הורים מלמדים קריאה! home schooling

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
כמורה מתקנת וותיקה שחשה שליחות לקדם ילדים, החלטתי ליישם את הרעיון שניתן לי בפורום "חדר מורים" לפתוח תת-פורום שבו נוכל לתת לאימהות ומורות צעירות טיפים והכוונה איך להכין ילד לקריאה כבר מגיל 4 , לבדוק מה תוקע אותו, ואיך לעזור לו לאט לאט לרכוש את הקריאה בצורה מדורגת, חווייתית ומתונה.
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
שלום לכולן!
חשה שליחות גדולה לסייע ככל הניתן לאימהות לילדים שיש להם קושי בקריאה!

אימהות לגיל 4-5 -שמנה לב לשלבים טרום קריאה!

1. לוודא שהילד שולט בצבעים וצורות. (זה נמצא באותו מקום של הקריאה במוח)
2. בעיקרון ילד בן 5 אמור לזהות את כל האותיות. לבחון אותו על האותיות כשהן לא לפי הסדר.
3. לתת לו לכתוב אותיות משמיעה, או לבנות אותן מלגו, קליקס, קוביות וכו'- כך יפנים אותן יותר!
4. לוודא שמזהה צליל ראשון במילה. (במה מתחילה המילה חילזון? -חי)
5.לוודא שמזהה צליל אחרון. מה יש בסוף המילה חילזון? (נ)
6. לוודא שמצליח לחלק מילה לצלילים, כל צליל בנפרד! להתחיל ממילים ללא שווא ולאט לאט להוסיף מילים עם שווא.

הדירוג הוא כדלהלן- כי-סא (2 צלילים), מ-ת-נה (3 צלילים), שו-ט-ר-ת-(4 צלילים) חו-ל-צה (3 צלילים עם שווא) ק-ט-נה
(כשיש שווא בתחילת המילה-הרמה הגבוהה ביותר!)

נסתפק בכך בינתיים,
אשמח לענות על כל שאלה! :):):)
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
שלום לכולן!
חשה שליחות גדולה לסייע ככל הניתן לאימהות לילדים שיש להם קושי בקריאה!

אימהות לגיל 4-5 -שמנה לב לשלבים טרום קריאה!

1. לוודא שהילד שולט בצבעים וצורות. (זה נמצא באותו מקום של הקריאה במוח)
2. בעיקרון ילד בן 5 אמור לזהות את כל האותיות. לבחון אותו על האותיות כשהן לא לפי הסדר.
3. לתת לו לכתוב אותיות משמיעה, או לבנות אותן מלגו, קליקס, קוביות וכו'- כך יפנים אותן יותר!
4. לוודא שמזהה צליל ראשון במילה. (במה מתחילה המילה חילזון? -חי)
5.לוודא שמזהה צליל אחרון. מה יש בסוף המילה חילזון? (נ)
6. לוודא שמצליח לחלק מילה לצלילים, כל צליל בנפרד! להתחיל ממילים ללא שווא ולאט לאט להוסיף מילים עם שווא.

הדירוג הוא כדלהלן- כי-סא (2 צלילים), מ-ת-נה (3 צלילים), שו-ט-ר-ת-(4 צלילים) חו-ל-צה (3 צלילים עם שווא) ק-ט-נה
(כשיש שווא בתחילת המילה-הרמה הגבוהה ביותר!)

נסתפק בכך בינתיים,
אשמח לענות על כל שאלה! :):):)
אשמח לדעת אם יש גם טיפים ללמד ילדים שאמורים השנה רק להתחיל אותיות , ולצערנו לא ממש התחילו עם כל המצב הנכחי, כי מה שנכתב פה מתאים יותר לגילאי 5 אשר כבר למדו את האותיות
תודה
 

אוריה ח

משתמש צעיר
דבר ראשון- תודה רבה רבה על המחשבה והרצון לעזור!!!
אנחנו באמת זקוקים להכוונה הזאת.

לוודא שמזהה צליל ראשון במילה. (במה מתחילה המילה חילזון? -חי)
יש לי שאלה על צליל ראשון במילה,
הבת שלי למדה בגן שהצליל הפותח הוא האות הראשונה בלי ניקוד
לדוג': במילה סוכה - ס עם שווא
ועכשיו כשהמורה מבקשת תגידו לי את הצליל של סוכה הילדה עונה ס עם שווא והמורה רוצה שהיא תגיד סו עם שורוק
וזה מאוד מבלבל אותה.
ואני בעצמי לא יודע מה צריך להסביר לה.
אשמח להכוונה!

ושוב תודה תודה!!!
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
לצערי לפעמים זה לא ממש הצד החזק אצל הגננות, שצריך ללמד את הצליל הפותח עם התנועה שלו.
כדאי להתאמן עם הילדה, (להגיד לה שזה אמנם לא ממש טעות. אך לא מדויק) עד שתצליח ממש חלק!
להמחיש לה את ההבדל, ש"סוכה וסיכה" זה מאוד דומה, וזה נכון ששתיהן מתחילות ב-ס', אבל סוכה מתחילה ב- "סו" וסיכה מתחילה ב- "סי". לאט לאט היא כבר תבחין לבד ותענה לך לעניין.
אחרי ששולטת להגיד לה- אני אגיד לך שתי מילים, ואת תגידי לי אם זה מתחיל באותו צליל בדיוק או לא-
ואז תתני לה זוגות של מילים שלפעמים זהות בצליל פותח ולפעמים לא.
(שולחן-שולמית,= זהות, מורה-מספר=לא זהות)
אשמח לשמוע אם התקדמה...
בהצלחה!
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
אשמח לדעת אם יש גם טיפים ללמד ילדים שאמורים השנה רק להתחיל אותיות , ולצערנו לא ממש התחילו עם כל המצב הנכחי, כי מה שנכתב פה מתאים יותר לגילאי 5 אשר כבר למדו את האותיות
תודה
כן, בהחלט יש אין ספור טיפים לילדים שעדיין לא למדו אותיות!
כל מה שנעשיר את הילד בסוף משפיעים על הקריאה באופן ישיר ועקיף!
כמו למשל- לספור עד 20, (אפילו לספור אחורה מ-10 עד 0), לדקלם את סדר האב', לדקלם ימות השבוע, איזה יום היה אתמול, איזה מחר? שהילד ישלוט בכתובתו, גילו, החודש שנולד, מס' הטלפון של אבא ואימא, קטגוריות, יוצא דופן וכו...

1. לוודא שהילד שולט בכל הצורות והצבעים חלק! גם לזהות אותם, וגם לשיים. שליטה הכוונה שעונה מהר ללא מחשבה!
2. ברגע ששולט בצורות, למה בעצם לא להתחיל ללמד אותיות? הרי גם אות זו צורה...
3. להתחיל מאות קלה לעיצוב כמו ר' - - כדאי שיבנה אותה מלגו, קליקס, מדבקות וכו', ואח"כ אפשר לצייר לו אותה בלוח מחיק עם שורה של עיגולים והוא יגיד מי יוצא דופן!? (או יקיף בלורד מחיק)
וצריך לנמק שהאות יוצאת דופן כי היא שייכת לאותיות ולא לעיגולים! (וכך על הדרך עובדים גם על קטגוריות!)

תוכלי לכוון אותי , יש לי אלפי טיפים יותר ספציפיים...
בהצלחה!
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
טיפ נוסף להכנת הילד למודעות לצלילים וכך גם לקריאה- (מתאים לגיל 5-6)
לשאול האם מילה מכילה צליל מסוים---
בשלב ראשון לבחור צליל עם תנועה, לדוגמה אני שואלת- האם במילה חלב יש לָ? כן. האם במילה פרה יש לָ? לא.
בשלב שני לבחור ל' שוואית כמו במילה חו-ל-צה. ולשאול האם במילה חולצה יש ל'?
ילד שלא מזהה את ל' שוואית- צריך לעבוד אתו על כך, לאמן ולחזק!
בהצלחה!
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
טיפ לאימהות לילדות כיתה א'-
ילדה בכיתה א' כרגע אמורה לשלוט מצוין בכל האותיות, גם בקריאה וגם בכתיבה. מומלץ לבקש ממנה לכתוב בלוח מחיק אותיות משמיעה. ברגע שיש אותיות שלא זוכרת להמיר אותן משמיעה לכתיבה- חשוב מאוד לתרגל זאת כי זה אומר שייצוג האות עדיין לא יושב מספיק טוב ואוטומטי במוח. וזו הכנה מצוינת לחידוש הלימודים, חשוב לתרגל עד שמצליחה אוטומטית לכתוב את כל האותיות! ברגע שמצליחה, אפשר כבר להכתיב לה גם מילים (רק עם פתח קמץ). שָרָה, רָצָה, להסביר לה שכל פעם כש"האות פותחת את הפה"- נשים לה פתח או קמץ.
בהצלחה!
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
טיפ נוסף לאימהות לילדים בגיל 6-7-
ילדים שמזהים כבר צליל פותח וסוגר וחריזה, אפשר לעלות רמה ולבצע מניפולציות בצלילים.
לדוגמא החלפות והשמטות צלילים.
לשאול את הילד- 1. מה יקרה אם במילה "בלון" במקום בָ'- אשים סָ'? (סלון)
2. מה יקרה אם במילה שו-ט-ר, אוריד את הצליל טֵ? מה יישאר (שור)
בהצלחה!
 

א. איזראעל

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לילדים בגיל 4-5 אפשר לפתח מודעות פונולוגית על ידי משחקי חריזה.
גם חרוזים עם מילות תפל (שטויות בלע''ז) קבילות עם יש בהן חריזה טובה.
בשלב ראשון נשתמש במילים שמסתיימות עם הברה פתוחה כמו: חרוז לתודה, לבננה, לאבא וכו'
בשלב הבא נוסיף גם מילים שמסתיימות בהברה סגורה כמו: חלון, בית וכו'
אפשר לגרום למשחק להיות נחמד מאד והשתמש בו בכל הזדמנות, אפילו תוך כדי שטיפת כלים...
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
טיפ נוסף כהכנה לקריאה- לילדים בגיל 5-
לבחור מילה בת שני צלילים כמו כי-סא, מי-טה ,
וכשהילד מחלק עם האצבעות כי- סא. להצביע על האצבע השנייה- מי היה פה השני? (סא)
ומי היה ראשון ? (כי)
עד שיצליח להגיד אותה בשלמות מהסוף להתחלה. סא-כי. ביחד לצרף סֵאכי!
לגיל 7 לבחור מילה בת 3 צלילים, שיחלק עם באצבעות ואח"כ יגיד מהסוף להתחלה.
אשמח להדריך גם במייל בכל שאלה!
בהצלחה, איילת
 

הילני

משתמש פעיל
תודה וישר כוח על עזרתך בתחום.
אני לוקחת ממך טיפים ומיישמת.
הגדולה שלי בת 3.8 חודשים.
היא יודעת צבעים על כל גווניהם תכלת אפור,ירקרק.
גם צורות
היא אלופה בחריזה.
רציתי לשאול על מה עדיף לעבוד איתה קודם מספרים או אותיות.
או גם וגם.
אשמח לדעת.
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
תודה!
תענוג לעבוד עם ילדים חכמים! הם מפנימים ומתקדמים מהר ויש בזה המון סיפוק!
לפי מה שאת מספרת, הייתי עובדת קודם על מספרים רק עד 4.
ממליצה על לוח מחיק ולורד מחיק. לצייר לה קודם את הספרה -1,
שתפנים, ואח"כ את הספרה 2. להסביר לה שאחד או שתיים זה אומר כמה יש.
לקחת קוביות, להגיד לה שתצביע על המספר המתאים לכמות שתראי לה- או קובייה, או שתיים,
אח"כ לצייר בצד אחד של הלוח ספרות 1-2 ובצד השני לצייר שני עיגולים, ועיגול אחד, שהיא תמתח קו מהספרה 1 לעיגול אחד, ומשני עיגולים -לספרה 2, צריך לוודא שהבינה שזו כמות. מצרפת לך דוגמה של דף עבודה על ספרות 1-3
 

קבצים מצורפים

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
ברגע ששולטת עד 4 אפשר להתחיל ללמד אותיות. כששולטת- להוסיף עוד אות.
אוכל להדריך אותך כשתגיעי לשלב הזה...
בהצלחה!
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
טיפ להורים בגן חובה- שימו לב עד כמה ילדיכם באמת מחובר למציאות?
אני מאבחנת ילדים בד"כ לפני כיתה א' וכל פעם מחדש מתפלאת לגלות שיש ילדים בני -5 , שלא מצליחים לענות על שאלות כ"כ טריוויאליות ופשוטות כמו- - -
כמה אצבעות יש לך ביד? (מתחילים לספור...)
או שאינם יודעים את סדר ימות השבוע, איזה יום היה אתמול, ואיזה יום יהיה מחר?
איזה חודש נולד?, או שאלה חשבונית פשוטה כמו- אימא קנתה לך 2 בלונים, ואבא קנה לך עוד 3 בלונים. כמה יש לך?
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
טיפ נוסף המתאים לילדים בגן חובה- לחלק מילה לצלילים עם האצבעות, ואז להגיד את הצלילים מהסוף להתחלה. לדוגמא-"בוא נחלק את המילה ח-גו-רה עם האצבעות. עכשיו נצביע על האצבע האחרונה ונשאל- מי היה פה? (רה) ומי פה? (גו) ומי היה הראשון? (חַ). ילד שלא מצליח צריך הרבה אימון עד שמצליח לבד!
 

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה