הטיפ היומי, ובו ניקים אנונימיים יקבלו התייחסות מניק לא אנונימי...

מצב
הנושא נעול.

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

יואב ברק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
באיזו השערה מבין השתיים?
עובדתית, גם לסרוגים יש לחץ חברתי, אבל הוא מוגבל רק כשאתה רוצה בו, ובאמת יש הרבה קהילות שרוצים בו. אבל בהשוואה לציבור החרדי אין באמת לח"ח כי אתה תמיד יכול לבחור אחרת.
לכן גם תופעת הדתל"ש גדלה יחסית, משום שהחברה מכבדת גם את אלה שבועטים בה, כלומר, מסבירים להם פנים יותר, ואין להם שום פחד לעשות שינוי.
אני נוטה להסכים אם הבר פלוגתא שלך, אם כי גם מדבריך האמת לא נעדרת, וכשאתה נחשף יותר, אתה נפגע יותר.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אתם מתבססים כאן על הנתון שיש 40 אחוז דתל"שים בציבור הדתי לאומי. אך זהו נתון גס, ויש לזכור שלא פחות מבציבור החרדי, גם הציבור הדתי מלא בגוונים ובקהילות שונות, החל מה'לייט' ממש ועד ישיבות ההסדר של ה'גוש' וכדומה, אלו שמוגדרים חרד"ל. בפילוח של הדת"ל לאוכלוסיות, רואים שבציבור התורני אחוזי הנשירה דומים לאחוזים בציבור החרדי, זאת למרות שהמשטר החברתי שם חלש בהרבה. הסיבה לאחוז הנשירה אם כן אינה (רק) חוסר לחץ חברתי, כי אם בעיקר עניין של חינוך וחיבור לתורה ורוחניות. העיקר הוא שאסור לבנות על זה, וכמו שהארכתי פעם בהודעה מיוחדת בנושא זה.
אפשר להמשיך ולדון בזה בלי סוף, אבל אני חושב שזאת סטייה רצינית מנושא האשכול, וגם מתחכך עם כללי המקום.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
את ההבנה המקיפה למה הם עלולים לגרום, ומאחר שבזמננו אין אפשרות להטיל סנקציות פיזיות על עוברי הדת, יש לנו דרך אחת ויחידה - והיא סנקציות חברתיות.
השאלה היא מה התוצאה של זה.
אם התוצאה היא קבוצה של חרדים חברתית שלא מרגישים שום קשר וערך ליהדות, ונמצאים איתנו רק בגלל המחיר החברתי של עזיבה, זו סכנה הרבה יותר גדולה ליהדות החרדית.
אישית ואגואיסטית , אני לא הייתי רוצה שילד של הורה כזה ילמד עם הילד שלי.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה