הקמפיין של "רוצים את אבא בבית בשבת" יסתכלו על זה כולם בגישה חיובית יותר.

מה דעתכם? האם יש לכם רעיונות אחרים? או בכלל מה דעתכם על הכיוון?
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כל מילה בסלע .....
אבל אל תבני עלינו שזה יקרה .
בוודאי שלא בתקופה הקרובה .
אלא אם כן איזה ארגון קיקיוני יקח את זה על עצמו ואז יש סיכוי שמשהוא יזוז בעניין .
וגם אז יקומו כמה בעלי "ועדות לענייני" שיוציאו עליו פאשקווילים "הייתכן גיוועלד"
 

דוד לסר

משתמש רשום
אהבתי את הכיוון של לשנות אווירה בכל עניין תודעת השבת.
אני מסכים לגמרי עם הקביעה שצריך ודחוף לשנות את האווירה בהפגנות השבת ובטח ובטח שצריך להשתמש בכלים אשר משפיעים יותר מכל על הציבור החילוני שאפילו לא מבין את השפה בה מדברים המפגינים...
אבל, נראה לי שגם בהצעתך יש קצת ניתוק מעולמם של החילונים. שולחן השבת החילוני, עד כמה שאני מכיר, הוא נראה כמו מה שציירת ואני לא יודע אם חילוני שיראה אמא עושה קידוש מיד יקפוץ לו שאבא חסר בתמונה. הכיוון הוא בהחלט טוב, להפוך את השבת ליום בו כל המשפחה יחד זה נכון ומתאים. רק שלפי דעתי צריך לחשוב על ביצוע אחר של הרעיון.
אולי לשדר משהו בכיוון שהילדים כבר לא מכירים את האבא שלהם. אלבום תמונות שהבייביסיטר והאחים מתוייגים אבל אבא ואמא שנמצאים בתמונה אבל לא מתוייגים. ולסגור עם משפט "נצלו את השבת. לילדים, למשפחה, למנוחה."

בנוסף אפשר ללכת לכיוון אחר, המתאר את רמיסת השבת על ידי עבודת החילוניים. מתוך הנחה שהפגנות השבת יוצאות נגד מקרים בהם מופרעת מנוחת השבת על ידי חנות צילום או חניון כלשהו, אפשר לצאת בקמפיין המסביר שמעשים כאלו רומסים לנו את השבת. אולי תמונה של חרדים כשבאמצע יש דמות חלונית, צבעונית שממש שוברת את הענן השחור. וכתוב "אל תפגעו לנו במרקם החיים"
 

ירושלמי

משתמש צעיר
או אולי להפסיק לחשוב איך להתייפייף בעיני הציבור החילוני ובעיני העשבים השוטים במחנינו אנו ולנהוג לפי דעת תורה.

עד שלא תבינו דבר בסיסי לא יעזור שום דבר, הם שונאים אותנו, אנחנו (הציבור החרדי האוטנטי) מייצגים את האנטי תזה שלהם, בילויים, כיופיים, מתירנות וכו', אנחנו מלאים ערכים, חיי משפחה, קהילה, ועוד ועוד שיכלה השרת ולא תכלה רשימת המעלות של הציבור החרדי על כל גווניו.

כפי שכל מסע הסברה של ישראל בעולם לא עוזר וגם לא יעזור, וכבר נאמר 'הן עם לבדד ישכון', המקסימום שישראל מצליחה ותצליח זה להסיח מדי פעם את ההסתה עד למסע הבא אחריו, כך אין סיכוי שנצליח לגייס את התקשורת לכל דבר שבקדושה.

בהחלט שצריך שיהא שם שמים יתהאב על ידינו, ובשביל זה יש הרבה הרבה אירגונים המחזירים בתשובה רבבות אחים תועים, אבל גם אלף אירגונים כאלו שהם פי כמה וכמה לעין שיעור יותר מאותם שבבניקים המצטרפים להפגנת המחאה, התקשורת תצביע על אותם דברים פסולים במקום להסתכל על היופי שבחברה החרדית. גם בנושאי קודש כחזרה בתשובה.

יחד עם זאת, חובת המחאה על פי הוראות גדולי ישראל, מוטלת על כל אחד ואחד, וגדולי ישראל הם אלו שיבינו האם כעת יש ללכת למשרד פרסום לייחצן את השבת ככל סחר-מכר או למחות במחאה שקטה, כואבת ואוטנטית נגד מה שמפריע לנו, כמו חילול שבת.

ואם כבר הולכים על דרך הפרסום, לא יזיק לפרסם בשולי הציבור החרדי קצת יותר גאווה עצמית, גאווה תורתית וגאווה חרדית, ולא לחשוב על איך יגידו ולהסתכל על התורה ועל השבת כעסק מרוויח-מפסיד אלא כאל דברי קודש שגדולי ישראל מורים לנו כיצד לנהוג בכל מקרה ומקרה.

אגב, לפי דברי פותח האשכול,
אם היו הולכים למשרד פרסום בזמן קבלת התורה אולי יותר אנשים היו מקבלים את התורה. עפ"ל.
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י ירושלמי;323095:
או אולי להפסיק לחשוב איך להתייפייף בעיני הציבור החילוני ובעיני העשבים השוטים במחנינו אנו ולנהוג לפי דעת תורה.

עד שלא תבינו דבר בסיסי לא יעזור שום דבר, הם שונאים אותנו, אנחנו (הציבור החרדי האוטנטי) מייצגים את האנטי תזה שלהם, בילויים, כיופיים, מתירנות וכו', אנחנו מלאים ערכים, חיי משפחה, קהילה, ועוד ועוד שיכלה השרת ולא תכלה רשימת המעלות של הציבור החרדי על כל גווניו.

כפי שכל מסע הסברה של ישראל בעולם לא עוזר וגם לא יעזור, וכבר נאמר 'הן עם לבדד ישכון', המקסימום שישראל מצליחה ותצליח זה להסיח מדי פעם את ההסתה עד למסע הבא אחריו, כך אין סיכוי שנצליח לגייס את התקשורת לכל דבר שבקדושה.

בהחלט שצריך שיהא שם שמים יתהאב על ידינו, ובשביל זה יש הרבה הרבה אירגונים המחזירים בתשובה רבבות אחים תועים, אבל גם אלף אירגונים כאלו שהם פי כמה וכמה לעין שיעור יותר מאותם שבבניקים המצטרפים להפגנת המחאה, התקשורת תצביע על אותם דברים פסולים במקום להסתכל על היופי שבחברה החרדית. גם בנושאי קודש כחזרה בתשובה.

יחד עם זאת, חובת המחאה על פי הוראות גדולי ישראל, מוטלת על כל אחד ואחד, וגדולי ישראל הם אלו שיבינו האם כעת יש ללכת למשרד פרסום לייחצן את השבת ככל סחר-מכר או למחות במחאה שקטה, כואבת ואוטנטית נגד מה שמפריע לנו, כמו חילול שבת.

ואם כבר הולכים על דרך הפרסום, לא יזיק לפרסם בשולי הציבור החרדי קצת יותר גאווה עצמית, גאווה תורתית וגאווה חרדית, ולא לחשוב על איך יגידו ולהסתכל על התורה ועל השבת כעסק מרוויח-מפסיד אלא כאל דברי קודש שגדולי ישראל מורים לנו כיצד לנהוג בכל מקרה ומקרה.

אגב, לפי דברי פותח האשכול,
אם היו הולכים למשרד פרסום בזמן קבלת התורה אולי יותר אנשים היו מקבלים את התורה. עפ"ל.

יש כ"כ הרבה דברים שכתבת שהם ממש לא נכונים .
אני גדלתי בעיר מעורבת {נתניה} ושם אחינו החילונים זכו להכיר את הצד החרדי ללא פילטרים חיצונים . והשנאה שאתה כתבת ממש לא קיימת. ולא תשמע סיפורים על יחסי חילונים חרדים בערים ששם השם מתאהב על ידינו.

ולא כל הרבנים תומכים בסוג המסוים הזה של המחאה הקולנית והאלימה .
אז לא צריך לגרור את כל הציבור למתקפה כללית בגלל דעתם של כמה רבנים .
 

יופי

משתמש רשום
זו שאלה אידיאולוגית ולא מתאימה בכלל לפורום!!!
אני הייתי נועלת את האשכול (לפני שתהיה פה הפגנה).....
יש לנו רבנים וכל אחד ינהג לפי עצת רבו!
 
Y

yossmor2

אורח
אחד הדברים הקשים ביותר במציאת עבודה, היא ההתאמה של תנאי העבודה.
כאן מדובר באנשים ש"הסכימו" לעבוד גם בשבת,
כאיש היי-טק לשעבר, אני יכול לומר, שאם "הסכמת" לעבוד בכזה מקום שמחייב עבודה בשבת........
........המצב באמת חמור מאוד..........

חרדי, לעולם לא יוכל לשכנע את החילוני ע"י הפגנות סוערות או ע"י סיפורי צדיקים על מעלתה של השבת,
הסיבה היא פשוטה, הם יודעים כמה טוב לשבות מכל מלאכה (לאו דווקא מל"ט מלאכות האסורות),
הם מעדיפים להיות עם בני משפחותיהם,
אלא שכנראה מקומות המביאים פרנסה, אינם בנמצא, והחלטה לצאת לעבוד בשבת, גם אם איננה פשוטה, בסופו של דבר, מתקבלת........ כי "אין ברירה"/"אין עבודה אחרת"/"זה תוספת כסף" וכו וכו.

בכדי לשכנע חילוני, צריך לדבר בשפתו, שיבין,
כיום במדינת ישראל, קיים חוק "ימי מנוחה" (או משהו כזה) המחייב את המעסיק לתת לעובד את ימי המנוחה הקבועים בחוק,
כנראה שהשבת המסכנה, איבדה את מעמדה כיום מנוחה בחוק הישראלי,
ואם צריך לעשות משהו, הרי שכאן טמונה התשובה, "להחזיר את המנוחה לשבת" (סלוגן נחמד).
וזאת ע"י אותם פוליטיקאים ששולחים החרדים (בעצם כל חובשי הכיפות) לכנסת, מהם צריך לדרוש לפעול בנושא, ו"לדפוק על השולחן".

דיבורים כמו "אבא מדליק נרות", רק מוכיח כמה התפיסה החרדית את עולמו של החילוני, רחוקה.
 
Y

yossmor2

אורח
יופי,
זה בדיוק המקום להעלות התלבטויות מהסוג הזה,
אין כאן ויכוח, אלא נסיון להבין את הדרך היח"צנית לשבת שתוביל לקידוש ה' ולא לחילולו.
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י יופי;323114:
זו שאלה אידיאולוגית ולא מתאימה בכלל לפורום!!!
אני הייתי נועלת את האשכול (לפני שתהיה פה הפגנה).....
יש לנו רבנים וכל אחד ינהג לפי עצת רבו!

את קראת את הפוסט של פותח האשכול או שסתם ......
השאלה הייתה כיצד ניתן להעביר לציבור החילוני מסר ששבת חשובה גם להם ....
ולא דובר האם הרבנים צודקים או לא .
 

ayala

משתמש מקצוען
אני לא פרסומאית או משהו בסגנון, אבל אני מאד מסכימה עם הגישה שלך שושית.
עם זאת שיש ארגונים של מחזירי בתשובה, הדבר שעומד לרועץ הוא התדמית השלילית של הציבור החרדי, וזה מה שמונע מרבים וטובים להסתכל בכלל לכיוון של החרדים. כמובן שהתקשורת תמיד תצליח ליצור תדמית שלילית על החרדי ויהי מה, אבל אולי אם יכנסול תקשורת מדי פעם גם קצת דברים עם תדמית חיובית, זה יהיה נהדר. והגישה של שושית נראה לי בהחלט תיצור את זה.
וכן כמו שאמר דוד לסר, נראה לי כדאי לחשוב באמת על משהו קצת שונה ממה שאמרת,
ועלה לי רעיון- ללכת על העיקרון שכל אחד צריך חופש יום אחד בשבוע, ולשים או מכשיר חשמלי בלוי או כל פעם בעל מקצוע אחר בלוי וסחוט מרוב עבודה, ולכתוב 24X7
(24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע), ואולי להוסיף איכשהו שיום המנוחה בארץ הוא שבת, או -למה לא שבת?- ואם זה בעל מקצוע, לכתוב תקציר על הבנאדם- עוזי פרץ, בן 54, עובד אדמה, וכו.. שעות עבודה.
אולי אפשר לחשוב על כיתוב אחר המתאר את העניין הזה.
(סליחה על הרעיון הלא מוגמר..)
 

ציורית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
אם אפשר במטותא לחלוק על עצם הקביעה שהצלחת המחאות שמקיים הציבור החרדי נמדדת בכך שהחניון -קניון נסגר לבסוף בשבת
המחאה שהתקיימה מול אינטל בשבת האחרונה ואותו דבר המחאות שהיו על פתיחת החניון לא היו אמורים לגרום לסגירת המקום בשבתות ,זו מחאה שמגיע מלבבות סוערים על חילולה של השבת בפלטרין של מלך ובכדי להראות ולהוכיח קבל עם ועולם שעדיין ישנם כאלה שמזעזע אותם חילולי השבת המחפירים
בכדי לסגור מפעלים וחניונים בשבתות ישנם דרכים רבות , אבל יש גם את חובת המחאה על פי הדרך שהתוו לנו מאורי וגדולי האומה מאז ומעולם
ועוד דבר קטן: אין ספק שישנו קומץ קטן ושולי שמוצא פורקן במחאות האלו ומהפך את המטרה שבשבילה הם נועדו, הבה ונשאיר לתקשורת החילונית למקד עליהם את העדשה הם עושים זאת מספיק במומחיות
 

orli_dimri

משתמש פעיל
שושית, גם אני בעד.
כל המטרה היא להאהיב ולא להשניא.
"ימין מקרבת".
 

ירושלמי

משתמש צעיר
shmil15,

עם כל הכבוד ויש כבוד לדבריך, לכל חילוני יש את החרדי ההוא ש'אם כל החרדים היו כמוהו המצב היה טוב', וכך דעתם של כל חילוני שנפגש ללא פילטרים עם כל חרדי (טוב, ברור שיש יוצא מן הכלל לשני הכיוונים).

הבעיה היא שהתקשורת הצליחה ומצליחה כן להשניא את הציבור החרדי בכללותו, ומה שקורה זה שגם אותם חילונים שדיברת עליהם, כשזה יוצא טיפ טיפה מהנורמה, כמו למשל ההפגנה השקטה המיוחדת שהיתה השבוע מיד צפה ועולה השנאה הנמצאת בדר"כ במקום בלתי נראה ומיד מוצאים את שולי החברה ומעשיהם כתופעה כוללנית. ולא יעזרו אלף מכתבי מחאה מאותם רבנים שהורו לצאת ולמחות נגד אותם נערים.

לגבי הקטע האחרון, אף אחד לא ביקש ממישהו לעשות משהו על דעת עצמו, יש הרבה רבנים, הרבה דעות, ולכן כל אחד יעשה מה שרבותיו הוא הורוהו. רק שלא ימליץ למי ששומע לרבותיו שילך למסע פרסום כדי להצדיק את מעשיו.

אפרופו תקשורת משמיצנית המדברת על הפחד להסתובב במאה שערים,
יותר מפחיד אותי להסתובב בלבושי ברחובות רמת אביב, שלא לדבר על שעות הלילה המאוחרות.

זכורני בשנים עברו, כשהיינו באיזור, היינו הולכים לכותל המערבי מרחוב יפו דרך הלני המלכה (למי שמכיר את האיזור הסיפור מובן), ולאחמ"כ דרך שער יפו, ללא ספק החזקנו את הנשמה ביד מפחד, ברחוב הלני המלכה בשעות הקטנות של הלילה, הרבה יותר מהמעבר בשער יפו.

והמדובר בזמני הפיגועים והאינתפדה ובזמן שנרצח הבחור הקדוש 'מעט' הי"ד באזור. וזו לא בדיחה.

ג'יפ של משמר הגבול היה שומר שם קבוע שלא תפרוץ אלימות ורציחות.
לא. לא הבנתם, ברחוב הלני המלכה, לא בשער יפו ברובע.

תבינו. אנחנו יותר טובים מהם. בכל התחומים.
אם הם אוהבים אותנו, מה טוב ומה נעים. אם לא, חבל מאוד.
אבל כמובן שאנחנו לא צריכים לשנות אפילו נימה מדברי תורה או מהוראות רבותינו לשם כך.
 

יופי

משתמש רשום
נכתב ע"י shmil15;323121:
את קראת את הפוסט של פותח האשכול או שסתם ......
השאלה הייתה כיצד ניתן להעביר לציבור החילוני מסר ששבת חשובה גם להם ....
ולא דובר האם הרבנים צודקים או לא .


אם יחליט משהוא לתרום מכספו וזמנו וליחצן את השבת ברחובות תל אביב זה אדיר אבל זה ממש לא במקום מחאה על כבודה של שבת!!!...

יחצנות והסברה אפשר גם בלי קשר לאינטל או לאם המרעיבה...

ולכן אמרתי שמי שרבו אומר לו למחות צריך לעשות זאת בלי לחשוב על דרכים חילופיות...

וכן גם אני מכירה את האנשים שהם "נגד" המחאות הקולניות וצעקות השאבעס ולדעתם כל המפגינים הם פאנאטים וכו'... אך כשהשכן למעלה זורק להם גרעיני אבטיח לתוך המרפסת המחאה עולה עד כסה הכבוד....
 
Y

yossmor2

אורח
ירושלמי,
קצת ענווה לא תזיק, האם אתה בוחן כליות ולב? בידך ספר מעשי אדם?
מה הגישה הזו?

יחד עם זה, אולי לא שמת לב (ואולי כן), אתה טוען בדיוק כמו פותח האשכול,
כלומר, אם משאירים בידי התקשורת את המלאכה, התוצאה די ברורה,
אני לא רוצה להכנס ל"כל אשר יורוהו", כי כך אפשר לסתום כל עניין.

יש כאן יוזמה ונסיון/חיפוש יצירתי (מעבר לחובת "כל אשר יורוהו") לגרום לאנשים להרהר עוד רגע אחד בכבוד השבת ובמשמעות שלה עבור כל אחד ואחד.
 

ירושלמי

משתמש צעיר
יוסי,
דיברתי על העוה"ז בעיקר, כמו שהסברתי ביתר אריכות בהודעה הראשונה, אם זה לא היה ברור. ובאמת בזה התקשורת עושה למי שרוצה לבדוק באמת, את העבודה כמעט בכל מהדורת חדשות מחדש... בעוה"ב באמת אני לא יכול להתחייב.

ואכן 'יופי' הגדיר/ה את זה טוב, כמו שגם אתה אומר,
צריך במקביל, והדגשה על במקביל, לחובת המחאה שזו עושים על פי 'ככל אשר יורוך' (גם אם זה נשמע תירוץ), לחשוב גם על החובה של שיהא שם שמים מתאהב על ידינו כמה שיותר.
 

דוד לסר

משתמש רשום
טוב, נראה לי שהדיון עבר למקום אחר קצת. נכון ששושית הביעה דעה (נחרצת אפשר לומר) נגד ההפגנות. אבל היא באה מתוך נקודת הנחה, שגם ירושלמי יסכים, כרגע מצב השבת נמצא הרחק מליבותיהם החילוניים של עמך ישראל. אין ספק שההפגנות באות להביע מחאה על חילול השבת ולכן באשכול זה אנחנו מנסים לחפש רעיון כיצד להביע את מחאתנו ויותר מזה כיצד להציל את כבודה הרמוס של השבת.
אהה וכן, אני מודע לזה שעדיין אין ספונסר שיממן את הקמפיין, אבל אין סיבה לא להעלות רעיונות לכיוון חדש של פעילות למען השבת.
אני אישית, כפי שכבר אמרתי, רואה יתרון גדול בפרסום מקצועי ומוצלח שיקרב את השבת.
אם אני מבין אותך, ירושלמי, אנחנו עוסקים בקרב אבוד ואין סיכוי שיהודים יתקרבו וירצו לשמור שבת בדרך אחרת מדרך המאבקים שגם היא על פי שהבנתי ממך לא תועיל בשום אופן.
בברכת,
"שבת! אחים, אפשר גם יחד..."
 

ירושלמי

משתמש צעיר
דוד,
הסברתי ואסביר שוב, גם עם יוסי וגם אתך אני מסכים, אך איני מסכים כלל עם פותח האשכול ובעיקר עם הנימה המזלזלת ביהודים כאובים המביעים את כאבם על חילול שבת המלכה על פי הוראת רבותיהם, כילד הכואב את כאב הזילזול באביו, ויתר על זאת פגיעה באבינו שבשמים.

אין ספק, שכדאי וראוי להביא יותר ויותר יהודים לשמור את קדושת היום השביעי, אך אין זה קשור להבעת המחאה על פי דרך התורה.

בלי כוונה אישית חלילה וחס, אבל פותח האשכול בחר להתייחס למחאות השבת כמבט התקשורת העויינת, במקום להתייחס לעשרות הארגונים שזה תעסוקתם, להחזיר יהודים בתשובה ולקרב אותם לאבינו שבשמים ולמצוותיו.

אני אשתדל להירתם לעניין, כשהשאלה תוצג בצורה הנכונה, כיצד לייעץ לארגונים הרבים שונים להביא עוד אחים תועים לקיום מצוות, ולא כשהשאלה מוצגת כשכביכול במחאות השבת אנו לא מספיק 'גנטלמנים' ו'מבריחים לקוחות' משמירת השבת.

בעצם אני חושב ש'יופי' הסביר את זה יופי.
 

PRoneg

משתמש רשום
נכתב ע"י yossmor2;323119:
אחד הדברים הקשים ביותר במציאת עבודה, היא ההתאמה של תנאי העבודה.
כאן מדובר באנשים ש"הסכימו" לעבוד גם בשבת,
כאיש היי-טק לשעבר, אני יכול לומר, שאם "הסכמת" לעבוד בכזה מקום שמחייב עבודה בשבת........
........המצב באמת חמור מאוד..........

הסיבה היא פשוטה, הם יודעים כמה טוב לשבות מכל מלאכה (לאו דווקא מל"ט מלאכות האסורות),
הם מעדיפים להיות עם בני משפחותיהם,
אלא שכנראה מקומות המביאים פרנסה, אינם בנמצא, והחלטה לצאת לעבוד בשבת, גם אם איננה פשוטה, בסופו של דבר, מתקבלת........ כי "אין ברירה"/"אין עבודה אחרת"/"זה תוספת כסף" וכו וכו.

בכדי לשכנע חילוני, צריך לדבר בשפתו, שיבין,
כיום במדינת ישראל, קיים חוק "ימי מנוחה" (או משהו כזה) המחייב את המעסיק לתת לעובד את ימי המנוחה הקבועים בחוק,
כנראה שהשבת המסכנה, איבדה את מעמדה כיום מנוחה בחוק הישראלי,
ואם צריך לעשות משהו, הרי שכאן טמונה התשובה, "להחזיר את המנוחה לשבת" (סלוגן נחמד).

.

אנחנו בפורום פרסום ויח"צנות. נקודה.
(אגב, סתם כך, כדאי לכולנו לקרוא/להתעניין על המחאה של 'גדולים', דוג' ר' עמרם בלוי וכד' בענינים שונים...)
להחזיר את כל העם בתשובה - הלואי שנצליח...
לעורר למנוחה בשם החוק\הדת וכד' - אפשר\כדאי\מומלץ... - הלואי שנצליח...
(רעבצן יחימוביץ, במשך שנים והזדמנויות שונות קוראת ל'יום מנוחה'... וכו' ואין לאל ידה...)

רק חשוב שנזכור\נבדוק, ואולי נתמקד יותר...
מי הם אלו שהולכים לעבוד בשבת? או אולי מי הם ששולחים אותם?....

שיבוא שלום - שבת שלום
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה