מידע שימושי החזרים והשתתפויות עבור ילדים מיוחדים

שושה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי

אומנות

משתמש צעיר
נכתב ע"י שושה;1680268:
ניתן לקבל הכרה מביטוח הלאומי גם לילד/ה מעל גיל 6.

ודאי וודאי!!
הובנתי אחרת?
הזכאות ניתנת החל מגיל 90 יום [אם ניתן להוכיח את הלקות כבר אז] ועד גיל 18 שנה.
ההבדלה היתה לגבי - מי נותן את האבחנה.



אגב, ביטוח לאומי במתן הזכאות מבדיל "עד גיל 7" ו"מגיל 7".
כשהתביעה היא לילד קטן, ומדובר על לקות תקשורתית עם תפקוד גבוה, או סתם כי 'בא להם' - הם נותנים זכאות אולם מגבילים אותה בזמן. בד"כ הזכאות ניתנת עד גיל 7, אולם ללא פחות מ-24 חודש.
כשמגיעה סוף התקופה המאושרת, התיק נשלח שוב לועדה, וזו מחליטה האם לאשר את המשך הגמלה הלאה, ע"פ המסמכים הקיימים, או שיש צורך במסמכים חדשים ואז נשלח מכתב המבקש מסמכים עדכניים עם פרוט ספציפי.

כשהזכאות ניתנת לילד מעל גיל 7, היא כבר קבועה עד גיל 18.
 

אומנות

משתמש צעיר
נכתב ע"י רותי12;1680011:
ב.אם לילד שלי נשללה ההגדרה הנל של הרצף האוטיסטי וב"ה שכך.אז בעצם אין החזרים עליו? ..

ברוך השם שכך! ואת האבחון הזה תשמרי חזק, כדי לדעת שהילד שלך לא על הרצף.

אבל, ביטוח לאומי לא אמור לקבל אותו.


משיחה עם מנהלת המכון להתפתחות הילד באחד מאזורי הצפון: "אבחנה על הרצף האוטיסטי היא אינה חד משמעית, ומדובר על תחום שאינו שחור לבן. כמה בעלי מקצוע באותו התחום, יכולים לאבחן בצורה שונה: האחד יחליט שהילד על הרצף, השני לא יסכים לקביעה. יש הרבה אפור, ותלוי המבט של בעל המקצוע הספציפי בהחלטה על ההגדרה."

ומנסיון, יש בעלי מקצוע שיתנו יותר בקלות הגדרה. ויתנו לילד אבחנה על הרצף התקשורתי (קיים גם ASD עם תפקוד גבוה, בהחלט!) כשפעמים רבות זה מתוך הסתכלות על התועלת של ההורים והילד מקבלת האבחנה.
אז צריך ללכת אליהם.



נכתב ע"י רותי12;1680011:
אשמח לתשובות מבעלי הניסיון
זה מרושש!!

עצתי: במקום לחפש מקורות מימון כאלו ואחרים.
(מה עם "ידידות טורונטו"? יש מקומות, לעיתים גם מוסדות לימוד, שאפשר דרכם לקבל עזרה מהם.
במיוחד בתחומי הטיפול הרגשי, אולם אין לי התמצאות בזה.)
לכו על גדול וקבוע:
הגישו תביעה בביטו"ל.
יש להגיש אותה נכון.
לבדוק בשבע עיניים מה מגישים.
וכשתקבלו את האישור לזכאות - כבר לא תצטרכו 'לקושש' עזרה מכל מיני.
הגמלה נכנסת חודשית, סכום קבוע, בתאריך די קבוע - 28 לחודש לועזי.
[לסבר את האוזן? בלקות תקשורתית, ולא משנה מהי רמת התפקוד - ע"פ החלטת בג"ץ - מקבלים 100% גמלה.
במספרים? אה... לא הרבה... ;) 2561 ש"ח לחודש, נכון לעכשיו.
זה מספיק בשביל להמריץ אתכם לגשת??]



מלבד זאת, הרי שברגע שקיימת הזכאות לגמלה מן הביטו"ל - יש הרבה 'דיבדנדים' נילווים.
מצ"ב חוברת זכויות. לא כל כך עדכנית, אבל נותנת איזשהו מבט:
צפה בקובץ המצורף 244952


-----
א קיצער,
מי שרוצה ללכת בכיוון תביעה בביטו"ל - על בסיס לקות תקשורתית, אשמח להדריך ולייעץ באישי.
 

קבצים מצורפים

  • חוברת-זכויות-2013-דצמבר.pdf
    KB 515 · צפיות: 146

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י אומנות;1683365:
ברוך השם שכך! ואת האבחון הזה תשמרי חזק, כדי לדעת שהילד שלך לא על הרצף.

אבל, ביטוח לאומי לא אמור לקבל אותו.


משיחה עם מנהלת המכון להתפתחות הילד באחד מאזורי הצפון: "אבחנה על הרצף האוטיסטי היא אינה חד משמעית, ומדובר על תחום שאינו שחור לבן. כמה בעלי מקצוע באותו התחום, יכולים לאבחן בצורה שונה: האחד יחליט שהילד על הרצף, השני לא יסכים לקביעה. יש הרבה אפור, ותלוי המבט של בעל המקצוע הספציפי בהחלטה על ההגדרה."

ומנסיון, יש בעלי מקצוע שיתנו יותר בקלות הגדרה. ויתנו לילד אבחנה על הרצף התקשורתי (קיים גם ASD עם תפקוד גבוה, בהחלט!) כשפעמים רבות זה מתוך הסתכלות על התועלת של ההורים והילד מקבלת האבחנה.
אז צריך ללכת אליהם.





עצתי: במקום לחפש מקורות מימון כאלו ואחרים.
(מה עם "ידידות טורונטו"? יש מקומות, לעיתים גם מוסדות לימוד, שאפשר דרכם לקבל עזרה מהם.
במיוחד בתחומי הטיפול הרגשי, אולם אין לי התמצאות בזה.)
לכו על גדול וקבוע:
הגישו תביעה בביטו"ל.
יש להגיש אותה נכון.
לבדוק בשבע עיניים מה מגישים.
וכשתקבלו את האישור לזכאות - כבר לא תצטרכו 'לקושש' עזרה מכל מיני.
הגמלה נכנסת חודשית, סכום קבוע, בתאריך די קבוע - 28 לחודש לועזי.
[לסבר את האוזן? בלקות תקשורתית, ולא משנה מהי רמת התפקוד - ע"פ החלטת בג"ץ - מקבלים 100% גמלה.
במספרים? אה... לא הרבה... ;) 2561 ש"ח לחודש, נכון לעכשיו.
זה מספיק בשביל להמריץ אתכם לגשת??]



מלבד זאת, הרי שברגע שקיימת הזכאות לגמלה מן הביטו"ל - יש הרבה 'דיבדנדים' נילווים.
מצ"ב חוברת זכויות. לא כל כך עדכנית, אבל נותנת איזשהו מבט:
צפה בקובץ המצורף 244952


-----
א קיצער,
מי שרוצה ללכת בכיוון תביעה בביטו"ל - על בסיס לקות תקשורתית, אשמח להדריך ולייעץ באישי.


אם תרצו - אשתדל לעבור על אבחונים קיימים, ודוחות.
תוכלו לטשטש פרטים מזהים ולשלוח.

תודה
אם יורשה את לא ענית למה ששאלתי
שאלתי אם ניתן לקבל עזרה מבט"ל על ילד שאינו
על הרצף!לומד בכיתה רגילה אבל עם לקויות תלמידה
האם במקרה הזה יש לנו מה לפנות?
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
מצטרפת להמלצה על הרב גולדנטל, השתתפתי בעבר ביום עיון בו הוא נתן הדרכה על מה וכיצד להגיש בקשה לביטו״ל.
נאמר שם מפורשות שילד בכיתה רגילה, עם ADHD זכאי לגימלה, אך יש צורך ב2 אבחונים של 2 בעלי מקצוע- אם אני זוכרת נכון
הטוב ביותר להרים טלפון ולשאול:
039409090-פניות הציבור.
בהצלחה!
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

אומנות

משתמש צעיר
את בטוחה שדובר על ADHD.
:confused::confused:

מה שידוע לי, בכל אופן, מדובר על PDD.
הילד צריך לקבל הגדרה של PDD, וזה באמת ע"י 2 אבחונים מ2 בעלי מקצוע.


וזה לא כל כך קשה לקבל הגדרה. רק צריך לדעת אל מי לגשת....
לשם מה ל"חברה המרכזית" יש את הרופאים שלה?
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י אומנות;1694296:
את בטוחה שדובר על ADHD.
:confused::confused:

מה שידוע לי, בכל אופן, מדובר על PDD.
הילד צריך לקבל הגדרה של PDD, וזה באמת ע"י 2 אבחונים מ2 בעלי מקצוע.


וזה לא כל כך קשה לקבל הגדרה. רק צריך לדעת אל מי לגשת....
לשם מה ל"חברה המרכזית" יש את הרופאים שלה?

אכן, דובר על ADHD,
נושא ה-PDD הוא הרבה יותר קל, נושא ה"הוכחה" של ADHD יותר מוקפד.
 

אומנות

משתמש צעיר
בדקתי שוב בטופס תביעה של הביטוח לאומי:
בעמ' 3-4 מפורטים הסיבות בגינן ניתן לתבוע גמלת ילד נכה, ואלו טפסים יש לצרף לכל אפשרות.
מצ"ב לעיונכם.
צפה בקובץ המצורף 246519

בנושא הADHD, ההגדרה היא (ציטוט):
"הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות קשה".
כשבמסמכים המפורטים שיש לצרף:
* מסמך עדכני מנוירולוג ילדים/פסיכיאטר ילדים/רופא מוסמך בטיפול בהפרעות קשו"ר.
* דו"ח חינוכי עדכני מהמסגרת החינוכית המיוחדת בה הילד מתחנך.
* אישור של ועדת השמה על הצורך בלימודים במסגרת מיוחדת.


מסמכים ב' וג' מחייבים, כפי הבנתי, היות הילד במסגרת מיוחדת עקב הלקות.
אולי אין לי מספיק התמצאות בכך. וברור שהרב גולדנטל, ידיו רב לו בכל הנושא.
הנסיון שלי מתמקד בהגשה על סמך הרצף.
כשאז הילד זכאי בכל רמת תפקוד שהיא (ז"א, גם תפקוד גבוה, בכתה רגילה).

מה עוד, שאין לי מושג מה רמת הגמלה המשולמת על ADHD.
כשלעומת זאת, ע"פ החלטת בג"ץ, כל ילד המאובחן על הרצף זכאי ל100% גמלה = ז"א, למקסימום.
(הפרדוקס הוא, שלעיתים ניתן לקבל על ילד שאובחן כASD יותר מאשר מקבלים על ת. דאון!)
 

קבצים מצורפים

  • t7821.pdf
    KB 763.8 · צפיות: 30

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י בתישראל;1667196:
לא כל הציבור מודע לזה וחבל -
מי שילדו עבר וועדת השמה והושם לגן חינוך מיוחד או לגן שפה, יכול להגיש בקשה למס הכנסה (טופס 116 א' - בקשת זיכוי ממס בגין קרוב נטול יכולת) ולצרף את האישור מוועדת ההשמה ואז הוא יקבל תוספת של 2 נקודות זיכוי מס, וזה יחושב רטרואקטיבית מתחילת שנת המס. החוק שונה כך שלא צריך להוכיח שהילד באמת שובץ במערכת המיוחדת.
הטופס מ"ב, בהצלחה!

מישהו יודע האם הכוונה אך ורק לשכירים או גפ לעצמאים?
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י צילומנציה;1695661:
מישהו יודע האם הכוונה אך ורק לשכירים או גפ לעצמאים?

גם לעצמאים
 

nissi4you

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי12;1558997:
נודה אם מישהו מהמנהלים ינעץ את האשכול לטובת כולנו
עולות כאן שאלות מידי פעם בקשר לילדים עם הפרעות קלות
אשמח לקבל ולרכז כאן מידע להורים שיש להם ילדים עם לקויות למידה .קשב וריכוז ועוד
האם אפשר לקבל הטבות\מלגות מבטוח לאומי או החזרים\השתתפות מהקופות כשיש מאוחדת שיא או מכבי זהב וכדו'
עבור טיפולים פרא רפואיים כמו קלינאיות, מרפאות בעיסוק, מורה מתקנת ,השתתפות בטיפולים רגשיים \טיפולי פסיכותרפיה ועוד עבור ילדים עם לקויות\קשב וריכוז בעיות קלות אחרות , כמו"כ אבחונים וכדו', עבור בקור אצל נאורולוג וכד'
אני בטוחה שיש אנשים שיודעים ויוכלו לתרום לאחרים שלא מתמצאים ומשלמים ממיטב כספם כדי לממן את כל ההוצאות הנילוות בגידול ילדים כאלה .מה גם שהקופות לא טורחות לגלות לנו מה שאנחנו לא יודעים...
תודה

הדבר הבסיסי שמקל על כל התהליך הזה של הביורקרטיה הזו עד לקבלת ההטבות וכ'ו זה להבחן את הילד באופן מקצועי ורק כשיש אבחנה מדויקת של המחלה/ בעיה , עם אישורים רפואיים לכך מהרופא ילדים/ משפחה ומהמכון להתפתחות הילד אפשר לגשת לביטוח לאומי שיכיר באופן רשמי בבעיה ויקבע זכאות נכות בוועדה מתאימה... וכשיש את הזכאות נכות ביד הכל כבר הולך יותר בקלות בקופת חולים ובקרנות מתאימים שעוזרים לכל מצב!

דבר ראשון ללכת למומחה שיתן הבחנה למצב!!! בלי אבחון אין לאן להתקדם!

יש לי נסיון רב עם ילד נכה לצערי
 

אומנות

משתמש צעיר
נכתב ע"י nissi4you;1753328:
וכשיש את הזכאות נכות ביד הכל כבר הולך יותר בקלות בקופת חולים ובקרנות מתאימים שעוזרים לכל מצב!

דבר ראשון ללכת למומחה שיתן הבחנה למצב!!! בלי אבחון אין לאן להתקדם!


יישר כח על החיזוק.
כל כך כואב לראות משפחות נאבקות על כל שקל.
הילדים זקוקים לאינספור עזרה ותמיכה, במגוון תחומים.
לפעמים מדובר גם ביותר מילד אחד במשפחה,
וההוצאות אסטרונומיות!!
והגשה נכונה בביטוח לאומי, פותרת, לכל הפחות את הענין הכספי!
מלבד שמוסיפה זכאות לטיפולים בקופ"ח וכהנה וכהנה...

[דוגמא, ילד שמאובחן כמופיע על הרצף, (מה לעשות, תחום הASD חזק יותר פוליטית. יש את איגוד אלו"ט ועוד...) זכאי ללמעלה מ150 טיפולים בשנה קלנדרית. ז"א: שלושה טיפולים בשבוע, שאפשר לממש במגוון התחומים השונים. - פער עצום!!]
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ילדים עם בעיות קש"ר בכתה רגילה צריכים אבחון "מקצועי" דוקא פסיכיאטר או נוירולוג, או שרופא ילדים מומחה יכול להספיק???
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
נכתב ע"י אהרן2;1753508:
ילדים עם בעיות קש"ר בכתה רגילה צריכים אבחון "מקצועי" דוקא פסיכיאטר או נוירולוג, או שרופא ילדים מומחה יכול להספיק???

רופא ילדים אף פעם לא מאבחן!!!! הוא רק נותן הפניה במקרה שעולה החשד....
אבחונים מאבחנים רק אצל נוירולוג או פסיכיאטר או פסיכולוג קליני/חינוכי או נוירופסיכולוג.

בהצלחה לכולם!
 

דבורה לרר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מחפשת הורים לילדים עם בעיה בויסות תחושתי (רגישות יתר או תת רגישות) שמוכנים להתראיין לצורך עבודה בלימודים....

<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

אפשרות למענה בטלפון או דרך שאלון אנונימי
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
זכאות לילד בחינוך מיוחד היא עד גיל 21.
אם לומדים בחינוך הרגיל-לא זכאים לכך, אא״כ לומדים במסגרות ממ״ד או ממלכתי ששם חלה ועדת דורנר המאפשרת לקבל את תקציב חינוך מיוחד במוסד רגיל.
אם זה מסתדר גם בביטוח הלאומי-אין לי מושג...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה